Auteur Topic: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht  (gelezen 28064 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #40 Gepost op: 28-01-2018, 21:37:18 »
Als Yvon Jaspers mee deed, was zij de Mol. Zij zorgt toch voor boeren hun liefdesleven. ::rofl::

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #41 Gepost op: 28-01-2018, 23:44:08 »
Nieuw hier ::zwaai::
Voor zover ik kan zien heeft nog niemand het gehad over het pak spelkaarten met harten boer zichtbaar. Het was te zien direct voor Loes en Ruben napraten over de tunnelopdracht.
Iemand een idee?


Bob Dylan "Lily, Rosemary and the Jack of Hearts"

The backstage manager was pacing all around by his chair
"There's something funny going on, " he said, "I can just feel it in the air"
He went to get the hangin' judge, but the hangin' judge was drunk
As the leading actor hurried by in the costume of a monk
There was no actor anywhere better than the Jack of Hearts

Offline bridgetvh

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #42 Gepost op: 29-01-2018, 00:23:59 »
En ook weer kaarten in de promo voor volgende week dacht ik te zien. Na het schaken gaan we nu kaarten?  ???
Greetzzz, Bridget

Offline Elinemeg

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #43 Gepost op: 29-01-2018, 13:38:38 »
Er zijn me twee dingen opgevallen deze aflevering.

1.
Vooruitzicht = Zicht vooruit.
Bij opdracht 2, staat de bllik (zicht) van Loes recht vooruit. (Blijft kijken naar Art / achter Art)
Bij de andere kijken ze duidelijk op het bord, af wijken hun blik af.
Dus Loes heeft haar Zicht vooruit.

Bovendien: bij de groepsfoto aan het begin van de aflevering kijkt iedereen vooruit, behalve Loes. Die kijkt eerst nog even naar de grond... hint?

2.
Net gezien dat er een kaartspel bestaat 'Hartenboer op de loer'.
De laatste kaart die uit het spel gaat, is de Hartenboer.

En het feit dat deze kaart in beeld is terwijl Loes en Ruben in beeld zijn, betekent dus dat ofwel Loes ofwel Ruben als laatste uit het spel gaan oftewel één van hen is de mol...?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #45 Gepost op: 29-01-2018, 14:41:01 »
Nieuw hier ::zwaai::
Voor zover ik kan zien heeft nog niemand het gehad over het pak spelkaarten met harten boer zichtbaar. Het was te zien direct voor Loes en Ruben napraten over de tunnelopdracht.
Iemand een idee?
Welkom en goed gespot! Daar was al wat discussie over inderdaad. Mijn inziens voornaamste link: Weiman(s) betekent jager/ boer, dus subtiele verwijzing naar Simone. Ook in combinatie met Georgie, wat boerenland betekent.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2018, 19:05:41 door Juuls247 »
Meer L

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #46 Gepost op: 29-01-2018, 14:52:32 »
 ::rofl:: Ik snap Simone hahahahaha. Waarom zou Simone een ode aan Stine geven? ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #47 Gepost op: 29-01-2018, 14:55:58 »
::rofl:: Ik snap Simone hahahahaha. Waarom zou Simone een ode aan Stine geven? ???

Omdat mensen zo in een tunnel zitten dat ze zelfs denken dat andere kandidaten hints naar hun Mol geven? ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #48 Gepost op: 29-01-2018, 15:08:09 »
Omdat mensen zo in een tunnel zitten dat ze zelfs denken dat andere kandidaten hints naar hun Mol geven? ::rofl::
Ja dat slaat nergens op ::rofl::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #49 Gepost op: 29-01-2018, 18:57:35 »
Ja dat slaat nergens op ::rofl::

Ik zie ook 'enige mate' van persoonsverheerlijking.

Vooral Stine heeft de nodige Stans.




Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #50 Gepost op: 29-01-2018, 19:35:44 »
Welkom en goed gespot! Daar was al wat discussie over inderdaad. Mijn inziens voornaamste link: Weiman(s) betekent jager/ boer, dus subtiele verwijzing naar Simone. Ook in combinatie met Georgie, wat boerenland betekent.

omdat zij Stine volgende week eruit gooit?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #51 Gepost op: 29-01-2018, 22:03:18 »
Wellicht is dit een prut theorie (even een ode doen aan Emilio  ::schaam::), maar ik dacht 'em toch te delen hoe vergezocht sommigen deze 'theorie' mogen vinden.

Inmiddels weten we dat de volgorde waarin de kandidaten verschijnen niet overeenkomt met de volgorde waarin de kandidaten daadwerkelijk voor Art stonden.
In de aflevering zien we namelijk:
Emilio - Jan - Stine - Ruben - Loes -Simone - Olcay

Terwijl nu duidelijk is dat het een en ander is gewisseld.
Opvallend vond ik de keuze om 3 antwoorden niet te tonen. Natuurlijk kan het zijn om spanning te creëeren omdat we niet weten waarvoor de meerderheid heeft gekozen, maar wat nou als hier meer achter zit en in verband staat met de titel van de aflevering 'Vooruitzicht'.
Zou het een knipoog naar de kijker kunnen zijn om ons te vertellen dat Olcay, Jan en Ruben finalisten zijn?

Daarnaast zag ik ook een overeenkomst met de eerste kandidaat die bij Art kwam, namelijk Emilio, en dat hij in dezelfde aflevering het spel moest verlaten. Zullen wij dan volgende week (of als niemand afvalt, de week daarop) afscheid moeten nemen van Stine? Vervolgens Loes en Simone? Zeker nu we weten dat Emilio niet daadwerkelijk als eerste stond bij Art, bestaat er een kans dat dit mogelijk is.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #52 Gepost op: 29-01-2018, 23:50:54 »
Zou het een knipoog naar de kijker kunnen zijn om ons te vertellen dat Olcay, Jan en Ruben finalisten zijn?

Ik denk niet een knipoog.
;)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #53 Gepost op: 30-01-2018, 06:50:56 »
Ik ben de aflevering aan het terugkijken, en zie in de allereerste seconden iets dat de gestreepte kleding van veel kandidaten, de titel van deze aflevering en mogelijk de mol bij elkaar brengt.

Vestig je blik op de bil van de zebra ("de molduim"). Zicht vooruit, a.h.w. de diepte in. En wacht dan op het volgende beeld. EDIT: rond 2'30 in de uitzending. ::oink::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-01-2018, 09:13:15 door Newbie2 »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #54 Gepost op: 30-01-2018, 09:07:05 »
Vooruitzicht, na afloop van opdracht 2 vertelt Simone in de biecht:
 "Ik heb geen idee maar 'wie is de mol ' kennende, blijft het niet bij deze vragen, het komt altijd ergens terug om je te pijnigen of in ieder geval om ervoor te zorgen dat je geconfronteerd wordt met de strategie die je hebt in het spel

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #55 Gepost op: 30-01-2018, 10:08:34 »
Vooruitzicht, na afloop van opdracht 2 vertelt Simone in de biecht:
 "Ik heb geen idee maar 'wie is de mol ' kennende, blijft het niet bij deze vragen, het komt altijd ergens terug om je te pijnigen of in ieder geval om ervoor te zorgen dat je geconfronteerd wordt met de strategie die je hebt in het spel

Oh goeie! ::ok::

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #56 Gepost op: 30-01-2018, 10:11:44 »
Vooruitzicht, na afloop van opdracht 2 vertelt Simone in de biecht:
 "Ik heb geen idee maar 'wie is de mol ' kennende, blijft het niet bij deze vragen, het komt altijd ergens terug om je te pijnigen of in ieder geval om ervoor te zorgen dat je geconfronteerd wordt met de strategie die je hebt in het spel

Dit kan gecombineerd worden met het feit dat zij als enigste de vraag:
Ben je de mol?
Gekregen heeft.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #57 Gepost op: 30-01-2018, 11:11:26 »
Tijdens de test van aflevering 4 zien we een shot van een steenbok. De kandidaten maken de test op het terrein van likeurstoker Sarajishvili, die een steenbok als logo heeft. Stine, Jan en Loes hebben als sterrenbeeld steenbok.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

anoniem 24971

  • Gast
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #58 Gepost op: 30-01-2018, 16:59:37 »
Vooruitzicht. Rond de 10e minuut zegt Ruben: 'Ik wil heel erg graag geld in de pot verdienen.' Die zin klopt niet helemaal: het is geld voor de pot verdienen. Als voor hier wordt vervangen door in, kan de 'voor' uit vooruitzicht ook worden vervangen door 'in.' Inuitzicht. In/Uit zicht. De Mol was tijdens de tweede aflevering soms in, en soms uit zicht.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #59 Gepost op: 30-01-2018, 17:38:00 »
Ter aanvulling op mijn vorige bericht. Let op dat ook de RU van VOORUITZICHT in de overgang pal boven Ruben en het zebra/mol-logo staat. Ik laat de spoiler nu maar weg, het gaat tenslotte maar om een vermoede hint... Maar volgens mij is dit echt een dikke vette, hoor. Hier is op gemonteerd.

Had nog gehoopt dat iemand me uit de Ruben-tunnel kon houden, maar ik duik er nu echt in.