Na het herbekijken van de eerste aflevering ga ik haar voorlopig nemen als Mol.
Maxim scoort misschien nog net iets meer molpunten, maar het ligt er wat te dik op bij hem.
Yana zat bij de schutters en dat is voor mij toch dé positie waar je bijna zeker bent van je plaats in de groep, zonder het risico in quarantaine geplaatst te worden.
Yanis wordt meer in beeld gebracht en ik heb het gevoel dat telkens hij iemand raakt of de roos raakt, het ook duidelijker in beeld wordt gebracht, waardoor het lijkt alsof hij beter is met de boog en de verdenking meer op hem rust.
Yana zat, net als Maxim, bij de Wally-opdracht. Daar viel het meeste te verdienen en liep ook het meeste mis. Yana kent R2-D2 niet, maar komt na enige tijd toch met de juiste G7. Dit duurde wel even. Was ze een kandidaat die Maxim aan het testen was? Of een Mol die misschien dacht dat Maxim haar aan het testen was?
Dan bij de tweedehoogste berg weet ze uiteraard wel direct het antwoord, want het is eenvoudig scoren: je geeft het goede antwoord, maar je weet ook dat er geen tijd meer is voor Maxim om terug naar beneden te lopen om op de kaart te kijken.
Ze lijkt wel heel hard op Alina. Beetje te hard misschien. Ik zou denken dat de makers hun mollen misschien iets meer differentiëren, want nu is de connotatie met Alina wel heel snel gemaakt.