Auteur Topic: [Kandidaat] Liesbeth is de verliezer  (gelezen 208113 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #640 Gepost op: 5-03-2012, 10:02:22 »
Waarom is er op de officiële site van WIDM bij het kopje kandidaten een groene vingerafdruk geplaatst bij Liesbeth? Bij de afvallers staat een rode, maar de groene is uniek voor Liesbeth. Is zij de winnaar of de Mol?

Omdat jij haar verdenkt en dat ook aan de website kenbaar hebt gemaakt (dus op haar hebt gestemd).  ::rofl::  ;)

Offline Milamber

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #641 Gepost op: 5-03-2012, 11:10:40 »
Omdat jij haar verdenkt en dat ook aan de website kenbaar hebt gemaakt (dus op haar hebt gestemd).  ::rofl::  ;)

Ok, excuses ::schaam::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #642 Gepost op: 5-03-2012, 12:25:15 »
Supernova, ik denk dat ik de lijn in je verhaal niet helemaal begrijp. Je zegt veel dingen waar ik me op zich wel in kan vinden, maar waar werk je in je betoog naar toe? Dat als Liesbeth de mol is, dat dan de productie een volgens jou onhandige keus heeft gemaakt? En dat vanwege die redenatie, omdat jij denkt dat de productie een dergelijke onhandige keuze niet zou maken, dat dan dus Liesbeth de mol niet is?



Voor mij is het vrij simpel. Ik verdenk Liesbeth omdat die andere twee te veel onmolse dingen gedaan hebben, en deels op gevoel. Of dat een goede manier van verdenken is maakt verder niet uit. Dit is hoe ik de mol zoek. En of ik het wil? Aan de ene kant lijkt Liesbeth me een wat saaie mol, maar dat kan na aflevering 10 helemaal anders zijn. Ik vind haar al een tijdje de minst interessante kandidaat en wilde daarom niet dat ze de mol is.

Maar aan de andere kant wil ik niet dat de mol 2012 een mol is die onnodig 2500 euro verdient (Anne-Marie, boogschieten) of twee keer onnodig 500 euro verdient (Hadewych, doolhof en plein, beide in aflevering acht). Dus ik wil ook dat die twee het niet zijn. Op dit moment althans; aflevering 10 kan ook dat helemaal veranderen als de mol een goede verklaring voor die acties kan geven. Dus vanuit het format WIDM gezien wil ik juist wél dat het Liesbeth is, want die is de rol van mol het meest trouw.

Dat het "overduidelijk" is, kun je niet als argument gebruiken, want dat is niet zo, getuige de behoorlijke verdeling in verdenkingen hier en overal elders. Of dat nou dubbelbluf, doordenken of wat dan ook is of niet, vind ik verder niet uitmaken. We zijn het niet eens, en dus is het niet overduidelijk. Want als het overduidelijk was geweest, waren we het eens geweest.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #643 Gepost op: 5-03-2012, 12:40:17 »
Supernova, ik denk dat ik de lijn in je verhaal niet helemaal begrijp. Je zegt veel dingen waar ik me op zich wel in kan vinden, maar waar werk je in je betoog naar toe? Dat als Liesbeth de mol is, dat dan de productie een volgens jou onhandige keus heeft gemaakt? En dat vanwege die redenatie, omdat jij denkt dat de productie een dergelijke onhandige keuze niet zou maken, dat dan dus Liesbeth de mol niet is?
Nee ik zeg dat áls ze de Mol is, de productie had gekozen haar op een andere manier 'neer te zetten'.
Ik denk dat één van de redenen dat ze minder sympathiek overkomt bij mensen juist is omdat ze de 'verdachte' edit krijgt.

áls ze de mol is hadden sympathiekere momenten kunnen tonen. Weliswaar lijkt Liesbeth iets afstandelijker dan bijvoorbeeld Hadewych of Anne-Marie. Anne-Marie kwam ter plaatse duidelijk een stuk afstandelijker over (gezien de biechts) dan hoe wij haar in de huiskamer te zien krijgen, door de edit, en door haar biechts.

Dat lijkt me geen toeval.

Daarnaast stel ik dat ze niet het 'type' is dat ze doorgaans voor de mol kiezen.
Daar lijkt me niks onhandigs aan of evenmin toeval. Mocht ze het wel zijn dan hebben ze een heel andere keuze gemaakt dan voorgaande jaren. (Iets wat me trouwens bij Tim ook al nooit lekker heeft gezeten). Dat laatste is moeilijk om precies de vinger op te leggen. Ik zal het maar 'the quality to endear' noemen in zijn algemeenheid. Er moet een 'molverhaal' komen wat het publiek wil opeten, zeg maar. Dat zie ik bij Liesbeth gewoon niet gebeuren. En door de edit al helemaal niet. Maar dat is al vaak genoemd, dus ik dacht, laat ik een poging wagen om uit te leggen waarom ik vanaf het begin denk dat zij het in ieder geval niet is.

Ik kan natuurlijk ook ongelijk hebben.  :P
Dat zullen we af moeten wachten a.s. donderdag.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #644 Gepost op: 5-03-2012, 17:20:12 »
Nee ik zeg dat áls ze de Mol is, de productie had gekozen haar op een andere manier 'neer te zetten'.
Ik denk dat één van de redenen dat ze minder sympathiek overkomt bij mensen juist is omdat ze de 'verdachte' edit krijgt.

áls ze de mol is hadden sympathiekere momenten kunnen tonen. Weliswaar lijkt Liesbeth iets afstandelijker dan bijvoorbeeld Hadewych of Anne-Marie. Anne-Marie kwam ter plaatse duidelijk een stuk afstandelijker over (gezien de biechts) dan hoe wij haar in de huiskamer te zien krijgen, door de edit, en door haar biechts.

Dat lijkt me geen toeval.

Daarnaast stel ik dat ze niet het 'type' is dat ze doorgaans voor de mol kiezen.
Daar lijkt me niks onhandigs aan of evenmin toeval. Mocht ze het wel zijn dan hebben ze een heel andere keuze gemaakt dan voorgaande jaren. (Iets wat me trouwens bij Tim ook al nooit lekker heeft gezeten). Dat laatste is moeilijk om precies de vinger op te leggen. Ik zal het maar 'the quality to endear' noemen in zijn algemeenheid. Er moet een 'molverhaal' komen wat het publiek wil opeten, zeg maar. Dat zie ik bij Liesbeth gewoon niet gebeuren. En door de edit al helemaal niet. Maar dat is al vaak genoemd, dus ik dacht, laat ik een poging wagen om uit te leggen waarom ik vanaf het begin denk dat zij het in ieder geval niet is.

Ik kan natuurlijk ook ongelijk hebben.  :P
Dat zullen we af moeten wachten a.s. donderdag.

Toch zei je eerder ook iets anders :

Ik merk dat veel mensen die Liesbeth wel verdenken alleen maar hopen dat ze het is omdat:
1. Ze het dan vanaf het begin 'goed hebben' (ook al zijn ze vaak niet bepaald positief).
2. Willen dat het vooral duidelijk is en Liesbeth heeft de meest duidelijke molsacties op haar naam, met op het eerste gezicht weinig twijfelgevallen of vraagtekens.

Ik merk echter dat diezelfde mensen dat eigenlijk meer willen om redenen die niks met de Mol te maken hebben maar dat het meer gaat om een 'kijk, case closed' verhaal, en niet omdat Liesbeth als mol ze erg aanspreekt. Sterker nog ik lees vaker dan niet dat ze het eigenlijk niet willen.
En als zíj het al niet willen, waarom zou het 'gewoon kijkende' publiek het dan wél willen?

Je eerste 2 argumenten gelden eigenlijk voor iedereen die zich in een tunnel bevindt, uiteraard wil je dat degene die je al vanaf het begin verdenkt de Mol is en ik heb hier ook al vele malen gelezen ook in de andere tunnels dat ze graag zouden willen dat Hadewych of AM de Mol blijkt te zijn maar dat ze de Molse activiteiten van hen wel tegen vinden vallen, zelf vind ik dat idd prettig, duidelijke molacties.

Verder is mijn keuze heel simpel, ik ga nog altijd van het principe uit dat een van de hoofdtaken van de Mol is om er voor te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt, verders sluit ik me geheel aan bij de argumenten van Erik Leppen.  ::jaja::

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #645 Gepost op: 5-03-2012, 22:16:07 »
ik word steeds sneller uit de liesbeth tunnel getrokken maar er is een drempel waar ik maar niet overheen kan stappen: liesbeth is geloof ik gewoon letterlijk de enige die op welke manier dan ook de pot kan hebben leeggemaakt (tenzei iedereen anders stemde dan dat ze zeiden behalve liesbeth) of zie ik dit allemaal fout?
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #646 Gepost op: 5-03-2012, 22:22:04 »
Vanwege de onderhandelingsopdracht tip ik ook op Liesbeth als mol, zij is de enige overblijvende die van rood naar groen kan geswitcht hebben. Maar het is ook mogelijk dat alle kandidaten stemden zoals afgesproken en dat de mol na de stemming een rode kaart in de stembus heeft vervangen door een groene.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #647 Gepost op: 5-03-2012, 22:30:55 »
Vanwege de onderhandelingsopdracht tip ik ook op Liesbeth als mol, zij is de enige overblijvende die van rood naar groen kan geswitcht hebben. Maar het is ook mogelijk dat alle kandidaten stemden zoals afgesproken en dat de mol na de stemming een rode kaart in de stembus heeft vervangen door een groene.

of de mol heeft hierbij niet gemold en heeft geluk gehad dat tim een fout maakte

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #648 Gepost op: 5-03-2012, 22:47:53 »
of de mol heeft hierbij niet gemold en heeft geluk gehad dat tim een fout maakte
Of de sabotage heeft op een andere, subtielere manier plaatsgevonden.

Ik vraag me af hoe de Liesbeth-verdenkers verklaren waarom ze zich (als mol) zo vaak in een ongunstige positie heeft gebracht.
- Zet zichzelf niet op de toren en hangt er bij de rondleiding alleen bij
- Gaat aan een vlot staan sjorren tijdens het boogschieten
- Rijdt bij de munitiedepots gelijk naar haar eigen loods, waar ze moet achterblijven

Ja, tuurlijk, Liesbeth steekt elke keer haar vinger op, al voor Art z'n zin heeft kunnen afmaken. "Ik zoek twee kandi...", en hup, Liesbeth heeft haar hand al opgestoken. Dat zit blijkbaar in het karakter van Liesbeth, maar het is niet per se mols. Vaak genoeg is dat groepje waar je dan in terecht komt helemaal niet gunstig om te saboteren.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #649 Gepost op: 5-03-2012, 23:05:34 »
Zit net ff aflevering 3 terug te kijken en aan het begin zie je dat Tim de anderen aanbiedt in zijn molboekje te kijken.. Anderen verbaasd. Op een gegeven moment biedt Liesbeth aan om molboekjes te ruilen (tussen haar en Tim). Dat gebeurd voor 10 seconden (al maakt Tim er wat meer van).

Waarom zou Liesbeth dat doen als ze de mol is?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #650 Gepost op: 5-03-2012, 23:09:24 »
Zit net ff aflevering 3 terug te kijken en aan het begin zie je dat Tim de anderen aanbiedt in zijn molboekje te kijken.. Anderen verbaasd. Op een gegeven moment biedt Liesbeth aan om molboekjes te ruilen (tussen haar en Tim). Dat gebeurd voor 10 seconden (al maakt Tim er wat meer van).

Waarom zou Liesbeth dat doen als ze de mol is?

misschien wel afleiding wat me wel opvalt is dat tim leest en liesbeth door heen bladerend

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #651 Gepost op: 5-03-2012, 23:11:55 »
of de mol heeft hierbij niet gemold en heeft geluk gehad dat tim een fout maakte

Ik geloof nooit dat de mol zo'n cruciale opdracht aan het toeval overlaat!
« Laatst bewerkt op: 5-03-2012, 23:13:28 door Luc »

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #652 Gepost op: 5-03-2012, 23:15:50 »
Ik vraag me af hoe de Liesbeth-verdenkers verklaren waarom ze zich (als mol) zo vaak in een ongunstige positie heeft gebracht.
- Zet zichzelf niet op de toren en hangt er bij de rondleiding alleen bij
- Gaat aan een vlot staan sjorren tijdens het boogschieten
- Rijdt bij de munitiedepots gelijk naar haar eigen loods, waar ze moet achterblijven

Dit vind ik ook het zwakke punt van Liesbeth (als ze de mol is), in sommige opdrachten bleef ze afzijdig. Maar juiste die opdrachten slaagden (toevallig?) wel.

Offline Kitsune

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • GOING UNDERGROUND
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #653 Gepost op: 5-03-2012, 23:20:10 »
Je kunt nou eenmaal niet bij alle opdrachten in de juiste positie verblijven of mollen. Dat valt te veel op. Over alle drie de kandidaten is wel iets vreemds aan te merken.
De Mol? Liesbeth > Hadewych > Liesbeth.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #654 Gepost op: 5-03-2012, 23:24:07 »
Je kunt nou eenmaal niet bij alle opdrachten in de juiste positie verblijven of mollen. Dat valt te veel op. Over alle drie de kandidaten is wel iets vreemds aan te merken.
Wat mij er aan 'stoort' is dat Liesbeth het telkens zelf doet. Kijk, je hebt natuurlijk helemaal gelijk als een groep of positie door de groepsdynamiek (of productie) bepaald is. Zeker in het eerste geval kun je als mol dan op een mindere positie terechtkomen. Maar Liesbeth had dit al die keren die ik noem echt zelf in de hand. En dan is het raar.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #655 Gepost op: 5-03-2012, 23:28:18 »
Of de sabotage heeft op een andere, subtielere manier plaatsgevonden.

Ik vraag me af hoe de Liesbeth-verdenkers verklaren waarom ze zich (als mol) zo vaak in een ongunstige positie heeft gebracht.
- Zet zichzelf niet op de toren en hangt er bij de rondleiding alleen bij
- Gaat aan een vlot staan sjorren tijdens het boogschieten
- Rijdt bij de munitiedepots gelijk naar haar eigen loods, waar ze moet achterblijven

Ja, tuurlijk, Liesbeth steekt elke keer haar vinger op, al voor Art z'n zin heeft kunnen afmaken. "Ik zoek twee kandi...", en hup, Liesbeth heeft haar hand al opgestoken. Dat zit blijkbaar in het karakter van Liesbeth, maar het is niet per se mols. Vaak genoeg is dat groepje waar je dan in terecht komt helemaal niet gunstig om te saboteren.

bij de toren opdracht was de kans groot dat de opdracht ging lukken als ze zelf,frits anne marie william op de toren zette maakte zich zelf verdacht.

bij het munitiedepots eigenlijk geen goeie reden voor alleen dat de onderhandelen aan zat te komen.

bij het vlot kan ze pech hebben dat william iets slechter schiet daarbij zegt ze nog dat william dichterbij zat.

waarschijnlijk geen goede reden maar anne marie en hadewych hebben ook ongunstige spellen gehad bijv onderhandelen, foto raden zwemmen.    
 

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #656 Gepost op: 6-03-2012, 00:14:48 »
misschien wel afleiding wat me wel opvalt is dat tim leest en liesbeth door heen bladerend

So? Waarom zou je je boekje afgeven als mol? Tenzij je er 2 hebt: 1 als "kandidaat" misschien en 1 echte?

Overigens valt me met het terugkijken (al leek, geen molloot) op dat er in veel opdrachten NIEMAND van de overgebleven dames iets verkeerds doet, en vaak juist niks of iets goeds...

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #657 Gepost op: 6-03-2012, 10:36:20 »
Wat voor mij nog steeds de belangrijkste reden is om Liesbeth niet te verdenken, is dat Frits openlijk zegt dat ze op haar zat in de test waarbij hij afviel. Als je op de goede mol zit val je gewoon niet af, zo vroeg in het spel. Met 4 kandidaten waarvan 1 mol en de andere 3 op Liesbeth zitten, ok dan wordt het moeilijk. Maar met 6 kandidaten en 1 mol en waarbij er ook veel kandidaten op Anne-Marie, Tim etc. zitten kun je gewoon niet afvallen als je je test op de juiste mol invult lijkt me, hoe slecht je die test ook doet.

En ik zie de productie er ook niet voor aan dat ze Frits openlijk laten liegen dat hij op Liesbeth zat terwijl hij in werkelijkheid op iemand anders zou zitten tijdens die test. Ik zou erg verontwaardigd zijn als ze dat zouden doen, en teleurgesteld in Frits die blijkbaar als politicus liegen niet erg vindt.

Dat is voor mij de reden om Liesbeth niet te verdenken.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #658 Gepost op: 6-03-2012, 11:12:00 »
Of de sabotage heeft op een andere, subtielere manier plaatsgevonden.

Ik vraag me af hoe de Liesbeth-verdenkers verklaren waarom ze zich (als mol) zo vaak in een ongunstige positie heeft gebracht.
- Zet zichzelf niet op de toren en hangt er bij de rondleiding alleen bij
- Gaat aan een vlot staan sjorren tijdens het boogschieten
- Rijdt bij de munitiedepots gelijk naar haar eigen loods, waar ze moet achterblijven

Ja, tuurlijk, Liesbeth steekt elke keer haar vinger op, al voor Art z'n zin heeft kunnen afmaken. "Ik zoek twee kandi...", en hup, Liesbeth heeft haar hand al opgestoken. Dat zit blijkbaar in het karakter van Liesbeth, maar het is niet per se mols. Vaak genoeg is dat groepje waar je dan in terecht komt helemaal niet gunstig om te saboteren.



vind ik ook lastig te verklaren, je oeft ook natuurlijk niet elke keer te mollen. ik geloof dat geen enkele mol elke opdracht heeft gesaboteerd maar het zijn inderdaadwel veel kleine dingetjes.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: [Kandidaat] Liesbeth is (niet) de mol
« Reactie #659 Gepost op: 6-03-2012, 11:20:22 »
Wat voor mij nog steeds de belangrijkste reden is om Liesbeth niet te verdenken, is dat Frits openlijk zegt dat ze op haar zat in de test waarbij hij afviel. Als je op de goede mol zit val je gewoon niet af, zo vroeg in het spel. Met 4 kandidaten waarvan 1 mol en de andere 3 op Liesbeth zitten, ok dan wordt het moeilijk. Maar met 6 kandidaten en 1 mol en waarbij er ook veel kandidaten op Anne-Marie, Tim etc. zitten kun je gewoon niet afvallen als je je test op de juiste mol invult lijkt me, hoe slecht je die test ook doet.

En ik zie de productie er ook niet voor aan dat ze Frits openlijk laten liegen dat hij op Liesbeth zat terwijl hij in werkelijkheid op iemand anders zou zitten tijdens die test. Ik zou erg verontwaardigd zijn als ze dat zouden doen, en teleurgesteld in Frits die blijkbaar als politicus liegen niet erg vindt.

Dat is voor mij de reden om Liesbeth niet te verdenken.

heb je seizoen 1 van de engelse mol niet gezien? er was iemand die het liht zag en 100% zeker wist dat diegene de mol was. in de test herhaalde hij het ook steeds: I found the mole! it is (naam) I am sure the only possible one could be (naam) it HAS to be! I Will be the winner! die avond vloog hij eruit waardoor iedereen die persoon afschreef. aan het einde bleek diegene het WEL te zijn. de kandidaat die het licht zag zei wel dat hij op (naam) stemde maar stiekem stemde hij op heel iemand anders. omdat hij toch dacht dat hij volgende week op dezelfde persoon stemde en het alleen een klein (crusiaal) experimentje was (denk ik)
en liesbeth werd verdaht gemaakt door de productie omdat ze of de mol niet is of het anders te moeilijk zou zijn de mol te vinden. dan gaan ze haar echt niet uitsluiten door de test biecht van frits
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"