Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 46616 keer)

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #100 Gepost op: 29-01-2018, 17:20:56 »
Vooruitzicht.
Bij de vraag van Art naar Jan: ‘ben je bereid Emilio te offeren?’ zei Jan ‘ja’.
Emilio viel die aflevering af, dat was van Jan dus een vooruitzicht. ::vergroot::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Afleveringtitels
« Reactie #101 Gepost op: 2-02-2018, 09:51:29 »
Er valt me nog iets op bij de afleveringstitels. Bij de laatste aflevering staat de R als laatste dik gedrukt, in het woord vooruitzicht. Bij 'kreupelstraat' zie ik niks, bij wisseltruc ook niet. Wat wel opvalt is dat de afleveringstitel 'Wisseltruc' meteen helemaal verdwijnt, waar de andere telkens vager worden. Misschien staan er bij alle titels (dus ook die van de opdrachten) wel een lekker vetgedrukt? Kan natuurlijk ook toeval zijn. maar het viel me op. PS De foto is niet zo goed, op bewegend beeld zie ik het duidelijker. Het lijkt nu net alsof die letter witter is door de achtergrond.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 09:53:06 door Juuls247 »
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #102 Gepost op: 2-02-2018, 10:22:09 »
Er valt me nog iets op bij de afleveringstitels. Bij de laatste aflevering staat de R als laatste dik gedrukt, in het woord vooruitzicht. Bij 'kreupelstraat' zie ik niks, bij wisseltruc ook niet. Wat wel opvalt is dat de afleveringstitel 'Wisseltruc' meteen helemaal verdwijnt, waar de andere telkens vager worden. Misschien staan er bij alle titels (dus ook die van de opdrachten) wel een lekker vetgedrukt? Kan natuurlijk ook toeval zijn. maar het viel me op. PS De foto is niet zo goed, op bewegend beeld zie ik het duidelijker. Het lijkt nu net alsof die letter witter is door de achtergrond.

Ik heb zelf ook eens (vertraagd) gekeken omdat ik letterhints in afleveringtitels wel graag geloof. Ik denk echter dat het in dit geval gaat om de achtergrond die achter de R lichter is dan bij de andere letters waardoor dat effect gecreëerd wordt, want vertraagd zie je dat alles wel op hetzelfde moment verdwijnt.

Moest het toch een hint blijken achteraf, dan gooi ik er deze in: Het groene stuk zebra duidt inderdaad op een duimafdruk voor de Mol (zie andere topics), de R slaat op Ruben en wie zit er tussen de R en de groene duim? Ruben.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Afleveringtitels
« Reactie #103 Gepost op: 2-02-2018, 10:39:14 »
Ja dacht eerst ook witte achtergrond maar later (de seconden erna) veranderd de achtergrond en zie je het nog steeds. Dank voor de toevoeging, die is ook leuk. Zag inderdaad iets met Ruben voorbij komen. Ga nog even speuren dan  ::vergroot::
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #104 Gepost op: 2-02-2018, 12:23:36 »

EE_N VERHAAL APART

De spatie verwijst naar de coördinaten van de kluis -> WID_M18
Titel verwijst naar het boek "Simone De Beauvoir: Een Verhaal Apart". Volgens een interview is Simone vernoemt naar De Beauvoir (hint voor afvaller/mol? niet duidelijk)
Verder kan het verwijzen naar de 5 groepen die apart starten.

Denk dat er niet meer hints inzitten

Nog even over de eerste afleveringstitel.

[1] 'Een verhaal apart' is een boek van Simone de Beauvoir. Simone Weimans is, zoals gezegd, naar haar vernoemd.

[2] Bella en Simone bevinden zich in El Sky Bar. Het logo daarvan is een dubbele E. Dat zou verklaren waarom de E's van EEN uit de afleveringstitel dichter bij elkaar staan. Daarnaast is de tweede E uit het logo gespiegeld. Dit kan verwijzen naar de vele spiegelbeelden die we zien i.r.t. Simone.



[3] Bella en Simone zijn de enigen die zich in de 'lucht' bevinden, op het dakterras van El Sky Bar. Alle andere kandidaten bevinden zich op de begane grond. Ook in dat opzicht is het verhaal van Bella en Simone 'apart'.

Dit lijken mij vrij plausibele verwijzingen naar Simone.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 12:49:45 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #105 Gepost op: 2-02-2018, 13:08:26 »
Nog even over de eerste afleveringstitel

<knip>

Dit lijken mij vrij plausibele verwijzingen naar Simone.

En weet je wat ook ee n verhaal apart is?

Dat Simone als enige het wachtwoord vind.... M18
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 19:40:26 door Daisy, Reden: Volledige bericht erboven citeren niet nodig - ivm leesbaarheid forum ingekort »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Afleveringtitels
« Reactie #106 Gepost op: 2-02-2018, 22:37:09 »
Hier even een andere manier van kijken naar de afleveringstitels.

We krijgen tot nu toe de letters A, E, O en S dubbel.

Als je bij de voor- en achternamen van de deelnemers kijkt of deze letters dubbel voorkomen dan zou je de afvallers kunnen bepalen.

Alleen Olcay Gulsen en Emilo Guzman blijven hierna overeind.

Emilio is er al uit, dus blijft Olcay over.

Eens kijken of de volgende afleveringstitel dubbel L geeft.. in dat geval kan deze theorie de prullenbak in!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #107 Gepost op: 3-02-2018, 20:32:33 »
Titel toegevoegd aan beginpost

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #108 Gepost op: 3-02-2018, 20:33:39 »
Ik heb hier nog eens over nagedacht en het is eigenlijk te toevallig aan het worden dat in aflevering 1 de nadruk wordt gelegd op een paartje van letters door alles met spaties te schrijven op 2 letters na en dat alle andere afleveringtitels 1 woord zijn met een dubbele letter in.

Het is inderdaad niet zo vreemd dat in de Nederlandse taal woorden bestaan met een dubbele letter in (en dan nog E,S,A en O), maar de gekunstelde titel 'Kreupelstraat' vind ik toch ook weer meer wijzen in de richting van een hint over de afleveringen heen waarbij die dubbele letters iets gaan spellen.

4 letters is uiteraard niets, dus je kan er nog niets mee, maar mogelijk wil een puzzelfanaticus er wat mee als er meer letters binnen komen.

Ok, daar gaat de dubbele letter in de titel theorie.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Afleveringtitels
« Reactie #109 Gepost op: 3-02-2018, 22:49:27 »
Opvallende titel. Geen dubbele letters meer, maar wel een aparte spelling. Het verwijst naar een meervoud, óf naar zien + wijzen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #110 Gepost op: 3-02-2018, 23:17:27 »
Ja, "zie (de Mol) 'ns wijzen" dacht ik aan.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Afleveringtitels
« Reactie #111 Gepost op: 3-02-2018, 23:24:13 »
Zien 'S' wijzen?

Stine? Simone? En als dat zo is... Waarnaar?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #112 Gepost op: 3-02-2018, 23:25:55 »
Zienswijze =
1) Beschouwingswijze 2) Denkbeeld 5) Denkwijze 6) Gezichtspunt 7) Idee 8} Interpretatie 9) Inzicht 10) Inzien 11) Kijk 12) Lezing 13) Mening 14) Oordeel 15) Opinie 16) Optiek 17) Opvatting 18) Overtuiging 19) Standpunt 20) Visie 21) Zin.

En dan het meervoud ervan.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Afleveringtitels
« Reactie #113 Gepost op: 3-02-2018, 23:26:22 »
Ja, "zie (de Mol) 'ns wijzen" dacht ik aan.

Wijst Stine hier de mol 'Stine' aan?  ::oink::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #114 Gepost op: 3-02-2018, 23:26:30 »
Ja, "zie (de Mol) 'ns wijzen" dacht ik aan.
::ok::

Of een bepaalde zienswijze zoals een filosoof aanhoudt...

"niet mijn Mol vooralsnog maar niets is wat het lijkt*
Omnia vincit amor

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2018, 23:27:51 »
Wijst Stine hier de mol 'Stine' aan?  ::oink::
Dit is Olcay toch?
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #116 Gepost op: 3-02-2018, 23:30:14 »
Dit is Olcay toch?

Dat zou je gezien de namen in dat rijtje en het losse blaadje wel zeggen. Wel hebben zowel Stine als Olcay rode nagellak op bij deze test en zien we het beeld na een beeld van Stine, alsof het Stine is. De kleur rood van de nagellak is weer meer die van Olcay volgens mij.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Afleveringtitels
« Reactie #117 Gepost op: 3-02-2018, 23:32:07 »
Dit is Olcay toch?

Oeps, je hebt gelijk. Duidelijk Olcay aan de haren te zien.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #118 Gepost op: 3-02-2018, 23:32:23 »
"Een filosoof is iemand die zich bezig houdt met filosofie of wijsbegeerte, de wetenschap die zich richt op het streven naar kennis en wijsheid.
Het woord filosoof komt van de Griekse woorden 'filos' (vriend) en 'sofia' (wijsheid). Filosoof betekent dus eigenlijk 'vriend van de wijsheid'.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #119 Gepost op: 3-02-2018, 23:32:45 »
Wijst Stine hier de mol 'Stine' aan?  ::oink::

Zou bovendien Stine niet ergens Olcay op haar lijst van molverdachten moeten hebben staan? Verder vind ik de haarkleur en -lengte op die van Olcay lijken.