Auteur Topic: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Porto  (gelezen 4233 keer)

Offline Hadewychisdemol

• Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • Mol Online 2018
[Aflevering 1] Opdracht 2 - Porto
« Gepost op: 29-03-2026, 19:46:27 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 1.

Waar is Wally?:          FC de Kampioenen:          Portohelm:         
IsabelKristofDries
KarlaYannisJulie
MaximMaïté
YanaWout

+€1.700
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 23:06:37 door Brtdm »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] Opdracht 2 - Porto
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2026, 21:26:07 »
Wie was degene die 8 verstond in plaats van 7, toen de foute flessen vanaf de brug werden omgeroepen? Ik weet niet meer of het Yannis of Kristof was.
« Laatst bewerkt op: 29-03-2026, 21:35:51 door Eva. »

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2026, 21:36:05 »
Yannis of kristof . Yannick doet  niet  mee

Ik, weet niet wie van de twee het was , stemmen bij gezichten lukt nog niet zo goed.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2026, 21:46:05 »
Teruggekeken, het was Kristof.

Offline Barry21

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2026, 23:26:32 »
Ik vond die 2 in de boot eigenlijk totaal niet mols.

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2026, 23:52:50 »
Eens, ze hadden de perfecte positie, werden Mols in beeld gebracht, maar deden het eigenlijk gewoon goed.

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 30-03-2026, 01:05:02 »
Wie was degene die 8 verstond in plaats van 7, toen de foute flessen vanaf de brug werden omgeroepen? Ik weet niet meer of het Yannis of Kristof was.

Volgens mij vergisten ze "fout" met "acht", en niet "zeven". Vanop een afstand, in de wind, zonder te weten wat er zou geroepen moeten worden, lijkt me dat niet onmogelijk.

« Reactie #7 Gepost op: 30-03-2026, 01:36:52 »
Volgens mij vergisten ze "fout" met "acht", en niet "zeven". Vanop een afstand, in de wind, zonder te weten wat er zou geroepen moeten worden, lijkt me dat niet onmogelijk.
Hebben altijd juiste cijfers die ze hoorden, goed uitgesloten. Deden bijna alles juist, ook waren ze net op tijd bij de 2de brug waardoor dat hen onmols maakt.

Plus als fervente kijker van De Kampioenen vroeger, weet ik totaal niet wanneer Carmen porto bestelt.

« Reactie #8 Gepost op: 30-03-2026, 03:17:22 »
Eens, ze hadden de perfecte positie, werden Mols in beeld gebracht, maar deden het eigenlijk gewoon goed.
Niet 100 % mee akkoord dat de boot de beste molpositie was, de mol zit meestal bij het geld en dat waren de 2 tussenopdrachten. Zij gaven de tips door naar de boot (verkeerde tip, of te laat komen bij de brug), plus hadden elk € 3.000 te verdienen. Vanuit de boot had je geen invloed op de andere groepen.

Bij Wout, Julie en Dries waren die aan het dicussiëren als ze hun tussenopdracht nog eens wouden doen of de tip al doen. Dat vond ik opvallend

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 30-03-2026, 08:58:28 »
Jawel je hebt alle invloed: de rest kan al het geld bij elkaar spelen, als jij de verkeerde fles kiest is het voor niks geweest.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 30-03-2026, 09:15:37 »
Ja Pascalleke  ::love::

« Reactie #11 Gepost op: 30-03-2026, 09:26:14 »
Jawel je hebt alle invloed: de rest kan al het geld bij elkaar spelen, als jij de verkeerde fles kiest is het voor niks geweest.
Daar gaat of staat het mee, dat is juist. Maar je hebt geen invloed op die tussenopdrachten. Van daaruit wel.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 30-03-2026, 10:13:30 »
Verdachte montage dat we de geëlimineerde fles en uiteindelijke beslissing (uit 2 flessen?) niet te zien krijgen.
Meestal betekent het wel iets als zo'n zaken niet getoond worden.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 30-03-2026, 11:32:12 »
Verdachte montage dat we de geëlimineerde fles en uiteindelijke beslissing (uit 2 flessen?) niet te zien krijgen.
Meestal betekent het wel iets als zo'n zaken niet getoond worden.

Is dat niet vooral om de spanning er in te houden? Eerst weten hoeveel er verdiend kan worden en pas daarna te weten komen of het verdiend werd.
(Natuurlijk kunnen ze nadien nog het keuzemoment laten zien, maar dat is dan een beetje vijgen na Pasen.)

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 30-03-2026, 11:40:44 »
Niet 100 % mee akkoord dat de boot de beste molpositie was, de mol zit meestal bij het geld en dat waren de 2 tussenopdrachten. Zij gaven de tips door naar de boot (verkeerde tip, of te laat komen bij de brug), plus hadden elk € 3.000 te verdienen. Vanuit de boot had je geen invloed op de andere groepen.

Bij Wout, Julie en Dries waren die aan het dicussiëren als ze hun tussenopdracht nog eens wouden doen of de tip al doen. Dat vond ik opvallend

De boot was zeker een goede positie. Uiteindelijk maakt het niet uit hoeveel geld er wordt verzameld als het allemaal ongedaan kan worden gemaakt door een foute fles te kiezen.
Alleen: ze deden het eigenlijk best goed. Enkel eventjes de 8 ipv 7 horen bij de laatste brug was verdacht, maar ze corrigeren het snel, nemen ook de juiste beslissing om 500€ op te offeren om zo 100% zeker bij de juiste fles uit te komen. Kristof is diegene die de 8 ipv de 7 hoort, maar is ook diegene die opmerkt dat ze roepen, terwijl hij dit ook had kunnen negeren mocht hij De Mol zijn.

Ik denk dat De Mol eerder bij de Waar is Wally-opdracht zat: daar is het meeste geld te verdienen, 1000€ per Wally. Ook gemakkelijk te saboteren.
I was blind but now I can see

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 30-03-2026, 18:50:58 »
Weten Yannis en Kristof hoeveel de anderen verdiend hebben als ze een fles kiezen? Nee toch? 

Ik vond het ook opvallend dat we de keuze van fles 8 niet te zien krijgen. Daarnaast is er in de eerste opdracht al 10.000 euro verloren gegaan, en is het aflevering 1 waar je als mol ook even wat geld in de pot kan brengen zodat niemand je sterk verdenkt. Een Kristof durf ik dus nog niet af te schrijven, en is ook een stuk minder obvious dan Maxim als mol.
De leepste snor van het land

« Reactie #16 Gepost op: 30-03-2026, 19:30:29 »
Ik zeg het maar, maar als die tips er niet zijn, is de kans erg klein dat ze de juiste fles gaan hebben. Als de boot voorbij de brug is, is er geen tip en wordt het veel meer gokken in de boot.

Hier werk je als mol een beetje mee omdat het niet veel geld is en het is nog maar de 2de opdracht.

Je kan zowel bij de porto als bij de waar is wally als mol zitten. Het enige wat de mol zou doen in deze 2de beginopdracht van het seizoen, is oftewel verkeerde info oftewel beetje vertraging geven. Dat maakt Maxim iets minder verdacht, dat hij vraagt als de andere 2 weten wat de 2de grootste berg is.

Dan kijk ik naar Julie, Maxim, Isabel, Yana en Wout. Dries is de enige die hier kandidaats overkomt, die niet wil blijven staan en de tips kunnen geven.

Stel de tips komen niet door, moeten Yannis en Kristof al minstens 4 flessen over kiezen. Kristof had fles 5 eerst gezegd, maar dankzij de tips was die niet meer in het spel.

« Laatst bewerkt op: 30-03-2026, 19:32:08 door Fervente mollenjager »

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 30-03-2026, 20:30:56 »
De keuze voor fles 8 zien we toch impliciet, niet? Nadat Kristof en Yannis alle info van de twee andere groepen hebben toegeroepen gekregen wisten ze dat van de drie ‘kanshebbers’ die ze hadden na hun proeverij (flessen 5, 6 en 8 ) ze fles 5 konden schrappen. Dus bleven alleen 6 en 8 over. En dan krijgen ze een kaartje van ‘Pascale’ (de mooie Portugese achter de bar) waarop staat dat ze voor 500 euro een (foute) fles kunnen elimineren. Op dat voorstel gaan ze in (ze luiden de bel). Dan is het toch logisch dat fles 6 wordt geëlimineerd en ze enkel de juiste overhouden? Dat wisten wij toch als kijkers? Zelf hadden Kristof en Yannis nog geen zekerheid of fles 8 de juiste was (ze hadden zich ook nog kunnen vergist hebben bij het proeven) maar wij als kijkers wel.

Dat is zeker een logische uitleg.
Maar 'weten' als kijker doen we dat niet.
Het kan even goed zijn dat fles waarvan ze dachten dat die het niet was werd geëlimineerd en ze dus nog hebben moeten gokken tussen 6 en 8.  Of proberen te manipuleren naar 6, indien een van hen de mol is.  ;)

« Reactie #18 Gepost op: 30-03-2026, 20:33:19 »
De keuze voor fles 8 zien we toch impliciet, niet? Nadat Kristof en Yannis alle info van de twee andere groepen hebben toegeroepen gekregen wisten ze dat van de drie ‘kanshebbers’ die ze hadden na hun proeverij (flessen 5, 6 en 8 ) ze fles 5 konden schrappen. Dus bleven alleen 6 en 8 over. En dan krijgen ze een kaartje van ‘Pascale’ (de mooie Portugese achter de bar) waarop staat dat ze voor 500 euro een (foute) fles kunnen elimineren. Op dat voorstel gaan ze in (ze luiden de bel). Dan is het toch logisch dat fles 6 wordt geëlimineerd en ze enkel de juiste overhouden? Dat wisten wij toch als kijkers? Zelf hadden Kristof en Yannis nog geen zekerheid of fles 8 de juiste was (ze hadden zich ook nog kunnen vergist hebben bij het proeven) maar wij als kijkers wel.
Er waren er nog 2 over toch ? Dus 1 elimineren en de kans wordt nog groter dat ze juist zijn.

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 30-03-2026, 21:17:38 »
@ smilin jack
Maar er wordt door Gilles in de voice-over toch al vrij vroeg in de opdracht gezegd (aan ons kijkers) dat fles 8 de juiste is? Dan weten wij toch dat ze uiteindelijk de juiste fles als enige overhouden na de eliminatie van 6 (na het ‘betalen van die 500 euro)? Fles 5, die zij ook bij de ‘kanshebbers’ hadden, konden ze elimineren op basis van de info die ze kregen vanaf de brug.
Dus in mijn opinie is er helemaal geen behoefte om die keuze 6 of 8 nog eens ten overvloede te tonen, we hebben ze gezien.
Anders vrees ik dat ik je niet begrijp.

We weten als kijker inderdaad dat fles 8 de juiste fles is.  Ik dacht dat je bedoelde dat wij als kijker weten dat Pascale fles 6 heeft geëlimineerd.  En dat weten we - volgens mij - niet.

Flessen 6, 8 en 9 staan er nog. 
Stel dat Pascale fles 9 elimineert, dan blijven de twee kanshebbers over en is het tonen van de keuze tussen 6 en 8 alles behalve overbodig.