Poll

Wie is de Mol?

Julie
15 (12%)
Maxim
24 (19.2%)
Wout
86 (68.8%)

Totaal aantal stemmen: 125

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 24002 keer)

Offline marivwae

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 3-04-2026, 11:44:48 »
Ik ben het hier in principe mee eens, maar verhaaltechnisch was dat toch een stuk moeilijker geweest denk ik. Het kwam nu erg over als 'tien kandidaten in het fort en twee anderen die de plekjes komen bedreigen'. Als die twee er dan alsnog niet in zouden komen na de proef (gevoelsmatig, want er waren 12 kandidaten dus ze waren deel van de groep maar het voelde anders), nog eens een twist doen waarbij die twee weer een kans zouden krijgen om alsnog deel te nemen, zou volgens mij raar overgekomen zijn. Nu lijkt het eerder alsof twee kandidaten die bij de groep hoorden een herkansing krijgen en niet twee 'buitenstaanders' die kans na kans krijgen om alsnog mee te doen.

Weet niet of ik het goed uitleg, dus hoop dat het duidelijk is  ;D

Tgoh, ik zie het anders. Verhaaltechnisch zouden Abigail en Vincent dan ook geen herkansing mogen krijgen, want hun plaats is ingenomen door Yannis en Yana.
Het verhaal is immers: er zijn twaalf volwaardige kandidaten, twee ervan zijn uit de groep gezet (waar die twee kandidaten nul invloed op hebben), maar als zij in hun opdracht slagen, dan nemen ze de plaats in van 2 andere kandidaten. Als je voor die twee kandidaten wiens molboekje is gepakt een achterpoort bedenkt, omdat hun team niet in de opdracht is geslaagd, dan kan dat evenzeer voor het andere team wanneer zij niet in hun opdracht zijn geslaagd.
Als je het vanuit het perspectief van "er zijn 12 kandidaten" bekijkt en niet vanuit het perspectief "er zijn 10 kandidaten en 2 kapers op de kust", dan lijkt mij het enige faire dat ze alletwee een herkansing verdienen, of geen van beide.
I was blind but now I can see

Offline vloeistof

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 3-04-2026, 12:09:18 »
Wout

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #42 Gepost op: 3-04-2026, 12:23:47 »
Ik vind het veel logischer dat je als kandidaat nog voor een 4e boekje gaat dan dat je dat als Mol doet.

Als kandidaat weet je immers niet welk boekje van jou is, dan wil je zo veel mogelijk binnenhalen om het risico van afvallen te verkleinen.
Als Mol wil je vooral alles op alles zetten om je eigen boekje binnen te halen. 1 boekje is te weinig want dat zou te veel opvallen, maar 2-3 boekjes is prima omdat je sowieso je eigen boekje erbij pakt.

Natuurlijk ligt het eraan hoe groot het risico was voor de Mol. Had de Mol net zoals
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
bijvoorbeeld zijn of haar rol kunnen kwijtraken of niet?

Ik geloof wél dat de mol bij dit spel toch ook een behoorlijk risico liep, anders is de opzet van de opdracht vrijwel nutteloos.

Tuurlijk. Maar mocht hij, zoals Maxim, direct zijn boekje losmaken en daarna direct binnenlopen, dan valt het wel heel hard op natuurlijk. Hoe meer boekjes hij binnenhaalt, hoe minder toevallig het lijkt dat hij ook zijn eigen boekje redt.
Ik zie er momenteel nog niet direct een mol in, maar op basis van deze proef schrijf ik hem toch niet af. Hij zit wel echt in een heel goede positie. Mocht ik mol zijn zou ik toch ook graag als laatste gaan. Als je weet dat je boekje is gered door één van je voorgangers: prima, je hoeft nu enkel nog heel fanatiek te doen, maar één of twee boekjes niet redden en jouw opdracht is geslaagd.
Ik zou als mol zeker niet als eerste willen gaan, of als tweede. Want als Maxim de mol is en hij bevrijdt 2 boekjes, en Kristof slaagt erin om 4 boekjes te pakken, en Wout slaagt er ook in om 4 boekjes te pakken, dan is de opdracht geslaagd. Door als laatste te gaan heb je meer controle over het laten falen van de opdracht.
Als Wout er niet in slaagt om de boekjes binnen te brengen is het nog geen ramp: er zijn maar twee boekjes binnen gebracht, wat hem maar 25% kans geeft om af te vallen. En er is een kans op redemptie, en ik vermoed dat dat zal draaien rond de test, maar dat zullen we moeten afwachten.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #43 Gepost op: 3-04-2026, 12:25:52 »
Denk niet dat de mol in gevaar was, maar er stond wel 10k op het spel en dan wil je zeker in de frontlinie geraken.

Zolang de opdracht niet slaagt maakt het niet uit welke boekjes gered worden, want Yana en Yannis kiezen altijd blind 2 boekjes. Je kans om eruit te vliegen is gewoon 20%. Er was wel info over wie welk boekje heeft, maar dat hielp niet echt bij deze.

Is de kans niet 25%? er zijn twee boekjes gered, 8 boekjes over, waarvan er 2 gekozen worden, dus 1 kans op 4.
Voor de rest ben ik het wel eens.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #44 Gepost op: 3-04-2026, 19:09:18 »
Tja, puur qua acties was Maxim het meest verdacht. Gevoelsmatig zie ik momenteel alleen nog niet echt een mol in hem. Maar wie het wel is, ook geen flauw idee.  ???
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 3-04-2026, 19:47:40 »
Tja, Maxim. Als Mol je eigen boekje losmaken kan ik zeker begrijpen, maar daarnaast speelt hij zich dan ook nog als allereerste vrij bij het spel waar ze vastgebonden waren. Het is dus gelijk al vol ''in your face'' mollen vanaf het eerste startsein, waardoor je ervoor zorgt dat je als Mol nog 7 afleveringen moet spelen waarbij je waarschijnlijk de minst vertrouwde persoon in de groep bent.

Ik heb er mijn twijfels bij.
De leepste snor van het land

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #46 Gepost op: 4-04-2026, 00:21:04 »
Poeh, ik heb geen idee nog wie ik voor afl. 2 ga kiezen als mol. De boogschutters lijken het meest zeker van overleven, maar kiest de mol er al meteen voor zichzelf daar te plaatsen?

Mijn schot voor de boeg was Abigail en meteen blijft zij vastgeketend. ::rofl::

En bovendien als winnaar Vincent ingevuld... :P

Voor mij de vraag wie er van die twee in het spel terugkeert? Of allebei niet?

Als we uitgaan van het scenario dat één van hen terugkeert dan kan deze theoretisch gezien de mol zijn, maar dan zitten we dus met een mol die in de opdrachten 1 en 2 van aflevering 1 helemaal niks heeft bijgedragen aan de pot zo laag mogelijk houden en dat is toch de primaire taak van een mol. Kan haast niet zou je zeggen, maar de makers hebben de mol ook al eens rood scherm gegeven.

Eerst aflevering 1 nog maar eens opnieuw kijken.

EDIT:

Yana voor nu...

Verdacht moment: bij "Robot, R2 - .." alleen "Robot R2" noemen, de puntjes niet opmerken en leek toch eerst R2 als rastercoördinaten te willen nemen. Bovendien als schutter in opdracht 1 een goede molpositie.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 18:44:44 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023/2026, Realitynet F1 Manager 2025

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #47 Gepost op: 5-04-2026, 19:03:07 »
Julie

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
« Reactie #48 Gepost op: 5-04-2026, 20:07:54 »
Resultaten van de poll voorafgaand aan aflevering 2:
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline FeniXIV

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #49 Gepost op: 5-04-2026, 20:11:59 »
Na afl. 1 is mijn molgevoel het sterkst bij ...

Karla, die als enige een minimum aan molboekjes weet te scoren. Maxim die nota bene zijn eigen boekje weet los te maken en zich zo goed als verzekerd van deelname aan de volgende ronde. In dit opzicht zou de mol in beide gevallen een kleine held zijn.

En dan is er nog de onzekere factor die voor extra intrige zorgt, na vanavond weten we wat deze twist zal brengen maar ik sluit Abigail en Vincent zeker niet uit. Extra intrige is altijd verdacht in De Mol en hoogstwaarschijnlijk sluit deze aan bij mijn verdachten.

Mijn voorlopige hoofdverdachte is Karla. Ze straalt iets onweerstaanbaar molachtigs uit, gevaarlijk voor tunnelvisie, dus ik blijf nog even een open blik houden.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #50 Gepost op: 5-04-2026, 21:26:26 »
Maxim

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #51 Gepost op: 5-04-2026, 21:28:01 »
Dries
Heel verdacht op het strand.
Kreeg vertrouwen tijdens het duel.
Stemde op Abigail

« Reactie #52 Gepost op: 5-04-2026, 21:54:35 »
Dries
Heel verdacht op het strand.
Kreeg vertrouwen tijdens het duel.
Stemde op Abigail
Dries is absoluut niet de mol. Te opvallende acties, dan ga je toch niet meteen voor de pasvraag. 8.4 seconden was echt te kloppen. Dries bleef ook achter in de eerste opdracht. Dries was vorige week de eerste in zijn tussenopdracht om te zeggen om de tip te geven aan degene in de boot.

Ik moet de aflevering nog opnieuw bekijken voor het samenvatten, maar er is geen enkel uitgevallen die ik in het oog houd:
Julie, Wout, Maxim, Yana, Yannis en Isabel.

Hoewel ik het niet voel bij Yannis, doet hij wel rare dingen.

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 5-04-2026, 21:56:59 »
1.Dries
2.Maxim
3.Abigail

4.Yannis
5.Yana
6.Isabel
7.Wout
8.Julie

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #54 Gepost op: 5-04-2026, 22:17:06 »
Wout, Maxim, Yannis of Yana

Moet de afl nog n keer zien wie van hun op 1 komt

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 5-04-2026, 22:21:59 »
Maxim absolute hoofdverdachte voor mij. Extreem mols in de openingsopdracht vorige week, stuurt de groep initieel richting Abigail, is meteen tegenstander van het idee om één kandidaat in elke groep weg te sturen, drukt zelf op de knop, verantwoordelijk voor meerdere telefoontjes naar de ingegraven kandidaten inclusief een compleet overbodige oproep om hun mening te krijgen over een naar mijn inzien enorm eenvoudige vraag op het einde. Zeer verdacht in elke opdracht.

« Reactie #56 Gepost op: 5-04-2026, 22:27:12 »
Maxim absolute hoofdverdachte voor mij. Extreem mols in de openingsopdracht vorige week, stuurt de groep initieel richting Abigail, is meteen tegenstander van het idee om één kandidaat in elke groep weg te sturen, drukt zelf op de knop, verantwoordelijk voor meerdere telefoontjes naar de ingegraven kandidaten inclusief een compleet overbodige oproep om hun mening te krijgen over een naar mijn inzien enorm eenvoudige vraag op het einde. Zeer verdacht in elke opdracht.
Als mol als eerste spreken is een beetje risicovol, vind je niet ?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #57 Gepost op: 5-04-2026, 22:28:15 »
En Maxim komt ook extreem sympathiek over, iedereen te vriend houdend. Kan prima dat dat echt is, maar is ook ideaal voor de Mol.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #58 Gepost op: 5-04-2026, 22:28:30 »
Ik kom nu op: Yannis
Vlak daarachter: Yana, Maxim en Isabel

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 5-04-2026, 22:46:47 »
Wout, daarna Maxim, en daarna alle andere kandidaten.