Ik vond de aflevering goed, maar het helpt me geen stap verder. Daar kunnen de makers niets aan doen natuurlijk. Of het is net goed van de makers dat ze de deuren naar verschillende potentiële mollen op een kier houden.
Mijn verdachten zijn Michaël (veruit de hoofdverdachte), Senne en Stéphanie...dan schiet je deze aflevering weinig op :-)
Bij de kwellingen: als de mol een man is, zijn de pilaren de beste plek, want je hebt 100% de kans om de hele opdracht te saboteren. (wie staat daar: Michaël en Senne. Michaël het verdachtst)
Als de mol een vrouw is, dan zijn de pilaren geen haalbare optie. Dan is de Sisyphuskwelling de deelopdracht waar je wil staan, want het efficiëntst om tijd te rekken.
Alleen loop je daar het risico dat je mede-kandidaat de vragen direct juist gokt/de antwoorden echt weet. (wie staat daar: Stéphanie)
Opdracht 1 maakt me niet wijzer.
Opdracht 2: Geen van de drie heeft echt gemold hier. Stéphanie kon mollen, maar deed het niet. Mijn andere twee verdachten hadden eigenlijk geen keuze meer. Sowieso denk ik dat de mol hier niet per sé wou mollen.
Opdracht 3: Stéphanie vist geregeld geen antwoord, Michaël geen enkel antwoord goed (en hoezo is iemand als Michaël nog nooit voor zijn 17 dronken geweest?)
Alledrie mijn verdachten naar de finale. De keuze van Senne zorgt ervoor dat er geen geld in de pot komt.
Senne geeft het verdubbelaars door aan de afvaller...maar die afvaller is ook het meest te vertrouwen en het minst mols, dus dat kan je ook weer langs beide kanten zien.
Hij geeft ze niet door aan Michaël en Stéphanie, die nog nooit de verdubbelaars hebben gekregen en die een pasvraag hebben kunnen inzetten. Dus wantrouwt hij die twee sterk en wil hij ze doorgeven aan iemand die hij 100% vertrouwt, of is hij de mol en weet hij dat zij noch hem, noch Michaël verdenkt (Senne en Michaël hebben zowat alles samen gedaan, dus iets teveel overlap)
Vermakelijke opdracht, maar het helpt mij echt nul vooruit.