Ik vond Wout weer echt klassiek mols in deze opdracht.
Hij maakt inderdaad een prachtige goal, maar dat leek mij gewoon een zondagsschot dat een soort van per ongeluk binnen viel. Je kunt ook moeilijk als mol iedere bal blind over de zij- of achterlijn jagen zonder dat het opvalt. Dan maar kansloze dribbels aangaan en proberen te schieten uit een hele lastige, maar schijnbaar niet onmogelijke hoek.
Hierbuiten heeft hij weinig goed gedaan. Hij mist een enorme kans, waarbij je hetgeen dat hij produceert niet eens een schot mag noemen. Die was ondanks zijn verkeerde been wel erg 'dunnetjes geraakt', zoals ze bij het biljarten zeggen (shout-out naar Evert ten Napel).
Verder enorm veel slordig balverlies en we hebben hem, zoals Maxim wel een aantal keer, zelden na een achterstand een bal achterin terug zien veroveren. Wout is duidelijk niet de snelste, maar met zulke passen zou je die kinderen er toch wel uit moeten kunnen rennen? Het leek soms echt alsof hij het in zijn broek had gedaan en gezien zijn fysieke werk en leeftijd mag je toch ook wel verwachten dat hij conditioneel gezien 10 minuutjes vol kan gaan.
Zoals Reflektor al zei, denk ik ook dat hij het beste achterin of op doel had kunnen staan om steeds Maxim het in de diepte uit te laten zoeken. Met Wout als verdediger of keeper was het erg lastig geweest om te scoren voor die kinderen denk ik, terwijl Maxim met hoge ballen in de ruimte/diepte wellicht ook meer klaar had kunnen spelen dan nu tegen een kindermuur dribbelend.