Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 2404 keer)

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
Re: Aflevering 2
« Reactie #20 Gepost op: 6-04-2026, 21:04:21 »
Hoe geweldig De Mol nog steeds is blijkt ook uit het feit dat meer terugkijken de opdrachten alleen maar beter maakt.

Nog maar eens een extra ::bravo:: dus!

Wat een feest dat dit programma nog steeds bestaat. ::feest::

Offline VK

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wielerspel en nog een beetje mollenvangen
« Reactie #21 Gepost op: 6-04-2026, 21:51:03 »
Goede aflevering weer, maar helaas niet mijn voorkeurs kandidaten exit :-).
Vooral Dries die bij 1-1 niet voor 8,4 en de groep durft te gaan, heeft zich bij mij niet populair gemaakt.
Alles wat voortreffelijk is, is even moeilijk als zeldzaam.

Offline HanMic

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 6-04-2026, 22:15:17 »
Vooral Dries die bij 1-1 niet voor 8,4 en de groep durft te gaan, heeft zich bij mij niet populair gemaakt.

Eens. Ik

Abigail en Kristof kon ik nog enigszins plaatsen. Ik supporterde echt voor Karla om er in te blijven, ze verdiende het.

De andere groep ging zonder enige twijfel voor eigen gewin, ik snap het in het spel, maar vind het toch altijd wat lastig als het geld zonder boe of ba aan de kant geschoven wordt uit eigenbelang.

Offline Conejo

• Forumlid
  • Look at this face..
« Reactie #23 Gepost op: 6-04-2026, 22:44:47 »
Meh ik houd niet zo van opdrachten waarbij het niet echt "eerlijk" is wie eruit gaat, 2/5 kans om eruit te liggen (2/4 als de Mol ook nog eens in jouw groep zit) vind ik iets te veel van het goede

Verder vermakelijk! :)
Jammer dat Karla eruit is, enorm leuke vrouw
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Mol2024

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
« Reactie #24 Gepost op: 6-04-2026, 23:13:54 »
Wat heeeeeeeeeerlijk weer !!!!

« Reactie #25 Gepost op: 7-04-2026, 09:33:56 »
En daarom is dat grootste dikste streep ooit door Dries zijn naam als mogelijke mol.

Offline fluffy82

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 7-04-2026, 10:14:27 »
Ik vond het weer fantastisch!!

Wel is dit al de tweede keer (opdracht 1 van de vorige aflevering, laatste opdracht van deze aflevering) waar 'in het spel blijven' de hoofdmotivatie van de opdracht was. Er was dan toevallig ook wel geld, maar dat was voor de kandidaten onmiddellijk bijzaak. Niet onlogisch dat iedereen zo redeneert natuurlijk, maar het vertroebelt het pure principe dat de mol een ander doel heeft dan de rest van de kandidaten wel een beetje.

Bekijk het zo: het doel van het spel, is de Mol ontmaskeren. Maar op die eerste dag of eerste twee dagen, is er nog te weinig gebeurd om écht een idee te kunnen vormen van wie de Mol is. Dus elke afvaller die puur en alleen door de vragenlijst afvalt, is gewoon toeval. Wanneer ze dat wat koppelen aan een "gevecht" om in het spel te blijven, wordt het afvallen al minder aleatorisch, én is er meer kans op molacties om de kandidaten een duwtje te geven voor de komende afleveringen.

Ik sta hier blijkbaar redelijk alleen in, maar ik vond de eerste twee afleveringen op deze manier wél ok en goed doordacht qua spelorganisatie.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #27 Gepost op: 7-04-2026, 21:19:22 »
Ongelooflijk hoog niveau van een programma maken, chapeau. Diepe buiging voor de makers en de kandidaten. Sublieme edit van sublieme gefilmde sublieme opdrachten, hulde!!

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #28 Gepost op: 8-04-2026, 00:06:58 »
En daarom is dat grootste dikste streep ooit door Dries zijn naam als mogelijke mol.
Waarom? Omdat hij zich daar niet populair mee maakte? Het is toch ook dom als hij de mol niet is.

Offline DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #29 Gepost op: 8-04-2026, 00:17:07 »
Mwah, vond de overdreven aandacht die geschonken werd aan het tegen elkaar opzetten nogal storend.(2 v/d 3 opdrachten)
Het ging ineens een stuk minder over het zoeken naar de mol, want iedereen wil in deze zijn eigen hachie redden. (Kritiek die ik nogal geregeld bij de andere mol ook voorbij zie komen, maar daar zal ik verder maar mijn mond over houden...)
Voor mij is dit dus gewoon een dikke misser. Ik heb ook vooruitgespoeld, omdat ik de duels zo ontzettend langdradig vond. (En de uitkomst al wel vaststond.)

Gelukkig met de vooruitblik een beetje klassieke opdrachten.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 8-04-2026, 17:16:51 »
Waarom? Omdat hij zich daar niet populair mee maakte? Het is toch ook dom als hij de mol niet is.

Het is dom, zowel als mol en als kandidaat.
Als kandidaat had hij een uitgelezen kans om het op 2-1 te zetten voor zijn team. Het afdrukken van Yannis op 8.4 seconde is toch een beetje een uitschuiver, waar hij dankbaar gebruik van had moeten maken. Dan moet zijn team nog maar 1 van de 2 opdrachten winnen en dan heeft hij een vrijstelling ipv een pasvraag.
Als mol kan het je niet zoveel schelen. Er is afgedrukt, dus het geld voor die ronde is weg. De stand wordt sowieso 2-1, of 1-2, wat ook ideaal is als mol, want dat wil zeggen dat in de volgende ronde één van de teams zeker moet drukken willen ze nog kunnen winnen. Welk team dit is, maakt niet uit. Dus als mol kan je dan maar beter de sympathieke zijn die het duel aangaat. Al was het maar om het voor jouw team eerlijker te maken. Als Dries de mol is en zijn team verliest dan hebben ze geen 40% kans om af te vallen, maar 50%, dus zijn team is sterk in het nadeel als ze verliezen. Dan zou het fair zijn dat je je team de kans geeft om te winnen. Verlies je het duel, ok, dan is het zo. Maar onnodig je team bijna geen kans geven om nog te winnen...ik denk niet dat De Mol dat zou doen.

Voor mij dus ook wel een streep door Dries.
I was blind but now I can see

Online Luc

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 10-04-2026, 18:06:09 »
Eerlijk gezegd vind ik deze mol-serie tot nu toe minder dan alle vorige.

1. De opdrachten worden te complex en bovendien halen ze hun inspiratie teveel uit opdrachten in eerdere seizoenen.
2. Twee kandidaten die in de groep bijkomen ten koste van twee andere, een terugkeer van één kandidaat (en oneerlijk voor Vincent) en dan twee afvallers, het is mij wat teveel.
3. De kandidaten spreken mij minder aan, met name Abigail en Yannis die ik irritant vind. Ik hoop dat ze snel afvallen.
4. Lijkt de mol (Maxim) nu al bekend?

Voor de eerste keer vind ik dit jaar WIDM beter dan de Mol Vlaanderen.
« Laatst bewerkt op: 10-04-2026, 18:12:30 door Luc »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 10-04-2026, 23:16:23 »
Hoe bedenken ze het toch met die graafmachine en toen dat kleine graafmachientje kwam, kon je me opvegen   ::rofl::

Ja, zo grappig dit. Die hele opdracht.  ::ok::

Wel een harde aflevering; voor Vincent die er buiten zijn schuld uit ligt. En Karla en Kristof die op het laatst wel heel veel kans hadden om eruit te gaan. Die laatste opdracht vind ik heel hard gespeeld door de winnende groep; echt alleen voor zichzelf gaan. Persoonlijk vind ik dat niet zo leuk.

Maar die graafmachine-opdracht: helemaal tof!  ::bravo::
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)