Auteur Topic: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht  (gelezen 28060 keer)

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2018, 22:43:57 »
Tussen test en executie kwam in de sfeerbeelden ineens een bronzen steenbok prominent in beeld. Het beest keek recht in de camera (of andersom) en had dus vooruitzicht, zoals de titel van de aflevering luidt.
Steenbokken die kwa sterrenbeeld in de race zijn: Jan en Loes.
Ik verdenk hen niet, maar ik vond het beeld van de steenbok opvallend.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2018, 22:52:39 »
Nu je hebt zegt, moet ik je gelijk geven. Ik dacht dat ze in aflevering twee al de pot had, excuses  ::hypocriet::
Daarom zei je dat ze al 4 afleveringen penningmeester was toch?  :P ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2018, 22:58:06 »
Tussen test en executie kwam in de sfeerbeelden ineens een bronzen steenbok prominent in beeld. Het beest keek recht in de camera (of andersom) en had dus vooruitzicht, zoals de titel van de aflevering luidt.
Steenbokken die kwa sterrenbeeld in de race zijn: Jan en Loes.
Ik verdenk hen niet, maar ik vond het beeld van de steenbok opvallend.

Die Steenbok (stine is er toch ook een) kan ook een RAM zijn -typische ramshoorns- en verwijzen naar Emilio als afvaller....

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2018, 23:07:52 »
Die Steenbok (stine is er toch ook een) kan ook een RAM zijn -typische ramshoorns- en verwijzen naar Emilio als afvaller....

Sorry, klopt, Stine is ook een steenbok. Ik had haar geboortemaand niet goed in mijn schriftje gezet. Komt mij ook beter uit. Maar die lange horens horen toch echt bij een steenbok, niet bij de ram van het soort schaap. Die horens krullen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2018, 23:21:11 »
Als het over sterrenbeelden gaat hoort dat beeld m.i. meer bij een Ram dan een Steenbok, dat symbool is heel anders. Maar ik wil hier geen punt van maken, is niet belangrijk voor mij...  ;D

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2018, 23:40:51 »
Ik maak er wel een punt van. Het beeld dat getoond werd, was een beeld van een steenbok. Niet van een schapenram.  ::hug::

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #26 Gepost op: 28-01-2018, 01:59:33 »
Na de leader zag je een muurschildering met een zebra. De print van de huid van de zebra was deels groen, de Mol logo was zichtbaar. Iemand enig idee naar wie dit kan wijzen? Simone had deze aflevering een zwart/wit pakje aan...


Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #27 Gepost op: 28-01-2018, 11:30:24 »
nee maar ik moest wel meteen aan die zwart witte streepjes shirts denken

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #28 Gepost op: 28-01-2018, 16:17:42 »
Het was sowieso een heel mooie aflevering weer met 3 mooie opdrachten!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #29 Gepost op: 28-01-2018, 16:40:46 »
Ik vond hem persoonlijk toch de minste van de 4 eigenlijk. Vooral het gebrek aan echt molspeuren door een gebrek aan informatie (we kunnen bij opdracht 1 weinig controleren over de te bewandelen route en wie daar nu echt van heeft proberen afwijken, bij opdracht 2 krijgen we enkel een vragenspel met standaardantwoorden, bij opdracht 3 kan je enkel zeggen dat de eerste 2 kandidaten - waarvan eentje afgevallen is - zich heel kandidaats gedragen) is mij een doorn in het oog. Het was geen slechte aflevering, maar toch gewoon een zesje.

De promo van volgende week krijgt me wel hoopvol voor een goede 5e aflevering. Individueel racen met auto's, een woordzoeker oplossen, in dat circus een individuele opdracht volbrengen,... daar ga ik mijn hart aan kunnen ophalen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #30 Gepost op: 28-01-2018, 17:13:42 »
Serieus? Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond dit de meeste geweldige tot nu toe. En vooral bij de eerste twee valt er veel te speuren naar mijn mening. Bij de molpunten leverde dit een hele lijst op :)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #31 Gepost op: 28-01-2018, 17:20:32 »
Er was flink gesold met het meubilair in opdracht 2  ::jaja::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #32 Gepost op: 28-01-2018, 18:43:37 »
Serieus? Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond dit de meeste geweldige tot nu toe. En vooral bij de eerste twee valt er veel te speuren naar mijn mening.

Dat vind ik een leuke voor een nieuw topic :-)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #33 Gepost op: 28-01-2018, 20:07:04 »
Vooruitzicht = Zicht vooruit.
Bij opdracht 2, staat de bllik (zicht) van Loes recht vooruit. (Blijft kijken naar Art / achter Art)
Bij de andere kijken ze duidelijk op het bord, af wijken hun blik af.
Dus Loes heeft haar Zicht vooruit.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #34 Gepost op: 28-01-2018, 21:05:54 »
Serieus? Smaken verschillen natuurlijk, maar ik vond dit de meeste geweldige tot nu toe. En vooral bij de eerste twee valt er veel te speuren naar mijn mening. Bij de molpunten leverde dit een hele lijst op :)

En ik heb in het Molpuntentopic dan ook amper iets aangeduid.

Bij de eerste opdracht valt er naar mijn mening niet te speuren om de volgende reden: Er valt niet te achterhalen waar de kandidaten uiteindelijk moesten zijn en of ze daar dus dichtbij of veraf van gestrand zijn. Google Streetview is nog niet rondgereden in Tbilisi, dus kan je helemaal niets doen.

De tweede opdracht is er eentje zonder actie en wat wordt gezegd kan je kapot analyseren, maar de ervaring van voorgaande jaren leert me dat je er heel weinig mee kan.

Het enige wat ik uit deze aflevering haal is een streep door Jan omdat hij als eerste aan de draad ging, maar deze week ga ik maar 1 keertje hoeven terug kijken denk ik.

Maar zoals je zegt: Smaken verschillen, kunnen we niets aan doen. ;)

Offline PelleMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #35 Gepost op: 28-01-2018, 21:26:02 »
Nieuw hier ::zwaai::
Voor zover ik kan zien heeft nog niemand het gehad over het pak spelkaarten met harten boer zichtbaar. Het was te zien direct voor Loes en Ruben napraten over de tunnelopdracht.
Iemand een idee?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #36 Gepost op: 28-01-2018, 21:30:54 »
Nieuw hier ::zwaai::
Voor zover ik kan zien heeft nog niemand het gehad over het pak spelkaarten met harten boer zichtbaar. Het was te zien direct voor Loes en Ruben napraten over de tunnelopdracht.
Iemand een idee?

Welkom!

Het is al op twee plekken besproken geweest (1 keer in verband met Olcay die Jackpot zei herinner ik me), maar er is nog niets overtuigend mee gedaan. Al was het wel opvallend inderdaad.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #37 Gepost op: 28-01-2018, 21:33:18 »
Nieuw hier ::zwaai::
Voor zover ik kan zien heeft nog niemand het gehad over het pak spelkaarten met harten boer zichtbaar. Het was te zien direct voor Loes en Ruben napraten over de tunnelopdracht.
Iemand een idee?

Liefde/Hart voor het Journaal.
Weiman is jager-boer

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #38 Gepost op: 28-01-2018, 21:33:48 »
Net gezien dat er een kaartspel bestaat 'Hartenboer op de loer'.
De laatste kaart die uit het spel gaat, is de Hartenboer.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2018, 21:34:53 »
Nieuw hier ::zwaai::
Voor zover ik kan zien heeft nog niemand het gehad over het pak spelkaarten met harten boer zichtbaar. Het was te zien direct voor Loes en Ruben napraten over de tunnelopdracht.
Iemand een idee?

Zou het iets met Alice in Wonderland te maken hebben?