Auteur Topic: [Kandidaat] Julie  (gelezen 9517 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Kandidaat] Julie
« Gepost op: 5-03-2026, 13:04:58 »

Julie (26) | Farmaceut uit Kapellen

Bespreek hier alles over Julie!
« Laatst bewerkt op: 22-03-2026, 22:59:40 door Brtdm »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Julie
« Reactie #1 Gepost op: 22-03-2026, 22:46:34 »
Qua praten en beetje wua studentikoze vibe , hoor en zie ik hier een charlotte  die meedeed in sicilie.

Ik denk teveel een flapuit  om als mol aan te wijzen

Offline Thunderclaw

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 22-03-2026, 23:12:05 »
Qua praten en beetje wua studentikoze vibe , hoor en zie ik hier een charlotte  die meedeed in sicilie.

Toevallige was Charlotte ook een 26-jarige farmaceut uit Antwerpen.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 23-03-2026, 14:55:14 »
Toevallige was Charlotte ook een 26-jarige farmaceut uit Antwerpen.

Klopt.

Charlotte had wel - als ik me goed herinner - daadwerkelijk farmacie gestudeerd.
Julie is marketeer in de farmasector. Beetje vreemd (verdacht) dus dat ze haar ook 'farmaceut' noemen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 28-03-2026, 19:48:07 »
Omdat er dit seizoen blijkbaar geen topic ‘Totaal Nutteloze Hints’ meer is, zet ik het hier maar. Het gaat over Julie. Ik denk een dubbele aanwijzing (hint?) te hebben gezien waarom zij de Mol zou kunnen zijn: één op haar Instagrampagina (waarvan een foto hier beneden) en een tweede af te leiden uit één van haar bijnamen, Boulet.

Haar Instagram staat vanzelfsprekend op ‘privé’ (dat is een standaard geheimhoudingsmaatregel), er is dus weinig te zien, behalve haar profielfoto, de naam van haar pagina (julidenhondtt), haar volledige naam en het zinnetje “Ik doe mee aan De Mol 2026”.

Het is duidelijk dat ze deze pagina pas heeft kunnen aanpassen na de bekendmaking van de kandidaten vorige zondag in Café de Mol. Wat ik verdacht vind is die titelpagina: juliedenhondtt. Wat doet die overbodige t daar op het einde? Zou dat geen hint zijn naar haar rol in De Mol Portugal? Die extra T kan verwijzen naar de eerste letter van TOUPEIRA: dat is namelijk het Portugees voor mol, het diertje dat ondergronds leeft. Of nog beter misschien: de T van TRAIDORA, de (vrouwelijke) verrader, verraadster (als ik dat anno 2026 nog zo mag zeggen).

Een tweede ‘hint’ zit in één van de bijnamen die Julie noemde in het korte stukje selectiegesprek dat we zagen in Café de Mol. Het gaat om ‘boulet’. Een boulet is een (soort van) gefrituurde gehaktbal, zoals je die in Belgische frituren kan krijgen als frituursnack. We zijn dit seizoen in Portugal: het Portugees voor gehaktbal is ALMÔNDEGA. Nou en, hoor ik je opperen, waar zit die hint? Het toeval wil dat ALMÔNDEGA een perfect anagram is van MOLAGENDA.

We gaan de volgende weken ontdekken wat er zoal in die molagenda van Julie genoteerd stond. Voorlopig geeft ze enkel dat ene zinnetje op haar instagrampagina prijs: “Ik doe mee aan De Mol 2026.” Vanaf zondag 29 maart (morgen dus) luidt het motto: “GAAN, DE MOL!” (ook een anagram van ALMÔNDEGA) en over tien weken kan Julie noteren en afvinken: “MOL? GEDAAN!”, nog een derde perfect anagram van het Portugees voor Julie’s bijnaam ‘Boulet’. Dan kan ze op haar instagrampagina schrijven: “Ik was de Mol in Portugal 2026”. Tegen die tijd zal haar aantal volgers op Instagram geëxplodeerd zijn: nu zo’n 1400, na 17 mei zeker 140.000.

Ter afsluiting misschien nog een ‘wist-je-datje’: Julie is de derde “farmaceut” in De Mol. Of toch de derde deelnemer in de laatste drie seizoenen die farmaceutische wetenschappen heeft gestudeerd. In Sicilië 2024 was er Charlotte, die ondanks haar voorbestemde familienaam (De Mol) toch niet de saboteur bleek. Vorig jaar in Thailand deed Michèle (Vergote) mee: voor de kijkers van De Mol was zij docente anatomie/fysiologie, maar ook zij heeft studies farmaceutische wetenschappen gedaan. Ook Michèle was niet de Mol. Dit seizoen is er dus Julie: derde keer, goede keer voor de ‘farmaceutisch opgeleide’?

« Laatst bewerkt op: 28-03-2026, 20:01:03 door Klaartje76 »

Offline Deluxenite

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2026, 04:04:19 »
Als eerste los tijdens de openingsopdracht, kiest er daarna voor om Karla los te maken en niet Dries.

We krijgen ook geen beeld van haar wanneer ze de wijn aan het opvangen is.

Zit bij het overzicht waardoor ze kandidaten kan sturen naar de molboekjes. Ze geeft enkel 6,9 en 10
door.

Alleen de positie van haar molboekje , op plaats 9 en dus het bijna verst weg van de "veiligheid" spreekt wat tegen.

Nu goed, dat is ook een manier om geld uit de pot te houden natuurlijk, want per molboekje was er 1000 EUR te verdienen.

Dit is voorlopig mijn mol.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2026, 08:52:56 »
Ik denk dat zij geen wijn heeft opgevangen, maar de helm van Kristof heeft gekregen?

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2026, 08:54:10 »
Kristof deed die opdracht niet. Misschien bedoel je Dries of Wout.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2026, 08:56:06 »
Haha excuses, Wout inderdaad. Die ging daarna rennen, zonder helm.

Offline Deluxenite

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2026, 09:37:19 »
Ik denk dat zij geen wijn heeft opgevangen, maar de helm van Kristof heeft gekregen?

Ja maar we zien wel duidelijk dat maïté wel Porto opvangt, dus ik neem aan dat de kandidaten in die groep onderling hebben gewisseld.

Offline Deluxenite

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 5-04-2026, 22:11:17 »
Nog maar weinig in beeld geweest eigenlijk.

Bij de eerste keer waterboarden er meteen af, bij de 2de opdracht niet aan de beurt geweest (al was er wel wat druk op haar bij de lenigheidsopdracht).

Mol in de schaduw?   :)

Ze heeft nog niks verdiend tot nu toe.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #11 Gepost op: 5-04-2026, 22:20:04 »
waterboarden

😳

Volgens mij heet dit funtuben oid

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 5-04-2026, 23:05:07 »
😳

Volgens mij heet dit funtuben oid
Lijkt me anders wel een interessant concept voor een opdracht  ::rofl::

Offline Flos

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 5-04-2026, 23:30:40 »
Lijkt me anders wel een interessant concept voor een opdracht  ::rofl::

;D ;D
Ach, als je mensen levend kan begraven als opdracht zijn er weinig taboes over

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #14 Gepost op: 6-04-2026, 08:28:47 »
Julie zou best wel eens de Mol kunnen zijn. Ik heb het idee dat ze zich nog een beetje op de vlakte houdt. Zoiets zei Maxim ook.

(Maar het direct in het water vallen werd misschien wel teveel benadrukt terwijl het ook weer niet zo vreemd was.)

Online Elijah

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 6-04-2026, 08:55:01 »
Het kan natuurlijk perongeluk zijn en misschien hoopte ze dat Maxim zou vallen, maar zou de mol als eerste af willen zijn en zo geen invloed meer willen hebben op de opdracht.

Ze is ook niet bij knop geweest tijdens de laatste opdracht en ik denk dat de mol hier wel een keer wil staan.

Ik vind haar verder wel heel leuk en zie in haar meer een winnaar.

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 6-04-2026, 13:41:56 »
Het kan natuurlijk perongeluk zijn en misschien hoopte ze dat Maxim zou vallen, maar zou de mol als eerste af willen zijn en zo geen invloed meer willen hebben op de opdracht.

Ze is ook niet bij knop geweest tijdens de laatste opdracht en ik denk dat de mol hier wel een keer wil staan.

Mee eens, ik zie haar totaal niet als mogelijke mol. Verder offerde ze zich in de openingsopdracht ook vrijwillig op voor de positie om nummers door te geven, wat naar mijn mening een slechte molpositie is.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 7-04-2026, 11:40:28 »
Denk dat ze één van de meest intelligente kandidaten is. Ze speelt alvast nog niet impulsief maar maakt wel keuzes om ver te geraken.

Offline Deluxenite

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-04-2026, 06:26:16 »
Toevallig weer niets verdient bij het rallyracen.

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: 13-04-2026, 11:46:57 »
Zij zweeft in mijn top 3