Ik blijf toch moeite houden met Kim Lian als mol en heb daarom even op een rijtje gezet wat ik per opdracht van haar vind (deels op gevoel) opties zijn: Mols/onmols/neutraal.
Ik kom na 17 opdrachten uit op
8 onmolse opdrachten
6 neutrale opdrachten
3 molse opdrachten
Dat vind ik toch wel heel weinig voor een mol. Opvallend is verder dat ik haar wel Mols vond aan het begin van de serie, maar daarna steeds minder. Hebben de makers gehoopt op een soort tunnelvisie XXL?
1.1
Kim zit in team aftroeven en moet dus opdrachten goed doen, zodat er genoeg jokers uit de pot gehaald kunnen worden. Hiermee heeft de mol hetzelfde doel als kandidaten. Maar ze initieert wel het inleveren van geld voor jokers. (MOLS)
1.2
De mol wil deze opdracht onder de radar blijven, zeker met opdracht 1.3 in het verschiet. Waar mogelijk zou de mol alleen willen slapen om snachts onopvallend te mollen. Kim komt in die positie (slaapt alleen), maar doet hier niets mee. (ONMOLS)
1.3
Mol en kandidaten hebben hetzelfde doel, hoewel om andere redenen. (Neutraal)
2.1
Kim Lian doet heel verdacht. Ze drinkt rode drank, eet taart met haar mond etcetera en draagt totaal niet bij aan het slagen van de opdracht (MOLS)
2.2
Kim Lian zegt vooral hoe hard het gaat en doet niet echt haar best. Ze probeert alle ballonnen te raken, ook de rode. (MOLS)
2.3
Kim Lian herkent de Zweedse vlag niet, maar zorgt wel voor een witte kap, die nodig is voor geld. (Neutraal)
3.1
Onmogelijke opdracht, maar Kim Lian helpt Everon bij het enige schot dat wel lukt. (ONMOLS)
3.2
Ze wordt afgeschoten, net als Everon en Fresia die in dezelfde ronde zaten (Neutraal)
3.3
Kim Lian weet "jokerjattende" Welmoed niet te verleiden tot het gaan voor een vrijstelling, waardoor er €1500 in de pot komt. (ONMOLS)
4.1
Kim Lian weet het bedrag van Sahil juist te benoemen en brengt zo als een van de weinigen geld in de pot. Ze had prima mee kunnen gaan in het verhaal dat getallen niet te onthouden zijn. Of Sahil te veel info afvuurde. (ONMOLS)
4.2
Kim Lian en Hila brengen 500/750 in de pot. Ze houden wel een deel achter, maar toch. Onnodig geld t.o.v. andere duo's. (ONMOLS)
4.3
Kim Lian en Laetitia hebben 3 antwoorden goed en omschrijven de verschillen prima (ONMOLS)
5.1
Kim Lian geeft de juiste info aan Laetitia, waardoor zij geld kan verdienen (en potentieel een verdubbelaar). Ze haalt zelf niks binnen. (Neutraal)
5.2
Kim Lian en Sahil halen 4/14 juiste zwanen binnen. Dat is niet opvallend slechter dan andere kandidaten. (Neutraal)
5.3
Kim Lian draag niet veel, maar verstoord ook niets. Zorgt niet voor vertraging/discussie als de kans zich voordoet als Thomas oppert om op te geven. (ONMOLS)
6.1
Kim Lian stelt voor om de kistjes tussen de benen te klemmen, laat er geen vanaf vallen en verduistert geen geld als ze alleen is (ONMOLS)
6.2
Opdracht is prima verlopen, Kim Lian heeft daar gewoon aan meegewerkt (Neutraal)