Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 1757 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 6
« Gepost op: 3-05-2026, 18:13:26 »
Bespreek hier aflevering 6 :)
I will follow my inner gold

Offline Fay111

• Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #1 Gepost op: 3-05-2026, 21:10:47 »
Culinaire reis door Portugal!

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 3-05-2026, 21:11:59 »
Wat een heerlijke aflevering weer, opdrachten helemaal in thema van het land en met zoveel laagjes. ::bravo::

Jammer van Yannis, zo'n toffe kandidaat! Maar eigenlijk zijn ze allemaal tof. ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

« Reactie #3 Gepost op: 3-05-2026, 21:17:37 »
Ik heb toch weer ontdekt dat ik vooral wie niet de mol is kan herkennen. Buiten Yana dat ik even verdacht, maar niet heb gekozen. Al de rest waren nooit verdacht bij mij.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #4 Gepost op: 3-05-2026, 21:25:12 »
Ik heb wel honger na deze aflevering  :D
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 3-05-2026, 22:21:08 »
Ik geniet zo van dit seizoen!

Offline Nat007

• Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
« Reactie #6 Gepost op: 3-05-2026, 22:47:17 »
Heb nog geen slechte aflevering gezien, sterker nog: stuk voor stuk pareltjes. Nu al mijn favoriete seizoen met Duitsland. Zoveel creatieve opdrachten, zoveel humor en afzien en zoveel mogelijkheden telkens om te mollen op alle posities. Dit seizoen kan nu al niet meer stuk. (En Maxim als mol zou de kers op de taart zijn).

Echt, chapeau makers. Ze mogen trots zijn op deze serie.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 4-05-2026, 00:00:06 »
Dit seizoen wordt elke aflevering gewoon nog nét weer een stukje beter.

En een regel die eigenlijk altijd weer uitkomt: als er iets kan ontploffen in de Mol, gebeurt dat ook.  ::rofl::
De leepste snor van het land

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 4-05-2026, 00:03:38 »
De eerste keer kijken op zondagavond is altijd voor het genot. Zelfs als je niet speurt is dit nog altijd een heel leuk en entertainend kijkstuk. Die opdrachten dit seizoen zijn zó goed, al zes weken aan één stuk. Echt genieten, inderdaad hoedje af voor de bedenkers van deze opdrachten.

Morgen nog eens kijken maar dan met mijn speurdersbril op. Ik denk dat we met een heel goede Mol zitten, wie het ook is.

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 4-05-2026, 00:13:05 »
De toilet opdracht is toch wel mijn favoriet tot nu toe

Offline Doreen

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 4-05-2026, 01:05:03 »
Erg leuk weer, in Nederland is Widm nu klaar, maar ik geniet met volle teugen van de originele Vlaamse versie.

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 4-05-2026, 12:08:58 »
Het is elk weekend weer smullen. Nu ook: we hebben de fitness vs eetproef gehad in Griekenland, welnu de tram vs hang de toerist uit proef. Zalig. Isabel zat op mingeld aan te sturen om toch te vertrekken. Yannis had zoiets: niet zonder het bord leeg te eten. En dan op volle maag de tram voorblijven. Chapeau!

Zo ook in een minuut pastel de nata maken. Wat inderdaad pastel de nada werd (blijft mooi het mol café kijken) Logisch als je eerst 20 seconden lang de ruimte verkent alvorens de hint de tafel plakt op te volgen. Gevolgd door de arena. Ik denk we krijgen een ode aan wie is de mol Portugal en een echte stier. Ik zie het de mol nog wel doen zoiets. Maar neen: gewoon een rodeo en wie krijgt de lap. Ook prima. Wat het afmaakt is dat Yannis, Isabel en co kunnen beletten dat Maxim en Wout met de vrijstelling er vandoor gaan.

De deelopdrachten en dubbele lagen: ze bestaan en het kan wel. Met die pastel de nata opdracht kan elke opdrachtbedenker helemaal los. Toch heerlijk om te zien.  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Elijah

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 4-05-2026, 12:55:05 »
Dit wordt het eerste seizoen waar geen enkele vrijstelling wordt ingezet.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #13 Gepost op: 4-05-2026, 16:30:58 »
De creativiteit van de makers blijft onuitputtelijk ::bravo::
...óf niet!

Offline salb

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 4-05-2026, 21:08:46 »
Deze dag was dus 20/10/2025. Verder heb je hier niets aan.  ;D

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #15 Gepost op: 4-05-2026, 21:24:41 »
Diepe buiging voor de makers en kandidaten weer deze aflevering!  ::respect::
Terwijl de mol pastel aan het maken was zaten wij hier op de bank heerlijk te genieten van... pastel de nata  ::tandpastasmiley:: en de aflevering natuurlijk!!  ::bravo::

Offline keek

• Forumlid
  • Trust Nobuddy!
« Reactie #16 Gepost op: 5-05-2026, 11:39:34 »
Ik houd weer ene follow the money schema bij: https://scratch.mit.edu/projects/1295115065/

Best lastig dit seizoen hoe je wat aan wie toekent en erg vertekenend door de negatieve bedragen dit seizoen.

Offline MarcH

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 6-05-2026, 03:53:21 »
De Mol zorgt soms ook dat een leuke opdracht kan doorgaan. Bij Pastel de nata moest de Mol voorkomen dat de klok direct naar nul zou aftellen. Dan hadden we dat spektakel niet gehad.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 6-05-2026, 12:26:26 »
De Mol zorgt soms ook dat een leuke opdracht kan doorgaan. Bij Pastel de nata moest de Mol voorkomen dat de klok direct naar nul zou aftellen. Dan hadden we dat spektakel niet gehad.
Ik denk wel dat als hier twee kandidaten hadden gestaan, er een element ingebouwd was als ze de opdracht niet doorhadden. Een scherm met een extra tip bijvoorbeeld als de tijd in het begin al naar 30 seconden was gezakt.
De leepste snor van het land

Offline VK

• Forumlid
  • Wielerspel en nog een beetje mollenvangen
« Reactie #19 Gepost op: 8-05-2026, 23:24:35 »
Wat verlaat gekeken, maar wat een geweldige aflevering weer!
Alles wat voortreffelijk is, is even moeilijk als zeldzaam.