Auteur Topic: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen  (gelezen 17459 keer)

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwijzingen
« Reactie #60 Gepost op: 2-04-2026, 15:12:39 »
Dat was me ook opgevallen.  ::ok:: Gilles richt zijn blik hoegenaamd niet naar beneden, dus hij spreekt daar wellicht tot iemand van zijn eigen lengte, niet iemand die opvallend veel kleiner is dan hij. Dat zou de ‘kleinere’ mensen in de groep al kunnen uitsluiten (vooral de vrouwen dan die gemiddeld toch kleiner zijn dan de mannen in deze groep; er zit dit keer geen Michèle van 1,86 m bij  :) )

In het verleden kon je in zo’n 1 op 1 gesprek tussen Gilles en iemand die buiten beeld bleef al eens afleiden dat hij sprak tegen iemand van zijn eigen lengte. Ik herinner me dat ik zo de identiteit van de ‘bezoeker van de Mol’ had weten te deduceren. In seizoen 2022 op de Canarische eilanden had Gilles een geheime ontmoeting met die persoon; die mocht de Mol helpen in een bepaalde opdracht (kokers zoeken in een waterpretpark). Ook toen was het inderdaad ook merkbaar aan Gilles’ blik dat hij tegen een groot persoon sprak. En vermits er maar één bezoeker was die qua lengte in de buurt kwam van de 1,96 van GDC werd het voor mij ook duidelijk wie de Mol was.

Ik had gehoopt dat er iets af te leiden viel uit het ‘spel der schaduwen’, want nu zag je ook drie keer een voorbij glijdende schaduw van de Mol bij Gilles in dat atelier. Daar kon ik niet echt iets uit afleiden. In tegenstelling tot vorig seizoen, toen Gilles in aflevering 1 de molkoffer voorstelde in een ontmoeting met de Mol. Toen had ik opgemerkt uit het spel der schaduwen dat daar iemand met lang, loshangend haar bij Gilles aan tafel zat. Dat konden aanvankelijk vier van de vijf vrouwen zijn, maar na verloop van tijd nog maar twee. Ik had de pech dat Michèle en Sarah tot het einde meegingen, anders had ik op basis van een observatie uit afl.1 zekerheid gehad over de identiteit van de Mol: een vrouw met lang, loshangend haar.

Je kan niet elk jaar ‘chance’ hebben dat je zoiets opmerkt. Maar we moeten deze observatie noteren en onthouden! Wie weet is ze nuttig en kunnen we er later conclusies door trekken.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #61 Gepost op: 2-04-2026, 15:59:30 »
Bij het begin van de eerste aflevering kijkt Gilles de mol aan.
Kijkt hij op zijn eigen ooghoogte en zeker niet lager?
Zou de mol iemand zijn van zijn lichaamslengte of zelfs groter?

Op een voor filmpje  [ die ik helaas niet terug kan vinden ??? ]  stond op papier dat het pak was voor iemand was van 1.82,
dus de mol is niet klein.

got it ::tandpastasmiley::

zie post  de mol 2026  Reactie #116

https://www.instagram.com/reel/DVWrS65CPEk/?igsh=MTN4dDN2bXd3eXA2ag==

Dank  Arco Mol Fan

1.84 dus :)
« Laatst bewerkt op: 2-04-2026, 16:13:33 door Krien »

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #63 Gepost op: 2-04-2026, 18:23:41 »
Ik denk dat dat gewoon een gevalletje "TV maken" is. Alleen bij De Mol valt het vaak op en zoeken we er iets achter.\

Ik zag ook een aantal keer dat mensen de 8- fles verdacht vonden, onder meer vanwege het lettertype. Ik heb geprobeerd erachter te komen welk lettertype het was, gewoon om dat argument te ontkrachten. Maar toen viel me iets anders op. Het is me nog altijd niet gelukt om een match te vinden met de nummers. Op één getal na...

dit is de 7 van het font Culinary.

En dit is die op de wijnfles:

Behoorlijk identiek, nietwaar?

De rest komt dus niet overeen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik denk eerder dat de maker van een van de fonts de 7 heeft gejat, dan dat er een hint achter zit. Maar het zou natuurlijk wel heel leuk zijn als het getal 8 als juiste fles de aandacht krijgt, terwijl de 7 afwijkt en juist hier de hint zit. Molboekje 7 was van Isabel.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2026, 21:15:35 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 2-04-2026, 21:57:43 »
Mooi speurwerk! Bij het kijken van de aflevering kwam het op mij over dat de 8 op de kop stond.
Geen idee wat dat betekent.  ;D
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #65 Gepost op: 2-04-2026, 22:01:57 »
Ik denk niet dat de 8 op de kop staat. Er bestaan best wel veel lettertypes met de grote ronde aan de bovenkant.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #66 Gepost op: 2-04-2026, 22:25:41 »
Ik vind veel van die cijfers op de flessen nogal overdreven met te veel tierelantijntjes en krullen. De 2, ça va nog, maar de 3, de 4 en de 5, waismichda voor overdreven raar gekrul! Vooral die 3 en die 5, die lijken wel misvormd. Ik vind ze niet mooi. Ik hoop nu wel niet dat ik boze berichten in mijn postbus ga krijgen van overgevoelige drietjes en vijfjes die zich beledigd voelen omdat ze toevallig er ook zo uitzien.   ::rofl::

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 2-04-2026, 22:41:11 »
Waarschijnlijk zijn de flessen met de hand beschilderd met krullende cijfers.
Typisch in Portugal zijn de beschilderde tegeltjes, hele muren vol! Mooi om te zien!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 2-04-2026, 22:59:57 »
Typisch in Portugal zijn de beschilderde tegeltjes, hele muren vol! Mooi om te zien!
Ja, de azulejos, die zijn wel mooi.
Daarin zit ook het woord azul, Portugees voor blauw.
En wie heeft er het blauwe molboekje? Isabel!
We hebben de Mol!  :)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 2-04-2026, 23:14:33 »
Ik denk niet dat de 8 op de kop staat. Er bestaan best wel veel lettertypes met de grote ronde aan de bovenkant.

Aha, dan zal het komen doordat het met de hand is beschilderd, zoals Fernandel aangeeft.
Azulejos, wie weet komt het terug.  :)
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #70 Gepost op: 3-04-2026, 18:56:18 »
De serie getallen op de flessen is ook niet echt constistent, (vergl bijv. ook 6 en 9, 7) lijkt idd ter plaatse in opdracht of door eigen creatives gefabriceerd.

Offline Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #71 Gepost op: 4-04-2026, 10:54:07 »
Net een goede hint gezien in de mollengroep.
8 was een belangrijk nummer deze aflevering.
Aflevering 8 van seizoen 8 van fc de kampioenen heet 'de infiltrant'

Kristof was de 8ste kandidaat die werd voorgesteld in cafe de mol.

Offline Krien

• Forumlid
  • I am Krien
« Reactie #72 Gepost op: 4-04-2026, 11:20:17 »
Top hint ::ok::
Dank je wel voor het te delen. ::tandpastasmiley::

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Hints] Topic voor alle mogelijke verborgen aanwi
« Reactie #73 Gepost op: 4-04-2026, 11:20:47 »
Dat is wel een opvallend toeval, inderdaad. Episode 8 van S8 van FC De Kampioenen heet de infiltrant. Mooi gevonden. ::ok::

Maar dat cijfer 8 is ook te linken aan Karla, die heeft molboekje 8. Of ook aan Maxim: als je alle namen (van alle 12 deelnemers) alfabetisch rangschikt dan staat Maxim op plaats 8.

Dat is het probleem met cijfers: ik zal niet beweren dat je er alles mee kunt bewijzen maar toch veel. Maar we zullen zien of dit op termijn ergens toe leidt.

Edit: nog een mogelijke cijferhint naar Maxim die je kan halen uit aflevering 8 van seizoen 8 van Fc De Kampioenen ‘De infiltrant’: deze aflevering is precies nummer 99 in de reeks. En dat zou zomaar eens kunnen verwijzen naar het geboortejaar van de Mol. Maxims leeftijd is 26, dus hij kan geboren zijn in 1999. Dit is echter niet helemaal waterdicht: ook Julie is 26. Zit de Mol in de groep van de 26-jarigen uit de voorstelling van de kandidaten in Café de Mol? Die groep stond op de vlag van Portugal ook in het groene vlak (links aan de vlaggenstok), groen als ‘kleur van de Mol’? (Zie foto)
« Laatst bewerkt op: 4-04-2026, 14:39:37 door Klaartje76 »

Offline MolHJ

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 7-04-2026, 02:43:33 »
Zou dit een verwijzing naar Isabel kunnen zijn?

Ik heb van het onderste shot de eerste letters genomen:
LTKAMO

MOL KAT ?

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 7-04-2026, 10:38:57 »
De zin "Kies wijs" komt zowel voor in afl1 als in afl2.

De zin is kort en krachtig, keert terug en valt me op.
Ik kan me niet herinneren of die in vorige seizoenen voorkwam.
Zou er een hint achter schuilen, want alles in de mol is doordacht.

Afl1: Gilles spreekt de mol face to face aan en adviseert "kies wijs" als hij hem de 12 mappen voorlegt.
De wandklok achter aan de muur wijst op dat moment op 12 over 12.

Afl2: Op de ontbijttafel staat een kaartje "kies wijs" bij de keuze tussen croissants en pastéis de nata.

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 7-04-2026, 11:43:01 »
12 kandidaten,
12 apostelen.
Verraad,
Cruz.
Judas is de 12de,
hij is de verrader.
« Laatst bewerkt op: 9-04-2026, 12:10:16 door Fernandel »

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #77 Gepost op: 7-04-2026, 12:37:57 »
De naam Yannis is afgeleid van Johannes. Al lijkt het me toch wat vergezocht.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #78 Gepost op: 7-04-2026, 22:05:47 »

Ik zag ook een aantal keer dat mensen de 8- fles verdacht vonden, onder meer vanwege het lettertype. Ik heb geprobeerd erachter te komen welk lettertype het was, gewoon om dat argument te ontkrachten. Maar toen viel me iets anders op. Het is me nog altijd niet gelukt om een match te vinden met de nummers. Op één getal na...

dit is de 7 van het font Culinary.

En dit is die op de wijnfles:

Behoorlijk identiek, nietwaar?

De rest komt dus niet overeen:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik denk eerder dat de maker van een van de fonts de 7 heeft gejat, dan dat er een hint achter zit. Maar het zou natuurlijk wel heel leuk zijn als het getal 8 als juiste fles de aandacht krijgt, terwijl de 7 afwijkt en juist hier de hint zit. Molboekje 7 was van Isabel.
Isabel riep van de brug: 2 3 7 fout; de laatste 2 zijn dan: 7 fout. Ook leuk als mol roepen dat je fout bent. Verkapt weliswaar.

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 8-04-2026, 17:32:28 »
Misschien heeft Salb gelijk,
waarom in afl1 een dronebeeld tonen van Sintra in Portugal, terwijl de Mol start in Moledo, bijna 500 km verder, waar er ook prachtige natuurbeelden te maken zijn, want precies het noorden is gekend voor de grootse ruige natuur.
De streek van Sintra-Lissabon komt toch nog aan bod?

Het dronebeeld boven Sintra
toont een gebied waar koninklijke paleizen zijn, waar de adel graag vertoefde (naam Isabel?),
toont het immens grote Natuurpark van Sintra, dat heel de heuvelrug omvat (Wout de tuinman in een park?),
toont een kasteel waar vroeger een heel religieuze hertog woonde (religieuze allegorie van Judas de verrader?)
en
gaat dan feilloos over in een gesprek tussen Gilles en de mol.

??? ??? ???

« Laatst bewerkt op: 8-04-2026, 19:46:18 door Fernandel »