Wout staat bij mij stilaan toch bovenaan.
Aflevering 1, opdracht 1: Hij is de laatste die molboekjes gaat redden, hij heeft als mol hier volledige controle of de opdracht faalt dan wel slaagt. Hij kan hier dus heel fanatiek spelen en 4 of 5 boekjes proberen redden, inclusief dat van hem natuurlijk. Slaagt hij daarin, dan faalt de opdracht alsnog, maar iedereen wiens molboekje door hem gered is, ziet hem als held. Hij kreeg die boekjes er ook verrassend snel af, in vergelijking met de andere spelers.
Aflevering 1, opdracht 2: Bij de flessen staan is misschien niet de beste molpositie, maar dat is niet per sé nodig, de proef moet niet gans mislukken, want daags nadien komt Abigail/Vincent met een -2000 koffer. En ondanks dat hij de grootste is, en zijn glas/bokaal dus het dichtst bij de flessenhals staat, doet hij het tweemaal helemaal niet goed. Er gaat meer porto uit dan in.
Aflevering 2, opdracht 1: start de discussie niet mee op, is zelfs eerder stil. Stemt als derde wel op Abigail. Niet per sé mols, maar ook niet onmols. Als Maxim openlijk de discussie begint in het voordeel van Abigail...prima.
Aflevering 2, opdracht 2: weer perfecte positie. Gaat als laatste duo op de boot, kiest daar de juiste kant. En voor hij aan beurt komt op de boot heeft hij, door Dries steeds te onderbreken en te bestoken met onnodige info, al minstens 3 telefoontjes kunnen plegen om 4 mogelijke antwoorden te krijgen.
En ja, hij en Maxim brengen 2600€ binnen. Zeker waar, en zeer onmols, maar...we weten niet hoe dit juiste antwoord tot stand is gekomen. Wie van de twee drukte dit antwoord door? Dat kan Maxim geweest zijn, of Wout. Maar dat deel is geknipt en dat is wel belangrijke informatie. Want als Maxim het juiste antwoord doordrukt, dan kan Wout daar niet té hard tegen ingaan. En hij kan ook geen fout antwoord doorgeven, of per ongeluk alsnog van de boot vallen, want dan kan je evengoed direct 'MOL' op je voorhoofd tatoeëren.
Aflevering 2, opdracht 3: Start het spel door te drukken. En ja, iedereen van zijn team zou gedrukt hebben, maar hij doet wel iets raar. Op voorhand zegt de hele groep dat niemand gaat drukken. Tegen Kristof zegt hij eerst ook dat hij nog steeds wil gaan voor de 'één uit iedere groep-optie', maar wanneer Kristof dan vraagt: ga je drukken? Dan zegt Wout 'dat kan ik nog niet zeggen'. Waarom zegt hij dit? Want dit is zoveel als zeggen: ik ga wel drukken. Anders zeg je gewoon 'nee, ik ga niet drukken'. Vervolgens wacht Wout, die binnen zijn groep heeft afgesproken om zeker te drukken, 4 seconden, om dan pas te drukken. Wil hij hier dat Kristof drukt om het spel in gang te zetten, zodat hij dan de brave kandidaat lijkt?