Poll

Wie is de Mol?

Julie
15 (11.3%)
Maxim
24 (18%)
Wout
94 (70.7%)

Totaal aantal stemmen: 133

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 25086 keer)

Offline Laer

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #60 Gepost op: 5-04-2026, 23:04:15 »
Als mol als eerste spreken is een beetje risicovol, vind je niet ?
Enigszins wel, maar door het initiatief te nemen, krijg je de groep meteen in de richting die je wil. Ik zie het in ieder geval niet als een punt tegen hem.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #61 Gepost op: 5-04-2026, 23:38:39 »
1. Wout
2. Isabel
3. Maxim
4. Yannis

5. Yana
6. Dries
7. Julie

8. Abigail

Ik denk dat ik toch voor Wout als hoofdverdachte moet gaan, puur omdat het net wat subtieler is dan Maxim die volgens mij nepmolt.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 23:40:54 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline JaccoS

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #62 Gepost op: 5-04-2026, 23:56:08 »
Ik ga voor Isabel

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #63 Gepost op: 5-04-2026, 23:59:22 »
Ik denk dat we nu wel echt voor een man moeten gaan als mol..... die wilden allemaal -2000 uit de pot, in feite 4000 verschil, een grote poet dus. Zoals Julie en Yana, die wilden toch Vinny terug. Nou ja, Karla had ik al geschrapt dus dat helpt niet.

Dan blijf ik erbij, die 4 'uit de groep' zijn niet de mol, dus Abigail niet. En Yannis, mag ik dat zeggen bij de Belg, vond ik nogal lullig doen tegen die arme Dries. "Jij hebt geen ritme, ik versla jou". Waar is dat voor nodig? Een mol doet dat niet. Isabel blies ook wel erg hoog van de toren.

Dan de altijd vriendelijke Wout. Die zorgt ervoor dat in het laatste spel niks verdiend wordt door meteen de knop te drukken. Ik vond Maxim iets te veel in beeld komen als degene die zorgde dat Abigail terugkwam. In de Belg wordt dit altijd meer weggeedit, zoals destijds met Pieter die zo'n groepsbeslissing ook moest sturen, dat was subtiel. Maar wat deze heren wel goed deden samen was de 2600 euro de pot invaren, dat was toch nergens voor nodig als je escudo verkeerd zegt.....

Ik kan wel meekomen in Dries als mol. Door te passen wordt er uiteindelijk ook niets verdiend. Op het strand was de molactie wel erg obvious alleen ja. En zijn startpositie aan de paal was niet erg sterk. Maar je moet wat. Op de 2e hand Isabel vanwege het overacteren.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2026, 01:20:09 door Lo »
:)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #64 Gepost op: 6-04-2026, 08:08:35 »
Ik ga gewoon voor Maxim. De manier waarop hij als jonkie van 26 een ruzie beslecht over jokers in het andere team was opvallend. Hij zette ze allemaal op hun plaats.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #65 Gepost op: 6-04-2026, 09:45:51 »
€2600 binnenhalen is toch best veel, zou je idealiter als mol niet doen..
Maxim had maar liefst 3 kansen in het water te vallen en Wout ook 2, plus ze hadden makkelijk de verkeerde munt kunnen nemen waarbij de tijd verstreken was......

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #66 Gepost op: 6-04-2026, 11:02:41 »
De pot stond in de min,  dus ik neem aan dat dit een opdracht was die bedoeld was om de pot weer een zetje te geven.  Toevalig hebben we dit letterlijk in een hele vergelijkbare opdracht eerder gezien (Griekenland aflevering 1)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 6-04-2026, 11:06:28 »
Dat klinkt begrijpelijk, maar er zit een verschil tussen als mol meewerken in plaats van tegenwerken en een bovenkandidaatse prestatie leveren. 6 van de 8 kandidaten houden het nog niet een ritje vol, Maxim 3 ritjes.. Dat is er toch wel een beetje over. Overcompensatie omdat hij zorgde voor die min-pot is ook niet nodig, want die pot kwam zo laag door Abigail/het programma.

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #68 Gepost op: 6-04-2026, 13:38:33 »
Maxim had maar liefst 3 kansen in het water te vallen en Wout ook 2, plus ze hadden makkelijk de verkeerde munt kunnen nemen waarbij de tijd verstreken was......
Als je in het water valt, lig je uit de opdracht. Als je in de opdracht blijft, kan je zorgen dat er veel gebeld wordt en/of er foute antwoorden worden doorgegeven.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #69 Gepost op: 6-04-2026, 15:50:56 »
Ik ga nu toch ook wel voor Wout of Maxim
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #70 Gepost op: 6-04-2026, 19:03:40 »
Als je in het water valt, lig je uit de opdracht. Als je in de opdracht blijft, kan je zorgen dat er veel gebeld wordt en/of er foute antwoorden worden doorgegeven.
200jes uit de pot of alles uit de pot, 200jes of 2600, that's the question.... Wout en Maxim kunnen we gevoeglijk schrappen....

Offline Rinusoide

• Forumlid
« Reactie #71 Gepost op: 6-04-2026, 19:26:15 »
Maxim nog steeds op 1, gevolgd door Wout op 2. Het enige wat ik tot nu toe tegen Maxim vind spreken is de speedboot. Hij ging als eerste met het risico direct af te vallen en wachtte tot Julie het eerste antwoord gokte.
De positie van Wout was daar beter, maar bij de openingsopdracht dan weer een stuk slechter. En daar til ik zwaarder aan.

Yana zou ook nog kunnen, ik geef het best een aardige kans dat de mol bij de schutters zat. Yannis (en Isabel) vind ik behoorlijk fel, lijkt me niet handig als mol. Dus die acht ik wat minder waarschijnlijk.

Abigail en Dries zijn het niet en Julie staat bij mij ook op het randje van strepen.

Online Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #72 Gepost op: 6-04-2026, 20:24:09 »
De mol zit voor mij in de groep die koos voor drukken bij de duel opdracht.

Julie is te passief en Wout heeft in opdracht 1 geen invloed gehad op het veiligstellen van zijn boekje.

Blijven over Yannis, Yana en Maxim.

Bij alle 3 zie ik verdachte dingen dus heb nog geen kandidaat die er voor mij uitspringt.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2026, 20:26:11 door Mollenmania »

Offline VK

• Forumlid
  • Wielerspel en nog een beetje mollenvangen
« Reactie #73 Gepost op: 6-04-2026, 22:00:33 »
Abigail, als enige 2/12e dat ze de mol is. En dat ze daar met -2000 zat nadat ze ongeveer had voorgedaan hoe de fles ontkurkt moest worden….

Maar eigenlijk heb ik geen idee. Ik ga dus maar voor de statistiek.
Alles wat voortreffelijk is, is even moeilijk als zeldzaam.

Offline tumtum22

• Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 7-04-2026, 00:43:40 »
Ik zat al behoorlijk te semi-tunnelen op Karla en aflevering 2 bleef dat bevestigen tot de laatste 5 minuten. Dus er moet even teruggekeken worden met een andere bril (knipoog naar WIDM afl. 6 not intended). Vooralsnog denk ik dan aan Wout, maar heel stevige onderbouwingen heb ik nog niet.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #75 Gepost op: 7-04-2026, 09:31:53 »
Voor een kandidaat die in de eerste opdracht nog als beste/sterkste werd uitgekozen, valt Yannis wel heel snel van het bootje in aflevering 2. Ook wordt hij bij de duels op het plein bij timing gezet en niet bij kracht. 

Nu kennen we de groep wat beter. Dan kun je jezelf ergens afvragen, was bij de keuze van de Mol het duo Maxim/Yana of Wout/Yana bijvoorbeeld niet logischer geweest in de allereerste opdracht als beste/sterkste duo? En was het dus Yannis die zichzelf daar neer heeft gezet? Kandidaten afschieten lijkt ook wel een veiligere keuze om door te raken dan je eigen boekje te moeten vrijspelen.

Van het groepje dat zijn eigen boekje namelijk moest vrijspelen, kun je eigenlijk alleen Maxim niet afstrepen als Mol. De anderen worden te snel geraakt (Isabel) of gaan veel te lang onnodig door (Wout). Of lagen al te vroeg uit het spel (Dries,Abigail) of zaten simpelweg op een slechte positie (Julie).
« Laatst bewerkt op: 7-04-2026, 09:35:26 door Reflektor »
De leepste snor van het land

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 7-04-2026, 10:31:00 »
Het geheel leidt me naar Maxim.
Maar de meerderheid hier ook, dus toch nog wat reserve houden. Yana of Isabel kan ook nog.
« Laatst bewerkt op: 7-04-2026, 11:32:36 door Betonmol »

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 7-04-2026, 12:37:11 »
Maxim komt het meest verdacht naar voren maar hij krijgt nu de meeste stemmen waardoor ik twijfel. Yana zou ook de mol kunnen zijn, Wout verdenk ik in mindere mate.

Online Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 7-04-2026, 12:58:22 »
Voor een kandidaat die in de eerste opdracht nog als beste/sterkste werd uitgekozen, valt Yannis wel heel snel van het bootje in aflevering 2. Ook wordt hij bij de duels op het plein bij timing gezet en niet bij kracht. 

Nu kennen we de groep wat beter. Dan kun je jezelf ergens afvragen, was bij de keuze van de Mol het duo Maxim/Yana of Wout/Yana bijvoorbeeld niet logischer geweest in de allereerste opdracht als beste/sterkste duo? En was het dus Yannis die zichzelf daar neer heeft gezet? Kandidaten afschieten lijkt ook wel een veiligere keuze om door te raken dan je eigen boekje te moeten vrijspelen.

Van het groepje dat zijn eigen boekje namelijk moest vrijspelen, kun je eigenlijk alleen Maxim niet afstrepen als Mol. De anderen worden te snel geraakt (Isabel) of gaan veel te lang onnodig door (Wout). Of lagen al te vroeg uit het spel (Dries,Abigail) of zaten simpelweg op een slechte positie (Julie).

Eens met deze post.
Yana snap ik nog als sterkste vrouw, maar in de plaats van Yannis had ik idd eerder een Wout of Maxim gezet.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #79 Gepost op: 7-04-2026, 13:25:36 »
Het is Isabel. Op basis van 2.3. Wat een actrice. Geef haar een Oscar.
Afwisselend ergens tussen keiharde bankdirecteur en klein meisje moeten we Isabel terug zien te vinden.
Ik heb de administratie vast bijgewerkt.