Poll

Wie is NIET de Mol?

Julie
25 (43.9%)
Maxim
24 (42.1%)
Wout
8 (14%)

Totaal aantal stemmen: 39

Auteur Topic: [Poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 4494 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 8-04-2026, 14:27:09 »
een ander spel werd gespeeld wanneer de mol zijn molboekje ziet getrokken worden door Y+Y of wanneer de schutters zouden verliezen. Ik zou ook niet weten hoe ze dit dan fair kunnen oplossen door het spel te veranderen. De enige optie die ik dan zie om het te omzeilen is dat ze het eliminatieduel dan in aflevering 1 zouden houden (dat kan, want daar is niet zoveel voor nodig en kan op eender welke locatie gespeeld worden), en dat ze dan tegen de afvallers van opdracht 1 zeggen: 'als jullie de test beter invullen dan de afvallers van de eerste eliminatie, dan nemen jullie hun plaats in. Doe je het slechter dan blijft de afvaller in het spel en ga je naar huis.' De Mol zal dan de test sowieso beter invullen dan één van de twee afvallers, en ook de andere kandidaat heeft dan een faire kans, want hij neemt het dan niet op tegen De Mol, maar tegen de slechtste van de twee afvallers.

Maar het lijkt mij sterk dat zo'n scenario op tafel lag.
Vergis je niet, er zitten tal van scenario's in het draaiboek. Je bedenkt er hier zelf al eentje, ik heb hierboven een ander scenario geschetst. Wie weet wat de productie bedacht had, maar DAT ze iets bedacht hadden is mij wel zeker.

En over Comfort blijft staan dat ze de test maakte tegen de hele groep kandidaten, en de tweede slechtste speler was gewoon de slechtste kandidaat die het aan haarzelf te wijten had dat ze de mol niet in het vizier had. Dat kan je bij Vinny niet zeggen. En dus is de enige eerlijke uitkomst dat hij het dan tenminste tegen 1 KANDIDAAT opnam. Wat natuurlijk Abigail uitsluit als mol.
:)

Offline MitchK

• Actief Lid
  • Geslacht: Man
  • RN F1 Manager van 2024!
« Reactie #41 Gepost op: 8-04-2026, 14:56:42 »
Er zijn zoveel scenario's, dat Abigail echt nog wel de mol kan zijn. Is het ideaal en willen ze de mol op die plek? Dat lijkt me niet.

Anderzijds is het zeker met die -2000 vrij makkelijk goed te praten lijkt me!
Nog steeds een onbekende na Het Onbekende!

Online Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 8-04-2026, 19:34:43 »
Ben het wel eens met Lo. Ik kan me niet indenken dat de makers van De Mol een kandidaat een hele avond en dag in de waan laten dat hij terug kan keren in het spel als dat niet zo is. Met iemands gevoelens spelen op een onzuivere manier is niet des Mols. Me dunkt dat Abigail dus gewoon een kandidaat is en Vinne een faire kans had terug te komen.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 8-04-2026, 20:36:46 »
Ben het wel eens met Lo. Ik kan me niet indenken dat de makers van De Mol een kandidaat een hele avond en dag in de waan laten dat hij terug kan keren in het spel als dat niet zo is. Met iemands gevoelens spelen op een onzuivere manier is niet des Mols. Me dunkt dat Abigail dus gewoon een kandidaat is en Vinne een faire kans had terug te komen.

Dus als Abigail de mol is hadden ze haar terug in het spel moeten brengen zonder dat Vincent de indruk zou krijgen ook nog kans te maken.

Hoe dan?

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #44 Gepost op: 8-04-2026, 20:59:01 »
Dat de Mol in de groep blijft en gewoon meedoet aan de porto-opdracht zal zeker de voorkeur hebben gehad, maar voor zover we gezien hebben was dat niet te garanderen. Zelfs als Yana of Yannis het is konden ze er niet 100% zeker van zijn dat het zou lukken. Bovendien ging de eerste opdracht ook om €10.000 en was het misschien nog wel belangrijker dat dat niet verdiend werd, al was die kans überhaupt klein. Bij de enige opdracht die Abigail daarna gemist heeft kon immers minder verdiend worden. Nu was zij verder ook niet bepalend voor het niet slagen van de eerste opdracht, dus verdachter maakt het haar ook niet.

De kans dat Abigail de Mol is lijkt me dus klein, maar het is zeker niet onmogelijk.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #45 Gepost op: 8-04-2026, 21:28:00 »
Kleine moderatiemededeling:
Ik wil bij deze iedereen even vragen om op te letten dat het niet teveel een welles/nietes discussie gaat worden of te veel in herhaling vallen betreft de positie van Abigail. Tot dusverre gaat het nog wel prima en dit is ook tegen niemand persoonlijk gericht, maar het wordt in meerdere topics besproken en denk dat er weinig nieuwe argumenten nog toe te voegen zijn.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #46 Gepost op: 9-04-2026, 10:55:03 »
Ik heb destijds een poll geopend met precies deze vraagstelling. Het ging erom of het fair was of Comfort op die manier de slechtste kandidaat uit het spel kon werken. Ik dacht dat de meesten het er wel mee eens zouden zijn dat het fair was maar de poll kwam behoorlijk nabij 50-50% uit, na een enorme discussie. En hedentendage sta ik inderdaad in het NEE kamp waar ik met Comfort nog in het JA kamp stond. Dit levert dus inderdaad een eindeloze discussie op, maar wel leuk om die van toen nog eens na te lezen. En voor de discussie sluit ik mij geheel aan bij
Met iemands gevoelens spelen op een onzuivere manier is niet des Mols.
met dat er tal van andere plotmogelijkheden hadden kunnen zijn.... dat men geen fair plot uit het draaiboek getrokken heeft bewijst ook voor mij dat Abigail de mol nooit kan zijn.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #47 Gepost op: 12-04-2026, 20:06:34 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 3:

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #48 Gepost op: 14-04-2026, 11:56:23 »
Het klopte, Abigail is niet de mol. Ik geloof nooit dat ze dit draaiboek uit de kast hadden gehaald als de mol tussen die 2 had gezeten, Vinny/Abby, maar we kunnen dit Gilles eens vragen in het Vragenvuur.

Het maakt het er niet makkelijker op, ik had haar al geschrapt. Wout en Maxim verantwoordelijk voor een groot bedrag van 2600 in de pot. Ik had Yana en Yannis als 11e/12e kandidaat al geschrapt, de opgave aan de mol was 2 kandidaten te selecteren. En Dries is ook ongeloofwaardig zeker na zijn zipline, en Isabel tiert wel erg hard als mol. Van Julie kan ik me helemaal niks opvallends herinneren maar ik kijk ook maar 1x want WIDM komt eerst.... maar het lijkt wel de stille mol.

Eerst maar weer eens opnieuw beginnen..... ik streep nu de helft weg; Yana Yannis Dries.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #49 Gepost op: 20-04-2026, 00:04:40 »
Yana en Yannis zijn de enige twee die ik nog durf afstrepen...  ::nieuwsgierig::
#HetIsTochWaarZeker!?

« Reactie #50 Gepost op: 20-04-2026, 00:16:22 »
Yana en Yannis zijn de enige twee die ik nog durf afstrepen...  ::nieuwsgierig::
Waarom zou je Yana afschrijven ? Zit vaak op de goeie plekken, al verdachte zaken gedaan... Yana of Wout zijn de mol volgens mij.

Yannis schrijf ik af. Na vandaag Julie ook. Maxim en Isabel zweven er nog tussen, maar zijn too obvious lijkt me.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #51 Gepost op: 20-04-2026, 03:02:42 »
de helft weg; Yana Yannis Dries.
Iedere keer gaat er iemand uit die ik helemaal niet verdenk :-[

Nu alleen nog de Y's over maar we zitten al ver in de serie dus tijd om te strepen. Ik voeg dan maar Maxim toe aan het lijstje, die was echt super Heilig Boontje en voorkwam zowat dat er -5000 ontstond. Ook Julie was zeer kandidaats bezig en schrap ik.... zij liet zich eindelijk in de kaarten kijken. Isabel schrap ik bijna ook maar nog lichte twijfel.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #52 Gepost op: 20-04-2026, 09:13:12 »
Yannis toch sterk af te strepen nu.
Ging naar de WC, kreeg geen enkele instructie om NIET door te spoelen en spoelt ook niet door. Als mol zou je in die situatie altijd nog een extra €100 wegspoelen en de naieve onschuld spelen.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 20-04-2026, 14:20:11 »
Yannis loste ook in zijn eentje 2/3 boeken op bij 'Stad der blinden'.

Julie streep ik ook af.
De mol zou naar mijn gevoel in ronde 2 al gedrukt hebben. En mocht de mol niet gedrukt hebben in ronde 2, dan zou de mol in ronde drie afdrukken, maar zo laat mogelijk. Het feit dat er meerdere kandidaten in ronde 3 hebben gedrukt, en Julie het snelst van hen heeft gedrukt, maakt dat zij voor mij onmogelijk de mol kan zijn.
Bij de boeken bracht zij overigens nog net binnen de tijd het juiste boek binnen.
I was blind but now I can see

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #54 Gepost op: 21-04-2026, 09:02:02 »
Waarom zou je Yana afschrijven ? Zit vaak op de goeie plekken, al verdachte zaken gedaan... Yana of Wout zijn de mol volgens mij.

Rallyopdracht, zij noemt als eerste Wout (die notabene haar duopartner is).
Waarom zou je dat doen als mol? Als Wout echt zo eerlijk is, gaat die voor het geld en als hij alles binnenhaalt heb je als mol zwaar gefaald,
en neem je als mol het risico dat iedereen alles binnenhaalt (want geen mol in de andere auto's)

klaar voor de strijd

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 21-04-2026, 09:18:40 »
Rallyopdracht, zij noemt als eerste Wout (die notabene haar duopartner is).
Waarom zou je dat doen als mol? Als Wout echt zo eerlijk is, gaat die voor het geld en als hij alles binnenhaalt heb je als mol zwaar gefaald,
en neem je als mol het risico dat iedereen alles binnenhaalt (want geen mol in de andere auto's)

Regel 1 van De Mol: schrijf nooit iemand af op basis van één opdracht.  ;D

Ik kan me zeker vinden in jouw redenering, maar ...  ;D
Yana zat samen met Wout in 'team-croissant' die voor eigen voordeel gingen ten koste van de groepspot.
Misschien koos ze daarom wel onmiddellijk om met Wout in de auto te zitten en schoof ze hem ook naar voor als betrouwbaar?
Hoe ze uiteindelijk tot de beslissing komen om toch voor geld te gaan krijgen we niet te zien.  Dát zou pas nuttige informatie zijn!
En het valt niet uit te sluiten dat Yana de opdracht ook heeft gesaboteertd ('t kofschip man, 't kofschip!  ;D).  De auto die steeds uit versnelling zou zijn geschoten, het niet meer kunnen starten ... (misschien weinig waarschijnlijk, maar het kan wel).

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #56 Gepost op: 22-04-2026, 23:10:10 »
Yannis, Julie en Maxim
You'll never walk alone

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 23-04-2026, 13:18:30 »
Regel 1 van De Mol: schrijf nooit iemand af op basis van één opdracht.  ;D

Daarom moet je het ook doen op basis van meerdere opdrachten naast de rally: bij het duel tussen Abigail en Vincent neemt Yana al vroeg in de discussie het voortouw in het verdedigen van Vincent en bij de zipline opdracht zegt ze vlak voordat ze aankomen bij de zangeres nog het juiste antwoord tegen Yannis, die vervolgens het geld binnenhaalt. Er zijn natuurlijk altijd verschillende strategieën en gedragingen die een mol kan hanteren/vertonen, maar in deze beide gevallen acht ik het nagenoeg onmogelijk dat een mol dat zou doen.

Stemmen op Vincent wanneer je merkt dat de groep richting Abigail gaat oké (zoals Julie, al is die het ook niet), maar waarom zou je al vroeg actief proberen te sturen op de juiste keuze? Het noemen van scampi diabolique was ook absoluut niet nodig. Dat je zoals Isabel doet het juiste antwoord ergens in een stortvloed aan informatie verpakt kan ik me nog voorstellen als mol, je kunt immers niet altijd alles verzwijgen/fout doen zonder dat het opvalt. Alleen Yana vertelt Yannis luttele seconden voor ze arriveren het juiste antwoord, wat qua timing totaal onnodig is als mol en bovendien bij hem zo nog het meest vers in het geheugen zit.

In de poll voor nu met overtuiging gekozen voor Julie, Yana en Yannis. Ik neig ook naar het afschrijven van Isabel, maar dat zou ergens nog wel kunnen. Wout (als molverdachte) voor nu op 1 (maar het ligt er zo vreselijk dik bovenop  :-\\), gevolgd door Maxim.

Offline Hadewychisdemol

• Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #58 Gepost op: 26-04-2026, 20:05:57 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 5:

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #59 Gepost op: 3-05-2026, 19:43:59 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 6:
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?