Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Uitgraven  (gelezen 2474 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] Opdracht 2 - Uitgraven
« Gepost op: 5-04-2026, 18:38:32 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 2.

Volgorde water:          Begraven:
Julie      Maxim
Yannis&Abigail
Isabel&Yana
Kristof&Wout
Yana&Maxim
Maxim&Wout
Dries & Karla

In het water gevallen

+€2.600

« Laatst bewerkt op: 6-04-2026, 15:23:56 door Brtdm »
I will follow my inner gold

Offline widm1992

• Forumlid
Re: [Aflevering 2] Opdracht 2 - Uitgraven
« Reactie #1 Gepost op: 5-04-2026, 22:12:25 »
€2600 binnenhalen is toch best veel, zou je idealiter als mol niet doen..

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 5-04-2026, 22:14:46 »
Hoe verzinnen ze het? Hele toffe opdracht, leuk hoe de mol op beide locaties goed kan mollen. In de boot door snel af te vallen, verkeerde antwoorden te gokken of enorm veel te bellen. Ingegraven door traag of verkeerd informatie door te geven. De kans is natuurlijk veel groter dat de mol op het water zit dan op het strand.

Edit: Yannis en Abigail zijn het meest verdacht, omdat ze allebei van de band afvielen en daardoor zorgden dat er geen informatie bij de groep kwam.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 22:54:53 door joligmolletje »

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 5-04-2026, 23:06:33 »
€2600 binnenhalen is toch best veel, zou je idealiter als mol niet doen..
De opdracht lijkt me enorm haalbaar, dus de ideale molstrategie is naar mijn mening om zoveel mogelijk telefoontjes te plegen.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 5-04-2026, 23:15:37 »
Dit voelt ook wel als een opdracht waarbij de mol is verteld dat er wel geld verdiend mocht worden. Zo geweldig gaat het nou ook weer niet met de pot. Dus dan inderdaad gewoon lekker in het spel blijven en bellen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

« Reactie #5 Gepost op: 6-04-2026, 02:55:17 »
Maxim heeft er 3 keer opgelegen en geen enkele keer afgevallen. Opvallend. Julie verdient wel een kleine streep door haar naam. Heeft gewoon niet meegedaan aan het spel. Yannis en Abigail zou je dat kunnen doen, maar bij hun kan je nog zeggen dat geen informatie het spel kon verprutsen.

« Reactie #6 Gepost op: 6-04-2026, 02:58:55 »
De opdracht lijkt me enorm haalbaar, dus de ideale molstrategie is naar mijn mening om zoveel mogelijk telefoontjes te plegen.
Langs de andere kant de anderen kijken op jou, dus het valt op als je expres meer telefoons doet. Wout heeft 1x alleen gebeld (of wat ze ons tonen), maar dat was op het allerlaatst.

Dit is hoe het gelopen is (voor wat ze ons tonen):
■ Eerste op de boot, Julie & Maxim.
Julie gokt direct een fout antwoord omdat ze nog niet weten wat de antwoorden zijn. Julie valt er heel snel af, wat haar een kandidaatspunt oplevert (geen voordeel voor de mol zo snel niet meedoen aan het spel).
■ Yannis en Abigail gaan als 2de, Abigail gokt verkeerd. Ze lossen allebei, andere weten niet wat ze gegokt hebben maar komen niet meer in aanmerking in het spel. Dat geeft hen 0.5 kandidaatspunten.
■ Isabel neemt in begin de telefoon wel vaker.
■ Maxim komt ook aan bod aan telefoon en geeft aan dat B fout is.
■ Yana geeft precies aan dat ze weet dat Ribeiro B is, maar raakt als 3de bootje wel verder, samen met Isabel.
■ Yana en Isabel moeten gokken bij vraag 2 en gokken fout. Isabel ligt eruit.
■ Maxim blijft voortouw nemen met de telefoon, maar Wout komt ook aan telefoon. Dries probeert de antwoorden door te geven, maar Wout zorgt eigenhandig voor verwarring. Molspunt.
■ Wout & Kristof gaan als 4de op het bootje, waar Wout B afroept dat Dries meegaf. Kristof valt.
■ Yana & Wout als 5de en Yana roept het juiste antwoord.
■ Yana & Maxim als 6de en Yana valt.
■ Wout belt alleen met Dries.
■ Wout & Maxim raken tot bij Dries met het goede antwoord, Wout antwoord goed. 

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 6-04-2026, 10:01:25 »
Ik denk niet dat de mol op het strand zat. De mol zit liever op het water want dan kan hij zoveel mogelijk bellen, verkeerd gokken of van de aqua afvallen.

Offline Laer

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 6-04-2026, 13:36:56 »
■ Wout belt alleen met Dries.
Hier voeg ik nog even aan toe dat, als ik de stem correct herkende, het Maxim was die met het voorstel kwam te bellen.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #9 Gepost op: 6-04-2026, 15:23:11 »
Wat Ik ook nog wel opvallend vond is dat de persoon die in beeld links op het luchtbed (of hoe het ook moge heten) zat er altijd is afgevallen als het tempo werd verhoogd. Alleen Abigail heeft het voor elkaar gekregen om vanuit de rechter positie in het water te belanden.

Zou je dit als mol weten en daarom voor rechts kiezen?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 6-04-2026, 15:30:50 »
Daar ga ik wel vanuit

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 6-04-2026, 15:36:03 »
Julie geeft antwoord B wat fout is. Het is het eerste antwoord dat Karla en Dries tegenkomen. Zou kunnen dat je als mol het antwoord geeft dat ze als eerste tegenkomen en niets mee zijn. Maar ik zou als mol toch niet als eerste gaan. Anderzijds: als ze per toeval juist gokken op vraag 1 is de kans dat de opdracht slaagt een pak groter.

Dries vertelt de volgorde van vraag 1 totaal verkeerd. En je weet dat de anderen weten dat antwoord B Ribeiro is (heeft hij al doorgegeven). Dan is het raar dat je dit als eerste vermeld alsof het antwoord A is.

Maar ook Maxim doet vreemd want vraagt niet wat A, B, C en D is tijdens het gesprek met Dries.

Nadien zegt Dries dat hij dacht dat die A, B, C en D niet uitmaakte.

Maar hij vertelt het juiste antwoord Rio wel als 3de (dus denken ze C). Als mol zou je het juiste antwoord op een ander moment moeten zeggen.
Al zegt hij de 1ste keer Rio wel als 2de (B?), maar ze weten dat dit niet kan. Als mol zou hij het beter als 1ste of 4de antwoord doorgeven.

Bij het bellen voor de antwoorden van vraag 2 doet Wout zeer vreemd. Wat zit die totaal onnodige uitleg te doen?
En hij zit Dries te onderbreken nadat hij antwoord A heeft gegeven om te vragen of het om vraag 2 of 3 gaat. Hierdoor moeten ze nog eens bellen en dan komt Dries niet meteen op antwoord C. Maar ik zou Dries zijnde ook gek worden van Wout zijn onnodige uitleg.

En waarom kunnen Wout, Kristof, Maxim en Yana niet zelf het juiste antwoord bedenken? Nee nog eens bellen en 200 euro uit de pot.

Offline yfpyfke

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 6-04-2026, 17:03:05 »
Dit was echt weer een geweldige opdracht.

Voor mij zijn Wout, Dries en Maxime hier het meest verdacht.
Dries: geeft warrige antwoorden, zeker bij vraag 1 alles door elkaar. Ik dacht ook dat Karla hem hierop verdacht (maar dat was dus niet zo).
Wout: probeert telefoontjes zo onefficient mogeiijk te voeren, waardoor ze dubbel zoveel gebeld hebben dan nodig was.
Maxime: wil wel als held overkomen door het einde te halen, maar wilde ook wel heel veel bellen en wist zelf niets.

Yana daalt hier van mijn verdachtenlijstje omdat zij aan de rechterkant lang bleef hangen.

Maar hier kan natuurlijk ook flink genepmolt zijn.

Ligt het aan mijn leeftijd dat ik de Escudo wel zonder nadenken wist, en het hun niks zei?

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 6-04-2026, 19:11:50 »
Als ik goed geteld heb is er 10x gebeld in de uitzending. We hebben dan 2 telefoontjes niet gezien.
Dries en Karla hadden geen invloed op het aantal telefoontjes en de enige die alleen is geweest met de telefoon en bijgevolg het geld is Wout.
Hij protesteerde ook niet toen Maxim voorstelde om toch nog een keer te bellen op het einde.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 6-04-2026, 19:18:16 »
Ik heb wel het gevoel dat deze opdracht ‘mocht slagen’, omdat de pot toen op -300 stond. Weer niks in de pot zou niet goed zijn voor ‘het moreel’ in de groep. Maar van de potentiële opbrengst van 5000 hebben ze de helft ‘opgebeld’. Dure telefoontjes daar in Portugal! :)
Ik vind vooral de twee mannen die uiteindelijk Dries en Karla hebben bevrijd, hier verdacht. Maxim die altijd aan de linkerkant van het luchtmatras lag (de gunstigste kant? Voorkennis?) en Wout die niet efficiënt omging met de telefoontjes, waardoor ze veel meer hebben moeten bellen dan strikt noodzakelijk was.

Offline MartinJ

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #15 Gepost op: 6-04-2026, 20:01:41 »
Ligt het aan mijn leeftijd dat ik de Escudo wel zonder nadenken wist, en het hun niks zei?
Nee ik had precies hetzelfde. Daar komt bij dat er sowieso 2 munteenheden afvielen, want wie weet niet dat ze in Italië Lires hadden en in Spanje Peseta's. Bij Real (Brazilië) kan ik me nog voorstellen dat je die niet kent.

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 7-04-2026, 10:42:32 »
Ik wist rio, kurk en Escudo meteen zonder de opties te zien.
Het is straf dat in een hele groep er niemand richting een goed antwoord leek te gaan. Zo zwakke kennis? Iedereen wat op reservemol aan het spelen?

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 7-04-2026, 11:56:19 »
Nee ik had precies hetzelfde. Daar komt bij dat er sowieso 2 munteenheden afvielen, want wie weet niet dat ze in Italië Lires hadden en in Spanje Peseta's. Bij Real (Brazilië) kan ik me nog voorstellen dat je die niet kent.

Twee landen kunnen natuurlijk ook dezelfde namen voor hun munt hebben. 

Zoals Belgie en Frankrijk, Luxemburg, Zwitserland (de frank / franc).
Of zoals de kroon in verschillende Scandinavische landen.

Dat de peseta ook in Portugal de munteenheid had kunnen zijn is iets wat een mol onverdacht had kunnen suggereren.  ;)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #18 Gepost op: 7-04-2026, 12:33:29 »
Het heeft wel een eeuwigheid geduurd voordat ik de vraag "Portugese munt voor de euro" begreep.
Ik dacht de hele tijd 'die hebben daar toch ook gewoon euro?' En überhaupt rare verwoording.

5 minuten geleden viel het kwartje pas. De Portugese munteenheid vóór de euro. Alsin Voorafgaand aan...  ::schaam::

Offline Stars Hollow

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 7-04-2026, 14:33:14 »
Wat Ik ook nog wel opvallend vond is dat de persoon die in beeld links op het luchtbed (of hoe het ook moge heten) zat er altijd is afgevallen als het tempo werd verhoogd. Alleen Abigail heeft het voor elkaar gekregen om vanuit de rechter positie in het water te belanden.

Zou je dit als mol weten en daarom voor rechts kiezen?
Dat had te maken met de bochten die de boot nam. Dit in combinatie met de snelheid maakte dus dat de linkerkant (vanuit ons standpunt) meer kans had om er af te vallen. Ik vond het dan ook zeer opvallend dat Maxim er volgens mij 4x op het bootje heeft gelegen en telkens aan de rechterkant. Makkelijke manier om de andere kandidaten eruit te laten gaan zonder zelf verdacht te worden en nog verder te kunnen beïnvloeden natuurlijk.