Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 17457 keer)

Offline fluffy82

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #20 Gepost op: 31-03-2026, 09:07:53 »
Ik las ergens dat de porto in fles 8 zat en Klara molboekje 8 had. Dus Klara is de mol, en we zijn klaar voor dit jaar  :)
Er doet geen Klara mee... Bedoel je Karla misschien?

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #21 Gepost op: 31-03-2026, 09:56:57 »
Als ik onderstaande lees , denk ik dat iedereen naar de finale gaan?
Wat denken jullie?
Dank aan salb voor het artikel. ::ok::

Online Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 31-03-2026, 10:32:01 »
Niet gehoord dat Gilles ook weer tijdens deze aflevering zei dat De Mol een keiharde afvalrace is en de meeste kandidaten niet in de finale komen?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 31-03-2026, 14:41:28 »
Er zit misschien wel een hint in de keuze voor X-vormige kruisen. De X niet als verwijzing naar dat de Mol dit jaar een vrouw zou zijn, zoals hierboven geopperd, maar simpelweg omdat die kruisen waar de groep van Maxim op vastgebonden ligt, de vorm van de letter X heeft. Wat heb ik daarover in mijn molboekje genoteerd?

1) de X verwijst dan naar de Mol omdat die als enige een X in zijn naam heeft: MAXIM

2) ze liggen met vijf op die kruisen en Maxim ligt mooi op het middelste van de 5: exact ook de positie van de X in de vijfletterige naam van de Mol: MAXIM

3) ik heb de allereerste shots van de eerste aflevering van dit veertiende seizoen zitten tellen. (Daarbij reken ik het shot met de overgang in de graphics van het woord ‘saboteur’ naar ‘de Mol’ als één en hetzelfde shot, want het ‘beeld’ blijft eigenlijk hetzelfde, enkel de nabewerkte graphics zijn anders; vergelijk het met wisselende ondertitels bij één lang shot van iemand die een lange zin uitspreekt: het is nog altijd hetzelfde shot, enkel de toegevoegde tekst verandert). Enfin, te veel uitleg, check het zelf maar. Maar het 14de shot toont de Mol van dit 14de seizoen: Maxim vastgebonden op zijn X-vormige kruis met de kap nog over zijn hoofd Helaas kan ik hier momenteel geen screenshot tonen (dat lukt niet op Play en er is voor mij te veel kunst-en vliegwerk voor nodig (computerbeeld stilzetten, foto nemen met een ander toestel (de iPad bvb) om het voor mekaar te krijgen. ) Maybe later.

4) nog iets dat zou kunnen gelinkt worden aan het feit dat de Mol één van de mensen op de kruisen is: de porto die ze in opdracht 1.2 drinken is van het huis Porto Cruz. Dat zie je ook op het bootje waar Kristof en Yannis in varen. En Cruz’ is Portugees voor ‘kruis’. Eerder toeval maar je kan het wel uitleggen.

X marks the spot? Het zou zomaar kunnen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 14:59:21 door Klaartje76 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #24 Gepost op: 31-03-2026, 15:02:51 »
Foto voor @Klaartje76.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #25 Gepost op: 31-03-2026, 15:03:01 »
Er zit misschien wel een hint in de keuze voor X-vormige kruisen. De X niet als verwijzing naar dat de Mol dit jaar een vrouw zou zijn, zoals hierboven geopperd, maar simpelweg omdat die kruisen waar de groep van Maxim op vastgebonden ligt, de vorm van de letter X heeft. Wat heb ik daarover in mijn molboekje genoteerd?

1) de X verwijst dan naar de Mol omdat die als enige een X in zijn naam heeft: MAXIM

2) ze liggen met vijf op die kruisen en Maxim ligt mooi op het middelste van de 5: exact ook de positie van de X in de vijfletterige naam van de Mol: MAXIM

3) ik heb de allereerste shots van de eerste aflevering van dit veertiende seizoen zitten tellen. (Daarbij reken ik het shot met de overgang in de graphics van het woord ‘saboteur’ naar ‘de Mol’ als één en hetzelfde shot, want het ‘beeld’ blijft eigenlijk hetzelfde, enkel de nabewerkte graphics zijn anders; vergelijk het met wisselende ondertitels bij één lang shot van iemand die een lange zin uitspreekt: het is nog altijd hetzelfde shot, enkel de toegevoegde tekst verandert). Enfin, te veel uitleg, check het zelf maar. Maar het 14de shot toont de Mol van dit 14de seizoen: Maxim vastgebonden op zijn X-vormige kruis met de kap nog over zijn hoofd Helaas kan ik hier momenteel geen screenshot tonen (dat lukt niet op Play en er is voor mij te veel kunst-en vliegwerk voor nodig (computerbeeld stilzetten, foto nemen met een ander toestel (de iPad bvb) om het voor mekaar te krijgen. ) Maybe later.

4) nog iets dat zou kunnen gelinkt worden aan het feit dat de Mol één van de mensen op de kruisen is: de porto die ze in opdracht 1.2 drinken is van het huis Porto Cruz. Dat zie je ook op het bootje waar Kristof en Yannis in varen. En Cruz’ is Portugees voor ‘kruis’. Eerder toeval maar je kan het wel uitleggen.

X marks the spot? Het zou zomaar kunnen.  ;)

Bedoel je dit shot?
Hele goede theorie ::ok::

Ook nog de andere theorie foto bijgevoegd.

« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 15:11:37 door Krien »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 31-03-2026, 15:05:14 »
Exact dit shot bedoel ik! Bedankt Krien voor deze wel zeer vriendelijke service!  ::ok::

En ik merk net dat ook foxhunter zoals steeds bij de pinken is! Mijn dank gaat uit naar jullie beiden!  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 15:08:06 door Klaartje76 »

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #27 Gepost op: 31-03-2026, 15:13:52 »
Exact dit shot bedoel ik! Bedankt Krien voor deze wel zeer vriendelijke service!  ::ok::

En ik merk net dat ook foxhunter zoals steeds bij de pinken is! Mijn dank gaat uit naar jullie beiden!  ::bravo::

Ik heb nog een andere foto toegevoegd en als je ziet heeft maxim een lichtere kleur sweater aan?
Vincent is donker blauw?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 31-03-2026, 15:20:46 »
Ik heb nog een andere foto toegevoegd en als je ziet heeft maxim een lichtere kleur sweater aan?
Vincent is donker blauw?
ik denk dat je gelijk hebt:: het is niet Maxim maar Vincent  ik ben heel slecht met kleuren zien. Dus daar gaat mijn hint 3) naar Maxim. Tenzij ik me nu toch weer vergis in die kleuren. De mouwen van Maxims sweater zijn ook langer dan wat Vincent draagt. In mijn ogen (die niet zo goed zijn) heeft Vincent eerder een t-shirt met kortere mouwen aan. Dju, Krien, je doet me twijfelen. :)

« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 15:29:11 door Klaartje76 »

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #29 Gepost op: 31-03-2026, 15:26:44 »
ik denk dat je gelijk hebt:: het is niet Maxim maar Vincent  ik ben heel slecht met kleuren zien. Dus daar gaat mijn hint 3) naar Maxim.  :)

Ik heb geen gelijk, vincent heeft een t shirt aan , korte mouwen dus en Maxim heeft zijn mouwen van zijn sweater opgestroopt.
Je hebt gelijk Klaartje76 ::ok::
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 15:29:26 door Krien »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 31-03-2026, 15:31:45 »
Ik heb geen gelijk, vincent heeft een t shirt aan , korte mouwen dus en Maxim heeft zijn mouwen van zijn sweater opgestroopt.
Je hebt gelijk Klaartje76 ::ok::
Onze berichten waren gelijktijdig. Maar inderdaad, ik zou toch gelijk kunnen hebben dat het inderdaad Maxim is in het bedoelde 14de shot. Nogmaals merci, Krien!

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 31-03-2026, 15:34:46 »
Zou het niet Maïte kunnen zijn?
Fijnere armen, bruinere tint en de mouwen netjes opgetrokken, iets meer donkere pull dan Maxim?
 ;)
De foto van het geheel klopt niet met de detailfoto apart, toch  :o
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 15:39:33 door Fernandel »

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #32 Gepost op: 31-03-2026, 15:39:21 »
Zou het niet Maïte kunnen zijn?
Fijnere armen, bruinere tint en de mouwen netjes opgetrokken, iets meer donkere pull dan Maxim?
 ;)

Deze foto dan :)
Niet zo heel duidelijk, maar kan toch duidelijkheid geven.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 31-03-2026, 15:45:59 »
Mmm, de twijfel slaat weer toe. Het zou ook Maïté kunnen zijn. Dan kan de theorie van het 14de sho = de Mol = Maxim al de vuilbak in. Ik houd gelukkig nog die andere twee mogelijke hints naar Maxim over.  :)
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 15:53:12 door Klaartje76 »

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #34 Gepost op: 31-03-2026, 15:51:38 »
Op de foto met de vijf samen staat Maité niet met opgetrokken mouwen, toch?
Wie heeft haar mouwen opgetrokken, kan ze niet zelf gedaan hebben?
Is het dan nog iemand anders?

Goed gezien!
Eerste foto heeft maxim lange mouwen en de shot erna heeft ze opgetrokken mouwen.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #35 Gepost op: 31-03-2026, 15:52:31 »
Mmm, de twijfel slaat weer toe. Het zou ook Maïté kunnen zijn. Dan kan de theorie van het 14de = de Mol al de vuilbak in. Ik houd gelukkig nog die andere twee mogelijke hints naar Maxim over.  :)

De andere hints zijn ijzersterk. ::ok::

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 31-03-2026, 15:53:26 »
Het zal de Portugese warmte zijn...   ::zwaai::

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #37 Gepost op: 31-03-2026, 16:11:14 »
Mijn mol theorie, zo simpel.  ;D

Alleen Yannis heeft de mol logo op zijn pak.
Hoe duidelijk kan het zijn. ::rofl::

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 31-03-2026, 16:44:11 »
Klein detail maar de vragen liggen ook op een X:

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 31-03-2026, 16:57:45 »
Excuus dat ik nog verder doorboom over wie in dat 14de shot te zien is.

Ik had de beginsequentie een paar keer opnieuw bekeken. Nu viel me het pas op dat Maīté al duidelijk in het 13de shot te zien is. Ik herken haar sweater, maar ook haar bruine benen, haar short en haar schoenen.
Dus vraag ik me af: als shot 13 Maīté is, waarom is het volgende shot 14 dan opnieuw Maīté? Waarom twee opeenvolgende shots van dezelfde persoon? Dat vind ik niet echt logisch, gezien in andere shots ook telkens andere kandidaten voorbijkomen. Nu begin ik toch weer te twijfelen of ik het dan toch goed gezien had en Maxim herkende in dat 14de shot.

Enfin, ik ga erover stoppen. Ik zever hier weer veel te veel.  ::rofl::