Nog een late reactie. Ik heb het seizoen de afgelopen weken op NPO Start gekeken, met ondertiteling, wel zo fijn

al houd ik erg van al die verschillende Vlaamse accenten.
Wat een topseizoen was het weer. Er zat geen slechte of zelfs maar een matige opdracht bij. Favorieten waren voor mij de duels voorafgaand aan de eliminatie, de stad der blinden, de toiletescape, de fado opdracht en zeker de laatste opdracht met de tegels, die het verhaal mooi rond maakte, waarbij ik het juist spannend vond dat er nog geld verloren kon gaan.
Zelf had ik Wout nog niet zo snel door. Scheelt misschien ook dat ik niet op het forum ben geweest (omdat hij toen al bekend was) en na de aflevering alleen naar Cafe de Mol heb gekeken, waar Wout overigens wel een van de verdachten was.
Ik overweeg ook om niet meer naar de Nederlandse versie te kijken, tenzij er duidelijke signalen zijn dat ze het daar rigoureus anders gaan aanpakken. Het grote verschil in kwaliteit werd wat mij betreft pijnlijk duidelijk in de voetbalopdracht, die door de Belgische makers vele malen creatiever (en met humor) is bedacht. Dat geldt voor alle opdrachten, zoals al is gezegd. En ja, Gilles is een veel leukere presentator dan Rik, hoe goed hij ook zijn best doet

Van de muziek geniet ik ook altijd heel erg, zoals van "True Faith" van New Order uit een van de eerste afleveringen en "Private Idaho" van the B52's uit een van de laatste.
Ook heel fijn dat er in de laatste aflevering, naast de molacties, uitgebreid aandacht was voor de verdenkingen. En geen gedoe met bondjes, al werd duidelijk dat de kandidaten onderling informatie uitwisselden.