Auteur Topic: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht  (gelezen 28062 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #80 Gepost op: 2-02-2018, 08:16:19 »
Omdat het nogal absurd is denk ik, een zebrahint naar de Mol in Georgië. Als ze nou nog in Zuid-Afrika hadden gezeten was het een ander verhaal geweest. Bovendien zou het uniek zijn dat andere kandidaten door het aantrekken van bepaalde kleding (dat zou dan op verzoek van de crew moeten zijn) een hint zouden geven naar de Mol. Volgens mij hebben we hier te maken met toevalligheden die jij heel leuk aan elkaar weet te knopen.

Ik geloof best in toevalligheden, Heinz. Maar niet als er een veelheid van toevalligheden samenkomt, dan wordt toeval echt onwaarschijnlijk. Van de 7 punten die ik nu genoemd heb had ik er in eerste instantie 4 aan elkaar geknoopt. De andere 3 (de groene vlek, RU, en nu dus "daar is de zebra" in afl. 1) zag ik later pas. Dat het wat absurdistisch is oké, mee eens. Maar daarmee wordt een hint toch niet minder sterk? De crew hoeft overigens tijdens de opnamen niemand iets te verzoeken, de instructie "neem ook gestreepte kleding mee" bij de paklijst was i.m.o. voldoende.

Afijn je merkt het, ik zit in een tunnel. Gelukkig is die nog lekker ruim ;D. Maar heb toch sterk het idee dat dat na de volgende afleveringen wel eens anders kan worden. Ik ga nu eerst maar eens terugkijken naar afl. 2, hoe het daar ook al weer zat met Ruben.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2018, 08:18:01 door Newbie2 »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #81 Gepost op: 2-02-2018, 08:47:36 »
Heel eerlijk, ik vind de zebrahint net zo sterk als de schaakhint. Ik geloof ze allebei niet.
Zoals Heinz schrijft, er worden toevalligheden aan elkaar geknoopt met een eromheen bedachte theorie die leuk klinkt maar in the end geen stand houdt als deze in aflevering 10 kort moet worden uitgelegd aan 3 miljoen televisiekijkers.

Maar we zullen zien, ik ben al vaker verrast :-).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #82 Gepost op: 2-02-2018, 10:57:13 »
Eindelijk gevonden. Ik zocht waar die zebrahint nu weer besproken werd. Zo vervaagt, volgens Juuls247 in het afleveringtiteltopic, de R van de titel als laatste:

Er valt me nog iets op bij de afleveringstitels. Bij de laatste aflevering staat de R als laatste dik gedrukt, in het woord vooruitzicht. Bij 'kreupelstraat' zie ik niks, bij wisseltruc ook niet. Wat wel opvalt is dat de afleveringstitel 'Wisseltruc' meteen helemaal verdwijnt, waar de andere telkens vager worden. Misschien staan er bij alle titels (dus ook die van de opdrachten) wel een lekker vetgedrukt? Kan natuurlijk ook toeval zijn. maar het viel me op. PS De foto is niet zo goed, op bewegend beeld zie ik het duidelijker. Het lijkt nu net alsof die letter witter is door de achtergrond.

Aangezien dit op hetzelfde moment is als de groene duim/zebra kunnen de zebraduimhint-aanhangers er misschien wat mee. Volgens mij kan het enkel een hint naar Ruben zijn (zoals ik ook in het afleveringtopic gepost heb), maar hij is me toch wat te zwak om er op verder te bouwen momenteel.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #83 Gepost op: 2-02-2018, 10:59:58 »
Over de Zebrahint (geloof er zelf niet zo in, maar toch...) we kregen een vooruitzicht/blik naar volgende week. De woordzoeker. Daar kwam al uit "Streept de mol mol weg?". Streept... Strepen van een zebra?

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #84 Gepost op: 2-02-2018, 11:56:32 »
Over de Zebrahint (geloof er zelf niet zo in, maar toch...) we kregen een vooruitzicht/blik naar volgende week. De woordzoeker. Daar kwam al uit "Streept de mol mol weg?". Streept... Strepen van een zebra?

Je vergeet 1 'de' ;) "Streepte de mol de mol weg"
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #85 Gepost op: 2-02-2018, 13:13:31 »
ik vind de zebrahint net zo sterk als de schaakhint.

Ook zwart-wit!

@Newbie2: Ik zie hier wél potentie in.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #86 Gepost op: 2-02-2018, 13:15:20 »
Ook zwart-wit!

@Newbie2: Ik zie hier wél potentie in.
Net als de toetsen van een piano (ruben)
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #87 Gepost op: 2-02-2018, 13:39:28 »
Ha, eindelijk respons! ::bravo:: Met goede aanvullingen ook. Dank daarvoor! Het zwart-wit van pianotoetsen, en dat weg-strepen in de woordzoeker, heel aannemelijk inderdaad. Dat de R in RU van VOORUITZICHT vet gedrukt was, was me nog niet eens opgevallen. Ik zit hier op een oude laptop met slecht internet.

Ik zag de kritiek al komen en wil dus niet in hints blijven steken, en heb aflevering 1 en 2 inmiddels teruggekeken op het gedrag van Ruben. Zie zijn topic. Aanvullingen daar ook heel welkom! Ik ben zelf niet zo'n tunnelaar (wist er vorig jaar tot het eind toe uit te blijven), maar dit jaar wordt dat heel moeilijk voor me vrees ik.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #88 Gepost op: 2-02-2018, 15:51:12 »

b]“Daar is de zebra!”[/b]. De zebra? Waarom niet gewoon “daar is een zebrapad”?

Hoeveel mensen ken je die zoiets een zebraPAD noemen? Ik ken er niet één, iedereen zegt zebra.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #89 Gepost op: 2-02-2018, 15:54:36 »
Hoeveel mensen ken je die zoiets een zebraPAD noemen? Ik ken er niet één, iedereen zegt zebra.
Ze zijn er wel... Beiden worden gewoon als normaal gevonden.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #90 Gepost op: 2-02-2018, 16:47:52 »
Hoeveel mensen ken je die zoiets een zebraPAD noemen? Ik ken er niet één, iedereen zegt zebra.

Dat hangt misschien van de regio af waar je woont. Ik had tot je bericht (ik had er overheen gehoord) nog niemand ooit het een zebra horen noemen. Ik ken dat als een zebrapad (of zoals mijn bekakte vriend zou zeggen voetgangersoversteekplaats;) )

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #91 Gepost op: 3-02-2018, 17:56:22 »
Dat hangt misschien van de regio af waar je woont. Ik had tot je bericht (ik had er overheen gehoord) nog niemand ooit het een zebra horen noemen. Ik ken dat als een zebrapad (of zoals mijn bekakte vriend zou zeggen voetgangersoversteekplaats;) )
Nou, ook bij het horen van het woord "zebrapad" zouden bij mij meteen alle alarmbellen af zijn gegaan hoor. Bij het woord voetgangsoversteekplaats dan weer niet.. ;D. Wat ik bedoel en wilde benadrukken is dat dit het eerste is wat Ruben zegt, in de opdracht van de allereerste aflevering. Als ik nog even alle "toevalligheden" van deze hint op een rijtje mag zetten:

Het vinden van de zebrahint
:
- De bil van de zebra op de muurschildering in de eerste seconden van afl. 4 lijkt erg veel op het mol-logo.
- De zebra heeft bovendien een groene vlek.
- Precies boven "het mol-logo" staan de letters RU uit de afleveringstitel.
- Bij de beeldovergang naar de ontbijttafel verschijnt Ruben precies op de plaats van "het mol-logo", met de letters RU boven zijn hoofd.
De zebra geeft dus een vooruitzicht naar de mol.

Aan de hint gerelateerd:
- Het allereerste dat Ruben zegt in de opdracht van de eerste aflevering is: Daar is de zebra.
- Bijna alle kandidaten blijken zwart-wit gestreepte kleding bij zich te hebben.
- Ruben heeft aan de ontbijttafel in afl. 4 als enige zijn gestreepte shirt aan, en houdt dat aan tijdens de eerste twee opdrachten.
- Het zwart-wit van de zebra kan staan voor de toetsen van een piano (Ruben is pianist).

Toevallig (?) is afl. 4 ook de aflevering waarin aan de kandidaten gevraagd wordt: "Wil je nu al weten wie de mol is?". Misschien is die vraag dus stiekem ook wel voor de kijker. Volgens de vooruitblik komt er in afl. 5 een opdracht waarbij kandidaten woorden moeten wegstrepen uit een woordpuzzel. Dus we zijn hier denk ik nog niet klaar mee. Of Ruben moest vanavond afvallen.. Dan ben ik de aankomende weken waarschijnlijk niet aanspreekbaar ;D. We zullen zien hoe dit verder gaat. Hoe dan ook, iedereen veel plezier vanavond!
« Laatst bewerkt op: 3-02-2018, 17:58:27 door Newbie2 »

Offline 053Timo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #92 Gepost op: 13-02-2018, 08:18:40 »
Nou, ook bij het horen van het woord "zebrapad" zouden bij mij meteen alle alarmbellen af zijn gegaan hoor. Bij het woord voetgangsoversteekplaats dan weer niet.. ;D. Wat ik bedoel en wilde benadrukken is dat dit het eerste is wat Ruben zegt, in de opdracht van de allereerste aflevering. Als ik nog even alle "toevalligheden" van deze hint op een rijtje mag zetten:

Het vinden van de zebrahint
:
- De bil van de zebra op de muurschildering in de eerste seconden van afl. 4 lijkt erg veel op het mol-logo.
- De zebra heeft bovendien een groene vlek.

- Precies boven "het mol-logo" staan de letters RU uit de afleveringstitel.
- Bij de beeldovergang naar de ontbijttafel verschijnt Ruben precies op de plaats van "het mol-logo", met de letters RU boven zijn hoofd.
De zebra geeft dus een vooruitzicht naar de mol.

Aan de hint gerelateerd:
- Het allereerste dat Ruben zegt in de opdracht van de eerste aflevering is: Daar is de zebra.
- Bijna alle kandidaten blijken zwart-wit gestreepte kleding bij zich te hebben.
- Ruben heeft aan de ontbijttafel in afl. 4 als enige zijn gestreepte shirt aan, en houdt dat aan tijdens de eerste twee opdrachten.
- Het zwart-wit van de zebra kan staan voor de toetsen van een piano (Ruben is pianist).

Toevallig (?) is afl. 4 ook de aflevering waarin aan de kandidaten gevraagd wordt: "Wil je nu al weten wie de mol is?". Misschien is die vraag dus stiekem ook wel voor de kijker. Volgens de vooruitblik komt er in afl. 5 een opdracht waarbij kandidaten woorden moeten wegstrepen uit een woordpuzzel. Dus we zijn hier denk ik nog niet klaar mee. Of Ruben moest vanavond afvallen.. Dan ben ik de aankomende weken waarschijnlijk niet aanspreekbaar ;D. We zullen zien hoe dit verder gaat. Hoe dan ook, iedereen veel plezier vanavond!

Dit zou een sterke hint zijn geweest als deze ee voor de komst van WIDM in Georgië er nog niet was... maar helaas. Ik heb gegoogeld op dit kunstwerk en het heeft altijd al die groene vingerafdruk gehad :/

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #93 Gepost op: 13-02-2018, 10:53:33 »
Dit zou een sterke hint zijn geweest als deze ee voor de komst van WIDM in Georgië er nog niet was... maar helaas. Ik heb gegoogeld op dit kunstwerk en het heeft altijd al die groene vingerafdruk gehad :/
Is geen reden om hem niet te gebruiken, toch? En waar ik eigenlijk erg benieuwd naar ben, is hoe anderen dan aankijken tegen de graffiti achter de muur bij Art, bij de 3e opdracht in afl. 6. Ik kan daar zelf niet anders dan een terugverwijzing naar de zebrahint in afl. 4 in zien. Het mag toch niet zo zijn dat als een mogelijke aanwijzing niet past bij "de juiste mol" die maar liever genegeerd wordt of afgedaan als toeval, terwijl een mogelijke aanwijzing die daar wel bij past, direct wordt omarmd. Maar ik ben een beetje bang dat het toch zo werkt..
Overigens zou ik het fantastisch vinden als ik er straks helemaal naast zit. Dan heb ik me geweldig beet laten nemen, en een topseizoen gehad. ;D


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #94 Gepost op: 14-02-2018, 08:37:15 »
Newbie, ik zie daar werkelijk niks in dat op een zebra/zebrapad lijkt. Maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe maak jij daar dan een hint naar jouw zebrahint van?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #95 Gepost op: 14-02-2018, 08:52:32 »
Is geen reden om hem niet te gebruiken, toch? En waar ik eigenlijk erg benieuwd naar ben, is hoe anderen dan aankijken tegen de graffiti achter de muur bij Art, bij de 3e opdracht in afl. 6. Ik kan daar zelf niet anders dan een terugverwijzing naar de zebrahint in afl. 4 in zien. Het mag toch niet zo zijn dat als een mogelijke aanwijzing niet past bij "de juiste mol" die maar liever genegeerd wordt of afgedaan als toeval, terwijl een mogelijke aanwijzing die daar wel bij past, direct wordt omarmd. Maar ik ben een beetje bang dat het toch zo werkt..
Overigens zou ik het fantastisch vinden als ik er straks helemaal naast zit. Dan heb ik me geweldig beet laten nemen, en een topseizoen gehad. ;D



Eigenlijk moet deze foto groter.
De M is gespoten naast een ingang, een soort tunnel, een soort van steeg(h)

Bij de opdracht Tunnelvisie moesten de kandidaten opzoek naar een pijl op een muur die het donkere gedeelte in wees van een steeg(h)?


Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #96 Gepost op: 14-02-2018, 09:27:13 »
Newbie, ik zie daar werkelijk niks in dat op een zebra/zebrapad lijkt. Maar dat zal wel aan mij liggen. Hoe maak jij daar dan een hint naar jouw zebrahint van?
Het is natuurlijk ook niet 100% 1-op-1. Maar ik zie hier toch zonder echt veel fantasie het hoofd en de nek van een zebra, zijn mond (rechts) staat open. Oren linksboven. Gestreept en wel. Dan ook nog duidelijk een letter (M) erboven en een ruit. Die laatste twee elementen kwamen ook terug in de beeldovergang. Let ook op dat er links van Art op de muur (zie foto in Ruben topic) strepen staan en een vraagteken erboven. Alsof de vraag gesteld wordt: wat hebben al die strepen dit seizoen toch de hele tijd te betekenen? In het midden een doorkijk: het is een kwestie van doorkijken. Rechts de plaats waar dat gebeurt, namelijk in de beeldovergang.
Ik hoop dat ik het zo heb verduidelijkt?

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #97 Gepost op: 14-02-2018, 09:32:28 »
Dat heb je, ook al zie ik het er zelf niet in... Maar ik begrijp zo wel dat jij het er wel in ziet!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #98 Gepost op: 16-02-2018, 01:50:30 »
Vanuit t vragenvuur topic

Aflevering 4

Hoe kon de Mol ongezien de groep verlaten tijdens de individuele 'Niets is wat het lijkt'-opdracht met Art in aflevering 4? Of werden alle kandidaten individueel afgezonderd in kamers of geblinddoekt??

Hoe kon je een vrijstelling voor de finale verdienen bij de 'Niets is wat het lijkt'-opdracht met Art in aflevering 4?

Wat was plan B als toch een kandidaat de Mol gezien zou hebben tijdens de individuele 'Niets is wat het lijkt'-opdracht met Art in aflevering 4?

De vrijstelling voor de finale kon verdiend worden door goed op te letten en de Mol te zien. Dat was dus niet 'letterlijk' een vrijstelling als in 'inzetbare schijf' maar extreem veel kennis dat moment in het spel.

« Laatst bewerkt op: 16-02-2018, 07:59:32 door Daisy, Reden: Vragenvuur is alleen voor vragen »

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 4] - 27 januari: Vooruitzicht
« Reactie #99 Gepost op: 25-02-2018, 18:56:24 »
Nadat ik gisterenavond heel snel (net voor instorten) uit de Simonetunnel ben gesprongen, vind ik de zebrahint (die ik nu voor het eerst lees) best interessant, al denk ik dat er wat toevalligheden in zitten zoals dat veel kandidaten gestreepte kleding dragen. Wie weet ...
Dat dan weer wel