Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 96145 keer)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #80 Gepost op: 17-02-2011, 23:10:50 »
Voor het rijtje (strip)helden: Sisyfus
Kan een hint zijn richting het 666 en hel gebeuren...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 7
« Reactie #81 Gepost op: 17-02-2011, 23:12:52 »
Dat is mooi, maar aan wie kunnen we de hel dan weer linken?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline mrbob

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #82 Gepost op: 17-02-2011, 23:18:02 »
Het leuke van sysiphus (in het grieks Sysyphos) is dat het niet alleen een zeer listig mannetje was (kan dus een verwijzing zijn naar de mol) maar ook sugereerde mijn docent klassieke talen laatst dat Sysyphos wel  eens de vader van Odysseus zou kunnen zijn, de man die het idee van het houten paard van Troje bedacht heeft en met de listen zich na de Trojaanse oorlog uit de meest benarde situaties heeft gered.

Offline Dinero

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #83 Gepost op: 17-02-2011, 23:18:51 »
Dat is mooi, maar aan wie kunnen we de hel dan weer linken?

Zei Soundos niet: 'Die vulkaan leek wel op de hel?'

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #84 Gepost op: 17-02-2011, 23:20:28 »
Jokers en nog wel 3 in aflevering 7 zouden verboden moeten worden, spelbederf is t.

Dat vind ik nou ook! Stel nou als je al in aflevering 7 zit, hoeveel vragen zou je dan van de 20 gemiddeld fout beantwoorden? Helemaal omdat bepaalde vragen ook nog eens op veel mensen kunnen slaan en dus snel goed kunnen zijn. Stuk of 6? Nou met drie jokers heb je dus ineens de helft van je fouten weggewerkt!

Over Sisyphos gesproken, zou dit van Art een hint kunnen zijn richting de Diana-Artemis hint tijdens de busopdracht? Namelijk dat we eens naar Griekse mythologie moeten kijken? Maar dat is niet logisch, wat heeft Griekse mythologie nu met Midden-Amerika te maken  ???

En wat betreft de vulkaan af rennen, als mol zou ik dan toch echt mijn molzijn even van me af zetten. Dat is een kans die je nooit meer krijgt! Zo vet! Voor die 200 euries zou ik gewoon volop meedoen hoor! Doodzonde!
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #85 Gepost op: 17-02-2011, 23:23:45 »
Het leuke van sysiphus (in het grieks Sysyphos) is dat het niet alleen een zeer listig mannetje was (kan dus een verwijzing zijn naar de mol) maar ook sugereerde mijn docent klassieke talen laatst dat Sysyphos wel  eens de vader van Odysseus zou kunnen zijn, de man die het idee van het houten paard van Troje bedacht heeft en met de listen zich na de Trojaanse oorlog uit de meest benarde situaties heeft gered.

Lees net je opmerking; sisyphos de vader van Odysseus? Die heb ik nog niet eerder gehoord! Vertel is meer? Houd wel van dat soort linken tussen de verschillende mythen.
Hoewel ik wel verbaasd ben, want volgens mij komt Odysseus ouwe vader toch ook nog wel ergens in het verhaal voor? En Odysseus ziet Sisyphos toch ook als hij naar de onderwereld gaat? Dan zou daar toch ergens een verwijzing dat het zijn pa is in moeten zitten? Maar ik heb nog nooit een complete vertaling gelezen.. dus dat weet ik niet  ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 7
« Reactie #86 Gepost op: 17-02-2011, 23:28:34 »
Ik keek zo eens naar de kaart van het labyrinth en zag dat er 17 eurotekens en 14/15 bommen? waren.
Toen dacht ik van: Hé daar staat een mollogo onder.
Toen dacht ik van: Hé zou de mol daar misschien veel/vaak gestaan hebben.
Toen dacht ik van: Hé Soundos stond daar best wel vaak. Misschien is ze de mol. (Omdat ze loopmeisje was van kokertjes, en niet veel in zee is geweest!)
Toen zag ik en hoorde ik Patrick zeggen: Dit is het touw.
Toen maakte ik een printscreen en zag ik dat Patrick precies naar het mollogo wees!  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 17-02-2011, 23:30:30 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #87 Gepost op: 17-02-2011, 23:30:15 »
Off topic: Penthesileia...leuke handtekening, ghihiii...
En nu weer On topic:
Hoe toepasselijk:
Quidquid agis, prudenter agas, et respice finem...
Aflevering 11...brrrr
Omnia vincit amor

Offline tdietz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
Re: Aflevering 7
« Reactie #88 Gepost op: 17-02-2011, 23:30:56 »
wat een fantastische opdracht, ben echt benieuwd hoeveel geld kokertjes de mol heeft losgemaakt en gewoon de zee in heeft laten stromen :P

en die vulkaan opdracht, gewoon super ::bravo::
dat naar beneden rennen lijkt mij zo geweldig om te doen, en zeker respect voor karin die het heeft gehaald ::bravo::
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 7
« Reactie #89 Gepost op: 17-02-2011, 23:32:42 »
En wat betreft de vulkaan af rennen, als mol zou ik dan toch echt mijn molzijn even van me af zetten. Dat is een kans die je nooit meer krijgt! Zo vet! Voor die 200 euries zou ik gewoon volop meedoen hoor! Doodzonde!

Zo denk ik er dan ook over! Dat is te machtig mooi om niet te doen

 ( Alhoewel, mijn mol Soun gaat En de berg af En brengt door net te laat te komen geen geld in de pot.)
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #90 Gepost op: 17-02-2011, 23:35:15 »
( Alhoewel, mijn mol Soun gaat En de berg af En brengt door net te laat te komen geen geld in de pot.)
::ok::, heb wel zin in een bakkie koffie ;)
Omnia vincit amor

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #91 Gepost op: 17-02-2011, 23:35:38 »
Hihi Danku Loebas. Kwam hem een keer tegen en hij blijft leuk.
Maar doe het rustig aan was nu niet echt het motto van deze aflevering  ;D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 7
« Reactie #92 Gepost op: 17-02-2011, 23:37:53 »
Ik keek zo eens naar de kaart van het labyrinth en zag dat er 17 eurotekens en 14/15 bommen? waren.
Toen dacht ik van: Hé daar staat een mollogo onder.
Toen dacht ik van: Hé zou de mol daar misschien veel/vaak gestaan hebben.
Toen dacht ik van: Hé Soundos stond daar best wel vaak. Misschien is ze de mol. (Omdat ze loopmeisje was van kokertjes, en niet veel in zee is geweest!)
Toen zag ik en hoorde ik Patrick zeggen: Dit is het touw.
Toen maakte ik een printscreen en zag ik dat Patrick precies naar het mollogo wees!  ::rofl::

Ohja dat wilde ik ook nog zeggen:
Volgens mij lijkt het alsof Patrick naar het mollogo wijst, áls hij met zijn vinger praktisch op de kaart zit. Volgens mij hangt hij er voor en als je dan de lijn denkbeeldig doortrekt vanaf zijn vinger wijst hij wel ongeveer naar het touw..
(Hint: ik wíl er gewoon níet aan dat Patrick de mol is  :P Nu mijn Pepijn-tunnel dramatisch is ingestort zit ik nu meer in een anti-Patrick-mol-tunnel, als die bestaat..)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #93 Gepost op: 17-02-2011, 23:41:39 »
Toen dacht ik van: Hé daar staat een mollogo onder.
Toen dacht ik van: Hé zou de mol daar misschien veel/vaak gestaan hebben.
Toen dacht ik van: Hé Soundos stond daar best wel vaak. Misschien is ze de mol. (Omdat ze loopmeisje was van kokertjes, en niet veel in zee is geweest!)
1+1= 512 ;)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Mijn eerste spoiler;)
Zeer overbodig, dat wel, excuus.
Het wordt hoog tijd dat ik de aflevering ga nakijken en puzzelen.

Omnia vincit amor

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 7
« Reactie #94 Gepost op: 17-02-2011, 23:44:26 »
::ok::, heb wel zin in een bakkie koffie ;)

meer tijd voor een biertje!  ::proostbier::

eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #95 Gepost op: 17-02-2011, 23:45:46 »
meer tijd voor een biertje!  ::proostbier::
  ;D
Omnia vincit amor

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 7
« Reactie #96 Gepost op: 17-02-2011, 23:47:44 »
Loebas kan jij in de aflevering eens voor me nakijken hoeveel kokers iedereen ZEGT dat hij gepakt heeft. Daar klopt geen jotta van volgens mij. Als je optelt wat ze allemaal zeggen gepakt te hebben zijn het er meer dan 9?!
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #97 Gepost op: 17-02-2011, 23:51:05 »
Loebas kan jij in de aflevering eens voor me nakijken hoeveel kokers iedereen ZEGT dat hij gepakt heeft. Daar klopt geen jotta van volgens mij. Als je optelt wat ze allemaal zeggen gepakt te hebben zijn het er meer dan 9?!
Zonder de aflevering te bekijken kan ik beamen wat je zegt!  ::ok::
Maar zal het natellen ;)
Omnia vincit amor

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #98 Gepost op: 17-02-2011, 23:56:20 »
Loebas kan jij in de aflevering eens voor me nakijken hoeveel kokers iedereen ZEGT dat hij gepakt heeft. Daar klopt geen jotta van volgens mij. Als je optelt wat ze allemaal zeggen gepakt te hebben zijn het er meer dan 9?!

Patrick liegt dat ie barst volgens mij. Hij zegt dat ie er een paar gepakt heeft maar daar geloof ik niets van. En anders heeft Soundos er veel meer weer terug in het water laten glijden dan wij hebben gezien.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 7
« Reactie #99 Gepost op: 17-02-2011, 23:58:03 »
Heel erg mooie aflevering. Mooiste aflevering van misschien wel het mooiste seizoen.  ::ok::

De eerste opdracht vond ik echt geweldig om te zien. Het blijft wel een beetje vaag wie nou precies wat heeft gedaan... maar spectaculair was het zeker.

De opdracht op de vulkaan doet daar nog een schepje boven op. Wat een fantastisch landschap! Ik was best jalours toen ik ze naar beneden zag rennen. Daarbij was het ook nog eens een opdracht waarin veel gebeurde, wat het speurwerk extra leuk maakt.

Het jokerspel en executie vond ik tergend spannend. Het mag dan oneerlijk zijn die jokers, maar ik vindt het toch wel spannend om te zien. En als we het dagboek van Pepijn mogen geloven dan doet het ook wat met de psyche van de kandidaten en dat vind ik wel leuk. Zolang niet alle kandidaten vol op de mol stemmen, maakt het uiteindelijk volgens mij ook niet zo heel veel uit.

Ik vind het wel heel jammer dat Pepijn er uit is. Ik heb best wel van hem genoten. Bij de theatervoorstelling was hij geweldig.  ::zwaai::

Ik kan weer opzoek naar een nieuwe mol. Patrick is natuurlijk een voor-de-handliggend alternatief... Karin blijft in beeld... Het lijkt me ook wel wat om weer op Anna te gaan zitten... en ik moet toch ook eens terugzoeken waarom ik Art nou eigenlijk weggestreept heb. Kortom een fenomenaal seizoen!