Er is iets aan deze opdracht dat ik persoonlijk zeer interessant vind. Ik heb dit voor alle duidelijkheid niet zelf gevonden maar heb de toestemming van forumlid
Molshoop_ om dit te plaatsen. Ik heb het proberen samenvatten (dus sorry als het te lang is

)
Het gaat over productie en montagetechnische zaken. Alles is vooral gebaseerd op 1 specifiek screenschot.
Het gaat enkel over het Dokter Bibber spel dat gecombineerd wordt met de rallycross. Het zegt dus weinig over
Wout en
Yana.
De tekst met “
Wie het meeste decibels produceert krijgt info over de Mol” zit enkel onder de 2
dopsleutels (zie printscreen met de tekst ook onder de rechtse dopsleutel). Als ze deze hint te zien krijgen proberen ze zo veel mogelijk decibels te produceren door op de trompet te blazen.

De racers krijgen eerste enkel
bas en drum. Door
1 tool uit het Dokter Bibber spel te krijgen, horen de racers
piano . Bij de
2de tool gitaar en bij de
3de tool Zang.
Wat doet de montage ons geloven? Dat
Isabel en
Yannis amper 1 tool (de dopsleutel) uit te auto krijgen. En de voice over van GDC doet ons geloven dat Isabel snel na het dokterbibberen van de dopsleutel de hint kan lezen en gaat trompet spelen.
Julie en
Dries krijgen ook alleen piano te horen wat suggereert dat er maar 1 tool uit de auto werd gehaald.

Maar, wat zien we op dit screenschot? Drie tools waaronder 2 dopsleutels. Wat betekent dit? Uiteraard verloopt het Dokter Bibber spel en de rallycross niet simultaan. Dit gebeurt trouwens bij de meeste opdrachten wegens technische redenen. Dus het tijdschema van het Dokter Bibber spel wordt nadien toegepast op de rallycross. Als tools pas uit de auto werden gehaald (volgens het tijdschema) op het moment dat het racen reeds is gestopt (omdat ze het liedje juist hebben of Pedro heeft de auto aangereden) dan tonen ze die tools niet in de montage omdat dit chronologisch het meest logische is. Als ze ons meer tools tonen zouden we ook verwachten om meer muziek te horen (piano, gitaar, zang).
Dus het lijkt erop dat
Isabel heel laat op de trompet gaat blazen en helemaal geen tijd heeft verspilt met het trompetten. En aangezien
Julie en
Dries enkel de piano horen wijst dit erop dat
Julie tussen tool 1 en tool 2 reeds door Pedro werd aangereden.
Als we naar de andere 2 situaties kijken:
Dries en
Julie halen redelijk snel 2 tools uit de auto maar nemen veel tijd bij de trompet waardoor er geen 3de tool wordt uitgehaald binnen een snelle tijd. De 2de tool is de dopsleutel.
Waarom?
Abigail en
Maxim horen geen zang.
Of
Abigail en
Maxim kennen het liedje snel. Kan mols zijn van
Julie en
Dries.
Abigail en
Maxim halen super snel 2 tools tegelijkertijd uit de auto maar de 3de tool (de dopsleutel) duurt zeer lang en ze beginnen enorm laat aan de trompet.
Waarom?
Yannis en
Isabel horen geen zang.
Lijkt mij ook onmols. Of Yannis lang of kort rijdt weten we niet maar kent net voordat Pedro hen raakt het liedje.
Mijn mening over het tijdstip dat de dopsleutel uit de auto wordt gehaald:
Ik denk dat je als mol niet te veel tools snel uit de auto wil halen maar wel de dopsleutel met de hint wil vrijspelen. De dopsleutel als 3de tool is onmols. De dopsleutel als 1ste tool is Mols maar laat aan de trompet beginnen en een 2de en 3de tool uit de auto halen is dan weer onmols want je collega kan eventueel snel een andere tool uit de auto halen. De dopsleutel als 2de tool uit de auto halen en geen 3de tool meer uit de auto halen kan ook mols zijn.
=>
Maxim lijkt mij dus het meest onmols bij het dokterbibberen en
Julie het meest mols