Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 92295 keer)

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 4
« Reactie #340 Gepost op: 31-01-2013, 19:23:22 »
Zou het kunnen dat Art gewoon niet wist dat de kokers wel degelijk zijn meegenomen? ???

Hij wist ook dat Ewout meer enveloppen had geopend dan eigenlijk kon, dus lijkt me sterk als hij niet weet dat de kokers mij zijn genomen. De kokers zijn een belangrijk onderdeel van de opdracht.

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4
« Reactie #341 Gepost op: 31-01-2013, 19:27:35 »
Hij wist ook dat Ewout meer enveloppen had geopend dan eigenlijk kon, dus lijkt me sterk als hij niet weet dat de kokers mij zijn genomen.

Misschien had de regie het wel door maar besloten ze het erbij te laten omdat het nogwel eens leuk kon worden gezien Kees er een gestolen had?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: Aflevering 4
« Reactie #342 Gepost op: 31-01-2013, 19:32:05 »
Misschien had de regie het wel door maar besloten ze het erbij te laten omdat het nogwel eens leuk kon worden gezien Kees er een gestolen had?

Hmm, ik denk dat Art dan ook best iets had kunnen zeggen als 'Er zijn opnieuw kokers verdient. Hoeveel, Tim?'
Dan moet Tim bekennen dat het er twee zijn en dat hij de derde heeft laten vallen. Hij kan eerst zeggen dat het er twee zijn, maar dan wijst Art 'm er op dat het er drie waren, of hij zegt het meteen zelf, doet er niet toe.

Dat is voor de kandidaten misschien verdacht, want waarom heeft Tim een koker laten vallen? Vervolgens kan Kees nog steeds aankomen met de gestolen koker en dan kan hij vertellen dat hij Tim niet vertrouwde en zo. Dan heb je, als Kees de mol blijkt te zijn, meteen een rookgordijn genaamd Tim.

Zo zou ik het doen, als ik onderdeel was van de productie. Levert waarschijnlijk meer wantrouwen op dan door te zeggen dat er wat te verdienen viel. Dat schept vooral verwarring, en zou ik alleen doen als er inderdaad op een andere manier geld te verdienen valt.

Maar ja, dit is Wie is de Mol en als er iets voorspelbaar is, dan is het niet Wie is de Mol...

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 4
« Reactie #343 Gepost op: 31-01-2013, 20:23:26 »
Weer een late reactie, maar toch ... wat een spannende executie! :o Ik hoopte zo hard dat iemand een rode kaart zou trekken, helaas gebeurde dat maar een keer, eigenlijk al een klein mirakel dat het daarbij bleef.

Ik vond Tania, Kees en Tim nog steeds erg verdacht overkomen. Moet de aflevering wel nog eens terugzien om helemaal mee te zijn.

Tania omdat ze als enige een rode kaart trok en daarmee de macht had om het enige rode scherm eruit te filteren. Zou kunnen opgedragen zijn door de productie, de mol weet immers altijd wie eruit vliegt. Ze maakt ook constant van die vreemde verwijzingen, bv. in een recentere aflevering "ik heb geen links-rechts gevoel, ..." altijd van die kleine opmerkingen waarvan je je afvraagt waarom ze dat nu eigenlijk zegt. En ze blijft Tim verdenken als Mol. Of is het net andersom en is het net Tim die haar als Mol heeft.

Kees, eerst wil ie in het adrenaline-team en dan opeens zit hij als laatste, ook nog eens het dichtst bij de waterval onmogelijke woorden te roepen naar de kandidaten. Hij neemt ook vaak het initiatief over, bij de eerste aflevering probeert hij al vrij vlug de kaart in handen te krijgen.

En Tim, dat is een geval apart. Gewoon om heel die vreemde situatie waarin hij terecht is gekomen, 't is echt te gek voor woorden. Ik vrees dat ik hem enkel kan afschrijven als Mol als hij er ook echt uitvliegt. Maar dan liefst zo snel mogelijk, dan ben ik van dat dilemma verlost.

Voor de rest ziet het er voor mij nog steeds erg troebel uit. Denk dat ik na vanavond maar eens alles terug ga bekijken. Misschien word ik er iets wijzer van, waarschijnlijk helemaal niet. Met dit spel weet je nooit. ;D

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 4
« Reactie #344 Gepost op: 1-02-2013, 16:53:52 »
Op de tweede kaart in het spel die als eerste in beeld wordt gebracht in de handen van Tania?, staat het woord 'zandzeepsodemineraalwatersteenstralen'.

- Het woord betekent volgens Van Dale in de volkstaal: oprotten, opsodemieteren, opdonderen, ophoepelen (verwijzing naar de executie).
- Het woord heeft tot de DERTIENDE editie in de Van Dale gestaan .
- In het woord zit de volgende boodschap verborgen...

Tania de mol!!!

Oh en het woord bestaat uit 37 letters, Tania wordt in 2013 toevallig 37 jaar... Of is dit niet zo toevallig?!  ::oink::
De hand aan de kaart is van Kees. Vergelijk zijn duim met die van de hand aan zijn molboekje. Tania heeft langere nagels en een donkerdere huid.

 kaart_2.jpg (83.47 KB, 800x450 - bekeken 756 keer.)
 molboekjekees.jpg (73.41 KB, 1366x768 - bekeken 760 keer.)

Offline MoleShowdown

  • Forumlid
  • Pilipinas
Re: Aflevering 4
« Reactie #345 Gepost op: 1-02-2013, 17:48:26 »
Weer een late reactie, maar toch ... wat een spannende executie! :o Ik hoopte zo hard dat iemand een rode kaart zou trekken, helaas gebeurde dat maar een keer, eigenlijk al een klein mirakel dat het daarbij bleef.

Ik vond Tania, Kees en Tim nog steeds erg verdacht overkomen. Moet de aflevering wel nog eens terugzien om helemaal mee te zijn.

Als het de bedoeling van de productie was iedereen in het spel te laten, dan zou Zarayda goed de mol kunnen zijn. De mol zou namelijk degene met het rode scherm veilig moeten stellen dmv een groene kaart. Zarayda wordt als eerste naar voren geroepen pakt de groene kaart (waarover een afspraak zou kunnen zijn gemaakt) en stelt Tania veilig (dat kan haar ook verteld zijn). Omdat ze als eerste wordt geroepen kan niemand vóór haar met een getrokken rode kaart Tania aanwijzen om haar (rode) scherm te laten zien. Tania zegt volledig op Tim te zitten en zou dus goed mogelijk de test als slechtste gemaakt kunnen hebben. Het enige 'jammere' is dat het nu juist Tania betreft die door Zarayda vrijgesteld 'moet' worden. Het is immers ook logisch dat zij voor Tania kiest, omdat dat haar maatje is. Het was duidelijker geweest als ze iemand anders 'had moeten' vrijstellen.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #346 Gepost op: 1-02-2013, 18:29:56 »
Als het de bedoeling van de productie was iedereen in het spel te laten, dan zou Zarayda goed de mol kunnen zijn.

En daarom heb ik op Kees na Zarayda nog als back-up mol. In weerwil v/d priesterhint en menig goede aanwijzing/hint naar Kees plus menig mollenstreek van hem, zie ik in Zarayda nog het meest op een-na-de-mol-schap.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #347 Gepost op: 2-02-2013, 13:24:14 »
In de terugblik van aflevering 5 viel het me op dat Zarayda in aflevering 4 'wapkes' zei (of iets wat er op lijkt, maar de ondertiteling zegt 'wapkes') Wat is een wapkes?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4
« Reactie #348 Gepost op: 2-02-2013, 13:26:56 »
In de terugblik van aflevering 5 viel het me op dat Zarayda in aflevering 4 'wapkes' zei (of iets wat er op lijkt, maar de ondertiteling zegt 'wapkes') Wat is een wapkes?

Dat heeft Supernova net gepost in het grappige momenten topic !

http://en.wiktionary.org/wiki/bupkis
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #349 Gepost op: 2-02-2013, 13:28:23 »
Dat heeft Supernova net gepost in het grappige momenten topic !

http://en.wiktionary.org/wiki/bupkis

Ok, ty. Iig opmerkelijk dat de ondertiteling van aflevering 4 het niet heeft opgenomen, maar de terugblik van aflevering 5 wel, maar gewoon er iets verkeerds onder zet!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)