Ik vond het weer een mooie aflevering. Ergens snap ik de kritiek wel een beetje van alles of niets-opdrachten, al heb ik daar zelf minder problemen mee, en iedereen mag natuurlijk zijn mening of kritiek hebben, maar ik wil vooral even reageren op dit wel heel negatieve bericht.
Mol hoeft in principe weinig te doen. als een iemand het verpest is het klaar. Helemaal deze aflevering, beetje tijdrekken. (productieassistentmol door het onnozele gesprek, pasta is simpelweg gewoon de verkeerde kiezen, niemand neemt het je kwalijk. Behalve je moeder. Enkel bij de blokkentoren is het tricky.)
Ik vind dat de mol hier wel zijn best moet doen. Het mag dan wel alles of niets zijn, ik vond de opdrachten op zich wel heel haalbaar. De laatste opdracht leek mij een fluitje van een cent om te behalen, aangezien ik dacht dat zowel de mama's als de kandidaten van elkaar wel zouden weten dat ze voor pasvragen zouden gaan en dat dan ook beiden zouden kiezen. Het loopt hier enkel mis omdat Senne toch verkeerd kiest, wat wel heel verdacht en opvallend is. Als je hier als mol invloed wil hebben, moet je dus weldegelijk goed spelen, en zo mogelijk ook wat inzet verdienen, om in de finale te kunnen geraken en daar een heel opvallende actie te doen om het spel te saboteren. "Onnozele gesprek"? Zou je kunnen verduidelijken waarom je dat vindt? Ik vond het net een goede toevoeging aan de kwellingen...
Laatste paar afleveringen voornamelijk herkenbare dilemma's van geld vs. troeven, waarbij je al wel weet dat er men voor troeven gaan. en onnodig minbedragen bij de opdrachten.
Ik vind dit toch ook wat simplistisch gesteld, het zit heel wat beter in elkaar dan dat. Als je deze aflevering voor een pasvraag koos, ging dat niet meteen gepaard met minder geld. Het zou in dit geval net geld opgeleverd hebben. De mol kan zich hier dus niet verschuilen achter het gegeven dat die een fanatieke kandidaat is die altijd voor de voordelen gaat. Ook vorige aflevering bij de speciale eliminatie zat er nog een addertje onder het gras bij de 'pasvragen'. Hoe meer je er koos, hoe groter de kans dat je daar toch ontmaskerd zou worden door de groep. Het minbedrag hier bij de eerste opdracht kon gecompenseerd worden door andere kandidaten die niet kijken en daardoor net extra geld verdienen, zoals we uiteindelijk ook gezien hebben in de aflevering.
Vind het hierdoor wel een beetje een minder seizoen. Zeker als je het programma op een hogere standaard moet beoordelen, omdat het zichzelf ook etaleert als zo zijnde.
Ik vind het net een fantastisch seizoen, één van de beste die er al geweest zijn, terwijl ze allemaal heel goed zijn. Hoezo "etaleert het zich op een hogere standaard", kan je dat dan ook even verduidelijk? Zelfs al zou dat zo zijn, dat behalen ze die standaard voor mij zeker elk jaar en elke week opnieuw zonder veel moeite.