Auteur Topic: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Eliminatieduel  (gelezen 3422 keer)

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Aflevering 2] Opdracht 3 - Eliminatieduel
« Reactie #20 Gepost op: 5-04-2026, 23:32:40 »
Tja, maar voor Dries en Abigail heeft die ene pasvraag misschien wel het verschil gemaakt.

Ik vond het vooral per resultaat van de tegenspeler verschillen of een pasvraag een goede keuze zou zijn. Ik snap heel goed de gedachte dat 100 pagina's scheuren in een krappe 7 seconde moeilijk wordt, dus dan liever de zekerheid van de pasvraag ipv mogelijk niets en verliezen.
Bij de timing van 10 seconden zou ik echter wel eerder de gok gewaagd hebben met anderhalve seconde speling.
Voor hoepelkoningin Karla was de keuze dan ook makkelijk.
« Laatst bewerkt op: 5-04-2026, 23:34:38 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Pac

• Forum Moderator
  • Geslacht: Man
« Reactie #21 Gepost op: 6-04-2026, 00:40:16 »
Ik denk dat het voor de mol cruciaal was dat bij het eerste duel iemand drukte. Als na de eerste drukmogelijkheid Gilles het omgeroepen dat het 1-1 stond, dan had dat het onderlinge vertrouwen goed gedaan en had er misschien niemand meer gedrukt. Bovendien had niemand dan geweten dat er pasvragen op het spel stonden. Dan ga je als laatste duo ook niet meer alles op spel zetten door een duel aan te gaan.
...óf niet!

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 6-04-2026, 00:47:58 »
Heb even niet opgelet, maar kregen Julie en Isabel nog 500 euro omdat zij niet hebben hoeven drukknop die knop?

Offline Thunderclaw

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 6-04-2026, 00:54:52 »
Heb even niet opgelet, maar kregen Julie en Isabel nog 500 euro omdat zij niet hebben hoeven drukknop die knop?

Nee, het spel was toen al afgelopen omdat de groep van Isabel toch niet meer kon winnen.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #24 Gepost op: 6-04-2026, 00:55:57 »
Ze hadden dan ook wel voor een gek dilemma gestaan: Julie was al vrijgesteld en had Isabel nog een pasvraag kunnen geven ten koste van 500 euro. Ook interessant om te zien wat er zou gebeuren, maar een heel ander spel.
...óf niet!

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 6-04-2026, 10:32:52 »
De mol zit volgens mij in het winnende team1 temeer omdat alle kandidaten (buiten Julie die geen kans kreeg) gedrukt hebben.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 6-04-2026, 11:29:28 »
De groep van W, Y, Y, M en J heeft dit tactisch veel beter aangepakt dan de andere groep. Ik zou als kandidaat ook altijd het duel willen aangaan, die 500 die je erbij inschiet voor de pot is niks in vergelijking met een (groeps)vrijstellling. Ook als Mol ga ik altijd pleiten in de groep om de duels aan te gaan, want mij interesseert dan enkel dat er niks in de pot bijkomt. En als ik dan als Mol mijn duel win, ben ik de gevierde held.

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 6-04-2026, 15:49:49 »
Yannis is de grondlegger van het plan om te drukken. Als mol zou je ervoor zorgen dat je groep dit doet en er 0 euro wordt verdiend.

Hij was wel de eerste die het "het eerlijkst vond dat er bij elke groep 1 afvaller zou zijn" bij het gesprek buiten in de aanwezigheid van GDC. Maar nadien kiest hij voor de groep "croissants".

Offline yfpyfke

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: 6-04-2026, 17:08:33 »
Zelf had ik ingeschat dat van de groep drukkers ze zouden afspreken de eerste 4 keer niet te drukken en te zeggen te gaan voor een gelijkspel en geld in de pot.
Pas bij de laatste keer te kiezen voor de knop in de hoop dat je het duel wint.

Ik verdenk daarom Wout heel erg omdat die meteen drukte en het drukken in gang zette.
Dries ook wel verdacht, omdat hij voor de pasvraag ging en daarmee Abigail uitlokte om dit ook te doen.

Offline Mvnl

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 6-04-2026, 17:12:34 »
Yana die voor het drukken nog even benoemde dat er in de ronde voor hen een pasvraag gepakt was... Psychologisch briljant, want daarmee zette ze Karla veel meer aan dat ook te doen. Karla's team stond al achter en als ze de test zou moeten maken zou ze ook nog een pasvraag achterlopen.

(dat ze vervolgens dramatisch hoepelde deed dat weer teniet, maar het was zeker heel slim!)

Ja vond t alleen een gekke zet dat ze vervolgens zelf zo snel drukte. Dat deed t aanzetten tot drukken van Karla gelijk teniet

Offline mocemole

• winnaar De Mol pool 2024
  • Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2026, 18:57:01 »
Het enige wat de mol interesseert is dat er gedrukt wordt. Wie wint of pasvragen pakt maakt niet uit.

Dries deed de domste zet, hij heeft niet nagedacht dat zijn team nog kon winnen en ze alle 5 nog konden blijven. Typisch kandidaats, de mol zou het duel aangaan, het geld was toch al weg. Die gaat zich niet in de kijker spelen door een pasvraag te nemen. Geldt ook voor Abigail trouwens.

Voor mij zit de mol in het andere team.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2026, 19:32:36 »
Ja vond t alleen een gekke zet dat ze vervolgens zelf zo snel drukte. Dat deed t aanzetten tot drukken van Karla gelijk teniet

Yana zette Karla niet aan tot drukken, ze zette Karla aan tot het nemen van een pasvraag. Dus in die lijn helemaal passend dat Yana snel drukte, want dat stelt Karla sowieso voor de keuze om een pasvraag te nemen of het duel aan te gaan.

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2026, 19:35:16 »
Wout erg mols door als eerste te drukken. En misschien een opzetje dat hij daar als eerste kwam als "krachtige" speler.

Ik vind Wout juist niet mols hier, maar degene die achter de schermen heel erg aanzet tot drukken. Dat was Yannis. Terwijl hij buiten nog zei voor gelijkspel te willen gaan. Wout komt hierdoor in de spotlight omdat hij als eerste mag (wil je niet als mol), maar het zaadje is gepland door Yannis.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2026, 19:47:59 »
Maxim lijkt zich te verspreken. Yannis heeft het over 8.4 seconden en Maxim zegt dat dat niet goed was. En krijgt een rooie kop. De tien seconden was nog helemaal niet genoemd. Hoe wist Maxim dat 8,4 seconden niet goe was? En heeft Yana plaatsvervangende schaamte voor deze actie?

Wout die zichtbaar verrast werd door het feit dat Kristof een joker kreeg en daarvan baalde.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2026, 20:04:22 door foxhunter »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2026, 19:49:32 »
Wat een fantastische opdracht, die je normaal gesproken alleen kan spelen met 10 kandidaten als er 2 naar huis moeten. Wat ik niet snap is dat Dries die pasvraag koos. Yannis drukte af op 8.49 seconden, wat een afwijking is van ruim anderhalve seconde, wat mij vrij veel leek.

Om het te testen heb voor de grap even 3 keer 10 seconden getimed m.b.v. de stopwatch op mijn telefoon. Hou de vinger op de start stop knop, druk op de knop, tel tot 10 en druk weer. Ik had achtereenvolgens: 10.11, 10.16 en 9.82. Een gemiddelde afwijking van slechts 0.15 seconden! En ik ben geen muzikant. Ik heb het mijn partner voor de grap ook een keer laten doen en zij kwam uit op 9.74 seconden, ook netjes (6 keer zo goed dan Yannis).
Je moet toch wel heel slecht kunnen timen om niet binnen 10% (1 seconde) afwijking te komen.
Ik daag jullie uit om het ook eens te proberen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2026, 19:55:47 »
Ik herken mezelf wel wat in Isabel, een vrouw van mijn generatie. Als kandidaat zou ik ook uitermate teleurgesteld zijn in de mensen die zich niet aan de afspraak hielden en zelfs logen over het verloop en resultaat van hun duel (Dries, Abigail), zoals bleek uit de ‘nabespreking’ van de opdracht. Ik begrijp haar reactie en wellicht had ik zelf nog veel forser gereageerd dan Isabel en dingen gezegd die niet eens de uitzending zouden halen.  :) Ik zou ze serieus ‘hun vet hebben gegeven’. Maar een kwartier later zou ik weer gekalmeerd zijn en Dries en Abigail een knuffel gegeven hebben. Het moet er even uit, zo assertief ben ik wel, maar het blijft niet lang hangen.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2026, 20:18:46 »
Wat een fantastische opdracht, die je normaal gesproken alleen kan spelen met 10 kandidaten als er 2 naar huis moeten. Wat ik niet snap is dat Dries die pasvraag koos. Yannis drukte af op 8.49 seconden, wat een afwijking is van ruim anderhalve seconde, wat mij vrij veel leek.

Om het te testen heb voor de grap even 3 keer 10 seconden getimed m.b.v. de stopwatch op mijn telefoon. Hou de vinger op de start stop knop, druk op de knop, tel tot 10 en druk weer. Ik had achtereenvolgens: 10.11, 10.16 en 9.82. Een gemiddelde afwijking van slechts 0.15 seconden! En ik ben geen muzikant. Ik heb het mijn partner voor de grap ook een keer laten doen en zij kwam uit op 9.74 seconden, ook netjes (6 keer zo goed dan Yannis).
Je moet toch wel heel slecht kunnen timen om niet binnen 10% (1 seconde) afwijking te komen.
Ik daag jullie uit om het ook eens te proberen.
Ik ben de Martin-challenge aangegaan. Mijn resultaten: 9.62 9.77 en 9.37. Zo moeilijk is het dus niet om beter te doen dan die 8.49 van Yannis.

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #37 Gepost op: 6-04-2026, 20:19:43 »
Je kan van alles verdacht vinden deze opdracht aan de mensen die duels winnen of voor pasvragen gaan, maar de mol maakt het allemaal niks uit. Deze opdracht ging niet meer om geld vanaf het moment dat de eerste persoon op de knop drukte. Toen was 'the game on', zoals Kristof zei. Dus alleen een molactie van Wout.
« Laatst bewerkt op: 6-04-2026, 20:24:12 door keek »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2026, 20:33:32 »
Ik vond het heel erg sneu voor Karla dat ze een rood scherm kreeg, maar gelukkig kreeg de aanstichter van de pasvragen ook een rood scherm. Ik begrijp dit gedrag niet. Als iedereen dat doet verlies je met 5-0, heb je allemaal een pasvraag en gaan er 2 naar huis zonder dat er maar één iemand voordeel heeft van die pasvraag.
En dat doorscheuren van die A4'tjes is ook best wel te doen. Je moet alleen goed weten in te schatten hoe dik je de stapel maakt die je in één keer door kan scheuren. Die zou ik voor de zekerheid niet al te dik maken. Pak en rats, pak en rats. Hoe moeilijk kan het zijn. En als je dan verliest, jammer dan, de volgende duellist meer geluk.
Je moet ook niet vergeten dat hoe minder kandidaten de test maken, hoe kleiner de kans dat een pasvraag de doorslag geeft.

Offline Heinz

• Forumlid
  • Niet zeuren, Heinz!
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2026, 20:37:06 »
Ik vind Wout juist niet mols hier, maar degene die achter de schermen heel erg aanzet tot drukken. Dat was Yannis. Terwijl hij buiten nog zei voor gelijkspel te willen gaan. Wout komt hierdoor in de spotlight omdat hij als eerste mag (wil je niet als mol), maar het zaadje is gepland door Yannis.

Toch weet je pas zeker dat er gedrukt wordt als je zelf in het eerste duo zit. En Wout doet het opmerkelijk subtiel. Door eerst tegenover Kristof in het midden te laten of hij wel of niet gaat drukken en vervolgens door Kristof nog een seconde of vier de kans te geven om te drukken. Pas wanneer Kristof dit niet doet, drukt Wout.

Iets wat ik al vaker bij Wout denk te zien: subtiel aanwezig zijn bij beslissingen. (Bij Abigail vs. Vincent is hij stil maar neemt hij wel de leiding wanneer er gestemd moet worden. Bij de strandopdracht drukt hij wat extra telefoontjes door met steun van Maxim.)