Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 46613 keer)

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Afleveringtitels
« Reactie #40 Gepost op: 13-01-2018, 23:07:02 »
NEEE

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2018, 23:09:42 »
Ruben Hein is de enige deelnemer met het sterrenbeeld Tweelingen. Die dubbele letters zouden daarop kunnen slaan.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Afleveringtitels
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2018, 23:12:36 »
zeeëend.  ::trots:: (al is het tegenwoordig zee-eend)

sorry, terug naar het onderwerp.

wel leuk trouwens dat de opdrachten nu titels hebben en we de max. bedragen kunnen zien.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2018, 23:34:44 »
Ik denk trouwens dat de titels dit jaar geen hints zijn en dat ze ons doelloos laten zoeken.
Daar hoop ik al jaren op :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline wateenIDee

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2018, 23:59:18 »
beLLa

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #45 Gepost op: 14-01-2018, 11:52:14 »
Er zijn hoofdletters gebruikt.
Dat is volgens mij nog niet eerder gedaan.
Een hoofdletter is een kapitaal.
Kan iemand daar iets mee?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Afleveringtitels
« Reactie #46 Gepost op: 14-01-2018, 11:54:50 »
Kapitaal kan ook uitgelegd worden als hoofdstad. Ruben en Olcay zaten niet in een hoofdstad, dus zo geredeneerd zou je kunnen zeggen: hen kun je afstrepen als mol.

Maar in dit stadium heb je daar nog niet veel aan.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #47 Gepost op: 14-01-2018, 12:12:23 »
Mogelijk had Ron's "cruciale informatie voor de test" er toch iets mee te maken? Het hoofdscenario was wellicht: Ron erin, iemand anders eruit. Is de wisseltruc soms mislukt? Onbevredigende verklaring natuurlijk, want de informatie die Ron had kennen we niet.

Misschien moeten we dus toch maar op zoek naar andere zaken die in deze aflevering verwisseld zijn. Het lijkt me niet dat de afleveringstitel uitsluitend verwijst naar de eerste opdracht op de markt.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2018, 12:36:04 »
Misschien moeten we dus toch maar op zoek naar andere zaken die in deze aflevering verwisseld zijn. Het lijkt me niet dat de afleveringstitel uitsluitend verwijst naar de eerste opdracht op de markt.
In de tweede opdracht moesten ze met elkaar wisselen van plek.
En in de derde opdracht moesten ze zand verwisselen van plek ;D (okee, ik geef toe, die sluit iets minder goed aan)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Afleveringtitels
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2018, 13:13:03 »
"Wisseltruc" verwijst erg veel naar Olcay:

- briefje van €1000 inruilen voor €500
- omwisselen van geslacht, man of vrouw
- omwisselen van groente, uien of tomaten
- het "ik moet plassen" zorgt voor onrust. Hierdoor neemt Ruben ineens de leiding over van Jan, was het de bedoeling van Olcay om hiermee een onderbreking te maken en dat zo iemand anders gemakkelijk de taak van Jan kan overnemen. Jan deed het namelijk fantastisch, dus er was een grote kans dat er iemand anders niet zo goed in het leiden was zoals Jan. En ja, deze "wisseltruc" lukte.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2018, 18:03:55 »
In de theateropdracht , valt me opeens op, wisselt Loes onnodig van stoel in dezelfde loge. JM loopt weg en zij gaat opeens van stoel wisselen. Even later is JM weer terug bij haar en ze zijn opeens van plek verwisseld dus. Wisseltruc? Zelf vind ik m niet heel sterk maar wel opvallend.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2018, 18:32:05 »
In totaal is er in aflevering 2, 18 keer gewisseld.
Opdracht 1 : 6 maal geld wisselen.
Opdracht 2 : 3 maal 4 keer wisselen = 12.
Totaal dus 18 keer een wisseltruc.

Toevallig wel weer het getal 18.

Emilio verdenkt Bella (wat ik vreemd vind, want Bella wordt door (bijna) niemand verdacht) en zijn vraag bij de test was :
In welke loge start de mol, Antwoord is 18.
Mogelijke verklaring van de titel, en meteen verwijzing naar mol 18.

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2018, 18:38:28 »
In totaal is er in aflevering 2, 18 keer gewisseld.
Opdracht 1 : 6 maal geld wisselen.
Opdracht 2 : 3 maal 4 keer wisselen = 12.
Totaal dus 18 keer een wisseltruc.

Toevallig wel weer het getal 18.

Emilio verdenkt Bella (wat ik vreemd vind, want Bella wordt door (bijna) niemand verdacht) en zijn vraag bij de test was :
In welke loge start de mol, Antwoord is 18.
Mogelijke verklaring van de titel, en meteen verwijzing naar mol 18.


Hier kan ik best nog wel in mee gaan eigenlijk! Naast het feit dat ik Emilio best layed back vind. Hij benadrukt ook constant dat de andere kandidaten doelloos of raar of dom bezig zijn (waar hij dan ook echt wel gelijk in heeft op de momenten dat hij het zegt) Hij gebruikt dit altijd wel heel erg goed moet ik zeggen... door zelf te reageren van 'wat een pipo's', maar er vervolgens niets aan te doen. Of met andere woorden, hij laat anderen het werk opknappen zodat er nooit met het vingertje naar hem kan worden gewezen!
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Afleveringtitels
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2018, 14:07:58 »
Wie kan me vertellen waar ik info terug kan vinden over de bedoeling van de afleveringstitels?


Tot nu toe ben ik er altijd vanuit gegaan dat die titels uitsluitend betrekking hebben op de afleveringen zelf, en niet op hetgeen daarbuiten gebeurt. Natuurlijk zal een deel van de kijkers er niets mee doen.

Het spel gaat dan wel 24 uur per dag door, maar mijns inziens zijn die afleveringstitels bedoeld voor degenen die daarmee willen puzzelen, maar tegelijk niet genoodzaakt willen zijn om hiermee om op Social Media terug te grijpen.

Klopt dit? Ik kan me niet goed voor de geest halen of hier ooit een vraag over is gesteld, op het forum of tijdens een van de fandagen.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2018, 14:45:35 »
Wie kan me vertellen waar ik info terug kan vinden over de bedoeling van de afleveringstitels?

Tot nu toe ben ik er altijd vanuit gegaan dat die titels uitsluitend betrekking hebben op de afleveringen zelf, en niet op hetgeen daarbuiten gebeurt. Natuurlijk zal een deel van de kijkers er niets mee doen.

Ik heb even door wat oude afleveringtitelhints gebladerd (die kon je op mijn site wieisdemol.net vinden maar die is inmiddels offline, ik denk erover om weer ergens een archief met alle oude hints online te zetten, maar dat terzijde) en die waren allemaal te verklaren als je alleen de reguliere uitzendingen bekeek.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Afleveringtitels
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2018, 14:53:49 »
Dat is ook hoe ik er tegenaan kijk, het lijkt mij voor de hand liggen.

Ik zou het namelijk heel vreemd vinden als die titels verder zouden gaan dan dit.


Ik ben de laatste jaren ook steeds erbij geweest als met een groepje nog wat ''rest-vragen'' hadden voor bijvoorbeeld Art of Rick of JP. Maar ik kan me niet meer voor de geest halen of deze vraag expliciet aan bod is geweest, hoewel ik het antwoord eigenlijk wel kan raden.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #56 Gepost op: 18-01-2018, 15:56:23 »
Toen Margriet de mol was sloegen alle afleveringstitels wel op haar dacht ik. Ik herinner me nog dat Heinz die keurig op een rij had gezet en dat ik toen pas dacht ja het moet Margriet wel zijn. ??? Of vergis ik me?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #57 Gepost op: 18-01-2018, 15:58:57 »
Toen Margriet de mol was sloegen alle afleveringstitels wel op haar dacht ik. Ik herinner me nog dat Heinz die keurig op een rij had gezet en dat ik toen pas dacht ja het moet Margriet wel zijn. ??? Of vergis ik me?

Dat klopt. Ook bij Susan Visser waren de afleveringtitels een hint. Zoals de magische 'moet je zien' op het moment er een visser in beeld kwam. ;D

Al is men er wel wat van afgestapt heb ik de indruk.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Geen kandidaat van The Game
Re: Afleveringtitels
« Reactie #58 Gepost op: 18-01-2018, 16:59:06 »
In 2011 toen de afleveringstitels begonnen, zat er een hint in twee titels, daarna zijn ieder jaar alle titels een hint geweest. Die van vorig jaar weten we niet allemaal ( ???) maar regisseur Rick heeft wel gezegd dat 'alle titels aanwijzingen zijn'.
Ik heb even door wat oude afleveringtitelhints gebladerd en die waren allemaal te verklaren als je alleen de reguliere uitzendingen bekeek.
De enige twee uitzonderingen die niets met de aflevering zelf te maken hadden: 'maar een in Spanje' -> 'maar een in' is een annegram van 'Anne-Marie'. Maar dat was dan ook de ontknopingsaflevering. En twee: 'Het einde in zicht', de laatste letter was de eerste letter van de Mol.
...óf niet!

Offline Supermol1994

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #59 Gepost op: 18-01-2018, 21:17:21 »
Misschien heet een van de volgende afleveringen wel plaaggeest... :)
Dan moet het wel een hint zijn!