Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 17445 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Gepost op: 5-03-2026, 12:52:54 »
Welke hints zitten er dit jaar in het programma verstopt en wie weet ze te vinden? In dit topic bespreken we alles wat we als mogelijke verborgen aanwijzing zien. ::vergroot::

Wil je teruglezen welke hints er in De Mol 1 t/m De Mol 9 zaten? Dat kan hier.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2026, 22:52:41 »
Het is ongetwijfeld gewoon een foutje, maar momenteel staat alleen bij Maïté haar naam op de foto. https://www.play.tv/de-mol/maite
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 26-03-2026, 19:24:48 »
Zou kunnen. Staat wel op volgorde van het aantal letters (567)

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 26-03-2026, 19:27:20 »
De naam van Karla staat niet op alfabet bij de introductie van de kandidaten in drie horizontale groepjes (groen, geel en rood). Gilles introduceert haar ook vóór Isabel. Wanneer je haar naam vervangt door de Portugese vertaling van een vrouwelijke mol, namelijk espiã of infiltrada (dus niet het dier), klopt de alfabetische volgorde per groep wel weer. (Een soortgelijke verborgen aanwijzing is al eens bij de Nederlandse editie geweest, maar toen betrof het gewoon het woord ‘mol’ en niet de vertaling ervan.)

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 26-03-2026, 23:10:00 »
Mijn theorie: "Karla" is een heel ongewone schrijfwijze. Toen de afbeelding gemaakt werd, had de medewerker hiervoor verantwoordelijk het meer gebruikelijke "Carla" geschreven. Deze fout werd opgemerkt, en de spelling van de naam werd verbeterd maar de volgorde werd niet aangepast.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #5 Gepost op: 26-03-2026, 23:51:43 »
Dat zou wel eens de verklaring kunnen zijn ja.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 27-03-2026, 08:45:35 »
Mijn theorie: "Karla" is een heel ongewone schrijfwijze. Toen de afbeelding gemaakt werd, had de medewerker hiervoor verantwoordelijk het meer gebruikelijke "Carla" geschreven. Deze fout werd opgemerkt, en de spelling van de naam werd verbeterd maar de volgorde werd niet aangepast.

Alles kan, maar dit lijkt me toch weinig waarschijnlijk.

Een naam juist overschrijven gaat een medewerker nog wel net kunnen.  Karla is - vind ik - helemaal geen ongewone schrijfwijze.  Of toch niet zo dat je bij het horen van de naam onmiddellijk weet (of denkt te weten) hoe die naam geschreven wordt.

Hetzelfde voor Maxim/Maxime, Isabel/Isabelle, Kristof/Christophe, ...

Offline the_wizard

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 27-03-2026, 10:02:21 »
Misschien vonden ze het wel leuk om de mol in het midden te plaatsen, Isabel dus  ;D

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 27-03-2026, 10:51:54 »
Misschien vonden ze het wel leuk om de mol in het midden te plaatsen, Isabel dus  ;D

::ok::

Maar dan hadden ze het wel beter kunnen camoufleren door de andere rijen ook niet alfabetisch te zetten.  ;D
« Laatst bewerkt op: 27-03-2026, 16:23:38 door Smilin Jack »

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: 27-03-2026, 11:39:37 »
De Portugese versie van De Mol heette O Sabotador. Lijkt me dus niet dat we op zoek moeten naar een andere vertaling. Wel scherp opgemerkt, toch opvallend!

Isabel kan vervangen zijn door het woord 'Mol'. Of Karla door 'De Mol' ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 27-03-2026, 20:21:18 door Pac »
...óf niet!

Offline Molzkovicz

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 27-03-2026, 16:07:41 »
De Portugese versie van De Mol heette O Sabotador.

Goed punt, Pac!  ::ok::

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 27-03-2026, 17:11:41 »
Alles kan, maar dit lijkt me toch weinig waarschijnlijk.

Een naam juist overschrijven gaat een medewerker nog wel net kunnen.  Karla is - vind ik - helemaal geen ongewone schrijfwijze.  Of toch niet zo dat je bij het horen van de naam onmiddellijk weet (of denkt te weten) hoe die naam geschreven wordt.

Hetzelfde voor Maxim/Maxime, Isabel/Isabelle, Kristof/Christophe, ...

Goh, het aantal keren dat ik al Stefan/Stephan, Tómas/Thomas, Kristof/Christoph/Christophe,... verward heb kan ik niet meer tellen. Als iemand mij vraagt om die naam te schrijven, schrijf ik automatisch Carla. Anders verwacht ik dat ze "Karla met een K" zeggen, zoals ik ook automatisch Christophe schrijf, als ze niet expliciet "Kristof met een K en een F" zeggen.

Maar dat zal dan wel aan mij liggen  ::rofl::

Een andere piste was dat ze op leeftijd staan - ook binnen elke groep. Maar dat draait ook op niets uit.

26-26-26
52-51-51
33-30-40-33

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 29-03-2026, 20:41:05 »
Misschien op volgorde van de nummers van de rolboekjes?

Offline Social

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 29-03-2026, 23:43:32 »
Er lijkt mij iets aan de hand te zijn met de reflecties in het scherm naast Gilles tijdens de eliminatie. Ik heb dit vergeleken met vorige eliminaties, en het is wel erg opvallend.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 30-03-2026, 14:01:31 »
De naam van Karla staat niet op alfabet bij de introductie van de kandidaten in drie horizontale groepjes (groen, geel en rood). Gilles introduceert haar ook vóór Isabel. Wanneer je haar naam vervangt door de Portugese vertaling van een vrouwelijke mol, namelijk espiã of infiltrada (dus niet het dier), klopt de alfabetische volgorde per groep wel weer. (Een soortgelijke verborgen aanwijzing is al eens bij de Nederlandse editie geweest, maar toen betrof het gewoon het woord ‘mol’ en niet de vertaling ervan.)

Dit is ook in een Vlaamse editie al eens een verborgen hint geweest.
In seizoen 2 (eerste reeks met Michiel De Vlieger):
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2026, 14:12:41 »
Carla als de Portugese variant van Karla?
De letter K wordt weinig gebruikt in het Portugees.

Offline Tfotn

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 30-03-2026, 14:59:59 »
Zou de Mol dit jaar een vrouw kunnen zijn?
In een van de voorfilmpjes zie je het model van een vrouwelijk silhouette.
En tijdens de kasteelopdracht zijn de kandidaten vastgebonden aan X-modellen = X-chromosomen?
(Doet me denken aan de eerste aflevering met Lennart - waar een Y op het chromosoom van een man wees.)

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 30-03-2026, 15:10:29 »
Dat zou kunnen, of misschien refereert de X aan het Romeinse cijfer voor 10 en betekenen de 5 X'en dat we de mol onder de vijftigers moeten zoeken.

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 30-03-2026, 23:34:34 »
Dat zou kunnen, of misschien refereert de X aan het Romeinse cijfer voor 10 en betekenen de 5 X'en dat we de mol onder de vijftigers moeten zoeken.

Meh. 50 in Romeinse cijfers is L. Vijf X'en zou wel heel onprofessioneel zijn van de redactie. Zelfs al gaat het over een verborgen tip.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 31-03-2026, 07:41:32 »
Ik las ergens dat de porto in fles 8 zat en Klara molboekje 8 had. Dus Klara is de mol, en we zijn klaar voor dit jaar  :)