Auteur Topic: [Kandidaat] Wout  (gelezen 6670 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Wout
« Gepost op: 5-03-2026, 13:02:58 »

Wout (33) | Tuinman uit Zemst

Bespreek hier alles over Wout!
« Laatst bewerkt op: 22-03-2026, 22:50:33 door Brtdm »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Klaartje76

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Wout
« Reactie #1 Gepost op: 30-03-2026, 22:15:51 »
Ik vond het wel een grappig toeval dat Wout op dag 3 een gelijkaardig wit-rood gestreept t-shirt droeg als Wally in opdracht 1.2 (onderdeel ‘Waar is Wally?’).
Die line dance die hij deed tijdens zijn selectiegesprek was ook heel grappig.
Ik hoop dat Wout lang erin blijft. Ik wil meer van hem zien.

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 3-04-2026, 12:28:36 »
Mijn hoofdverdachte is momenteel Wout. De manier waarop hij in beeld wordt gebracht doet me denken aan hoe de mollen van de afgelopen jaren in de eerste aflevering worden neergezet: niet nadrukkelijk verdacht en zelfs met acties die positief lijken voor de groep. We zien hem de kandidaten fanatiek aanmoedigen in de eerste opdracht en hij ontfermt zich over Dries tijdens het hardlopen in de tweede. Maar verdachte dingen, zoals dat hij de megafoon laat liggen bij de brug, worden in de montage niet extra benadrukt, zoals dat bijvoorbeeld wel met een soundeffect gebeurt bij de gemiste Wally's.

Bij de portoflessen lijkt hij het minder goed te doen dan de rest (Dries haalt bij een fles 280 euro op, Wout maximaal 130), ondanks dat het met zijn lengte makkelijker zou moeten zijn.

Ook valt zijn gespannen houding me op bij de eerste opdracht, ik vind hem een stuk nerveuzer overkomen dan de anderen.

Daarnaast zien we ook dat hij een goede kandidaat is bij de schuttersopdracht door vijf boekjes los te maken. Elke mol is een goede kandidaat, die op een cruciaal moment steken kan laten vallen. Ik weet niet goed of de mol kans had om bij de eerste opdracht buiten de groep te vallen en vind het daarom moeilijk zijn gedrag in de opdracht te interpreteren. Maar hij heeft zich wel in een sleutelpositie gemanoeuvreerd waar het halen van de opdracht in zijn handen ligt en dat vind ik verdacht.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #3 Gepost op: 3-04-2026, 19:06:30 »
Maar verdachte dingen, zoals dat hij de megafoon laat liggen bij de brug, worden in de montage niet extra benadrukt, zoals dat bijvoorbeeld wel met een soundeffect gebeurt bij de gemiste Wally's.

Groot verschil is wel dat de megafoon niet nodig was om de juiste getallen door te geven. Dus het zou ook vreemd zijn om dat dan te benadrukken.
Maar op zichzelf is het wel verdacht om die megafoon niet te pakken en misschien ging hij er als mol niet vanuit dat het dan toch nog te horen was.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #4 Gepost op: 3-04-2026, 19:12:57 »

Daarnaast zien we ook dat hij een goede kandidaat is bij de schuttersopdracht door vijf boekjes los te maken. Elke mol is een goede kandidaat, die op een cruciaal moment steken kan laten vallen. Ik weet niet goed of de mol kans had om bij de eerste opdracht buiten de groep te vallen en vind het daarom moeilijk zijn gedrag in de opdracht te interpreteren. Maar hij heeft zich wel in een sleutelpositie gemanoeuvreerd waar het halen van de opdracht in zijn handen ligt en dat vind ik verdacht.
Als de mol echt een kans had het spel te verlaten, vind ik het opmerkelijk dat hij risico neemt. Hij neemt inderdaad veel boekjes, maar zijn eigen rode boekje pas als 4e/5e? net voor hij wordt afgeschoten. Als mol wil je dan zo'n groot risico niet pakken toch? Dan doe je eerder wat Maxim deed, 2 boekjes redden, waaronder je eigen boekje. Sowieso vond ik dat in deze opdracht eigenlijk elk boekje 1.000 euro waard had moeten zijn, was ook leuker geweest voor de mol. Nu was het alles of niks.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #5 Gepost op: 3-04-2026, 19:17:16 »
Ik denk dat het niet zo heel veel uitmaakt, zolang je als mol maar niet alles binnenbrengt.
Volgens Gilles was het waterdicht dat de mol niet kon afvallen (mogelijk door terugkeertwist die we volgende aflevering gaan zien), dus ik denk ook niet dat de mol per sé zijn eigen molboekje zou moeten redden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 4-04-2026, 16:36:47 »
Waar heeft Gilles dat gezegd, dat het waterdicht was dat de Mol niet kon afvallen?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 4-04-2026, 17:12:07 »
Waar heeft Gilles dat gezegd, dat het waterdicht was dat de Mol niet kon afvallen?
Over dat “waterdicht scenario” voor de openingsopdracht waarbij de Mol zeker geen gevaar zou lopen uit het spel te verdwijnen hadden ze het in de podcast van Trust Nobody ook al stellig. De makers van die podcast hebben dat vorige zondag zelf van GDC en een paar van de makers van De Mol in een gesprek (in Antwerpen) vernomen. Maar over hoe de vork juist aan de steel zit zullen we in aflevering 2 misschien iets meer weten als duidelijk wordt hoe Vincent of Abigail kunnen terugkeren in het spel. Maar Gilles was categoriek in dat gesprek met de Trust Nobody-cast: het is waterdicht. De tijd zal het ons (hopelijk) leren.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2026, 00:24:32 door Brtdm, Reden: berichttitel »

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 4-04-2026, 18:31:55 »
De opzet van de proef om de twee kandidaten terug te laten keren zou het scenario waterdicht kunnen maken.

Stel dat de mol niet tussen de twee afvallers zit, dan duelleren de twee afvallers met elkaar om één plek in de groep te bemachtigen. Zit de mol wel tussen de afvallers, dan vechten ze onafhankelijk van elkaar in een opdracht voor hun plek in de groep, zodat ze allebei hun rentree kunnen maken. Op die manier zou de mol altijd terug kunnen keren, gaat zijn terugkeer niet ten koste van de andere kandidaat en krijgt die een eerlijke kans.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2026, 15:12:07 door Brtdm, Reden: berichttitel »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 6-04-2026, 20:53:28 »
De eerste aflevering vond ik hem niet zo verdacht, maar na de tweede ben ik geneigd om hem toch maar mee te nemen in mijn verdachtenlijstje. In alle opdrachten van afl.2 vond ik hem (subtiel) aanwezig en deed hij dingen die je als Mols kan zien.

Wout is een tuinman om in het oog te houden. Zien hoe hij evolueert de komende weken.

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #10 Gepost op: 6-04-2026, 21:10:42 »
Zo denk ik er ook over.

Hij komt ook nog wat kleurloos over, wat hij absoluut niet zal zijn want anders was hij niet geselecteerd, maar wat er wel op kan duiden dat hij nog niet het achterste van zijn tong laat zien, misschien omdat hij de Mol is. (Ik heb dit gevoel vaker gehad bij kandidaten die later de Mol bleken te zijn en nog een heel ander deel van hun karakter pas later lieten zien.)

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 6-04-2026, 21:31:21 »
Kleurloos?

Alle kandidaten dragen op de groepsfoto een mosgroen pak.
Verwijst dit groen naar - natuur - tuin - tuinman?
« Laatst bewerkt op: 9-04-2026, 09:27:09 door Fernandel »

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 7-04-2026, 07:47:51 »
Kleurloos is hij zeker niet, de emoties zijn telkens goed af te lezen.
In groepsbeslissingen is hij afwachtend en ik ben geneigd hem te geloven als hij zegt zelf aanvankelijk voor 1 afvaller uit elke groep te willen gegaan zijn. Lijkt telkens erg nerveus om eruit te gaan, en opgelucht als dat niet zo is.
Dat kan zomaar allemaal gespeeld zijn natuurlijk, maar vooralsnog denk ik dat niet.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2026, 07:50:07 door Molekule »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 7-04-2026, 18:00:46 »
Wout staat bij mij stilaan toch bovenaan.

Aflevering 1, opdracht 1: Hij is de laatste die molboekjes gaat redden, hij heeft als mol hier volledige controle of de opdracht faalt dan wel slaagt. Hij kan hier dus heel fanatiek spelen en 4 of 5 boekjes proberen redden, inclusief dat van hem natuurlijk. Slaagt hij daarin, dan faalt de opdracht alsnog, maar iedereen wiens molboekje door hem gered is, ziet hem als held. Hij kreeg die boekjes er ook verrassend snel af, in vergelijking met de andere spelers.

Aflevering 1, opdracht 2: Bij de flessen staan is misschien niet de beste molpositie, maar dat is niet per sé nodig, de proef moet niet gans mislukken, want daags nadien komt Abigail/Vincent met een -2000 koffer. En ondanks dat hij de grootste is, en zijn glas/bokaal dus het dichtst bij de flessenhals staat, doet hij het tweemaal helemaal niet goed. Er gaat meer porto uit dan in.

Aflevering 2, opdracht 1: start de discussie niet mee op, is zelfs eerder stil. Stemt als derde wel op Abigail. Niet per sé mols, maar ook niet onmols. Als Maxim openlijk de discussie begint in het voordeel van Abigail...prima.

Aflevering 2, opdracht 2: weer perfecte positie. Gaat als laatste duo op de boot, kiest daar de juiste kant. En voor hij aan beurt komt op de boot heeft hij, door Dries steeds te onderbreken en te bestoken met onnodige info, al minstens 3 telefoontjes kunnen plegen om 4 mogelijke antwoorden te krijgen.
En ja, hij en Maxim brengen 2600€ binnen. Zeker waar, en zeer onmols, maar...we weten niet hoe dit juiste antwoord tot stand is gekomen. Wie van de twee drukte dit antwoord door? Dat kan Maxim geweest zijn, of Wout. Maar dat deel is geknipt en dat is wel belangrijke informatie. Want als Maxim het juiste antwoord doordrukt, dan kan Wout daar niet té hard tegen ingaan. En hij kan ook geen fout antwoord doorgeven, of per ongeluk alsnog van de boot vallen, want dan kan je evengoed direct 'MOL' op je voorhoofd tatoeëren.

Aflevering 2, opdracht 3: Start het spel door te drukken. En ja, iedereen van zijn team zou gedrukt hebben, maar hij doet wel iets raar. Op voorhand zegt de hele groep dat niemand gaat drukken. Tegen Kristof zegt hij eerst ook dat hij nog steeds wil gaan voor de 'één uit iedere groep-optie', maar wanneer Kristof dan vraagt: ga je drukken? Dan zegt Wout 'dat kan ik nog niet zeggen'. Waarom zegt hij dit? Want dit is zoveel als zeggen: ik ga wel drukken. Anders zeg je gewoon 'nee, ik ga niet drukken'. Vervolgens wacht Wout, die binnen zijn groep heeft afgesproken om zeker te drukken, 4 seconden, om dan pas te drukken. Wil hij hier dat Kristof drukt om het spel in gang te zetten, zodat hij dan de brave kandidaat lijkt?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2026, 10:00:13 door marivwae »
I was blind but now I can see

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 7-04-2026, 18:17:06 »
Ik zie ook geen reden om van Wout als mol af te stappen. De 2600 euro die hij binnenhaalt vind ik goed te rijmen met het molschap. We zien mollen in de eerste afleveringen vaak dingen goed doen, bijvoorbeeld in Arizona toen de mol bij het bootcamp haar best deed bij het hardlopen, maar stiekem saboteerde door de geschilde aardappelen te pakken. We zien Wout tijdrekken bij het telefoneren, een wat subtielere molactie dan voortijdig in het water vallen aan het eind. En eentje die de kandidaten wel degelijk geld kost.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2026, 18:19:10 door vloeistof »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #15 Gepost op: 7-04-2026, 22:55:03 »
De tuinman die ze allemaal om de tuin leidt? Ik weet het nog niet. Zit zeker op de goede posities.

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 10-04-2026, 12:16:24 »
Nog even naar de groepsfoto van de kandidaten gekeken en het kleur van de kostuums is een soort donkergroen.
De hemden en blouses eronder leken bruin voor mij, maar ze zijn niet bruin, wel eerder een soort donkerrood/bordeaux.
Er is een bruine sfeergloed van de portokelder.
Dit zijn eerder de kleuren van de Portugese vlag, denk ik nu.
Groen en Rood
 ::sorry::
« Laatst bewerkt op: 10-04-2026, 12:21:41 door Fernandel »

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: 12-04-2026, 21:37:17 »
Wout was wel erg verdacht deze aflevering.

Ramde op de fotoknop toen er nog geen aanleiding voor was, waardoor er een random foto doorkwam bij de zipliners.

Werd gekozen als meest betrouwbare duo. Als mol weet je dat deze opdracht er aan komt en is het dus vrij interessant jezelf te profileren als betrouwbare kandidaat. Isabel beschrijft dat Wout door de hele groep al vanaf het begin wordt gezien als "hij kan het niet zijn". Wout kiest voor het geld, wat later in de groep sympathie opwekt, maar netto heeft hij 0 in de pot gebracht.

Zijn nog wel wat dingetjes wat ik minder mols vind. Ik denk dat bij de zipliners de betere molpositie is omdat je in de groep van 4 met de schapen niet superveel invloed hebt. En dat het zo in beeld gebracht werd dat Isabel uitlegt dat Wout wordt vertrouwd, maar toch de mol kan zijn is wat mij betreft ook een minpuntje op molgebied.

Online Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #18 Gepost op: 13-04-2026, 20:39:41 »
Overdrijft Wout niet een beetje met z'n brave imago?

Het doet me wat aan Lennart denken. Nog even en Wout gaat voor zichzelf kiezen omdat ie tot dan toe altijd zo braaf is geweest. ;)

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-04-2026, 21:25:23 »
Hij wordt met de week verdachter, onze tuinman. Hij stijgt bij mij met stip in het verdachtenlijstje. Ik moet nog uitmaken of dat een blauwe of een rode stip gaat worden. ;)

Wout kon niet wat zijn naamgenoot Van Aert in Roubaix enkele uren eerder wel kon: de race winnen door de tegenstander (wel ene van formaat) af te houden en niet stil te vallen in de sprint. :)
Die potentiële 3000 euro heeft hij in elk geval perte totale gereden, als lid van ‘het meest betrouwbare duo’.

Ik ga Wout nog scherper in de gaten houden de komende weken!
« Laatst bewerkt op: 13-04-2026, 21:27:17 door Klaartje76 »