Auteur Topic: [Kandidaat] Yana  (gelezen 2741 keer)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
[Kandidaat] Yana
« Gepost op: 29-03-2026, 20:40:28 »

Yana (33) | digitaal adviseur uit Grimbergen

Bespreek hier alles over Yana!
« Laatst bewerkt op: 30-03-2026, 13:43:51 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

• Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Yana
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2026, 21:42:11 »
Leuke eerste indruk, lekker gedreven aan het boogschieten .

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2026, 22:48:33 »
Toen ze haar kap afdeed en ik haar voor het eerst zag, kreeg ik meteen Alina Churikova vibes. Die eerste indruk werd bevestigd in de tweede opdracht: Yana lijkt niet alleen fysiek op de Mol van Griekenland 2020, maar ook qua gedrag in het spel. Verdorie in de gaten houden, die meid!

Offline widm1992

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2026, 23:44:47 »
Yana lijkt me ook onwaarschijnlijk als mol. Ze schoot niet heel goed met de boog en dan is het risico om niet mee te gaan toch wel groot.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 30-03-2026, 10:09:28 »
Yana lijkt me ook onwaarschijnlijk als mol. Ze schoot niet heel goed met de boog en dan is het risico om niet mee te gaan toch wel groot.
Ze schiet de laatste kandidaat af en ze schiet het merendeel van de touwen door.
Toch niet zo slecht met de boog hoor.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 31-03-2026, 00:47:45 »
Na het herbekijken van aflevering 1 en wat analyseren blijf ik bij mijn eerste indruk: ik bespeur in Yana een Alina Churikova 2.0 (Alina was de Mol in Griekenland 2020, dat weet intussen de halve wereldbevolking, dus ik ga dat hier niet achter een spoiler zetten. Andere forumleden hier doen dat trouwens ook niet voor andere ex-mollen, heb ik al gemerkt.)

De looks, de speelstijl… serieuze Mol-vibes hier. Benieuwd of die blijven volgende week.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 31-03-2026, 11:48:32 »
Na het herbekijken van de eerste aflevering ga ik haar voorlopig nemen als Mol.
Maxim scoort misschien nog net iets meer molpunten, maar het ligt er wat te dik op bij hem.

Yana zat bij de schutters en dat is voor mij toch dé positie waar je bijna zeker bent van je plaats in de groep, zonder het risico in quarantaine geplaatst te worden.
Yanis wordt meer in beeld gebracht en ik heb het gevoel dat telkens hij iemand raakt of de roos raakt, het ook duidelijker in beeld wordt gebracht, waardoor het lijkt alsof hij beter is met de boog en de verdenking meer op hem rust.
Yana zat, net als Maxim, bij de Wally-opdracht. Daar viel het meeste te verdienen en liep ook het meeste mis. Yana kent R2-D2 niet, maar komt na enige tijd toch met de juiste G7. Dit duurde wel even. Was ze een kandidaat die Maxim aan het testen was? Of een Mol die misschien dacht dat Maxim haar aan het testen was?
Dan bij de tweedehoogste berg weet ze uiteraard wel direct het antwoord, want het is eenvoudig scoren: je geeft het goede antwoord, maar je weet ook dat er geen tijd meer is voor Maxim om terug naar beneden te lopen om op de kaart te kijken.

Ze lijkt wel heel hard op Alina. Beetje te hard misschien. Ik zou denken dat de makers hun mollen misschien iets meer differentiëren, want nu is de connotatie met Alina wel heel snel gemaakt.
I was blind but now I can see

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #7 Gepost op: 31-03-2026, 17:43:31 »
Misschien zijn die Alina-mol-vibes wel bedoeld als afleiding van Yannis. Toe de twee hun doeken afdeden aan het strand vond ik Yana haar reactie veel natuurlijker overkomen dan die van Yannis. In de Wally opdracht vond ik haat wel-niet adequate kennis inderdaad ook zo random, dat ik eerder aanneem dat ze kandidaten aan het testen is, of verdacht wil doen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #8 Gepost op: 1-04-2026, 09:25:51 »
Misschien zijn die Alina-mol-vibes wel bedoeld als afleiding van Yannis. Toe de twee hun doeken afdeden aan het strand vond ik Yana haar reactie veel natuurlijker overkomen dan die van Yannis. In de Wally opdracht vond ik haat wel-niet adequate kennis inderdaad ook zo random, dat ik eerder aanneem dat ze kandidaten aan het testen is, of verdacht wil doen.
Precies, Yana was aan het testen, maar gaf vervolgens zelf het goede antwoord G7. Maxim deed dat spelletje mee, maar hij heeft geen goede antwoorden gegeven.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 1-04-2026, 16:44:14 »
Ja, ze gaf G7 als goed antwoord, maar je weet niet of ze zelf aan het testen was, of dat ze door had getest te worden.
Bij de eerste vraag wou ze wel sturen naar R2, ondanks dat de D2 al gezegd was door Isabel. En de K2 beantwoordt ze, maar het maakte niet uit, want er was toch geen tijd meer om terug te gaan.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 7-04-2026, 17:44:33 »
Yana blijft heerlijk onder de radar in ieder geval.

Kent zogenaamd R2-D2 niet en kan zogenaamd niet hoelahoepen. Geloof ik niet helemaal. Zit op goede en sturende posities voor een Mol, terwijl ze alles weg blijft lachen. Ook bij de bekendmaking van Yannis en Yana in aflevering 1 acteert ze veel geloofwaardiger dan Yannis.

Tot slot is liegen iets waar ze in het dagelijks leven al veel ervaring mee heeft, dat ze haar man via Tinder heeft leren kennen mag namelijk niemand weten.  ;)
De leepste snor van het land

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 7-04-2026, 23:39:18 »
Eind afl. 1, dag 3, wanneer de kandidaten zich met hun boekjes voorbereiden op de eliminatie van later die dag, zie je Yana in haar boekje schrijven. Ik heb dat beeld ingezoomd en kon zo lezen wat ze al had genoteerd. Daarbij zag ik iets heel opvallends: Yana schrijft de naam van Isabel foutief als “Isabelle”.

Dat vind ik bizar als Yana de Mol zou zijn, want ik mag er toch van uitgaan dat de Mol allang de namen van alle kandidaten kent en weet hoe je die spelt. De mol heeft (volgens de story telling) trouwens op de vooravond van de openingsopdracht zogezegd nog de dossiers van de kandidaten doorgenomen om te bepalen welke twee ‘buiten de groep’ moesten gezet worden. De Mol kent die namen al veel langer, vermoed ik. Dus weet de Mol ook hoe je Isabels naam juist spelt. Isabel en niet Isabelle.

Een schrijffout van Yana waaruit je zou kunnen concluderen dat ze de Mol niet is?
« Laatst bewerkt op: 8-04-2026, 00:01:25 door Klaartje76 »

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 8-04-2026, 11:09:08 »
Yana blijft heerlijk onder de radar in ieder geval.

Kent zogenaamd R2-D2 niet en kan zogenaamd niet hoelahoepen. Geloof ik niet helemaal. Zit op goede en sturende posities voor een Mol, terwijl ze alles weg blijft lachen. Ook bij de bekendmaking van Yannis en Yana in aflevering 1 acteert ze veel geloofwaardiger dan Yannis.

Tot slot is liegen iets waar ze in het dagelijks leven al veel ervaring mee heeft, dat ze haar man via Tinder heeft leren kennen mag namelijk niemand weten.  ;)

Onder de radar zou ik nu niet zeggen. Na aflevering 1 was ze mijn verdachte. Uitstekende positie bij de openingsopdracht, verdacht bij de brug. Maar minder verdachte zaken bij stemming bij Vincent & Abigail (verdedigde Vincent, maar niet op een luide manier zoals Maxim. Kan ze doen als mol als ze weet dat de meerderheid toch voor Abigail zal stemmen), ik vond haar niet zo verdacht bij het uitgraven.
Eén ding snap ik nog steeds niet bij jouw stelling: waarom zou ze volgens jou het hoelahoeppen moeten verliezen? Als ze wint wordt het 2-0. Het andere team MOET dan drukken, los van wat je eigen team doet. Je bent dan 100% zeker dat beide teams gemotiveerd zijn om te drukken voor minimum 2 rondes. Dat is het enige wat De Mol wil bereiken: dat er gedrukt wordt. Het maakt De Mol niet uit of iemand al dan wel of niet gaat voor een pasvraag. Er moet gewoon gedrukt worden. En als De Mol dit duel wint, dan moest er nog maar één duel door haar team gewonnen worden om zeker te zijn van 0€. Door het 1-1 te laten worden vergroot ze de kans dat het op 2-2 uitdraait, en ik denk niet dat je dat als mol zou willen. Want als het op 2-2 uitdraait weet ik niet of Julie of Isabel zouden drukken. Dan is de keuze tussen 20% kans om er uit te liggen versus 40% kans om er uit te liggen als je verliest toch iets dat zwaar gaat doorwegen. En je weet niet dat de laatste proef iets gaat zijn waar Julie sterk in is.
Dat sluit niet uit dat Yana de mol kan zijn, ze kan zeker de mol zijn. Maar dat ze baat heeft om haar proef expres te verliezen...ik snap daar de logica niet van.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 8-04-2026, 23:08:33 »
@Klaartje misschien kan het later nog leiden naar een verborgen hint?

Onder de radar zou ik nu niet zeggen. Na aflevering 1 was ze mijn verdachte. Uitstekende positie bij de openingsopdracht, verdacht bij de brug. Maar minder verdachte zaken bij stemming bij Vincent & Abigail (verdedigde Vincent, maar niet op een luide manier zoals Maxim. Kan ze doen als mol als ze weet dat de meerderheid toch voor Abigail zal stemmen), ik vond haar niet zo verdacht bij het uitgraven.
Eén ding snap ik nog steeds niet bij jouw stelling: waarom zou ze volgens jou het hoelahoeppen moeten verliezen? Als ze wint wordt het 2-0. Het andere team MOET dan drukken, los van wat je eigen team doet. Je bent dan 100% zeker dat beide teams gemotiveerd zijn om te drukken voor minimum 2 rondes. Dat is het enige wat De Mol wil bereiken: dat er gedrukt wordt. Het maakt De Mol niet uit of iemand al dan wel of niet gaat voor een pasvraag. Er moet gewoon gedrukt worden. En als De Mol dit duel wint, dan moest er nog maar één duel door haar team gewonnen worden om zeker te zijn van 0€. Door het 1-1 te laten worden vergroot ze de kans dat het op 2-2 uitdraait, en ik denk niet dat je dat als mol zou willen. Want als het op 2-2 uitdraait weet ik niet of Julie of Isabel zouden drukken. Dan is de keuze tussen 20% kans om er uit te liggen versus 40% kans om er uit te liggen als je verliest toch iets dat zwaar gaat doorwegen. En je weet niet dat de laatste proef iets gaat zijn waar Julie sterk in is.
Dat sluit niet uit dat Yana de mol kan zijn, ze kan zeker de mol zijn. Maar dat ze baat heeft om haar proef expres te verliezen...ik snap daar de logica niet van.

Ik denk gewoon dat iedereen in de groep van Yana altijd zou drukken, zelfs bij een 2-2 stand (Julie was echt niet voor een compromis gegaan). En meer duels is dus meer wrijving. Prima als je het daar mee oneens bent.  ;)

Verder heb ik simpelweg het gevoel dat Yana zich momenteel minder sterk voordoet dan dat ze daadwerkelijk is. Dat kan meerdere redenen hebben en misschien zie ik het verkeerd, maar ik ga haar zeker beter in de gaten houden.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #14 Gepost op: 9-04-2026, 23:55:53 »
Eind afl. 1, dag 3, wanneer de kandidaten zich met hun boekjes voorbereiden op de eliminatie van later die dag, zie je Yana in haar boekje schrijven. Ik heb dat beeld ingezoomd en kon zo lezen wat ze al had genoteerd. Daarbij zag ik iets heel opvallends: Yana schrijft de naam van Isabel foutief als “Isabelle”.
...

Een schrijffout van Yana waaruit je zou kunnen concluderen dat ze de Mol niet is?

Goed gespot ::ok::

Ik zag het ook in de video toen ik het opzocht. Het kan natuurlijk zo zijn dat de mol dit bewust vekeerd schrijft en ons op het verkeerde been zet, maar het is doorgaans wel iets typisch voor een kandidaat.

Voor aflevering 2 ben ik ook naar Yana gegaan als mol, maar dit en het feit dat ze snel ging voor Vincent als degene die de waarheid sprak en dit ook in de groep gooide, doet mij twijfelen aan Yana als mol.
Winnaar Klassiekers Pool 2023/2026, Realitynet F1 Manager 2025

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 10-04-2026, 09:57:26 »
Ik heb nog wat verder zitten ‘pieren’ in wat Yana in haar boekje schrijft. Volgens dat ik kan zien bij het inzoomen van het beeld van het molboekje schrijft ze ook de naam Kristof verkeerd. Ze schrijft Christof (of zelfs Christophe, ben niet zeker van de laatste letters), met CHR ipv met KR. Tot twee keer toe zelfs, want ze kort zijn naam ook nog ergens af tot Christ.
Eén spelfout wil ik nog aan het toeval toeschrijven maar meerdere namen fout spellen? Mmm, kandidaats?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 10-04-2026, 13:47:57 »
Inderdaad eerder kandidaats.
Tenzij er een opdracht komt waarbij één van de kandidaten een molboekje naar keuze mag inkijken (zo'n opdracht is er al eerder geweest).
Dan is dit mogelijks een red herring van de mol.

Maar voorlopig zou ik eerder zeggen 'kandidaats', maar ik schrijf ze nog niet volledig af.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 10-04-2026, 14:40:10 »
Inderdaad eerder kandidaats.
Tenzij er een opdracht komt waarbij één van de kandidaten een molboekje naar keuze mag inkijken (zo'n opdracht is er al eerder geweest).
Dan is dit mogelijks een red herring van de mol.

Maar voorlopig zou ik eerder zeggen 'kandidaats', maar ik schrijf ze nog niet volledig af.
Het is wel opvallend dat ze precies dit in beeld brengen. Hebben we ooit zo'n pagina van iemand mogen inkijken in een eerder seizoen?
De makers denken erg lang na over elk beeld, en ze kiezen ervoor om dit erin te laten.

En wat je zegt over de molboekjes, er komt een grote twist aan heb ik op dit forum al ergens gelezen. Wellicht moeten alle kandidaten op een bepaald moment verplicht ruilen en verder met het molboekje van een ander?

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 10-04-2026, 16:20:59 »
Het is wel opvallend dat ze precies dit in beeld brengen. Hebben we ooit zo'n pagina van iemand mogen inkijken in een eerder seizoen?
Het gebeurt zelden. Ik herinner me wel dat ze ooit in seizoen Duitsland 2021 een shot toonden van het molboekje van kandidaat Kevin, waarin we konden zien dat hij alles in het Arabisch noteerde (zoals hij zelf aan zijn medekandidaten vertelde). Ik zag daar toen ook ‘verborgen hints’ in, maar helaas, niks van aan.  :)

Ik heb dat screenshot van Kevins boekje nog even uit het archief opgediept (foto hieronder). Hij schreef dus de namen van zijn medespelers in het Arabisch. Heel slim want de anderen konden er dan niks van maken als ze later misschien de kans zouden krijgen om in molboekjes te kijken. Het heeft Kevin toen niet veel geholpen want hij lag er vrij vroeg uit.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2026, 17:03:01 door Klaartje76 »

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #19 Gepost op: 14-04-2026, 19:38:57 »
Bij de rallye opdracht draait alles om vertrouwen.
Er zijn twee spelers die keuzes maken. Isabel koos Yannis. Zij werden niet vertrouwd.
Een even krachtige move is die van Yana die Wout voorstelt. Zij worden wel vertrouwd.
Beide resulteert in hetzelfde: Yannis rijdt niet als laatste.
Nou verdenk ik Isabel, maar ben verbaasd dat Yana niet verdacht wordt. De andere kandidaten staat er alleen maar bij en kijken ernaar?

Yana tunnelt overigens op 1 persoon. Zou zo maar Isabel kunnen zijn na de ZIP line met Gitaar/Piet bij Dries.

Volgende week hebben we een clash, waarschijnlijk over persoonlijk voordeel tussen de twee dames.
Zij zorgen voor de actie.
Yana hamerde ook bij Yannis al op fair play bij de dubbele eliminatie, dan zit ik in totaal al op 3 keer benadrukken dat Yana van de fair play is. Kan zijn dat ze ook wat klein geld pakt, om invloed te hebben op het grote geld.
« Laatst bewerkt op: 14-04-2026, 19:42:21 door foxhunter »