Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 17446 keer)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #40 Gepost op: 31-03-2026, 17:27:09 »
Mijn mol theorie, zo simpel.  ;D

Alleen Yannis heeft de mol logo op zijn pak.
Hoe duidelijk kan het zijn. ::rofl::

Ja, mooi.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 31-03-2026, 18:04:02 »
Mijn mol theorie, zo simpel.  ;D

Alleen Yannis heeft de mol logo op zijn pak.
Hoe duidelijk kan het zijn. ::rofl::
Daar zit inderdaad iets in. Al zag ik ook een deel van het mollogo op het pak dat Yana bij het schieten draagt.

Het strookt ook met wat we in de eerste teaser zagen: daar heeft GDC het tegen de kleermaker over een op maat gemaakt pak ‘voor een zeer speciale vriend’. Dat kan toch alleen maar de Mol zijn, anders klopt het verhaal niet. We zien daar ook het pak met dat logo.
In de tweede teaser zagen we twee personen: de grote in het pak uit de eerste teaser (wiens stem vervormd werd) en een kleinere persoon in een vergelijkbaar pak, die door Gilles met ‘haar’ werd bejegend, dus duidelijk een vrouw. In die tweede teaser had Gilles het ook over dat er veel vanaf hangt. Daar stonden voor hem toch gewoon de twee schutters: Yannis en Yana. Yannis zat dus gewoon in dat Molpak dat òp maat gemaakt was en blijkbaar ‘zit als gegoten’.
Het hele verhaal klopt toch gewoon niet meer als het op maat gemaakte pak uit de eerste teaser niet voor Yannis was?

Ik stel me wel vragen bij de timing van de keuze van de Mol voor de twee ‘sterkste’ kandidaten amper 24 uur voor de openingsopdracht. Die twee pakken voor die twee schutters moesten toch al veel eerder klaar zijn? Want over nacht nog effen een pak (of 2) in elkaar naaien lijkt me sterk. Ik denk dat de Mol al veel eerder zijn keuze heeft gemaakt (weken op voorhand ipv 24 uur voor de start van de opdracht) wie hij als de twee ‘sterkste kandidaten’ zou kiezen om ‘ze buitenspel te zetten en dat ze dan twee pakken hebben gemaakt voor de twee schutters. Onder wie wellicht de Mol zelf, anders klopt het hele verhaal niet meer!
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 18:09:23 door Klaartje76 »

Offline Louske

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 31-03-2026, 21:38:47 »
Ik vind het pak( de pakken) enorm overdreven.
Zij worden niet beschoten dus waarom moeten zij een beschermend pak aan? Had ook een simpele overall kunnen zijn! Wat zegt dit? Ga je voor een simpele kandidaat zoveel moeite doen?

Wat denken jullie van alle blauwe items?
Blauwe stoelen
Blauwe schandpaal
Blauwe pomp
Blauwe kruizen/ x en
Blauwe hekjes
Rode en  Blauwe pijlen...

Veel blauw

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #43 Gepost op: 31-03-2026, 21:55:09 »
Anonimiteit zal ongetwijfeld ook een reden zijn voor de pakken. Mysterie is onlosmakelijk verbonden met De Mol, dus waarom verbaasd zijn dat de makers mysterieus doen?

Citaat
Ga je voor een simpele kandidaat zoveel moeite doen?

In elk geval één van de twee personen in de pakken is een (al dan niet simpele) kandidaat, dus... Ja, dat hebben ze zonder twijfel gedaan.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 22:13:27 door Vangu Vegro »
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 31-03-2026, 22:04:39 »
Veel blauw

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 31-03-2026, 22:07:04 »
Teaser 1 bij de kleermaker: het pak dat Yannis zal dragen hangt klaar op een paspop. Het schermmasker is er ook. Beide zijn voor een speciale vriend van Gilles.
Teaser 2 bij de kleermaker: twee personen in een speciaal zwart pak en met schermmasker op zijn aanwezig.
De media lanceert het vermoeden dat er twee mollen zullen zijn dit jaar. Sinds vorige zondag weten we dat dit de twee schutters zijn.

Het verhaal van deze twee teasers speelt zich af bij een kleermaker in Toledo, Portugal (wordt vermeld).

Met dank aan Salb, die de locaties op dit forum uittekent, weten we dat de reis begint in Moledo.
Moledo ligt een 300-tal meter van het eilandje, waar de twee schutters strijden voor een echte plaats tijdens de reis van de mol 2026.

De kleermaker (een vlaamse topacteur) is 's avonds laat nog aan het werk...
Het verhaal wordt altijd mooi gebracht, met veel detail en wat mysterie, gewoon aantrekkelijk.
Ik denk dat het verhaal klopt.

« Laatst bewerkt op: 2-04-2026, 14:00:00 door Fernandel »

Offline JosdeMol

• Forumlid
« Reactie #46 Gepost op: 31-03-2026, 22:45:31 »
4) nog iets dat zou kunnen gelinkt worden aan het feit dat de Mol één van de mensen op de kruisen is: de porto die ze in opdracht 1.2 drinken is van het huis Porto Cruz. Dat zie je ook op het bootje waar Kristof en Yannis in varen. En Cruz’ is Portugees voor ‘kruis’. Eerder toeval maar je kan het wel uitleggen.

X marks the spot? Het zou zomaar kunnen.  ;)

En het nummer van de fles, 8, is de enige waar een X in zit, zoals in dit plaatje.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #47 Gepost op: 1-04-2026, 00:07:19 »
Ik was die trailer nog eens aan het bekijken, die GDC op het einde van Café de Mol voor ons had meegebracht. Ik vroeg me af of daar misschien een hint naar de identiteit van de Mol inzit. De trailer begint met een opeenvolging van de verschillende kandidaten (waarvan we de namen ontdekten in Café de Mol) in een wijnkelder. Ik tel in die eerste sequentie niet tien maar 11 personen. De allereerste van wie het silhouet in beeld komt is niet één van de 10 toen voorgestelde kandidaten. Die komen namelijk herkenbaar na deze eerste in beeld. Het gaat om de persoon die we hier zien:

Het lijkt me iemand in zo’n pak dat de twee schutters (Yannis en Yana) droegen. Aan de hand van het silhouet lijkt het me een pak van vrouwelijke snit (smaller in de taille, iets breder in de heupen). De persoon lijkt ook iets in de rechterhand te houden dat voor mij op een korte (schermers)degen lijkt. Logische conclusie zou dan zijn: die eerste persoon (van de 11 in totaal) is Yana. Dan missen we dus één persoon van alle 12 deelnemers, namelijk Yannis.

Zien we hier dus in het begin van deze trailer inderdaad de 11 ‘kandidaten’ en is de twaalfde persoon die we missen in deze sequentie dus de Mol? Is Yannis dus de Mol?
« Laatst bewerkt op: 1-04-2026, 00:12:09 door Klaartje76 »

Offline Molbaas

• Forumlid
« Reactie #48 Gepost op: 1-04-2026, 08:45:10 »

Het lijkt me iemand in zo’n pak dat de twee schutters (Yannis en Yana) droegen. Aan de hand van het silhouet lijkt het me een pak van vrouwelijke snit (smaller in de taille, iets breder in de heupen). De persoon lijkt ook iets in de rechterhand te houden dat voor mij op een korte (schermers)degen lijkt. Logische conclusie zou dan zijn: die eerste persoon (van de 11 in totaal) is Yana. Dan missen we dus één persoon van alle 12 deelnemers, namelijk Yannis.

De persoon houdt niets in de hand, dat is gewoon de tafelpoot.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 1-04-2026, 09:55:51 »
De persoon houdt niets in de hand, dat is gewoon de tafelpoot.
Ah, gezichtsbedrog dus. Je hebt gelijk. Mij leek het of de figuur iets in zijn hand had. Nu, dat was maar een detail. Het belangrijkste is dat die persoon niet één van de in Café de Mol voorgestelde kandidaten is want die tien komen allemaal één voor één herkenbaar in beeld (de volgorde weet ik niet precies hier uit het hoofd, maar ze begint met Vincent Maīté en eindigt met Julie).

Edit: de volgorde zoals ik ze me uit het hoofd herinnerde was uiteraard weer fout! Zo moeilijk is iets van buiten uit je hoofd opzeggen als je bijna 50 bent.  ::rofl:: Ik heb het even gecheckt, het moet zijn:
Eerst het silhouet van die figuur in het schutterspak (Yana?) en daarna: Maïté (herkenbaar aan haar kapsel), Dries, Karla, Vincent, Isabel, Kristof, Abigail, Maxim, Wout, Julie

Prettige 1 april aan iedereen! Laat je niet beetnemen door aprilvissen.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2-04-2026, 18:58:00 door Klaartje76 »

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 1-04-2026, 10:46:57 »
Korte gedachtegang: met de 'Waar is Wally' opdracht kan het toch bijna niet anders dat de Mol ergens in deze aflevering ook verstopt op de achtergrond staat te zwaaien?
Oftewel een 'Waar is Molly'.  Als we de aflevering in 10 of zelfs 20 stukken opdelen onder elkaar kunnen we alles frame voor frame bekijken.  ;D

Daarnaast en ongerelateerd viel me dit shot tijdens het kijken van de aflevering ook op: We zagen eerst de fles met het cijfer 8, maar die 8 bleef hangen in het volgende shot:

We zien hier Isabel en Yana op de brug. Wellicht een hint naar aflevering 8?
« Laatst bewerkt op: 1-04-2026, 10:55:12 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 1-04-2026, 12:13:01 »
In de teaser waar de twee schutters in voorkomen is de ene schutter, waarvan we nu weten dat het Yannis is, kort aan het woord.
Bij het begin van de eerste aflevering is de mol aan het woord.

Beide geluidsfragmenten zijn zwaar gefilterd en onbegrijpelijk voor mij.
Ze zijn wel ondertiteld en van het ene fragment weten we wie aan het woord is.

Is het mogelijk om de fragmenten te analyseren?
Is het mogelijk beide sprekers te vergelijken?
Man / vrouw?
Toonhoogte?

....

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 1-04-2026, 12:19:39 »
  @ Reflektor       

Molboekje 8 is van Karla

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 1-04-2026, 12:24:48 »
Korte gedachtegang: met de 'Waar is Wally' opdracht kan het toch bijna niet anders dat de Mol ergens in deze aflevering ook verstopt op de achtergrond staat te zwaaien?
Oftewel een 'Waar is Molly'.  Als we de aflevering in 10 of zelfs 20 stukken opdelen onder elkaar kunnen we alles frame voor frame bekijken.  ;D

Wout op dag 3 in elk geval verkleed als Wally in zo'n gestreept shirt.  ::tandpastasmiley::

« Laatst bewerkt op: 1-04-2026, 12:39:23 door Klaartje76 »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 1-04-2026, 14:04:36 »
Wally draagt altijd een rood-witgestreepte trui.  ;)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 1-04-2026, 14:43:09 »
Wally draagt altijd een rood-witgestreepte trui.  ;)
Ja lap, daar heb ik het dus weer vlaggen: ik ben kleurengestoord voor groen-rood en zie het verschil alleen als ik de twee kleuren in één beeld kan vergelijken. Ik dacht echt dat dit rode strepen waren.  ::schaam:: Het aantal keer dat ik een dergelijke gênante vergissing heb begaan in mijn leven is intussen niet meer te tellen. Lang leve het daltonisme.  :)
Om je een idee te geven van dit ‘ongemak’: ik zag niet eens dat je het woord ‘rood’ in het rood had geschreven. En hoe langer ik daarop zit te staren, hoe meer ik begin te twijfelen of dit niet groen is. Erg hé.  :)
« Laatst bewerkt op: 1-04-2026, 14:49:42 door Klaartje76 »

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #56 Gepost op: 1-04-2026, 16:38:16 »
You tube filmpje van Gido Verheijen :)

https://www.youtube.com/watch?v=cud_RAE3XEI

Offline Louske

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 1-04-2026, 17:38:14 »
Ik vind die kruizen inderdaad veel hinten naar Maxim. Maar goed waarom de kleur blauw zo prominent? Had de afdeling knutselwerkjes een potje blauw over?

Verwijst het naar Blauw= man ( jongetje)

Verder vind ik het heel toevallig dat er een aantal koppeltjes man- vrouw mrt leeftijd gemaakt kunnen worden.
Natuurlijk met tien mensen heb je altijd wel overlap in leeftijd. Maar ook dit vind ik verdacht
Isabel en vincent 51
Wout, yana, abigail 33
Maxim, julie,( maite) 26

De rest nog niet uitgezocht

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 2-04-2026, 00:31:48 »
Met de shots van de dossiers wordt gehusseld. Gilles schuift ze bij zijn verhaal tegen de mol in een waaier, als hij wegloopt liggen er 2 stapels met een persoon met een wit (?) shirt bovenop <1:05:35>. Daarna komen de foto’s van 8 kandidaten met foto en naam in beeld ziet en van Julie alleen de foto. Bij de foto waar Kristof op moet staan zie je een stukje schouder, geen naam <1:05:33>. Moeilijk te zien, maar de foto lijkt een beetje op de foto die op de tafel ligt als Gilles wegloopt. Hint naar Kristof?

Bij de Wally opdracht lijkt de laatste Wally niet op K2 te staan, maar op M4. Wout heeft boekje nummer 4, zo rood als het truitje van Wally.

Het verhaal van deze twee teasers speelt zich af bij een kleermaker in Toledo, Portugal (wordt vermeld).
Naar dat stadje hebben de makers speciaal gezocht, het heet Moledo  :D

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 2-04-2026, 13:44:04 »
@ Crapuleke

Juist, ja het is Moledo  ::jaja::