Auteur Topic: Aflevering 1 - Schijnbeweging  (gelezen 190275 keer)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #580 Gepost op: 6-01-2014, 16:54:28 »
overigens, iedereen heeft het over Tygo dat die in het engels begon te lallen, maar Daphne probeerde ook of ze niet toch in het engels grocery en grocery shop konden zeggen en dan san kee. zie 21:40 tot 21:50

Klopt, was mij ook opgevallen inderdaad.

Ik kijk nu al uit naar aflevering 2. Hoop écht dan definitief nog één of twee mensen weg te kunnen strepen.

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #581 Gepost op: 6-01-2014, 16:58:13 »
@ Tunnelgraver: zo kun je het idd ook bekijken.
Maar ik verdenk dus niet iemand op molacties, tactisch spel, (gespeelde) houding of het niet passen bij het programma, maar op het niet geschikt zijn voor het programma (let op: dat is wat anders dan niet passen bij het programma).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #582 Gepost op: 6-01-2014, 17:01:07 »
overigens, iedereen heeft het over Tygo dat die in het engels begon te lallen, maar Daphne probeerde ook of ze niet toch in het engels grocery en grocery shop konden zeggen en dan san kee. zie 21:40 tot 21:50

Bedoelt ze niet dat ze "grocery shop" in het woordenboekje moeten opzoeken (in plaats van vegetables)? Zo vatte ik het althans op. Ze zegt namelijk eerst: "Maar wat is een groenteboer?" (In het Engels.) Op het moment dat ze dit oppert staat Freek in het boekje te bladeren.
« Laatst bewerkt op: 6-01-2014, 17:06:24 door Heinz »

Offline xtopeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1. Jan-Willem 2. Sofie 3. Freek
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #583 Gepost op: 6-01-2014, 17:03:01 »
Traveljunkie, over welke 4 minuten heb je het? Dat Art dan aan het woord is?

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #584 Gepost op: 6-01-2014, 17:08:57 »
Traveljunkie, over welke 4 minuten heb je het? Dat Art dan aan het woord is?
Vanaf het moment dat de groep voor het eerst in beeld komt en Art begint met "Goede morgen" tot het moment dat de eerste executie door Art wordt aangekondigd. Nee eigenlijk is het stukje tot de introductie van de zwarte vrijstelling al voldoende, maar is de achterste rij niet altijd goed zichtbaar ;-)

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #585 Gepost op: 6-01-2014, 17:12:52 »
Bedoelt ze niet dat ze "grocery shop" in het woordenboekje moeten opzoeken (in plaats van vegetables)? Zo vatte ik het althans op. Ze zegt namelijk eerst: "Maar wat is een groenteboer?" (In het Engels.) Op het moment dat ze dit oppert staat Freek in het boekje te bladeren.

Wat ik heb opgeschreven in mijn boekje met "verdachte uitspraken" is dat ze letterlijk zegt  "misschien moeten we gewoon zeggen grocery en dan grocery shop en dan san kee zeggen?"(mag geen engels praten!) Freek gaat hier niet op in.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #586 Gepost op: 6-01-2014, 17:18:02 »
Wat ik heb opgeschreven in mijn boekje met "verdachte uitspraken" is dat ze letterlijk zegt  "misschien moeten we gewoon zeggen grocery en dan grocery shop en dan san kee zeggen?"(mag geen engels praten!) Freek gaat hier niet op in.

Dat klopt. Maar ik denk dat ze met "we moeten grocery shop zeggen" bedoelt: "we moeten grocery shop in het Chinees zeggen". Omdat ze dus eerder "vegetables" opzochten, nu ook weer in het woordenboekje staan te bladeren en Daphne voor deze uitspraak nog "Maar wat is een groenteboer?" vraagt.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #587 Gepost op: 6-01-2014, 17:20:57 »
Dat klopt. Maar ik denk dat ze met "we moeten grocery shop zeggen" bedoelt: "we moeten grocery shop in het Chinees zeggen". Omdat ze dus eerder "vegetables" opzochten, nu ook weer in het woordenboekje staan te bladeren en Daphne voor deze uitspraak nog "Maar wat is een groenteboer?" vraagt.

Maar dan zou je toch denken dat ze zou zeggen "opzoeken" als ze in dat boekje bladeren.
Het is geen woordenboekje met spraakfunctie denk ik  ;)
Edit: En groentewinkel konden ze in dat boekje niet vinden (voor zover ik begreep).

Zoals ze het zei en zoals het bij mij overkwam bedoelde ze echt om het op die manier aan de mensen te vragen...

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #588 Gepost op: 6-01-2014, 17:23:01 »
Ik vond dat ook niet verdacht, volgens mij bedoelde ze inderdaad met "grocery shop" dat dat opgezocht moest worden, aangezien het een Engels-Chinees woordenboek is.
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #589 Gepost op: 6-01-2014, 17:31:28 »
Edit: En groentewinkel konden ze in dat boekje niet vinden (voor zover ik begreep).

Daarom bedacht Daphne dus dat ze "grocery store" (supermarkt) moesten opzoeken/zeggen in het Chinees. Als ze "opzoeken" had gezegd was dat voor ons nu wel duidelijker geweest ja. ::rofl::

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #590 Gepost op: 6-01-2014, 17:34:00 »
Dat klopt. Maar ik denk dat ze met "we moeten grocery shop zeggen" bedoelt: "we moeten grocery shop in het Chinees zeggen". Omdat ze dus eerder "vegetables" opzochten, nu ook weer in het woordenboekje staan te bladeren en Daphne voor deze uitspraak nog "Maar wat is een groenteboer?" vraagt.
dan lopen ze dus rond met een engels<->chinees woordenboek??

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #591 Gepost op: 6-01-2014, 17:35:38 »
dan lopen ze dus rond met een engels<->chinees woordenboek??

Ja, dat wordt door iemand gezegd. Freek geloof ik.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #592 Gepost op: 6-01-2014, 17:38:19 »
Ze hadden toch ook gewoon het woord in het woordenboek aan kunnen wijzen?  ???

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #593 Gepost op: 6-01-2014, 17:39:38 »
Ja, daar dacht ik ook aan, maar geen van de groepjes doet dat, dus ik neem aan dat dat niet mocht.
The British are not impressed.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #594 Gepost op: 6-01-2014, 17:42:59 »
of dat niemand op het idee gekomen is...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #595 Gepost op: 6-01-2014, 17:43:18 »
Ik vond dat ook niet verdacht, volgens mij bedoelde ze inderdaad met "grocery shop" dat dat opgezocht moest worden, aangezien het een Engels-Chinees woordenboek is.
ze hadden beter  meteen naar de Tesco kunnen gaan, hadden ze alles bij de hand gehad.

OT:  er zijn tegenwoordig beeld-woordenboeken, dan hoef je het plaatje maar aan te wijzen, en iedereen weet wat je bedoelt. Kan natuurlijk nog steeds misgaan........verkeerde karakter  bij het plaatje dat je aanwijst.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #596 Gepost op: 6-01-2014, 18:10:04 »
Waarom waren het eigenlijk engels->chinese woordenboeken?? Hint?? dan toch Sofie, die in het kader van haar studie amerikanistiek in 2004 voor RTL 4 bij Max Westerman in New York heeft gewerkt...en aangezien het boekje duidelijk in beeld komt als zij het boekje vast heeft...

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #597 Gepost op: 6-01-2014, 18:13:40 »
Wanneer je een molverdachte zou willen bepalen via lichaamstaal kijk dan nog maar even naar de executie vanaf minuut 53.41. Bij Daphne is Art nogal zeker in zijn doen.Bij Freek en Jennifer ook.En dan komt hij bij diegene die zijn geheim met hem deelt, Bij Aaf zegt Art ""dan Aaf.. ,klaar voor"(op zo,n toon wij weten wat meer) en Aaf geeft een gespeelde reactie : hmm hmm ja zo,n beetje en knikt daarna slap ja..Art kijkt heel even weg omdat hij zenuwachtig wordt en daarna weer naar Aaf, iets wat bij de anderen niet deed.Art doet heel moeilijk met zijn lippen,ook iets wat hij bij de anderen niet zo deed.
Lauwe reactie van Aaf op het feit dat ze in het spel mag blijven samen met een onechte blijdschaps-reactie naar Daphne toe dat ze mag blijven.Je blijdschap delen met de anderen doet je bij de groep horen en dan ben je sociaal en emphatisch.Doe je het niet dan ben je een buitenbeentje en dus verdacht.
Dan zegt Art: "tja en nu ...gaan we weer met de rest beginnen"
Dit is al eerder besproken maar wel terecht.De rest is dus: diegene die na de Mol komen en die "tja" eigenlijk alleen maar decoratie zijn.

Wie ziet hier ook wat in?



Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #598 Gepost op: 6-01-2014, 18:27:53 »
Wanneer je een molverdachte zou willen bepalen via lichaamstaal kijk dan nog maar even naar de executie vanaf minuut 53.41. Bij Daphne is Art nogal zeker in zijn doen.Bij Freek en Jennifer ook.En dan komt hij bij diegene die zijn geheim met hem deelt, Bij Aaf zegt Art ""dan Aaf.. ,klaar voor"(op zo,n toon wij weten wat meer) en Aaf geeft een gespeelde reactie : hmm hmm ja zo,n beetje en knikt daarna slap ja..Art kijkt heel even weg omdat hij zenuwachtig wordt en daarna weer naar Aaf, iets wat bij de anderen niet deed.Art doet heel moeilijk met zijn lippen,ook iets wat hij bij de anderen niet zo deed.
Lauwe reactie van Aaf op het feit dat ze in het spel mag blijven samen met een onechte blijdschaps-reactie naar Daphne toe dat ze mag blijven.Je blijdschap delen met de anderen doet je bij de groep horen en dan ben je sociaal en emphatisch.Doe je het niet dan ben je een buitenbeentje en dus verdacht.
Dan zegt Art: "tja en nu ...gaan we weer met de rest beginnen"
Dit is al eerder besproken maar wel terecht.De rest is dus: diegene die na de Mol komen en die "tja" eigenlijk alleen maar decoratie zijn.

Wie ziet hier ook wat in?



nee...ik zie niet eens wat je bedoeld met wegkijken...of bedoel je dat die even naar de mooie Daphne/Sofie zit te kijken? zou ik ook doen :P

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 1 - Schijnbeweging
« Reactie #599 Gepost op: 6-01-2014, 19:02:08 »
Wanneer je een molverdachte zou willen bepalen via lichaamstaal kijk dan nog maar even naar de executie vanaf minuut 53.41. Bij Daphne is Art nogal zeker in zijn doen.Bij Freek en Jennifer ook.En dan komt hij bij diegene die zijn geheim met hem deelt, Bij Aaf zegt Art ""dan Aaf.. ,klaar voor"(op zo,n toon wij weten wat meer) en Aaf geeft een gespeelde reactie : hmm hmm ja zo,n beetje en knikt daarna slap ja..Art kijkt heel even weg omdat hij zenuwachtig wordt en daarna weer naar Aaf, iets wat bij de anderen niet deed.Art doet heel moeilijk met zijn lippen,ook iets wat hij bij de anderen niet zo deed.
Lauwe reactie van Aaf op het feit dat ze in het spel mag blijven samen met een onechte blijdschaps-reactie naar Daphne toe dat ze mag blijven.Je blijdschap delen met de anderen doet je bij de groep horen en dan ben je sociaal en emphatisch.Doe je het niet dan ben je een buitenbeentje en dus verdacht.
Dan zegt Art: "tja en nu ...gaan we weer met de rest beginnen"
Dit is al eerder besproken maar wel terecht.De rest is dus: diegene die na de Mol komen en die "tja" eigenlijk alleen maar decoratie zijn.

Wie ziet hier ook wat in?

Als Aaf de Mol is, dan wel een heel erg slechte, want dan is ze nu al door de mand gevallen...
Voorlopig ga ik er vanuit dat ze gewoon een minder geschikte kandidaat is en dat ze als tweede of derde zal vertrekken.

groet,
Tunnelgraver
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!