Heb het even opgezocht en Yannis en Maxim waren in aflevering 1 en 2 vooral de hoofdverdachten van kijkend Vlaanderen.
Maxim begint te obvious te worden voor een Mol.
Een naam die bij mij nu onverwachts naar boven komt drijven is Yana. Zit op goede posities en blijft tot nu toe redelijk onder de radar. Heeft net zoals veel oud-mollen een prachtige glimlach die veel deugnieterij kan verbloemen. Daarnaast geloof ik niet dat zij zo slecht zou zijn in hoelahoepen.
EDIT: haar keuze om haar duel met Karla (het hoelahoepen) expres te verliezen is ook supermols. Ze weet inmiddels wel dat haar groep toch gaat drukken en er geen geld meer verdiend gaat worden. Doordat het spel langer door blijft gaan komt er alleen maar meer wantrouwen in de groep, omdat Dries en Abigail voor een pasvraag kiezen waardoor de bom echt losbarst. Perfecte Mol-actie.
Ja, maar door gelijk te komen bestaat de kans dan weer dat beide teams toch besluiten om niet meer te drukken en te kiezen voor een situatie waarbij 1 uit elke groep wordt geëlimineerd. De stand kwam hierdoor op 1-1. Geen van beide teams weet op dat moment wie in de volgende proeven het sterkst gaat spelen. Beide teams nemen hier dan dus een risico om het duel aan te gaan en te verliezen. Het zou dus net in Yana (als mol) haar voordeel zijn om de proef te winnen. Want als ze de proef wint is het 2-0. Het andere team MOET dan wel drukken, want als niemand drukt verliest dat team sowieso. Dat wil zeggen dat de twee volgende rondes er SOWIESO gaat gedrukt worden. Het andere team kan het zich simpelweg niet permitteren om niet te drukken. Die druk is er minder als de stand gelijk is.
Hiermee wil ik niet zeggen dat Yana de mol niet kan zijn trouwens. Misschien kon ze simpelweg niet goed hoelahoeppen. Misschien had ze als mol dit thuis wel geoefend, maar kan ze het gewoon niet. Hoelahoeppen kan je, of je kan het niet. Het is niet iets dat je "een beetje" kan. Als je weet hoe het moet kan je dit minuten volhouden. Kan je het niet dat hangt ie op een paar seconden aan je voeten. En ze wou ook die proef in eerste instantie niet doen. Ze gaf niet aan de lenigste te zijn. Het was Yannis die haar in die positie zette
Misschien net omdat ze wist wat de proef zou zijn en ze wist dat van al die proeven zij hier niet goed in was. Ik neem aan dat de mol verschillende van die proeven thuis heeft geoefend.