Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 46599 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #180 Gepost op: 27-02-2018, 15:45:19 »
Speciaal voor Newbie2:
"Gelijkgestemd"
Op de groepsfoto in aflevering 8 zijn Olcay en Ruben gelijkgestemd (zelfde kleur van kleding)

Mijn dank! Ik moet nog terugkijken, maar zal er eens op letten. Zat wel in die richting te denken inderdaad, maar had nog niet aan de groepsfoto gedacht. ;D

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Afleveringtitels
« Reactie #181 Gepost op: 28-02-2018, 12:27:36 »
Mijn dank! Ik moet nog terugkijken, maar zal er eens op letten. Zat wel in die richting te denken inderdaad, maar had nog niet aan de groepsfoto gedacht. ;D

Nog eentje: Olcay doet "Thriller" uitbeelden met 2 vingers, 2 mollen?

Zelf geloof ik er helemaal niet in, maar dit zag ik toevallig in de aflevering terug en ik dacht laat ik het maar delen met mensen die denken dat er 2 mollen zijn.
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Afleveringtitels
« Reactie #182 Gepost op: 1-03-2018, 15:43:56 »
Nog een keer gekeken naar de afleveringstitels waar een spatie staat (of juist een spatie had moeten staan). Kan er dan alleen dit woord van maken:
W (van schijn Werper)
O (van perOngeluk, als je dit juist zou spellen dan staat er per ongeluk)
M (van geluids Mix)
A (van car Aoke)
N (van ee N verhaal apart)

Woman! Maar goed, er komt nog een aflevering aan en misschien kunnen we er wat anders van maken?
Vooral in de laatste aflevering viel het mij weer op met die geluids mix, dus ik dacht ik duik er nog eens in  ::vergroot:: Heel gek die spaties....
Meer L

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Afleveringtitels
« Reactie #183 Gepost op: 1-03-2018, 15:52:43 »
Ja die is ook leuk Annebeestje! Het is inderdaad de 9e mannelijke mol, inclusief de onbekende nederlanders meegeteld.
Ik zal het lijstje hier niet posten voor degene die nog oude WIDM seizoenen willen zien. Maar kan ook zeker een leuke hint zijn!
« Laatst bewerkt op: 1-03-2018, 15:54:14 door Juuls247 »
Meer L

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #184 Gepost op: 1-03-2018, 15:54:39 »
Oh oeps, je reageert op mijn post die er niet meer is. Heb hem even verplaatst naar het hints topic...

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: Afleveringtitels
« Reactie #185 Gepost op: 2-03-2018, 18:41:01 »
Aflevering 1:

EE N
VERHAAL
APART

1. EVA -> De Mol is een vrouw, oftewel Olcay Gulsen
2. Apart verhaal (01) -> Jan die je als allereerste hoort met een vaag verhaal. Geen Art, slechts 2 personen..
3. EE n verhaal apart -> verstEEgh 'n verhaal apart?
4. Dubbel dubbele "E"
EEN
VERHAAL
APART
Jan heeft ook een dubbele "E" in zijn naam, geeft deze dubbel dubbele "E" zijn dubbelspel aan?
5. Verhaal -> In het café waar Jan en Jean-Marc waren, lagen verschillende boeken (verhalen) in een boekenkast.
6. Apart verhaal (02) -> Een liedje is een apart verhaal, Ruben de Mol?

Jan:   4
Olcay: 1
Ruben: 1

Aflevering 2:

Wisseltruc

1. Olcay wisselt het briefje van €1000 voor 1 briefje van €500
2. Jan verwisselt het geslacht op de markt
3. Op het einde van de aflevering vertrok Jean-Marc en kreeg je een beeld te zien dat hij weer in Nederland was. Het lijkt alsof Olcay op de achtergrond te zien is, was Jean-Marc de Mol, maar heeft hij het stokje aan Olcay Gulsen overgedragen?

Jan:   1
Olcay: 2
Ruben: 0

Aflevering 3:

Kreupelstraat

Synoniemen
kreupel: mank, gebrekkig, zwak, krom, slecht
straat: boulevard, steeg, laan, rijweg, weg

1. Olcay Gulsen is best vaak te zien in RTL Boulevard
2. Jan verSTEEGh
3. Jan zorgt er samen met Stine voor dat de pot in de plus staat. (lang genoeg in de Kreupelstraat gewoond hebben =lang genoeg in de problemen gezeten hebben) , zou de Mol dit soms denken?

Jan:   2
Olcay: 1
Ruben: 0

REST VOLGT
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Afleveringtitels
« Reactie #186 Gepost op: 2-03-2018, 23:21:49 »
Als je alle letters uit de titels neemt die dubbel zijn en dan alleen die die niet naast elkaar staan krijg je de nietszeggende tekst

INTRIGEERT ZEER


Ik zie verder geen duiding naar de mol ..
« Laatst bewerkt op: 2-03-2018, 23:27:38 door missmolly »

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #187 Gepost op: 3-03-2018, 00:06:24 »
Nee, maar wel leuk gevonden.


Wat daar onder meer ook van te maken valt:


* 'n Zege irriteert

* Reiziger entert

Bij die tweede zie ik wel beelden uit aflevering 8.  ;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #188 Gepost op: 3-03-2018, 04:11:55 »
De afleveringstitels verklaard vanuit een mol-duo theorie.

1. EE N V E R H A A L A P A R T
Het woord EEN is opgedeeld. Dus oppassen geblazen als we dit seizoen EEN tegenkomen (in het Dagboek bv): we kunnen dit niet zo maar opvatten als een 1. De 2 E’s in het woord zijn bovendien molse letters: draai ze een kwartslag en je hebt een M. En dan zien we in de titel dus een mol-duo apart van de rest, de afzonderlijke kandidaten. Iedereen zit in verschillende landen, maar wat nu als het hele seizoen een verhaal apart wordt?

2. WISSELTRUC
Wissel TRUC. In dat woord zien we de RU van Ruben. Wissel de letters: TURC. De ouders van Olcay komen uit Turkije.

3. KREUPELSTRAAT
PLUK ‘S AA EE RR TT. En je ziet dan dat maar liefst 4 letters 2x voorkomen. (De meer gangbare uitleg dat Ruben en Olcay beiden afgaan in de Tijd is Geld opdracht, sluit hier natuurlijk prima bij aan)

4. VOORUITZICHT
De beeldovergang aan het begin van de aflevering geeft een vooruitzicht naar de Mol. (Zebrahint, zie vanaf hier en hier bij afl 4). Specifiek voor Olcay geldt dat ze wordt aangewezen ter hoogte van de oren van de zebra, dus als het “oor uit zicht” is. Met de V van victorie ervoor heb je als makers een juweel van een titel.

5. ZIENSWIJZEN
De clown in het circus: zie ‘ns wijzen. Met 2 vingers naar zijn ogen en vervolgens op de groep (zie beeld hier). Alsof hij de groep duidelijk wil maken dat hij 2 mollen ziet.

6. VERLOST
R ::love:: ST
R = Ruben, ST = Olcay (SuperTrash). We zien ook regelmatig hartjes in sfeerbeelden.

7. SCHIJN WERPER
De GROePSFOTO kan alleen gemaakt worden als de schijnwerper, die knippert, aan staat. Ruben positioneert zich bij binnenkomst zo dat de schaduw van zijn hoofd tussen de e (van GROePSFOTO) en de v (van voor) valt (zie hier). Dit geheel vormt een pijl die naar beneden wijst op het cijfer 2.

8. GELIJKGESTEMD (met dank aan Nigel)
In de groepsfoto aan het begin van de opdracht zijn Ruben en Olcay gelijkgestemd in kledingkleur. Beiden in spijkerbroek met blauw shirt. Art doet in de eerste opdracht vrolijk mee, want die draagt hetzelfde.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 16:31:45 door Newbie2 »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Afleveringtitels
« Reactie #189 Gepost op: 3-03-2018, 10:18:44 »
wow, dat is interessant!
als ik daar mijn afvallerstheorie van de tweets tegenaan leg:

Het lijkt aardig te kloppen maar vanaf Simone komen de beginletters van de achternaam naar voren.
Dus of Jan echt de verliezer wordt, geen idee...

Simone komt terug als Winnaar
Jan is de Verliezer
Olcay en Ruben zijn samen de mol

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #190 Gepost op: 3-03-2018, 10:42:06 »
wow, dat is interessant!
als ik daar mijn afvallerstheorie van de tweets tegenaan leg:

Simone komt terug als Winnaar
Jan is de Verliezer
Olcay en Ruben zijn samen de mol

Dat zou fantastisch zijn, als we op verschillende manieren tot dezelfde conclusie komen! Ik zie trouwens wel openingen voor een eventuele terugkeer van Simone. Heb ze <hier> gepost. De laatste tweet past daar ook bij. En ook de knip aan het eind, als Art eerst de aankondiging van de test en executie vergeet.

Ik ga nog eens even goed naar jouw theorie kijken, ik ben wel nieuwsgierig nu.

EDIT: Bij 4 en 8 zit toch wel iets wat ik niet snap. Beide tweets bestaan uit 2 zinnen. Bij beide is de uitkomst van je rekensom negatief. Maar waarom tel je in 4 in de tweede zin, en in 8 in de eerste zin? En de 0 van tweet 7 begrijp ik ook niet zo goed. (Maar goed, dit is het afleveringstitel topic. Dus misschien beter verder in het tweet topic daarover).
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 11:14:29 door Newbie2 »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #191 Gepost op: 3-03-2018, 11:12:48 »
Jongens, er zijn echt echt geen twee mollen. Ook geen 0, ook niet allemaal. En Art is ook niet de mol. En een eerdere afvaller ook niet en al helemaal niet Ron

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Afleveringtitels
« Reactie #192 Gepost op: 3-03-2018, 11:51:11 »
Je hebt gelijk .. het klopt inderdaad niet helemaal

1 t/m 5 kloppen, zie toelichting
Bij 6 zijn we op zoek naar de S van Stine maar daar kom ik afwijkend van de lopende methode aan
Ook 7 en 8 kloppen niet meer, op dat moment zijn OG, RH, JV en SW nog in het spel
Bij 7 komt alleen de W van Wijmans in aanmerking voor de berekende positie 0 of niemand
Bij 8 geldt dit voor Jan, op positie -5 is alleen een V te vinden

Dit is dus hoe ik tot zover ben gekomen, meedenken hierin is natuurlijk helemaal goed!

edit: ook de laatste 3 hebben nu een vaste methode, namelijk vóór of ná het leesteken tellen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 12:01:45 door missmolly »

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #193 Gepost op: 3-03-2018, 11:56:01 »
6. VERLOST
V – ER – LO – ST.
Victorie – R – Ol – Ssst…
Ruben en Olcay hebben van zodra de pot in de plus stond het penningmeesterschap gehad, en worden er deze aflevering van verlost. Hun huis stond aan de andere kant van het dorp, dus ze moesten hun lading ver lossen.

Met deze afleveringstitel had ik de meeste moeite, de anderen lagen toch wat meer voor het oprapen. Maar nu denk ik dat ik hem heb:
R ::love:: ST

We zien sowieso vaak hartjes in beeld.
Ik pas hem nog even aan in de lijst.

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Afleveringtitels
« Reactie #194 Gepost op: 3-03-2018, 13:27:53 »
Wat daar onder meer ook van te maken valt:
* 'n Zege irriteert
* Reiziger entert
Bij die tweede zie ik wel beelden uit aflevering 8.  ;)

De letters stonden dubbel, dus kan er nog een zin bij gezet worden

ze regeert in rit

mooier zou zijn 'ze regeert trein' maar dat kan helaas niet

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #195 Gepost op: 3-03-2018, 14:06:08 »
Je hebt gelijk .. het klopt inderdaad niet helemaal

1 t/m 5 kloppen, zie toelichting
Bij 6 zijn we op zoek naar de S van Stine maar daar kom ik afwijkend van de lopende methode aan
Ook 7 en 8 kloppen niet meer, op dat moment zijn OG, RH, JV en SW nog in het spel
Bij 7 komt alleen de W van Wijmans in aanmerking voor de berekende positie 0 of niemand
Bij 8 geldt dit voor Jan, op positie -5 is alleen een V te vinden

Dit is dus hoe ik tot zover ben gekomen, meedenken hierin is natuurlijk helemaal goed!

edit: ook de laatste 3 hebben nu een vaste methode, namelijk vóór of ná het leesteken tellen.
Dit is te inconsequent. Als dit een hint is, kan het systeem niet halverwege veranderen. En het moet of bij iedereen de eerste letter van de voornaam zijn, of bij iedereeen de eerste letter van de achternaam.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #196 Gepost op: 3-03-2018, 16:29:33 »
1. EE N VERHAAL APART
Het woord EEN is opgedeeld. Dus oppassen geblazen als we dit seizoen EEN tegenkomen (in het Dagboek bv): we kunnen dit niet zo maar opvatten als een 1. De 2 E’s in het woord zijn bovendien molse letters: draai ze een kwartslag en je hebt een M. En dan zien we in de titel dus 2 mollen apart van de rest. Iedereen zit in verschillende landen, maar wat nu als het hele seizoen een verhaal apart wordt?
Kleine toevoeging vanuit het spatie-hint topic. De titel is eigenlijk (en ik was het al weer vergeten):
EE N V E R H A A L A P A R T. De twee E's (het mol-duo) staan zo nog duidelijker bij elkaar. De andere letters staan elk apart. Net als de afzonderlijke kandidaten.
Ik zal ook dit nog even aanpassen. EDIT: aangepast.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2018, 16:32:40 door Newbie2 »

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #197 Gepost op: 3-03-2018, 20:32:32 »
Titel Finalist toegevoegd aan eerste post

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #198 Gepost op: 3-03-2018, 20:33:42 »
Duidelijk: De Mol is één van de finalisten. ::vergroot::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Afleveringtitels
« Reactie #199 Gepost op: 3-03-2018, 20:34:58 »
Fina list
Nog een laatste list?
Dat dan weer wel