Poll

Wie is NIET de Mol?

Julie
25 (43.9%)
Maxim
24 (42.1%)
Wout
8 (14%)

Totaal aantal stemmen: 39

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 4493 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Poll] Wie is NIET de Mol?
« Gepost op: 5-03-2026, 13:17:43 »
Om te achterhalen wie de Mol is, kun je natuurlijk ook zoeken naar de negen onschuldige kandidaten. Wie is zeker NIET de Mol?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2026, 19:54:00 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 1:

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 30-03-2026, 13:08:41 »
Abigail, Dries, Karla

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 30-03-2026, 17:08:10 »
Niet de Mol:

- Dries: Als Mol wil je vrijkomen en net bij die paal/pomp is de kans het kleinst dat je vrijkomt. Voor de rest doet hij ook gewoon weinig of niets fout. Bij de portoflessen deed hij het zelfs echt goed (ten minste op beeld).
- Karla: Ook zij zit vast aan de paalpomp. Niet helemaal onverdacht bij de Wally-opdracht, maar ik geef meer gewicht aan opdracht 1.
- Kristof: opdracht op de boot perfect uitgevoerd. Die opdracht leek me echt niet gemakkelijk trouwens: een fles zoeken die overeenkomt met een digestief dat je enkele uren daarvoor hebt gedronken...chapeau dat je dat kan herleiden naar een drietal flessen. De keuze maken om 500€ op te offeren om zeker te zijn van je keuze was gewoon slim.
- Julie: Als mol wil je tijdens de eerste opdracht niet achterblijven bij de poort. Bij de portoflessen deed ze niet echt iets fout

Abilgail en Vincent: Abigail zie ik totaal niet als mol. Vincent misschien dan nog iets meer. We hebben nog niet alle informatie, dus kan ik hen nog niet definitief afstrepen, maar toch al een potloodlijntje door hun naam, want ze waren ook allebei niet losgekomen in opdracht 1.
I was blind but now I can see

Offline Hollandse Mol

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2026, 17:22:01 »
Mee eens. Scheelt toch alweer wat namen. Aanstaande zondag hopelijk verder schrappen.

« Reactie #5 Gepost op: 30-03-2026, 19:15:25 »
Niet de Mol:

- Dries: Als Mol wil je vrijkomen en net bij die paal/pomp is de kans het kleinst dat je vrijkomt. Voor de rest doet hij ook gewoon weinig of niets fout. Bij de portoflessen deed hij het zelfs echt goed (ten minste op beeld).
- Karla: Ook zij zit vast aan de paalpomp. Niet helemaal onverdacht bij de Wally-opdracht, maar ik geef meer gewicht aan opdracht 1.
- Kristof: opdracht op de boot perfect uitgevoerd. Die opdracht leek me echt niet gemakkelijk trouwens: een fles zoeken die overeenkomt met een digestief dat je enkele uren daarvoor hebt gedronken...chapeau dat je dat kan herleiden naar een drietal flessen. De keuze maken om 500€ op te offeren om zeker te zijn van je keuze was gewoon slim.
- Julie: Als mol wil je tijdens de eerste opdracht niet achterblijven bij de poort. Bij de portoflessen deed ze niet echt iets fout

Abilgail en Vincent: Abigail zie ik totaal niet als mol. Vincent misschien dan nog iets meer. We hebben nog niet alle informatie, dus kan ik hen nog niet definitief afstrepen, maar toch al een potloodlijntje door hun naam, want ze waren ook allebei niet losgekomen in opdracht 1.
Het is niet handig, maar ga niet akkoord dat bij de poort blijven een slechte positie is. Als je er in slaagt om mensen achter te laten en nog overzicht wil hebben en vertrouwen op het vertrouwen dat er meestal wel is in afl.1, is dat net de positie.

Bij de porto ging ze in discussie samen met Wout en Dries waardoor ze wat tijd verloren, ze gingen eerst nog blijven en nog wat porto gieten.

Ik zou Julie niet afschrijven, anderen ga ik wel akkoord.

Voor mij is er een streep door Abigail, Vincent, Dries, Karla en Kristof.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2026, 19:54:39 »
Het wordt zo'n kliederboel als je doorstreept en dan weer weg moet halen en zo. Eerst maar eens kijken wat er met de laatste twee gebeurt. Een twist in een twist is mogelijk. ;D

« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2026, 20:03:47 »
Het wordt zo'n kliederboel als je doorstreept en dan weer weg moet halen en zo. Eerst maar eens kijken wat er met de laatste twee gebeurt. Een twist in een twist is mogelijk. ;D
Uiteraard maar in geval van Abigail en Vincent zou me echt verbazen. Op beide opdrachten hebben die 0,0 invloed. Dat is denk ik ook niet de bedoeling voor een mol.

Karla, Dries en Kristof verdenk ik niet, laat het ons zo zeggen.

Zoals ze in De Mol doen, ik zet 5 vragen op Julie. Op Yana en Maxim 4 vragen, op Yannis en Wout 3 vragen en Isabel 1 vraag. In het begin moet je een beetje spreiden ;)

« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2026, 20:04:53 »
Om te achterhalen wie de Mol is, kun je natuurlijk ook zoeken naar de negen onschuldige kandidaten. Wie is zeker NIET de Mol?
Ik vind dat trouwens de beste manier om achter De Mol te zoeken, wie is de mol niet. Daardoor kan je makkelijker selecteren vind ik

Offline lunatic1985

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 31-03-2026, 00:31:12 »
Isabel ook wel erg onmols bij de Wallie opdracht door a) op te merken dat je door de box moet kijken boven het raster b) direct Yana te zeggen dat ze op haar schouders moet gaan zitten c) Op het antwoord R2-D2 te komen, als vrouw kun je echt wel achteraf geloofwaardig het excuus gebruiken dat je geen Star Wars hebt gezien d) Snel te concluderen dat D2 het vakje is, en niet R2 zoals Yana nog dacht.
Gaat bij mij ook een potlood streep door.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 31-03-2026, 12:01:22 »
Het is niet handig, maar ga niet akkoord dat bij de poort blijven een slechte positie is. Als je er in slaagt om mensen achter te laten en nog overzicht wil hebben en vertrouwen op het vertrouwen dat er meestal wel is in afl.1, is dat net de positie.

Bij de porto ging ze in discussie samen met Wout en Dries waardoor ze wat tijd verloren, ze gingen eerst nog blijven en nog wat porto gieten.

Ik zou Julie niet afschrijven, anderen ga ik wel akkoord.

Voor mij is er een streep door Abigail, Vincent, Dries, Karla en Kristof.

Mja, in een opdracht waar je je eigen plaats in het spel moet vrijwaren zou ik toch niet al te veel vertrouwen hebben in mijn mede-kandidaten. Zij en Maïté geven tot driemaal to dezelfde nummers door. Dus zowel Isabel, Maxim als Wout krijgen te horen dat hun boekje 6, 9 of 10 is. Als die kandidaten dat communiceren met elkaar, dan weten ze toch na 2 keer dat die twee achter de deur niet te vertrouwen zijn? En dan is de kans dat die boekjes genomen worden zeer klein.
Misschien kan ik ze nog niet 100% afstrepen, misschien zelfs geen 90%, maar het is toch zeker een potloodlijn. Temeer omdat ik ook vind dat bij de tweede opdracht het spel met de portoflessen de minst gunstige positie is voor De Mol: minste geld te verdienen, slechts kleine invloed om het helemaal te laten mislukken.
« Laatst bewerkt op: 31-03-2026, 12:05:25 door marivwae »

Offline Rinusoide

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 31-03-2026, 21:22:54 »
Abigail en Vincent zijn het niet. Maken beide geen aanstalten om los te komen bij de eerste opdracht, daarbij ik zie ook geen logisch scenario om één van hen terug te laten komen als mol zonder dat het doorgestoken kaart is. Daarbij zou de tweede opdracht dan zonder mol zijn gespeeld. Als de schutters beide niet de mol zijn en wel het boekje van de mol hadden gepakt, denk ik dat er een plan B was geweest om de mol direct weer in het spel te krijgen.

Dries en Karla streep ik ook af. Er wordt bij de openingsopdracht altijd zorgvuldig nadacht over de posities en vastzitten aan de pomp was de slechtst mogelijke uitkomst voor de mol. Je bent volledig afhankelijk van de drie kandidaten die het water verplaatsen en die vanzelfsprekend eerst zichzelf losmaken.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #12 Gepost op: 1-04-2026, 05:46:00 »
Niet de Mol:

- Karla: Ook zij zit vast aan de paalpomp.
Eens. En ik zet een streep door de 4 'buiten de groep'. Met Maite zijn dat er dan al 7 van de 12 die ik kan strepen. Maar ik ken de namen nog niet goed, ik zit meer in WIDM.

Ik wil graag nog meer strepen en er was 1 dame die zo dom was bij de quizzen. Die wist niet wat R2D2 was en niet wat G7 was geloof ik. Dat is allemaal erg mols maar niet als je achteraf uitgebreid gaat zitten beweren dat je het niet wist. De mol zegt als toch al het goede antwoord gegeven is dat hij/zij het ook wist om toch een stukje krediet op te halen. Maar wie was dat, was dat Isabel? Of toch ook weer Karla, maar die had ik al gestreept.
:)

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 3-04-2026, 12:44:16 »
Dat was Yana.
Yana wist R2D2 niet en nadat Isabel het antwoord gaf wou Yana alsnog naar R2. Vooral dat laatste was gek. Dat je een antwoord niet weet, tot daaraan toe. Als je nog nooit een Star Wars-film hebt gezien, omdat het jouw genre niet is, dan vind ik het niet zo abnormaal dat je R2D2 niet kent. Maar wanneer Isabel dan het goede antwoord geeft, toch nog een wanhoopspoging doen om te sturen naar R2...

Maar bij G7 komt ze dan wel met het antwoord en voor ze met het antwoord kwam gaf ze ook nog aan dat er 7 vlaggen stonden, dus dat ze sowieso op lijn 7 moesten kijken. Dat is dan weer eerder onmols.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 3-04-2026, 12:50:08 »
Yana was voor mij heel duidelijk aan het testen bij die opdracht. Vond ik vrij onmols. 

Kandidaten die ik sowieso met redelijke zekerheid durf af te schrijven zijn Karla, Dries en Julie.
De leepste snor van het land

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #15 Gepost op: 3-04-2026, 16:35:35 »
Hmmm Yana had ik toch al afgestreept, helaas. Ik ga maar niet te hard strepen nog, ik houd nog 5 molkandidaten over. Minder dan de helft, toch al straf de goede kant op ::regenboog:: ;D

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #16 Gepost op: 5-04-2026, 20:07:34 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:

Offline Mollenmania

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: 6-04-2026, 20:28:57 »
Abigail, Julie, Dries, Wout en Isabel.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 7-04-2026, 11:32:19 »
Abigail, Dries, Julie, Wout, Yannis

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #19 Gepost op: 7-04-2026, 12:04:12 »
Ik zie dat jullie allebei Wout kiezen maar dan moet je Maxim ook kiezen lijkt me.... ze waren beiden verantwoordelijk voor de 2600 in de pot. Ik had Yana en Yannis met Abigail al geschrapt en Julie/Dries ook dus blijft Isabel voor mij over als mol. Al vond ik haar wel erg straf overkomen in dat verantwoordingsspelletje naar Abigail. Ja, ik wil Maxim/Wout ook best openhouden als mol maar nu staat er een potloodstreep..... hoe kan de mol 2600 verantwoorden? Kruimeltjes van die -200's is geen antwoord imho, met gemak had de hele 2600 weggespeeld kunnen worden.