Auteur Topic: [Kandidaat] Maxim  (gelezen 4801 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Maxim
« Gepost op: 5-03-2026, 13:04:19 »

Maxim (26) | Digitaal vormgever uit Gullegem

Bespreek hier alles over Maxim!
« Laatst bewerkt op: 22-03-2026, 22:54:49 door Brtdm »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline widm1992

• Forumlid
Re: [Kandidaat] Maxim
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2026, 23:28:48 »
Maxim vond die Wally wel heel snel. Potloodstreepje.

Online Elijah

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2026, 00:37:18 »
Hij ligt er wel heel dik bovenop op de boogschieters na dan.

Offline davidvyncke

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2026, 01:30:36 »
Hij ligt er wel heel dik bovenop op de boogschieters na dan.

Goh ja, dat is dan vooral door de aard van de opdracht. De mol zal hier toch zelf zijn eigen vel willen redden en het niet van "toeval" laten afhangen. Tenzij productie een achterpoortje heeft ingebouwd en de mol hiervan op de hoogte is, zal de mol toch zelf naar voor moeten komen. Ik denk dat dit ook wel kan aangezien de blikken vooral op de schutters gericht zijn. Ook het feit dat Maxim eerst een ander boekje losmaakt voor het zijne, past in dit plaatje. Ik hou hem zeker in het oog.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2026, 08:44:54 »
Maxim heeft flink moeten ontwijken, en is vaak bijna geraakt. Wat als hem dat niet gelukt was. Geloven jullie dan echt dat de mol risico liep op eruit gaan? Voorgaande keer was er echt een reservemol, maar dat werd toen ook daadwerkelijk genoemd, nu niet.

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2026, 10:35:07 »
Maxim had wel wat potentiële mollenstreken deze eerste aflevering. Belangrijkste actie van de mol was waarschijnlijk om zijn molboekje veilig te stellen en in het spel te blijven. Maxim verdenkt Maïté en Julie er meteen van hem de verkeerde informatie te geven daarbij, wat wel opvallend was, net zoals dat hij meteen op goed geluk zijn eigen 5e molboekje wist los te krijgen. En deze eenvoudig voor het grijpen te leggen voor de andere 3 deelnemers die na hem mochten lopen.

Ik weet niet hoe de redactie er hier voor kon zorgen dat de mol hoe dan ook veilig was? Er leek best wel wat aan het toeval overgelaten te zijn.. En dan zou assertiviteit van belang zijn bij de mol. Wél zelf vrijkomen (en een goed antwoord doorgeven, zoals Maxim meteen al deed bij het correct benoemen van Maïté's extravagante hobby) maar niet actief meehelpen aan het bevrijden van de hele groep (want geen 10.000 euro verdienen). Maxim kwam ook als allereerste vrij  ::vergroot::  Daar kan wat sturing van de makers achter zitten of voorkennis van de mol.

Maar het liep allemaal wel behoorlijk in het oog natuurlijk..Maar Maxim is de enige die eigenhandig ervoor zorgde dat zijn boekje veiliggesteld werd. Als iemand anders de mol is dan is de vraag of deze persoon gewoon met de nodige pech uit het spel kon worden gestuurd wanneer Yannis of Yana de Mol's boekje toevallig pakten. Of dat een van hen twee natuurlijk de mol is, want flnk wat oefenen met dat boogschieten, en je mikt er altijd wel en paar raak, dus grote(re) kans dat je dan meegaat met de groep.

Maxim wist ook K2 zogenaamd niet, maar heeft Wally ook een keer goed getraceerd

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2026, 12:44:29 »
Dat je een Wally spot is te begrijpen, maar voor mij onnodig om dat bij de eerste Wally te doen. Je weet nog niet wat je precies zoekt, snapt dat ding nog niet helemaal etc.

Offline Tfotn

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2026, 15:11:05 »
Had wat Mol Eline-vibes bij het werk van Maxim.
Goed meedoen met de opdrachten maar dan iets even niet weten - de opdracht wat verlengen door nog eens te gaan vragen - zichzelf eerst vrijspelen -  vervolgens goed ageren maar net niet slagen...

Ben wel blij dat hij West-Vlaanderen representeert: sympathieke kerel met grappige vibes!

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #8 Gepost op: 2-04-2026, 18:10:11 »
Ik wil nog wel even benoemen dat na de messias van Gullegem er nu een nieuwe kandidaat uit Gullegem is die meteen aan een kruis vastzit.   ;D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Zillionaire

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 6-04-2026, 14:56:28 »
Zoals Maxim de vallende stokken pakte!

Mijn hemel. Alsof hij wist in welke volgorde ze zouden vallen!

8)
Carpe Diem

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #10 Gepost op: 6-04-2026, 15:01:47 »
Ja, ik had ook verwacht de stokken langzaam één voor één gingen vallen. Maar na 3 seconden was het spel al voorbij.
Ik denk niet dat hij heeft geoefend verder, irrelevant voor de pot.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 6-04-2026, 15:07:02 »
Inderdaad, hij deed dat bijzonder vaardig! Zou hij geoefend hebben?

Ik zie mezelf daar al staan: ik zou zelfs niet begrepen hebben dat er verschillende stokken zo kort na elkaar zouden vallen! Ik zou bezig zijn met het vangen van de eerste en mijn blik op die stok vestigen. En ondertussen alle andere stokken missen!  ::rofl:: Maar Maxims blik bleef naar boven gericht op die stokken, als een ware jongleur intussen de vallende stokken opvangend. Hoe handig was hij, wauw! Verdacht handig, zou ik durven zeggen. Tenzij hij werkelijk zo handig is, dat kan ook.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2026, 15:10:56 door Klaartje76 »

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #12 Gepost op: 6-04-2026, 15:10:34 »
Ik kom terug van wat ik zei. Het is natuurlijk mogelijk wel relevant voor de pot. Goed vangen zorgt voor een 3-1 stand en einde spel. Bij 2-2 had er nog geld verdiend kunnen worden.

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-04-2026, 15:18:23 »
Die vallende stokken of stokjesregen zijn een volksspel.
Soms zie je die als randanimatie op braderieën of bij openluchtconcerten.
Het is altijd aanschuiven om te mogen spelen. Jonge gasten als Maxim vinden het superleuk.
Iedereen vind het leuk.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 6-04-2026, 17:42:05 »
Ik heb het ook wel eens gedaan, en van wat ik me herinner vallen die stokken sowieso niet automatisch, iemand bestuurt dat ding en laat ze vallen.
De leepste snor van het land

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 6-04-2026, 20:50:18 »
Ja, iemand draait wat aan de horizontale stok waaruit de dunnere stokjes vallen.
Het is onvoorspelbaar welke stokjes het eerst vallen.
De kans is gewoon groot dat Maxim dit wel al eens ergens speelde met zijn vrienden.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #16 Gepost op: 6-04-2026, 21:35:14 »
Ik zie teveel dingen bij Maxim niet kloppen. Te snelle reacties die je als mol echt niet gaat maken; hij maakte ook al fouten en komt zeer verdacht in beeld. Ik ga hem niet strepen, maar wel even flink op een lager pitje zetten. Te makkelijk allemaal.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 7-04-2026, 07:43:30 »
Zoals Klaartje al opmerkte, het viel me ook op dat iedereen er langs rechts uitging bij de speedboat, en Maxim telkens links lag.
Bovendien was het Wout die het goede antwoord Escudo gaf. Van wat we tot nu toe van Maxim gezien hebben heeft die nog nooit een goed antwoord gesuggereerd. Hem overtuigen van real zou doenbaar moeten geweest zijn voor mol Wout.
Tenzij er geld verdiend mocht worden natuurlijk, met de pot op min.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2026, 07:52:51 door Molekule »

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 19-04-2026, 22:22:23 »
Nu mijn mol eruit ligt. Kijk ik toch richting Maxim. Ik ga later deze week een beter overzicht van molacties geven want moet een paar dingen terugkijken.
Vandaag zag ik:
1.Verkeerde boek meenemen.
2.niet veel bijgedragen tijdens het toilet.
3. Gaf aan niet te drukken maar heeft het misschien wel gedaan heel laat.

Offline Fay111

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: 22-04-2026, 13:10:50 »
Tja, kleur bekennen dan maar.
Ik ga voor de Maxim tunnel.