Auteur Topic: Reality TV: Jamie Oliver's Keuken  (gelezen 6458 keer)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Reality TV: Jamie Oliver's Keuken
« Gepost op: 12-01-2004, 09:23:38 »
Jamie Oliver's Keuken iedere maandag op yorin om 22.00

In deze docusoap leidt de bekende Britse tv-kok Jamie Oliver vijftien jonge, werkeloze Londenaren op tot chef-kok voor zijn binnenkort te openen restaurant. Zelf verliet de jonge kooksensatie zijn school zonder diploma's en Jamie wil met dit project nogmaals aantonen dat niet een diploma, maar de liefde voor lekker eten je tot een goede kok maakt. Het opleidingstraject verloopt echter zeker niet gladjes. Groeit de uitdaging die hij is aangegaan de sympathieke kok boven het hoofd?

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
Re: Reality TV: Jamie Oliver's Keuken
« Reactie #1 Gepost op: 12-01-2004, 12:30:28 »
Helaas is dit een herhaling. Ik heb het de eerste keer gekeken en ik vond het erg leuk om te zien. Heb wel een zwak voor Jamie  ;) Dus mensen die het niet gezien hebben, het is echt de moeite waard om het te bekijken  ::ok::
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #2 Gepost op: 12-01-2004, 12:33:10 »
een soort idols, maar dan met eten..  ;D

Offline mollemans

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
« Reactie #3 Gepost op: 12-01-2004, 22:29:23 »
Gelukkig is Jamie zelf niet overtuigd dat hij een topkok is want dat maakt dit programma des te leuker. Hij staat niet mijlenver van deze kanidaten vandaan, maar probeert als hen te voelen. Verder een kookprogramma zonder nadruk op koken wel eens verrassend ::ok::
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #4 Gepost op: 13-01-2004, 08:46:16 »
heel  leuk programma!  ::ok:: en idd geen arrogante kwal die jamie, gewoon een lekker joch.
er wordt alleen steeds gezegd dat jamie wel heel veel risico loopt bij dit project....vraag me af of dit zo is, zijn er geen producenten enzo dan?  :-\

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #5 Gepost op: 13-01-2004, 09:40:01 »
Ik heb maar 1 klein stukje gezien (dat hij samen met zijn vrouw/vriendin uit het ziekenhuis kwamen met de baby :-X
Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2004, 13:28:26 »
Het risico is niet zozeer zijn lichamelijke aanwezigheid als wel dat hij hierdoor als een kok voor de lagere sociale klasse zal worden gezien en of met name Michelin daarop zit te wachten???.

Verder is het ook lastig te peilen of alle deelnemers even veel over hebben voor dit project. Maar verder een leuk makkelijk kijkend programma

Offline nettie

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 26-01-2004, 17:22:52 »
Ik heb vorige week voor het eerst een aflevering van het programma gezien. Normaal kom ik om die tijd namelijk naar huis van hockeytraining, maar deze keer was ik een beetje ziek.
Ik vond het programma wel leuk en ik denk dat ik het vanavond op ga nemen zodat ik het morgen kan kijken.
Die "leerlingen" vind ik trouwens wel wat asociaal, ze kwamen namelijk heel vaak niet opdagen voor een les. Jamie steekt al z'n tijd in die mensen en dan doen zij dat niet.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #8 Gepost op: 26-01-2004, 21:48:38 »
Juist hun achtergrond maakt het programma.. vind ik >:D

Offline idefix

• Forumlid
  • just keep swimming
« Reactie #9 Gepost op: 27-01-2004, 08:38:31 »
Ik heb er gisteren een stuk van gezien maar ik begrijp iets niet helemaal. Op een gegeven moment worden er 2 meisjes weggestuurd, maar even later zitten ze er gewoon weer bij als er voor 30 mensen (not  >:D) gekookt moet worden?

Maar nu ik dit gezien heb gisteren wil ik de rest ook wel zien. Ik ben altijd wel een fan van Jamie geweest.
Hij zit wel een beetje op het randje van een arrogante l.l te worden hoor, zoals hij ergens buiten over alles zat te filosoferen, dacht ik Jamie pas op, je wordt een ouwe zeur.
we're back :(

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 27-01-2004, 09:24:23 »
Ik heb er gisteren een stuk van gezien maar ik begrijp iets niet helemaal. Op een gegeven moment worden er 2 meisjes weggestuurd, maar even later zitten ze er gewoon weer bij als er voor 30 mensen (not  >:D) gekookt moet worden?

Ze werden volgens mij weggestuurd, omdat hun stageperiode er gewoon opzat. Ondanks hun gedrag zijn ze dus nog niet gekickt uit 't lesprogramma ofzo.

Ik vond 't weer erg leuk om te zien gisteren. Ik heb me echt rotgelachen om de hectiek toen ze aan 't koken waren voor de '30 gasten'. Ik had al zo'n vermoeden dat die er niet echt zouden zitten. Maar nu heeft Jamie wel goed kunnen zien dat de meeste er echt nog niet klaar voor zijn.  :-\\

Onderstaand bericht vond ik trouwens net op FOK!:

Jamie Oliver opent restaurant in Amsterdam

Jamie Oliver, alias 'the naked chef', zal een restaurant in Amsterdam gaan beginnen. Een pand aan de Oostelijke Handelskade wordt hiervoor verbouwd.

De Britse televisiekok is al eigenaar van een restaurant in Londen, dat de naam 'Fifteen' draagt. In dit restaurant krijgen kansarme jongeren de mogelijkheid tot kok opgeleid te worden. Of het nieuwe restaurant ook volgens dit goedlopende concept, tafels moeten maanden van tevoren gereserveerd worden, zal gaan werken, is niet bekend.

Dus misschien hebben wij binnenkort wel 'n eigen Nederlandse versie van dit programma!  :)

Offline Cora Bora

• Forumlid
  • CB&T secret-mole-org
« Reactie #11 Gepost op: 27-01-2004, 12:02:53 »
was gisteren weer leuk! wat een stelletje asopubers..  ::rofl::
ik denk dat hij nog wel spijt gaat krijgen van dat plannetje....
rauwe vis
rauwe kip

jaahaaa gaat goed.  ::ok::  ;D

Offline nettie

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 27-01-2004, 17:33:18 »
Ik ben zo handig geweest om de verkeerde zender in te stellen op de videorecorder. Nou ja volgende keer beter.

Offline eve17

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 9-02-2004, 23:36:06 »
hee ik dacht dat het afgelopen zou zijn, maar t gaat gewoon nog door...gelukkig. Wel dom ja dat ze helemaal geen winst hebben. Waarom zou je er dan nog meer door gaan? Maar ik snap het niet, het zat toch altijd helemaal vol?

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 10-02-2004, 12:43:08 »
't pand heeft gewoon veel meer gekost als dat ze van te voren begroot hadden. Bovendien is 't restaurant pas 6 weken te laat geopend en is 't 'n aantal dagen gesloten geweest vanwege problemen met de wc's. Dat zijn toch weer inkomsten die hij misloopt. 

Ik dacht vorige week trouwens ook dat 't de laatste aflevering zou zijn, maar ik vind 't erg leuk dat 't nog door gaat! Ik ben benieuwd wat er volgende week weer allemaal te gebeuren staat. Als ik de beelden aan 't einde van de aflevering van gisteren mag geloven, gaan er nog 'n hoop studenten opgeven voordat ze hun diploma hebben en is de rest allemaal ontevreden. Ik blijf 't toch erg ondankbaar vinden. Jamie heeft echt alles voor hen over en zij stoppen er gewoon mee of komen gewoon niet opdagen. Ik zou dan denk ik niet meer zo vriendelijk zijn als ik Jamie was.  :-\\

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #15 Gepost op: 17-02-2004, 14:14:26 »
Ik heb dus gisteren de allerlaatste aflevering (van dit seizoen) gezien en ik baalde dat ik er niet eerder naar gekeken heb. Ik heb de eerste serie wel gezien, vanaf de 1e uitzending, maar helaas het nieuwe gedeelte niet.

Ik ben het helemaal met Han eens dat die snotapen meer respect voor Jamie moeten opbrengen. Hij doet zoveel voor ze, geeft 1,8 miljoen pond ( ??? ::oink::) uit om ze een goede opleiding te geven, in een gloednieuw restaurant, en dan krijg je stank voor dank. Zal denk ik wel de Engelse cultuur zijn... Hopelijk zien we een volgend seizoen hoe het nou is afgelopen met de 3 mensen die hun diploma niet gehaald hadden en hoe het gaat met de nieuwkomers!
I got that tunnel vision going through my  head

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 17-02-2004, 16:37:57 »
Ik vond 't ook erg leuk deze serie!  ::ok::  Toch wel triest dat er uiteindelijk maar 7 studenten van de 15 overbleven, waarvan er 3 ook nog niet 'ns gelijk hun diploma haalden.  :-\\

Gisteren heb ik vooral genoten van Jamie en z'n 2 kindjes. Wat lijken die sprekend op hem zeg! Echt heel schattig.  :)

Ik weet eik helemaal niet of er echt 'n tweede reeks afleveringen is gemaakt van die tweede 15 die hij gaat opleiden. Ik hoop 't wel eik!  ::ok::

Offline eve17

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 17-02-2004, 18:57:39 »
K vond het wel leuk dat kerryan -zoiets- geen diploma kreeg, net goed >:D k vond haar irritant. met die strakke knoet ::niet-ok::

die michael gaat gewoon nog een keer meedoen. ik hoop echt dat we dat wel te zien krijgen. maar hij deed wel meteen weer een beetje raar met die voet. maar ja misschien was t wel echt erg, alleen jamie geloofde het niet zo volgens mij.

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 18-05-2004, 22:39:46 »
Fifteen in Nederland

De bekende Engelse kok Jamie Oliver begint in Amsterdam met zijn succesvolle restaurant en opleidingsprogramma Fifteen. Werkloze jongeren tussen de 16 en 24 jaar met een voorliefde voor lekker eten, krijgen de kans zich in één jaar tijd om te scholen tot chef-kok. Net5 gaat het programma uitzenden. Een pakhuis aan de Oostelijke Handelskade in de hoofdstad wordt inmiddels omgebouwd tot restaurant. Rond november moet het klaar zijn voor publiek. De eerste groep studenten die via een selectieronde worden gekozen, starten in augustus met de opleiding. Een cameraploeg registreert het wel en wee van de jongeren. Het is nog niet bekend hoe vaak Oliver zelf aanwezig zal zijn.

(Bron: Mediawatchers)

Erg leuk zeg! Ik ga dit zeker volgen! :D
« Laatst bewerkt op: 18-05-2004, 22:41:23 door Han13 »

Offline Nostradamus

• Forumlid
  • Never say more than is necessary
« Reactie #19 Gepost op: 19-05-2004, 18:38:01 »
hoop wel dat Jamie vaak komt
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!