Auteur Topic: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!  (gelezen 3761 keer)

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
[Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Gepost op: 7-05-2026, 20:57:17 »
Dinsdag 19 mei 20:00 uur

Gilles maakt een uurtje vrij voor ons om te chatten over de Mol! Kom langs en stel zelf je vraag aan hem! Kan je er niet bij zijn en heb je toch een vraag? In dit topic kan je het plaatsen en als er tijd voor is, zullen we de vraag stellen.



Hoe werkt het eigenlijk?

Hier kun je de chat vinden

Er zijn 2 verschillende chatrooms:
1 #huiskamer - deze chatroom wordt moderate (geregisseerd). Hier kun je (terwijl Gilles aanwezig is) alleen typen als je je vraag mag stellen. En hier is Gilles om direct te antwoorden.

2 #vragen - in deze chatroom meld je jouw vraag bij een aantal van ons. Wij maken een selectie van de leukste vragen. We hebben een uur en willen natuurlijk dat er zo veel mogelijk vragen beantwoord kunnen worden. Op het moment dat jouw vraag aan de beurt is krijg je van te voren een seintje en krijg je voice in de #huiskamer. Het is dus de bedoeling dat je zelf je vraag stelt. We proberen om als het even kan iedereen zijn of haar vraag te laten stellen. Maar het kan helaas gebeuren dat jouw vraag er niet bij zit. Deze selectie wordt door een aantal chatmoderators gemaakt.

Als er tijd over is gebruiken we de vragen uit dit topic. Maar je hebt meer kans als je zelf aanwezig bent!!

Leuk, maar hoe kom ik in de juiste chatrooms?
Nadat je je nickname hebt ingevuld, kom je automatisch in de huiskamer. Om in de chatroom #vragen te komen, typ je /join #vragen in het tekstvak en druk je op enter. Zie het screenshot hieronder.


Je kunt vervolgens tussen beide chatrooms wisselen door in het linker menu op de juiste chatroom te klikken. De room waarin je nu bent is geselecteerd. Als je door ons wordt benaderd dat je je vraag mag stellen, verschijnt onder het kopje BERICHTEN een extra tab met een privégesprek - hou dat dus in de gaten!


Voor meer vragen over de chat, kun je HIER terecht.

Andere tips:
-> Probeer van tevoren even of je in de chat kan komen, zo zie je ook hoe onze chat eruit ziet.
-> Kom alvast een kwartier eerder de chat in en deel je hype met mede-molloten
-> Veel mensen zullen tijdens de chat joinen en weggaan. Om de notificaties hiervan te verbergen klik je op het icoontje rechtsboven-> vink aan ´tonen wanneer mensen het kanaal binnenkomen'. Eventueel kun je hier ook andere opties aan of uit zetten.
Spoiler: screenshots (klik om te tonen/verbergen)
-> Kan je er niet live bij zijn? Laat je vraag dan in dit topic achter. Mogelijk wordt je vraag dan namens jou door één van de crewleden gesteld.
« Laatst bewerkt op: 14-05-2026, 16:10:21 door Compuart »
Gabriël is de Mol

Offline joligmolletje

  • Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Chat] Gilles
« Reactie #1 Gepost op: 14-05-2026, 15:49:24 »
Wat ongelofelijk leuk dat Gilles weer tijd voor ons vrijmaakt. Ik heb meteen een paar vragen:
- heeft de crew nog gebaald toen bleek dat het Nederlandse jubileumseizoen kort daarvoor ook Portugal bleek te hebben aangedaan? Je wil als crew natuurlijk zo origineel mogelijk zijn.
- welke opdrachten heeft hij dit jaar zelf uitgetest en zijn er daarna nog wijzigingen aangebracht?
- was Gilles verbaasd dat deelnemers hun familiebezoek wilden inruilen voor jokers?
- moest de crew dit jaar nog ergens flink improviseren en zo ja waarom?
- wat vond hij zelf de leukste opdracht?

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #2 Gepost op: 14-05-2026, 18:21:41 »
Mijn vraag. In Nederland hebben we twee keer een kinderserie Wie is de Mol? Junior gehad. Zou het voor jullie niet heel leuk kunnen zijn om voor de gelegenheid ook eens een De Mol Junior te houden? Bijvoorbeeld ter gelegenheid van het 15e seizoen!!
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #3 Gepost op: 14-05-2026, 18:27:21 »
Het eindbedrag van de pot ligt bij jullie doorgaans tussen de 20 en de 30 duizend euro. Maar daarbij valt het me dit jaar voor het tweede achtereenvolgende jaar op dat de pot pas in de slotfase effectief richting de 20.000 euro klimt. Dat was ook vorig jaar in Thailand het geval.

Mijn vraag: is het zo dat jullie de te verdienen bedragen per opdracht/aflevering bepalen aan de hand van wat er op dat moment er in de pot zit?
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline yfpyfke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #4 Gepost op: 15-05-2026, 17:03:07 »
Ik heb vragen over de allereerste opdracht:
Het had gekund dat het boekje van de mol door Yana of Yannis gepakt was. Dat klopt toch? Wat als dat gebeurd was had de mol dan hetzelfde trajekt als Vincent en Abigail moeten doorlopen?

En ik heb ook een vraag over het familiebezoek.
Toen deze vraag gesteld werd, wist de mol toen al dat hij de mol was?

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #5 Gepost op: 15-05-2026, 19:22:35 »
Vinden jullie de chat met Gilles belangrijker dan de finale zelf?  ;D


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #6 Gepost op: 16-05-2026, 12:10:39 »
Ja, superleuk!  ::bravo::

Voor de voetbalopdracht met 100 Ronaldo's... Is die inspiratie ontstaan, omdat een van de productieleden een kind heeft dat op voetbal zit (met zijn allen achter de bal aan)?  ;)

Wat was de reden om voor deze mol te kiezen? (wie het ook is)
Wat vond je zelf de mooiste mollenactie?
Wat was jouw mooiste herinnering uit dit seizoen?
Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Gido Verheijen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #7 Gepost op: 16-05-2026, 19:34:10 »
“Hebben jullie tijdens het spel bewust geprobeerd de Mol de eerste aflevering volledig te laten meemaken, dus te voorkomen dat de Mol vroegtijdig zou afvallen zoals bij Vincent of Abigail gebeurde? Bijvoorbeeld door subtiel te sturen met de positie van het molboekje. Of hebben jullie het verloop volledig aan het lot en de keuzes van de kandidaten overgelaten?”

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #8 Gepost op: 17-05-2026, 20:30:40 »
Hoe hebben jouw collega's jouw beoogde deelname aan de eennalaatste opdracht van dit seizoen verborgen gehouden?

Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #9 Gepost op: 17-05-2026, 21:48:04 »
Vraag 1: Zou jij een goede mol zijn ?
Vraag 2: Welke opdracht was de moeilijkste om te maken dit seizoen ?
Vraag 3: Welke seizoen was het moeilijkste om te maken tot nu toe ?
Vraag 4: Als je op de mol zit van in het begin, maar je verandert op het laatste zoals ik, wat denk jij dan ?
Vraag 5: Van waar blijft die inspiratie komen qua opdrachten ? Hoe komen jullie op deze opdrachten ?
Vraag 6: Hoeveel seizoenen van De Mol gaan jullie nog maken ? Op naar de 50 seizoenen ? 😉
Vraag 7: Op basis van wat maken jullie deze vriendengroepen zodat de chemie en sfeer goed zit ?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #10 Gepost op: 17-05-2026, 22:07:17 »
Wout had in aflevering 1 dus in de auto terecht kunnen komen. Op zich mooi dat dit kon gebeuren. Aan de andere kant zou er dan maar 1 kandidaat in de auto terecht zijn gekomen, die was bij voorbaat kansloos geweest dan ook als deze misschien de test wel het beste gemaakt had van iedereen. Is dit een bewuste keuze geweest en waarom hebben jullie hiervoor gekozen?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • Hoi Els!
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #11 Gepost op: 18-05-2026, 11:25:59 »
Gilles, is dit jouw laatste DeMol?

Offline Lo

  • Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #12 Gepost op: 18-05-2026, 15:01:21 »
Wout had in aflevering 1 dus in de auto terecht kunnen komen. Op zich mooi dat dit kon gebeuren. Aan de andere kant zou er dan maar 1 kandidaat in de auto terecht zijn gekomen, die was bij voorbaat kansloos geweest dan ook als deze misschien de test wel het beste gemaakt had van iedereen. Is dit een bewuste keuze geweest en waarom hebben jullie hiervoor gekozen?
Ja yfpyfke's vraag is al beantwoord na Wout's opmerking in Cafe de Mol dat hij 'gewoon door was gegaan' mocht zijn molboekje niet door de 1e aflevering zijn gekomen. Maar hier moeten we Gilles eens over aan de tand voelen....... ik neem toch aan dat de opdracht anders in elkaar gestoken zat als de mol bij de twee zat>?
Vicekampioen Molpool 2026 :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #13 Gepost op: 18-05-2026, 15:19:45 »
Vinden jullie de chat met Gilles belangrijker dan de finale zelf?  ;D


Afleveringen zijn altijd zichtbaar op de dag zelf in een apart kopje met wat er vandaag op tv is ;). De chat is een aparte activiteit die dus apart vernoemd staat
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline salb

  • Forumlid
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #14 Gepost op: 18-05-2026, 17:18:34 »
Afleveringen zijn altijd zichtbaar op de dag zelf in een apart kopje met wat er vandaag op tv is ;). De chat is een aparte activiteit die dus apart vernoemd staat

Ik had het na een tijdje wel door. Maar het was sowieso grappend bedoeld.  ;)

Offline Reflektor

  • Forumlid
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #15 Gepost op: 18-05-2026, 17:58:20 »
ik neem toch aan dat de opdracht anders in elkaar gestoken zat als de mol bij de twee zat>?

Hoezo? Wout zei volgens mij dat hij ook gewoon die wijnfles moest proberen open te maken
De leepste snor van het land

Offline reaver

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #16 Gepost op: 18-05-2026, 18:07:47 »
Ik ben dinsdag helaas belet om in te loggen voor de chat, maar had wel een vraag.

In het verleden zijn er kandidaten geweest die in remissie zijn van kanker, zo ook dit jaar. Wat op zich het programma ook mooi en best toegankelijk maakt voor mensen die een emotionele periode achter de rug hebben gehad.   ::ok::

In hoeverre wordt er bij de selecties rekening gehouden met eventuele beperkingen?  Aangezien meerdere opdrachten toch een zekere conditie vereisen.

Beste groeten.

Reaver uit België
« Laatst bewerkt op: 18-05-2026, 18:17:20 door reaver »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #17 Gepost op: 18-05-2026, 19:32:54 »
Ik kan er wegens vakantie ook niet bij zijn, maar ik zou graag willen weten of er plannen zijn geweest, die dus "ad hoc" moesten worden aangepast, om een opdracht te doen met het op 3 september gecrashte trammetje van de Gloria-lijn?

Zoiets kun je niet voorzien, uiteraard.

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #18 Gepost op: 18-05-2026, 22:24:41 »
Een paar luchtige suggesties:

- Zat er een klein Ronaldootje tussen waar we later nog wat van gaan horen?

- Is de (overigens briljante) plottwist over de 2 nepbezoekers in eerdere seizoenen ook al ter sprake gekomen? En zoja, waarom is ervoor gekozen dat nu te doen?

- Wat was jullie inschatting bij de pastel del nata opdracht qua tijd toen Wout en Julie meteen al 20 seconden verspild hadden? Hadden jullie een tijd in gedachte waarbinnen het haalbaar zou zijn?

- Hoe lang bleef jij op de mechanische stier zitten?
You'll never walk alone

Offline Lo

  • Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Chat] Gilles de Coster beantwoordt jouw vragen!
« Reactie #19 Gepost op: 19-05-2026, 07:48:15 »
Hoezo? Wout zei volgens mij dat hij ook gewoon die wijnfles moest proberen open te maken
Zie even Wout topic.... gaat om de CONSEQUENTIES..... kan je alle kanten mee op.

Verder aan Gilles de vraag wie heeft bepaald waar Wout de serie startte? Aan handen gebonden was niet een handige plek, je loopt risico niet door te gaan. Heeft Wout dat zelf bedacht om niet al te zeer op te vallen tegenover de 'makkelijke plek' waar bijv. Maxim zichzelf meteen vrij kon praten?
Vicekampioen Molpool 2026 :)