Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Abigail vs. Vincent  (gelezen 3619 keer)

Offline marivwae

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 1 - Abigail vs. Vincent
« Reactie #60 Gepost op: 8-04-2026, 10:29:22 »
maar in Italië zagen we bij de apa's ook dat de mol in eerste instantie niet sturend was. Het waren toen de vrouwen die overtuigd waren dat de mannen nooit kookten en dat ze dus sowieso nooit de meeste pastasoorten konden opnoemen. De mol gaf halverwege/op het einde misschien nog wel een duwtje, maar ik denk niet dat dat toen nodig was. En het stukje waar hij echt wat stuurde werd er zelfs uitgemonteerd. Dat zagen we pas in de laatste aflevering.
Ik denk dat de mol in zo'n situatie niet als eerste zijn mond opent, omdat dit te hard opvalt. Van alle soortgelijke opdrachten in vorige seizoenen kan ik me niet één voorbeeld herinneren waar de mol echt de discussie start.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
I was blind but now I can see

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #61 Gepost op: 8-04-2026, 11:26:16 »
Op de tafel lag ook een schoen. Het is toch algemeen bekend dat je de kurk van een fles wijn kan krijgen door de fles in de schoen te zetten en met de onderkant van de fles tegen een stevige muur te tikken. De kurk komt dan telkens een klein stukje uit de fles. Zo te zien hadden ze geen stevige muur / wand voorhanden maar dat weet de rest niet. Vincent is nog bezig geweest om met de schoen tegen de onderkant van de fles te slaan maar dat gaat natuurlijk niet werken. F = m x a. Je hebt een flinke massa (m) nodig (de wijn in de fles) en een flinke versnelling (a), in dit geval een negatieve versnelling, om een grote kracht te krijgen. De fles moet telkens in een zo kort mogelijke tijd tot stilstand komen.

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #62 Gepost op: 8-04-2026, 12:19:41 »
Eigenlijk kon je de wijnfles openen met verschillende tools die er lagen. ook met een bunsenbrander kan je een wijnfles openen, door de lucht tussen de kurk en de wijn op te warmen. Lucht wordt warm, lucht zet uit, kurk komt naar boven. Maar ook hier: dit kan je niet binnen de 20 seconden.
Ik vermoed dat er met alle voorwerpen die er lagen een truc was om de fles te openen. Alleen niet noodzakelijk een snelle manier.

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 8-04-2026, 18:49:15 »
Misschien onbelangrijk maar wat doet GDC eigenlijk voor een uitspraak als ze aan de eliminatietest beginnen:
"Abigail begint aan haar eliminatietest met een flinke voorsprong op Vincent. Maar wat betekenen 2 pasvragen als je amper iets hebt meegemaakt van de voorbije dagen?"

Euh, dat je een enorme kans hebt om het beter te doen zeker?   ???

Online Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #64 Gepost op: 8-04-2026, 20:44:10 »
Misschien onbelangrijk maar wat doet GDC eigenlijk voor een uitspraak als ze aan de eliminatietest beginnen:
"Abigail begint aan haar eliminatietest met een flinke voorsprong op Vincent. Maar wat betekenen 2 pasvragen als je amper iets hebt meegemaakt van de voorbije dagen?"

Euh, dat je een enorme kans hebt om het beter te doen zeker?   ???

Ik kan die uitspraak wel kaderen.
Kans is groot dat det verschil tussen Abigail en Vincent meer was dan twee juiste antwoorden.
Hopelijk komen we dat in de laatste aflevering te weten.  ;D

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 9-04-2026, 08:09:07 »
Ik verdenk Abigail niet echt maar als je die vraag zelf zou beantwoorden lijkt mij:

Als mol: niets (niet nodig)
Als kandidaat: alles (zeker nodig in aflevering 1)

Maar waarschijnlijk ben ik teveel bezig met een uitspraak van GDC.  ;)

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #66 Gepost op: 9-04-2026, 20:46:40 »
Mijn mol Julie mag als een van de laatste kiezen (vooraf zo bepaald door de regie).
Ze kon zo gemakkelijk anticiperen op de keuzes voor haar en indien nodig een extra duwtje geven in de goeie richting.

Omdat er al duidelijk genoeg stemmen waren voor Abigail, kon ze gemakkelijk "minder verdacht" stemmen op Vincent... en daarbij haar volledig onverdacht maken.
#HetIsTochWaarZeker!?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 10-04-2026, 14:07:07 »
Hoezo vooraf bepaald door de regie?
Zit Yana bij de regie dan? Want het was Yana die alle kandidaten afging om te stemmen. Nu, het maakt sowieso niet uit. Julie als mol kon perfect op Vincent gestemd hebben. Abigail had al 4 stemmen en Yannis en Maxim gingen ook zeker op Abigail stemmen. Als ze de mol is, is het slim om dan op Vincent te stemmen.
Maar als Isabel (wordt als eerste aangeduid) of Wout (3de) de mol zijn, kunnen zij dit niet doen.

Offline Moloproller

• Forumlid
  • Mol, ik rol u op!
« Reactie #68 Gepost op: 10-04-2026, 22:06:11 »
Hoezo vooraf bepaald door de regie?
Zit Yana bij de regie dan? Want het was Yana die alle kandidaten afging om te stemmen.
Was het Yana die dat bepaalde?
Een mannenstem (Maxim) begon, Yana nam over.
En hoe kwam dit tot stand?
De regie bepaalt namelijk zoveel. Stukken worden weggelaten, geknipt, herplaatst...
Dat zou je als doorwinterde mollenjager al moeten weten ondertussen.

Het kan hier perfect zijn dat de regie bepaalde: "Mannekes, we gaan over tot stemmen. Voor ons beeld is het beste dat we rechts achteraan beginnen bij Isabel en zo naar voren gaan."

We zien stukjes, maar geen zekerheden over het tot stand komen van de stemming.
Dus de aanname van de regie die tactisch rechts achteraan laat beginnen is evengoed aan te nemen dan wij die in beeld 1 of 2 personen die het gesprek leiden.
#HetIsTochWaarZeker!?