Auteur Topic: [Kandidaat] Isabel  (gelezen 7080 keer)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Kandidaat] Isabel
« Reactie #20 Gepost op: 8-04-2026, 15:51:52 »
Ik denk wel dat het nu wel erg gecompliceerd wordt om nog een hint te zijn. Isabel met verwijzingen naar de koninklijke geschiedenis blijft natuurlijk wel best mogelijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 8-04-2026, 15:59:59 »
Het wordt inderdaad wat te vergezocht. Maar als er de volgende afleveringen nog verwijzingen (‘koninklijke referenties’) zijn die in verband kunnen gebracht worden met Isabel, staat dit alvast genoteerd in mijn molboekje.  :)

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 8-04-2026, 18:55:45 »
In Westmalle, waar Isabel woont, staat een kasteel.
Vroeger was dit domein een versterkte boerderij en eigendom van Filips de Goede.
Filips zijn derde huwelijk is in 1430 in Sluis met Isabella van Portugal. Samen hebben ze een kind, Karel de Stoute... en via hem komen we bij Karel V.
Karel V trouwt met een Portugese prinses.
.........
Veel Isabella's in Portugal  ::jaja::

Om het eenvoudig te houden, dit is het huidige kasteel van Westmalle

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 9-04-2026, 12:20:03 »
Het Palácio Duque de Saldanha behoort tot het Nationaal Park en is eigenlijk een boerderij-achtig landgoed.
https://serradesintra.net/quinta-do-saldanha/

Het monument dat erbij hoort staat symbool voor een diep innerlijk geloof.
De naam Isabel betekent "toewijding aan God".

Offline hrvdg7

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #24 Gepost op: 10-04-2026, 14:19:47 »
Wat een vreselijke kandidaat  ::niet-ok:: Waarom ging ze zo tekeer tegen Abigail? Ze zou precies hetzelfde hebben gedaan.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 10-04-2026, 14:36:39 »
Wat een vreselijke kandidaat  ::niet-ok:: Waarom ging ze zo tekeer tegen Abigail? Ze zou precies hetzelfde hebben gedaan.
Abigail die -2000 euro de groep in bracht, beloofde om dat zo snel mogelijk goed te maken en de volgende opdracht gelijk voor zichzelf kiest.
De leepste snor van het land

Online Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 10-04-2026, 16:14:47 »
Abigail die -2000 euro de groep in bracht, beloofde om dat zo snel mogelijk goed te maken en de volgende opdracht gelijk voor zichzelf kiest.

Inderdaad. Dus wie is er nou eigenlijk een vreselijke kandidaat?

Online Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #27 Gepost op: 10-04-2026, 17:23:40 »

Het zijn geen BN'ers die op een schoolreisje zijn, het zijn mensen die het hard spelen. En daar hoor een beetje felheid bij, geen enkel probleem.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 10-04-2026, 23:20:55 »
Het zijn geen BN'ers die op een schoolreisje zijn, het zijn mensen die het hard spelen. En daar hoor een beetje felheid bij, geen enkel probleem.

Ja, misschien is dit wel logisch...
Maar misschien kan ze dit als mol ook doen: boos worden op de kandidaten die dingen fout doen en ondertussen zelf onder de radar blijven als mol.

Ik weet niet of Isabel de mol is, maar ik vind haar wel verdacht, door dit soort gedrag.
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #29 Gepost op: 11-04-2026, 00:42:35 »
Ik snap de reactie volledig. Als je eerst afspreekt om vol te gaan voor de opdracht om nog kans te maken dat niet 2 mensen uit je groep vertrekken en het vervolgens niet eens probeert met als gevolg dat Isabel niets heeft kunnen doen en een veel grotere kans heeft om af te vallen, mag je van mij best boos worden. Ik denk echt niet dat Isabel hetzelfde zou hebben gedaan met 4 gevangen stokjes.

Wat nog wel ter verdediging van Abigail spreekt is dat ze in eerste instantie wel degelijk het duel wilde winnen, aangezien ze met het drukken op de knop nipt te laat was.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 00:45:48 door Brtdm »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #30 Gepost op: 11-04-2026, 09:24:00 »
Omdat Isabel de mol is, simpel. Ze acteerde alleen iets te fel en viel hierdoor op.

Je kan beter je aandacht richten op hoe makkelijk Isabel haar 4 teamgenoten een joker liet ophalen, waardoor het andere team winst rook en op de knop bleef drukken.
Het beeld dat Isabel een ‘onnozel oud vrouwtje’ zou zijn, heeft ze zelf gecreëerd in opdracht 1.1 met ‘jullie moeten wel mijn boekske mee nemen’ waarop Karla zegt dat er alleen nummers op staan ( en geen namen). ‘Anti-Mol’ actie.
Voor de duidelijkheid: Isabel is bankdirecteur van twee Argenta? filialen. Het is dus zeer onwaarschijnlijk dat zij zo onnozel zou zijn. Dan zou ik daar mijn geld niet parkeren!

Maar deze bankdirecteur heeft al bij 4 kandidaten de financiering ingetrokken en niet bepaald zachtzinnig.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 09:26:23 door foxhunter »

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #31 Gepost op: 11-04-2026, 12:01:31 »
Ze was inderdaad niet helemaal redelijk tegen Abigail, zelfs met de informatie die ze op dat moment had. Dat brengt het spel soms in mensen naar boven, en maakt het juist interessant. Ik heb veel liever dat er af en toe wat conflict ontstaat dan dat iedereen steeds maar perfect redelijk en rationeel handelt.

Ik denk overigens nog steeds niet dat Isabel de Mol is. De enige molactie die ik me tot nu toe van haar kan herinneren is het missen van de Wally, en dat is nu juist weer iets dat ze voor de slotaflevering hadden kunnen bewaren.
« Laatst bewerkt op: 11-04-2026, 12:03:20 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 11-04-2026, 18:24:42 »
Ze heeft anders ook kwistig staan bellen op het strandje.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #33 Gepost op: 13-04-2026, 11:22:11 »
Nog even de administratie bijwerken.

3.1 De schapendrijvers hadden weinig tot geen invloed. De ZIP-liners bepaalden zelf wanneer ze gingen en de eerste twee teams gingen te laat weg.
In het bijzijn van alleen Dries: Wist je dat Dries ooit op Tinder de vrouwen versierde als een bandiet? En wist je ook dat hij dat deed met foto’s van zijn grote …. Gitaar. Maar Isabel rijmt met Piet. In de BTS maakt Dries nog een paar liedjes om te laten zien dat dit ‘logisch’ is. Je gaat hier meteen denken aan Isabel die zich voorstelt het heeft over party’s waarbij de onderbroekskes uit gaan. Alsof dat haar logische gedachtegang zou zijn. Isabel liep in aflevering 1 als een koningin in het park en heeft zogenaamd het gitaar verhaal van Dries gemist.
Yana en Yannis hebben Scampie Diabolique goed voor de ogen van Isabel en Dries.
Derde ronde Yannis en Isabel. Er moet geantwoord worden voor de ogen van Yana en Dries.
Op 1:47, dus nog met 47 seconden te gaan begint Isabel een relaas over alle landen waar ze geweest is. Ik ga het niet allemaal opschrijven. Warboel. Heel de wereld behalve Kenia. Vertelt uit zichzelf over de dikke boete die ze op IJsland kreeg van 400 euro. Dit bedoel ik met dat Isabel voor de ogen van Yana en Yannis probeert wat geld te verdienen om verdenkingen van zich af te krijgen. Zou wel eens met een hoepel en een toeter in de finale te maken kunnen hebben, waarmee extra geld kan worden verdiend en Yannis die kan toeteren en Yana ziet eruit alsof ze goed zou kunnen (leren) hoepelen.
Komen op tijd voor IJsland. Tweede vraag: In Kenia werd Isabel als de duivel gezien, maar zo is het niet. Ze had gewoon felrode ogen omdat ze genoten had van wat Diepzeeduiken. Maar Yannis zegt Wiet. En rijmt dus net zoals Isabel voordeed.
Van de 6 zijn er 2 goed beantwoord.
Maxim beschuldigt Abigaïl van slecht schapen drijven, net zo goed als een kegel.
In een biecht benadrukt Isabel nog maar even dat ze de IJsland informatie goed had gegeven en dat Yannis daar moeilijk om heen kon.
Vind het ook verdacht dat ze een team is met Dries. Dries is makkelijk opzij te zetten als kandidaat voor de tweede ronde. Die jongen is angstig en meegaand.

3.2 Alpendurada e Matos. (Isabel voelt zich meer thuis in de bergen dan aan zee)
Dit is niet de opdracht waar Isabel kan vlammen. Net zoals op het water van de Douro achter de speedboot. Yana wil niet rijden, Yana wordt vertrouwd, Wout meldt zich aan als chauffeur. Julie wil ook wel rijden, Dries weet wel wat van muziek, Isabel naar Yannis, Ik bij jou? , zijn Maxim en Abby nog over.
Één duo heeft een aparte rol, namelijk voor 3000 euro en kan het meeste geld van allemaal binnenhalen. Deze rol is voor het duo waar jullie het meeste vertrouwen in hebben: Yannis solliciteert, want hij kan wel goed karten, dat is geen grap. Maar Yana nomineert Wout. Maxim, Julie, Dries en Abby gaan akkoord. Helaas, Yannis en Isabel worden niet vertrouwd. Opvallend dat degenen die vorige week al kritisch waren richting Isabel, nu als eerste kiezen tegen Isabel. Maar ook als Isabel als laatste zou gaan, zou Yannis rijden. Dus was het misschien de bedoeling, dat Yannis niet zou rijden, omdat hij zou kunnen winnen.
Isabel met haar dossierkennis, wist dat Yannis de beste was en zette hem zo buitenspel. Yana is heel slim aan het spelen, maar Isabel is haar voor. Isabel stond natuurlijk al direct bij Yannis. Regeren is vooruitzien.
Isabel zet Yannis aan het protten, want dat kan hij beter en helpt Abby en Maxim niet met het doctor bibber spel. Ze gilt overdreven, pakt 1 voorwerp snel, zodat er geen tweede gepakt wordt voor de afleiding met de hoorn en rent ernaartoe. ‘Wie de meeste decibels produceert krijgt info over de mol’. Isabel produceert geen geluid, dus Yannis moet het doen. Isabel gaat verder in haar eentje doctor bibber verprutsen door het moeilijkste voorwerp, de kruissleutel proberen te pakken. Dries en Julie verbazen zich over het gebrek aan informatie. Julie was prima aan het crossen.
Isabel is wel enthousiast aan het supporteren, meeleven met de anderen.
Dries zegt nog over Yannis: ‘Amai, hij gaat wel hard hè”.
Yannis en Isabel gaan racen. Isabel raad Pommelien Thijs – Atlas niet ondanks twee aanwijzingen. Hij ging tijdens het raden wel langzamer of werd sneller ingehaald.
Yannis: ‘Wat vond je van mijn rijkunsten?’ Isabel: ‘Keigoed man”.
Wout en Yana laten in de laatste ronde voor 3000 euro de informatie over de mol over aan de andere teams en spelen voor geld.
Yannis die boogschutter was als ‘sterkste speler’ blijkt ook de hoorn het hardste te hebben geblazen en blijkt ook de beste coureur. Welke bijzondere talenten heeft Yana?
De extra informatie over de mol is gewonnen door Yannis en Isabel. Maar ze zullen eerst de eliminatie moeten overleven.
Eliminatie:
Isabel alle kanten op.
Yana ‘kan net zo goed meteen tunnelen’.
Abby: Maxim vloog uit de bocht bij het rallyen.
Dries: Julie heeft het weinig rondjes volgehouden.
Maxim: liedjes raden door Dries 'Adele - Rolling in the Deep' niet best.
Julie: Yannis en Isabel hebben veel geblazen op de Hoorn en weinig resultaat bij doctor bibber bereikt.
Yannis is verbaasd over Isabel die Pommelien Thijs niet kent. Ze had het gewoon opgegeven.
Isabel: de mol wil het liefst als laatste in de auto. Wout is supersympathiek.
Dries: Ze zijn voor die 3000 euro zijn gegaan, maar hebben het niet binnengehaald.
« Laatst bewerkt op: 17-04-2026, 10:00:32 door foxhunter »

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 14-04-2026, 17:07:25 »
Ik zit al drie weken te kijken naar de eliminatie en nu begint me het gedrag en de houding van Isabel daar toch op te vallen.
Isabel zit tijdens het tonen van de schermen er steeds met een zeer ernstig gezicht bij. Ze toont zeer weinig emotie bij de opeenvolgende schermen. Bij het rode scherm van de afvaller brengt ze ook nooit haar handen voor haar mond, zoals je meerdere kandidaten ziet doen. Ze kijkt ook nauwelijks rond zich. Wel buigt ze al een paar keer haar hoofd een beetje, kijkt lichtjes naar beneden en sluit haar ogen eventjes. Alsof ze deemoedig het hoofd buigt en met gesloten ogen even ingetogen vergiffenis vraagt voor het ‘uitdoen van het licht’ bij de afvaller. Dat kwam al een paar keer opvallend in beeld. Het is een shot dat foxhunter hierboven ook al was opgevallen en dat ik hier even leen:

Eliminatie aflevering 2 bij vertrek van Karla

Geen idee of ik daar conclusies moet uit trekken m.b.t. haar eventuele molschap, maar als Isabel het blijft doen… Ik vind het alleszins opvallend gedrag tijdens de eliminaties. Wordt vervolgd.

Ter aanvulling:
Eliminatie aflevering 1 bij vertrek van Maïté. Isabel staart emotieloos voor zich uit (contrast met de rest)

Eliminatie aflevering 2 bij vertrek van Kristof: Isabel met neergeslagen  gesloten ogen

Eliminatie aflevering 3 bij vertrek van Abigail: Isabel doet weer hetzelfde als in aflevering 2
« Laatst bewerkt op: 14-04-2026, 19:40:07 door Klaartje76 »

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 14-04-2026, 17:55:39 »
Het nummer "Atlas" van Pommelien Thijs is razend populair.
Het stond 22 weken op nummer 1 in de officiële Vlaamse hitlijst en is daarmee de langste nummer 1 hit ooit.
Het won de VRT zomerhit 2025.

Ze komen beiden uit de provincie Antwerpen.
Het zou kunnen dat Isabel er even niet op komt, dat kan altijd  ::zwaai::
Het zou kunnen dat het even testen is.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2026, 18:14:22 door Fernandel »

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #36 Gepost op: 14-04-2026, 19:36:42 »
Oei, dan heb ik ook onder een steen geleefd het afgelopen jaar.
Wat ook wel klopt, want ik heb al vrij lang echt precies geen hedendaagse -en zeker geen Nederlandstalige -  popmuziek meer geluisterd.

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 14-04-2026, 19:38:30 »
Ik zit al drie weken te kijken naar de eliminatie en nu begint me het gedrag en de houding van Isabel daar toch op te vallen (...)

Het is wel opvallend idd!

Al zou je denken dat je als mol juist veel bezig bent met dit soort momenten waar een bepaalde reactie wordt verwacht. Dan probeer je waarschijnlijk een passende reactie te geven en niet teveel op te vallen. Dus.. misschien is ze eigenlijk juist wel zichzelf?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 14-04-2026, 19:47:55 »
Het is wel opvallend idd!

Al zou je denken dat je als mol juist veel bezig bent met dit soort momenten waar een bepaalde reactie wordt verwacht. Dan probeer je waarschijnlijk een passende reactie te geven en niet teveel op te vallen. Dus.. misschien is ze eigenlijk juist wel zichzelf?
Op andere momenten in het spel is ze dan wel weer zeer emotioneel: zie de uithaal naar Abigail in de vorige aflevering. Isabel komt in het spel me juist voor als een ‘felle’, dat contrasteert nogal met de bijna stoïcijnse, emotieloze houding bij de eliminaties.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #39 Gepost op: 14-04-2026, 19:54:40 »
Isabel wordt nog niet veel verdacht:
1) Oudere vrouw, valt niet in de gebruikelijke categorie van een molkeuze.
2) Er wordt gehoopt op spectaculaire molacties.
Op de Douro achter de boot en als rallye coureur wordt dit toch lastig voor Isabel. Zij zal met andere oplossingen moeten komen op basis van dossier/voorkennis van kandidaten en van het spel.
Bij de rallye was de dossierkennis van Yannis rijkunsten relevant, dan is in een volgende opdracht mogelijk voorkennis van het spel en de mogelijke wendingen/twisten daarin aan de beurt. Mensen op het verkeerde been zetten. Benadrukken van persoonlijke voordelen om verder te komen, de groep is nog wat te lief.