Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 46612 keer)

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #160 Gepost op: 24-02-2018, 20:36:53 »
Titel toegevoegd. Gelijkgestemd

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Afleveringtitels
« Reactie #161 Gepost op: 24-02-2018, 21:41:20 »
Iedereen stemde op Ruben, behalve Ruben zelf uiteraard. Gelijkgestemd?

Offline slenting

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #162 Gepost op: 24-02-2018, 21:50:04 »
Iedereen stemde op Ruben, behalve Ruben zelf uiteraard. Gelijkgestemd?

Als hij als Mol ook op zichzelf stemde, is het 100% gelijkgestemd

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #163 Gepost op: 24-02-2018, 22:38:36 »
Nu de finalisten bekend zijn, en mijn tunnel ingestort, probeer ik hier de afleveringtitels te verklaren, maar ik kom tot nu toe niet verder dan dit. Iemand aanvullingen?

Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Afleveringtitels
« Reactie #164 Gepost op: 24-02-2018, 22:43:40 »
'Een verhaal apart' kan ook nog verwijzen naar E.V.A. en daarmee dus naar een vrouw als je het echt ver wilt zoeken, haha!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #165 Gepost op: 24-02-2018, 22:50:54 »
'Een verhaal apart' kan ook nog verwijzen naar E.V.A. en daarmee dus naar een vrouw als je het echt ver wilt zoeken, haha!

Eva zat vanavond in moltalk  ;)

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Afleveringtitels
« Reactie #166 Gepost op: 24-02-2018, 22:56:42 »
Ja! En als je in 'GUCHT' de G in de O verandert, de U in de L, de H in de A en de T in de Y dan staat er OLCAY. Kán geen toeval meer zijn. #caseclosed

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #167 Gepost op: 25-02-2018, 11:22:42 »
Ik ben benieuwd of er nog meer te halen is uit het "spatiegebruik" bij de afleveringstitels maar ook opdrachttitels. Vormen de woorden of letters die daardoor "apart" staan misschien een verhaal (Een verhaal apart)?
Helaas nu geen tijd om alle titels van opdrachten op een rijtje te zetten, misschien vanavond (maar als iemand zich in de tussentijd geroepen voelt  ::vergroot::)

Offline NepetaLeijon27

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #168 Gepost op: 25-02-2018, 11:50:51 »
Ik in mijn Rubentunnel zag 'Gelijkgestemd' meteen als een referentie naar een piano stemmen of letterlijk gelijke stemmen.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #169 Gepost op: 25-02-2018, 11:56:16 »
Wat ik denk, net zoals bij de tweets, is dat ze allemaal slaan op de aflevering zelf. Maar wie weet zit er nog wel een leuke hint ergens in, maar voor nu denk ik zelf van niet.  :)

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #170 Gepost op: 25-02-2018, 16:29:43 »
Ik ben benieuwd of er nog meer te halen is uit het "spatiegebruik" bij de afleveringstitels maar ook opdrachttitels. Vormen de woorden of letters die daardoor "apart" staan misschien een verhaal (Een verhaal apart)?
Helaas nu geen tijd om alle titels van opdrachten op een rijtje te zetten, misschien vanavond (maar als iemand zich in de tussentijd geroepen voelt  ::vergroot::)


Er zitten verder zo weinig geheime aanwijzingen voor de thuisspelers in, dat dit het enige lijkt dat nog over is. ik ben ermee bezig, maar het is wel even wat werk!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Afleveringtitels
« Reactie #171 Gepost op: 25-02-2018, 16:50:37 »
Nu de finalisten bekend zijn, en mijn tunnel ingestort, probeer ik hier de afleveringtitels te verklaren, maar ik kom tot nu toe niet verder dan dit. Iemand aanvullingen?



Misschien slaat wisseltruc op het feit dat Ruben al vanaf het begin goed zat tijdens de theater opdracht en dus geen wisseltruc hoefde te doen.

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #172 Gepost op: 25-02-2018, 17:02:03 »
Hierbij een volledig overzicht van alle titels, afleveringen en opdrachten. De spatie hint gaat waarschijnlijk niet op, maar misschien zit er een andere aanwijzing in?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Afleveringtitels
« Reactie #173 Gepost op: 25-02-2018, 17:09:56 »
Ik denk nog steeds dat de afleveringstitel "Vooruitzicht" sloeg op de drie finalisten. Óf op de opmerking: "Daar gaat Loes." die vond ik ook appart.
Wisseltruc zou inderdaad kunnen slaan op Ruben die niet van plek is gewisseld. Ik denk meteen aan een soort van puppetmaster, maar dit is de concept designer in mij talking  ::rofl:: Wat dit eventueel zou kunnen ondersteunen, was de vraag tijdens opdracht 6.3: "Wie is er als enige niet van plek gewisseld tijdens de theateropdracht"
Kreupelstraat zou kunnen wijzen op Ruben dat hij vanaf het begin al achtervolgd werd door een rood autootje en daarbij lang genoeg in de problemen gezeten heeft totdat hij uiteindelijk klem werd gereden. Betekenis van kreupelstraat: lang genoeg in de Kreupelstraat gewoond hebben (=lang genoeg in de problemen gezeten hebben)

Voor de andere titels moet ik nog even de afleveringen voor terug zien  ::tandpastasmiley::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Afleveringtitels
« Reactie #174 Gepost op: 25-02-2018, 19:41:22 »
'Zienswijzen' is die clown die naar Art (in het blauw) en de groep wijst.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #175 Gepost op: 26-02-2018, 16:00:03 »
Volgens mij zegt de titel van een aflevering wie de volgende keer afvalt.

1. EEn verhaal apart, dat ging over hoe Jean Marc in aflevering 2 afviel (JM is een schrijver en viel op een aparte manier af)
2. Wisseltruc: Bella moest al in aflevering 2 afvallen, maar gebeurde niet door JM en viel in aflevering 3 af (wissel). De ‘EE’ van 1e aflevering verwijst ook naar Bella, ze zat in 1e aflevering in Waren in de El Sky Bar, logo van de Bar is een dubbele E. waarvan 1 is gespiegeld
3. Emillio valt af in aflevering 4, ik kan Kreupelstraat niet aan hem linken. Tenzij Jan de mol is, want hij was daarmee bevriend en zat daarmee lang in de problemen (het gezegde)
4. Vooruizticht: Vooruitzicht = Zicht vooruit.
Bij opdracht 2, staat de bllik (zicht) van Loes recht vooruit. (Blijft kijken naar Art / achter Art)
Bij de andere kijken ze duidelijk op het bord, af wijken hun blik af.
Dus Loes heeft haar Zicht vooruit en valt in aflevering 5 af.
5. Zienswijze:  - kan ik niet goed plaatsen, in aflevering 6 valt ook niemand af.
6. Verlost:  - Stine wordt als laatste verlost uit haar kamer, in aflevering 6 valt ze af.
7. Schijn Werper: S W zijn de initialen van Simone en ze staat ook nog in de schijnwerper (lichtjes) met de lichten opdracht. Ze valt af in aflevering 8.
8. De titel is gelijkgestemd. Een gelijkgestemde gaat afvallen. Jan en Olcay zijn gelijkgestemd met de stemming. Dus Jan of Olcay verliest volgende aflevering.
« Laatst bewerkt op: 26-02-2018, 16:03:38 door JPD »

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #176 Gepost op: 26-02-2018, 19:46:53 »
Hierbij een volledig overzicht van alle titels, afleveringen en opdrachten. De spatie hint gaat waarschijnlijk niet op, maar misschien zit er een andere aanwijzing in?
Bedankt voor het maken van een overzicht! Voor m'n gevoel waren er meer spaties, maar zo te zien kunnen we er denk ik inderdaad weinig mee..

De sterkste hint mbt de spatie in de titel van aflevering 1 is wat mij betreft het JA /NEE verhaal op het "wil je nu al weten wie de mol is"  keuzebord
EE apart van N maakt dan JAN.
Waarschijnlijk moeten de titels afzonderlijk van elkaar een aanwijzing vormen en is een extra spatie er puur geplaatst om op een woord te focussen / er anders naar te kijken.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #177 Gepost op: 26-02-2018, 21:19:39 »
Ik hoop eigenlijk dat de titels dit jaar eens niet allemaal naar de mol wijzen. Het wordt te voorspelbaar en dan zou je op titels kandidaten kunnen afstrepen die er niet naar te linken zijn. Beetje flauw.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Afleveringtitels
« Reactie #178 Gepost op: 27-02-2018, 14:10:10 »
Speciaal voor Newbie2:

"Gelijkgestemd"
Op de groepsfoto in aflevering 8 zijn Olcay en Ruben gelijkgestemd (zelfde kleur van kleding)
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #179 Gepost op: 27-02-2018, 14:32:11 »
aflevering 2  Wisseltruc - Jan verwisselt een vrouw voor een man