Het dierenduelMC: "Na de liters wijn (en thee) die rijkelijk gevloeid hebben in de arena kijken de mensen uit naar het nieuwe duel, namelijk het dierenduel! Alleen zullen het geen dieren zijn die tegen elkaar gaan strijden maar één man die tegen de dieren strijdt!"
Het publiek verstomt. Een mens tegen dieren? Dit moet wel een fantastisch duel worden.
MC: "We spelen in twee rondes. De eerste ronde zullen de welpen of jonge dieren ten tonele verschijnen, de tweede ronde hun volwassen versie."
Robbie: "Starlaaaaaight! Waar blijft onze wijn nu toch?"
Daisy: "Nou, die is ze vast aan het zoeken."
Robbie: "Dit duurt me te lang, kunnen we niemand anders sturen?"
Daisy wenkt een andere slavin en stuurt haar om de wijn.
MC: "Dan is het nu tijd om onze strijder aan te kondigen. Onze meestergladiator, de schrik van het noordelijk halfrond, een man die gebaad zou hebben in de Styx: Lukie!"
"LU-KIE! LU-KIE! LU-KIE!" schreeuwt het publiek.
Zichtbaar genieten betreedt Lukie de arena terwijl hij kushandjes naar het publiek werpt.
MC: "Welkom Lukie, ben je er klaar voor?"
Lukie: "Uiteraard."
MC: "Mooi zo. In ronde één zal je het opnemen tegen een jonge bruine beer, een gorilla en een tijger. Welk wapen kies je?"
Lukie: "Hmm, die jonge welpen zal ik wel even vangen. Als je me drie 'retes' (drie grote netten, nvdr) kan geven?"
Lukie trekt met zijn netten ten strijde. Aan de linker-, rechter- en overkant openen de poorten zich. Een kleine bruine beer, een jonge gorilla en een jeugdige tijger komen te voorschijn. Lukie schiet op de tijger af. Dit snelle beestje moet meteen gevangen worden. Met één worp heeft Lukie hem te pakken. "Hah!" denkt hij. Voordat de gorilla beseft wat er gebeurt, heeft ook hij een net rond zich hangen. De bruine beer loopt op Lukie af maar hij ontwijkt de beer en vangt hem.
"Doe ik ff!" zegt Lukie.
Het publiek geeft een matig applaus. Ze willen de échte strijd zien!
"GAAP!" "Robbie, alsjeblieft!" "Ik verveel me, waar blijft die wij- ah, eindelijk!" Grasisgroen giet de beker van Robbie vol. "Nu kan ik er eens goed voor gaan zitten."
"Een mooie eerste ronde maar nu komt de echte uitdaging Lukie." roept MC vanaf het balkon waar hij tijdens de eerste ronde is gaan zitten. "Welk wapen wil je?" "Doe maar een drietand." MC werpt hem de drietand toe.
De poorten tegenover, links en rechts van Lukie gaan opnieuw open. Ditmaal komen er een volwassen bruine beer, gorilla en tijger tevoorschijn. "Hmm, deze zien er niet meer zo schattig uit" denkt Lukie. De dieren kijken zeer alert en likken hun tanden. "Ze lijken wel honger te hebben" denkt Lukie. Dan hoort Lukie de poort achter zich opengaan. "Huh? Er zouden er toch maar drie zijn?" Hij draait zich om en ... ziet Elise! Als een ware amazone - gewapend met pijl en boog - treedt ze de arena binnen.
"Wat doe jij hier?"
"Ik kom je tegenhouden. Die dieren horen niet thuis in een circus."
"Ben je gek? Hoe kan het publiek nog van me houden als ik me door een vrouw laat overmeesteren? Trouwens, als je mij tegenhoudt, verslinden die dieren je."
Robbie: "JAAAAH! Spanning en sensatie!"
Daisy: "Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan aanpakken. Grasisgroen, schenk nog maar wat wijn bij."
Elise: "Hmm, je hebt wel een punt Lukie. Deze beesten zijn wilde dieren. Anderzijds, jij zou ze gewoon vermoorden!" De dieren sluipen dichterbij.
Lukie: "Nou, zet je principes maar opzij, wat wordt het?"
De dieren komen dichter en dichter, zweet parelt op de voorhoofden van Elise en Lukie, dan komen de dieren op snelheid ...
Nu is het aan jou! Hoe gaat dit duel eindigen? Wie gaat er winnen?
A Lukie en Elise werken samen en overwinnen de dieren
B Lukie en Elise werken samen en overwinnen de dieren, maar dan keert Lukie zich tegen Elise omdat hij het publiek voor zich alleen wil
C Lukie en Elise werken samen en overwinnen de dieren, maar dan keert Elise zich tegen Lukie omdat ze kwaad is omwille van de dieren
D Lukie en Elise weigeren samen te werken en verliezen kansloos