Auteur Topic: [Kandidaat] Dries  (gelezen 2478 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Dries
« Gepost op: 5-03-2026, 13:03:21 »

Dries (30) | IT-manager uit Boortmeerbeek

Bespreek hier alles over Dries!
« Laatst bewerkt op: 22-03-2026, 23:02:57 door Brtdm »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Kandidaat] Dries
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2026, 21:59:29 »
Ik ben ook nooit naar het toilet geweest op de middelbare, ik snap Dries volledig.  :)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pjotr1992

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2026, 22:07:31 »
Haha, ik had precies hetzelfde.  ::rofl::

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #3 Gepost op: 22-03-2026, 22:52:03 »
…Wat is er met Vlaamse toiletten..? Oke ik ben op de middelbare school alleen naar t toilet geweest om te plassen.

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 23-03-2026, 11:28:17 »
Schot voor de boeg.

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2026, 00:36:10 »
Ik blijf toch even bij Dries. Gebruikte niet de megafoon op de brug om de nummers te roepen.
Weigerde te pompen als niet 1 van hen werd vrijgespeeld.
Het enige wat me tegenhoud is de slechte positie tijdens opdracht 1.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2026, 22:06:52 »
Ik ben eigenlijk wel blij voor Dries dat hij er toch bij is ondanks dat hij werd achtergelaten in het fort. De man die in het leven naar eigen zeggen “altijd veel pech heeft”, heeft nu voor één keer eens het geluk aan zijn zijde: er waren maar twee boekjes veilig gesteld in het eindspel en het lichtblauwe boekje met nummer 3 van Dries was daar toch wel bij zeker! Dat moet toch een lekker geluksmomentje voor hem zijn geweest toen hij Gilles zijn naam hoorde noemen. Dries mag Karla (en Maxim) daarvoor danken. Ik ben ook blij met Dries’ aanwezigheid, hij lijkt me een heel grappige en toffe kerel met heel veel gevoel voor humor.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 1-04-2026, 11:53:13 »
Ik blijf toch even bij Dries. Gebruikte niet de megafoon op de brug om de nummers te roepen.
Weigerde te pompen als niet 1 van hen werd vrijgespeeld.
Het enige wat me tegenhoud is de slechte positie tijdens opdracht 1.

Lag daar een megafoon? Ik ging er van uit dat, omdat zij van veel lager aan het communiceren waren, ze er geen kregen. De andere groep stond op het hoogste punt van de brug, dat was ondoenlijk zonder versterking. Maar misschien heb ik het gemist.

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2026, 12:08:52 »
Ik heb het net even teruggekeken. Ze hadden idd geen megafoon. Maar hij vertraagde wel tijdens het lopen naar de brug. In de trust nobody podcast voor patreons werd blijkbaar gezegd dat alle posities in opdracht 1 gunstig waren voor de mol en dat moest de mol zijn afgevallen er een oplossing zou zijn volgende aflevering. Daarom is Dries zijn positie nog steeds verdacht omdat hij weigerde te pompen voor de anderen.

Offline Stars Hollow

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2026, 12:26:03 »
Ik zou als kandidaat ook weigeren te pompen als ik niet op één of andere manier mijn eigen kan helpen.

Je zit daar vast, drie mensen te helpen en loopt het risico om dan achter gelaten te worden. Je weet dat de drie andere eerst zichzelf gaan veilig stellen, dat is heel logisch. Dan snap ik dat je ook ergens "een beetje zekerheid" wil dat je ook wel vrij gaat komen.

Niet dat dit dus uiteindelijk gelukt is en als je heel logisch nadenkt is er ook meer kans dat je vrij komt als je onmiddellijk begint en al de tijd optimaal benut maar denk ook dat je daar zit met mensen die je net 10 seconden kent en je dus niet weet hoe zij het spel gaan spelen.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 1-04-2026, 13:58:41 »
Lag daar een megafoon? Ik ging er van uit dat, omdat zij van veel lager aan het communiceren waren, ze er geen kregen. De andere groep stond op het hoogste punt van de brug, dat was ondoenlijk zonder versterking. Maar misschien heb ik het gemist.

Er was inderdaad een megafoon aanwezig die ze over het hoofd hebben gezien.
Maar doordat hun positie veel lager was hadden ze die inderdaad niet nodig.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 1-04-2026, 15:53:51 »
Ik heb het net even teruggekeken. Ze hadden idd geen megafoon. Maar hij vertraagde wel tijdens het lopen naar de brug. In de trust nobody podcast voor patreons werd blijkbaar gezegd dat alle posities in opdracht 1 gunstig waren voor de mol en dat moest de mol zijn afgevallen er een oplossing zou zijn volgende aflevering. Daarom is Dries zijn positie nog steeds verdacht omdat hij weigerde te pompen voor de anderen.

Dat is toch logisch dat hij op een gegeven moment weigert te pompen?
De drie anderen waren telkens hun eigen sleutels aan het opvissen, waardoor de kans steeds groter wordt dat diegene aan de pomp moeten achterblijven.
De kandidaten weten op dat moment niet wat het verdere verloop van het spel gaat zijn, maar de kans bestaat dus dat zij die achterblijven sowieso hun boekje niet kunnen vrijwaren en dus grotere kans hebben om het spel te moeten verlaten. Als je dan zegt: ik pomp niet tot er iemand aan de pomp wordt losgemaakt, vind ik een begrijpelijke reactie.

Dat alle kandidaten dezelfde kansen hadden is ook niet echt waar: Iemand die aan het kruis hangt en voorkennis heeft over de vragen en antwoorden geraakt direct vrij. Het juiste antwoord moet natuurlijk wel gezegd worden door diegene die spreekt, want anders zou het opvallen.
Bij de schandpalen en paalpomp heb je een groter voordeel bij de schandpalen, zeker als je je het dichtst bij de beker positioneert. Dan kan je steeds eerst je eigen sleutel als eerste nemen en weet je dat jij alleszins zeker als eerste vrij bent. Ben je vastgemaakt aan de pomp? Dan moet je onderhandelen/dreigen, want anders ben je sowieso bij de twee laatste die in die groep bevrijd zal worden, want de anderen gaan altijd eerst aan zichzelf denken.
Niet elke positie is dus even goed.
I was blind but now I can see

Offline el wee

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 5-04-2026, 22:21:22 »
De man die in het leven naar eigen zeggen “altijd veel pech heeft”, heeft nu voor één keer eens het geluk aan zijn zijde: er waren maar twee boekjes veilig gesteld in het eindspel en het lichtblauwe boekje met nummer 3 van Dries was daar toch wel bij zeker!

Je bedoelt dat boekje wat hij niet nodig heeft en daarom in aflevering 2 vergeet mee te nemen (maar iemand, ik weet niet meer wie, herinnert hem eraan)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #13 Gepost op: 6-04-2026, 17:41:30 »
Was natuurlijk gebrekkig in de communicatie terwijl hij in het zand lag, gaf forfait bij zijn duel en loog daarover. Maar in aflevering 1 met alle geluk van de wereld zijn boekje veilig door een andere deelnemer. Nee ik zie totaal (nog) geen mol in Dries  ::ohno::
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 9-04-2026, 12:27:13 »
Ik zie ook (nog) geen Mol in Dries. Ik heb wel al goed gelachen met zijn uitspraken en ook van de manier waarop hij het zegt.
Zoals op het einde van afl.1: “Ik zit in een tunnel. Ik merk dat de tunnel volhangt met neonverlichte pijlen die allemaal naar dezelfde wijzen.” ::rofl::
Of na het invullen van zijn test: “Goed. Ik hoop dat ik aan ‘t raamke zit van de vlieger.”  ::rofl::

Ik moet de mening van Julie over Dries bijtreden: “Ik vind u wel ne grappige voor ne nerd.” Dries ís ook heel grappig en zit vol humor. Ik hou van zijn Turnhouts taaltje. Zien wat hij er volgende zondag weer uitgooit aan heerlijke quotes.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 11-04-2026, 13:33:57 »
Ik ga al stuk als ik zijn hoofd zie, wat een heerlijke (onbedoelde) komische timing brengt hij met zich mee.

Fantastische kandidaat.
De leepste snor van het land

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 12-04-2026, 23:46:49 »
Vandaag heeft hij echt geen geld opgebracht.
Nog steeds mijn hoofdverdachte dus.
Heeft gitaar nooit benoemd tijdens de zipline rit. Misschien wel tegen andere mensen tussen de opdrachten door maar niet tegen Isabel.

Herkende rolling in the deep niet. Kon ook niets van dokter bibber.

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 13-04-2026, 01:03:38 »
Heeft gitaar nooit benoemd tijdens de zipline rit. Misschien wel tegen andere mensen tussen de opdrachten door maar niet tegen Isabel.

Hmm ik vind het bewijs voor dat Dries de mol is eigenlijk niet zo heel sterk, maar op een of andere manier verdenk ik 'm daardoor juist meer aangezien het doel van de makers is dat de mol onder de radar blijft.

Over dat gitaarverhaal kun je ook wel zeggen dat Isabel veel stuurde door vragen te stellen die uiteindelijk niet relevant waren, en dat wat je op je Tinderprofielfoto hebt staan is ook niet het eerste is wat in je op komt om te vertellen. En rolling in the deep vond ik ook niet bepaald makkelijk te raden.

Als je dan kijkt waarom ie niet de mol zou zijn, dan is eigenlijk het enige wat ik kan vinden dat ie bij aflevering 2 opdracht 3 (eliminatieduel) voorstander was van niet op de rode knop drukken.

Verder is het gewoon allemaal een beetje twijfelachtig, is lastig om 'm uit te sluiten.

In de tweede aflevering vond ik het ook opvallend dat ie eerst Vincent wil geloven maar dan uiteindelijk toch Abigail stemt (-2k). Weet niet zo goed wat ik daar van moet maken..

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-04-2026, 08:53:24 »
De reden waarom ik Dries nu verdenk is omdat hij elke aflevering fouten heeft gemaakt maar ze niet zo uitgelicht als.bij Wout, Isabel of Maxim.

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-04-2026, 09:40:33 »

Ik ga eens wat anders opperen.

Dries gaf de antwoorden door in een willekeurige volgorde in dat zand. Dat kregen we vol in beeld te zien. Ik heb die antwoorden bekeken. Het correcte antwoord was C. rio, hij gaf toevallig ook rio als 3e antwoord (dus C) door. Niet erg doordacht dan als molactie, ofwel, een onwetende kandidaat of iemand die zichzelf wil verdacht maken, getuige een ondoordachte actie.