Auteur Topic: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Rallycar  (gelezen 5770 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 3] Opdracht 2 - Rallycar
« Gepost op: 12-04-2026, 18:57:59 »
Bespreek hier de tweede opdracht van aflevering 3.

Dr. BibberVrijgespeelddB          BestuurderBijrijderNummer
Dries + Julie
1
104,9          MaximAbigailmama mia
Yannis + Isabel
1
114,5          JulieDriesrolling in the deep
Maxim + Abigail
2
113,3          YannisIsabelatlas
.
Vertrouwd duo:WoutYanaGeld info

+ €2000

« Laatst bewerkt op: 16-04-2026, 17:07:43 door Brtdm »
I will follow my inner gold

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2
« Reactie #1 Gepost op: 12-04-2026, 21:23:37 »
Je kan hier als mol natuurlijk heel mooi voor het geld kiezen en het vervolgens alsnog laten mislukken. Dus Wout wil ik nog niet afstrepen. Yana wel onmols, want als bijrijder was je enige invloed nou net die keuze.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 12-04-2026, 22:00:00 »
Yana wel onmols, want als bijrijder was je enige invloed nou net die keuze.

Wel mee eens idd. Valt ook wel wat voor te zeggen dat de mol graag het duo wilt zijn dat het hardste blies aangezien je dan de "schade" beperkt van wie de info over de mol krijgt.

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2026, 23:49:45 »
Je kan hier als mol natuurlijk heel mooi voor het geld kiezen en het vervolgens alsnog laten mislukken. Dus Wout wil ik nog niet afstrepen. Yana wel onmols, want als bijrijder was je enige invloed nou net die keuze.

Tenzij je als bijrijder even een draadje uit het contact trekt waardoor de auto niet meer start? Viel mij wel op dat Yana gelijk zei niet te willen sturen en ze Wout (haar autopartner) meteen als meest betrouwbaar voorstelde in de groep. Het leek wel of ze juist aanstuurde op die bijrijderspositie in het laatste duo.
Winnaar Klassiekers Pool 2023/2026, Realitynet F1 Manager 2025

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 13-04-2026, 00:10:41 »
Tenzij je als bijrijder even een draadje uit het contact trekt waardoor de auto niet meer start? Viel mij wel op dat Yana gelijk zei niet te willen sturen en ze Wout (haar autopartner) meteen als meest betrouwbaar voorstelde in de groep. Het leek wel of ze juist aanstuurde op die bijrijderspositie in het laatste duo.
Viel me ook op dat ze Wout zo naar voren bracht als meest betrouwbare, zeker omdat ze er zelf dan lekker naast mocht zitten.
De leepste snor van het land

Offline Brtdm

• Forum Moderator
Re: [Aflevering 3] Opdracht 2 - Rallycar
« Reactie #5 Gepost op: 13-04-2026, 00:20:45 »
Maar je kan wel zien dat ze bij en na de crash constant met haar handen in de lucht zit. Dat saboteert moeilijk.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

« Reactie #6 Gepost op: 13-04-2026, 03:13:58 »
Viel me ook op dat ze Wout zo naar voren bracht als meest betrouwbare, zeker omdat ze er zelf dan lekker naast mocht zitten.
Jullie denken dus dat Yana op Wout zou zitten als mol ?

Offline Barry21

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 13-04-2026, 09:44:17 »

Nee, er wordt geïnsinueerd dat Yana als mol Wout als meest betrouwbaar zou hebben aangeduid, zodat zij de auto kon saboteren, terwijl ze ernaast zat.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #8 Gepost op: 13-04-2026, 10:31:37 »
Isabel heeft het toch mooi voor mekaar.
Yannis, met kartervaring, wordt niet vertrouwd, zeker in combinatie met Isabel, en rijdt de laatste ronde niet.
Yannis legt nog even uit aan Wout, meer tractie in de bochten in de eerste versnelling.
Kortom, de mol is het op slinkse wijze gelukt om de opdracht te laten mislukken.

Yannis had de coureur voor kunnen blijven, maar ja, hij reed niet in de laatste ronde.

Ja ja, onze bankier heeft dossierkennis.
« Laatst bewerkt op: 13-04-2026, 11:08:58 door foxhunter »

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #9 Gepost op: 13-04-2026, 11:18:36 »
Yannis was wel snel met opperen dat hij goed kan karten. Ik vond het vreemd dat Isabel en Yannis weer een duo vormden. Zou het kunnen dat Isabel Yannis enorm verdenkt, of is het andersom? Zij koos hem uit, hij kon niet anders leek het.
Yannis ook verdacht omdat hij Wout na het mislukken nog even de oren wast, met nuttige info achteraf.

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-04-2026, 12:51:06 »
Yannis had ook volledig gelijk met zijn stelling dat hij goed kon karten (en dus autorijden), hij reed met afstand het beste van iedereen. Dat hij achteraf nog vroeg naar het schakelen van Wout was hoogstens een mosterd na de maaltijd gecombineerd met beste stuurlui aan wal momentje, maar vond ik niet per se verdacht.

Het feit dat hij meerdere keren nét niet door de achtervolger geraakt werd, een verkeerde titel van Pommelien Thijs noemt en dan tijdens die felle achtervolging alsnog met het goede antwoord komt, heeft me hem volledig doen doorstrepen. Na de fado/zipline-opdracht had ik er al een vrij dikke potloodstreep doorheen gezet, maar na deze opdracht kon de permanent marker er echt bij gepakt worden. Zeker na die paar keer ternauwernood ontwijken had hij als mol echt niet die €1.000 binnen hoeven te halen.

Wout vond ik daarentegen wel zeer verdacht. Toegegeven, het was sowieso moeilijk om de 10 rondes uit te rijden, maar toen ze kozen voor geld zat ik in ieder geval te wachten op dat het in ronde 8 of 9 mis zou gaan. En voilà, met de eindstreep redelijk in zicht klem gereden worden. Het is zeker mogelijk dat hij als kandidaat zijn best heeft gedaan en echt autopech had, maar zijn positie, de keuze voor geld (inclusief wit voetje achteraf) en het dan in de buurt van de finish stranden na ogenschijnlijk wel je best te hebben gedaan is echt draaiboek-mols qua resultaat.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-04-2026, 12:53:40 »
Wat werd deze fantastische opdracht mooi in beeld gebracht trouwens, het was echt genieten. ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Vonne1968

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #12 Gepost op: 13-04-2026, 13:05:03 »
Op Yannis na gebruikte de rest de 2e versnelling in de bochten. Verkeerd gebruik van de versnelling kan schade veroorzaken. Kan dit een reden zijn geweest dat de auto bij Wout daarna is afgeslagen?

Offline Betonmol

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 13-04-2026, 13:20:47 »
Of sabotage aan het startcircuit door de (co) piloot?

Offline marivwae

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 13-04-2026, 13:24:50 »
Yannis kan je wel definitief doorstrepen na deze aflevering.
Wout, Isabel, Yana misschien wel het meest verdacht deze opdracht.

Wout: wil geen info over de mol, maar haalt ook het geld niet binnen (sowieso moeilijke opdracht wel). Stuurt zelf niet aan deze taak op hem te willen nemen. Als hij De Mol is denk ik dat hij misschien hoopte dat Maxim of Yannis deze taak op hen zouden nemen, want zij zouden wel voor het voordeel gegaan zijn (afgaande op vorige aflevering/karakter). Zo zou hij nog extra invloed hebben gehad bij het dokter Bibber-spel en de auto.

Isabel: In de auto draagt ze niet bij tot het juiste antwoord (kan, ik ken ook letterlijk niets van Pommelien Thys, laat staan titels)
Bij het toeteren toeterde ze slecht. Liet vervolgens Yannis blazen en ging zelf aan de slag, maar slaagde er niet meer in om ook maar één item te nemen. Yannis vroeg haar ook of zij even wou overnemen, maar dat wilde ze niet en zei 'nee, blijf maar blazen'. Yannis kan op dat moment niet zien wat zij zoal uitspookt.

Yana: Als mol zeggen dat je Wout vertrouwt, zodat je dan zelf in de wagen zit en hem misschien hoopt te kunnen beïnvloeden om te gaan voor het voordeel. Aangezien ze zelf niet rijdt is haar invloed echter beperkt en is het misschien beter een Yannis die altijd voor eigen voordeel gaat te kiezen, en zelf wat extra saboteert bij Dr. Bibber.
I was blind but now I can see

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 13-04-2026, 13:53:44 »
Yana kan zelf de Mol zijn, maar nu je dit zegt zou het ook heel goed kunnen dat ze Wout verdenkt en hem hiermee wil testen.

Verder wel opvallend dat Yana en Wout, die in aflevering 2 nog in de groep zitten die vol voor zichzelf gaat en zelf ook op de knop drukken, nu ineens de goedheid zelve zijn en voor 3000 euro kiezen.
De leepste snor van het land

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #16 Gepost op: 13-04-2026, 15:49:43 »
Ik zag dat de kandidaten met 3 verschillende auto’s reden. Julie en Dries in een andere dan Maxim en Abigail. En Yannis en Isabel in weer een andere dan de twee vorige duo’s.
Dan valt het dus op dat Wout en Yana in dezelfde wagen als Yannis en Isabel reden.
Het is een vaststelling, waar ik voorlopig niks mee kan.  :)
In BTS is hier ook een stukje over, dat er pech was met een auto.

(BTS=behind the scenes).

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 13-04-2026, 15:50:13 »
Ik zag dat de kandidaten met 3 verschillende auto’s reden. Julie en Dries in een andere dan Maxim en Abigail. En Yannis en Isabel in weer een andere dan de twee vorige duo’s.
Dan valt het dus op dat Wout en Yana in dezelfde wagen als Yannis en Isabel reden.
Het is een vaststelling, waar ik voorlopig niks mee kan.  :)

Het eerste duo (Maxim en Abigail) reed in een andere auto (een sedan) dan de drie andere duo's (een Renault Clio).

Een derde auto heb ik niet gezien.  Of heb ik iets gemist?
Welk verschil zie je tussen de auto die Yannis bestuurder en degene die Julie bestuurde?

Offline Smilin Jack

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 13-04-2026, 15:52:59 »
In BTS is hier ook een stukje over, dat er pech was met een auto.

(BTS=behind the scenes).

Toch enkel met de rode wagen van Pedro?

Offline Mollenmania

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 13-04-2026, 22:44:11 »
Het feit dat hij meerdere keren nét niet door de achtervolger geraakt werd, een verkeerde titel van Pommelien Thijs noemt en dan tijdens die felle achtervolging alsnog met het goede antwoord komt, heeft me hem volledig doen doorstrepen. Na de fado/zipline-opdracht had ik er al een vrij dikke potloodstreep doorheen gezet, maar na deze opdracht kon de permanent marker er echt bij gepakt worden. Zeker na die paar keer ternauwernood ontwijken had hij als mol echt niet die €1.000 binnen hoeven te halen.

Ik herinner mij een mol die zonder enige reden eigenhandig €1000,- de pot in bracht.
Begrepen heb ik het niet, maar kennelijk kun je iemand niet afschrijven omdat hij of zij een som van €1000,- onnodig de pot in brengt.