Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 1 - 100 kleine Ronaldo's  (gelezen 2545 keer)

Offline annebeestje

• Winnaar WIDM pool jubileum ´25
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 1 - 100 kleine Ronaldo's
« Reactie #20 Gepost op: 11-05-2026, 08:02:59 »
Kijk WIDM, zo maak je een voetbalopdracht! ::bravo::

Ik heb zelf toch meer genoten van de WIDM Tanzania versie en de manier waarop die in beeld gebracht is. Daar zat voor mij iets meer emotie en humor bij. Plus dat de gelaagdheid met het stilstaan iets beter verweven was.

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 11-05-2026, 12:18:34 »
Na van Basten in '88 hebben we nu Calluy in 26'. Wat een schitterende trap  ;D

Hahaha geniaal  ::rofl:: Zat nog te denken.. hoe win je zo'n wedstrijd überhaupt. Ze hadden eigenlijk vol op de verdediging moeten inzetten, gewoon afwachten bij eigen doel. En dan als een gek er vandoor op de counter. Dat kost misschien ook minder energie. Al is 't altijd makkelijk praten vanaf thuis natuurlijk. Dat dribbelen langs vijftig kids vanaf de middellijn was in ieder geval een kansloze missie.

Ik heb vooral op Wout en Maxim gelet. Aan Maxim kon je wel zien dat ie behoorlijk goed kan voetballen. Gebruikt dan wel z'n slechte linkerbeen om van dichtbij naast te schieten. En een bal vanaf de middellijn die ook niet helemaal op maat was. Terwijl Wout dan weer uit het niks zo'n mooie goal maakt.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #22 Gepost op: 11-05-2026, 13:22:53 »
Hahaha geniaal  ::rofl:: Zat nog te denken.. hoe win je zo'n wedstrijd überhaupt. Ze hadden eigenlijk vol op de verdediging moeten inzetten, gewoon afwachten bij eigen doel. En dan als een gek er vandoor op de counter. Dat kost misschien ook minder energie. Al is 't altijd makkelijk praten vanaf thuis natuurlijk. Dat dribbelen langs vijftig kids vanaf de middellijn was in ieder geval een kansloze missie.

Ik heb vooral op Wout en Maxim gelet. Aan Maxim kon je wel zien dat ie behoorlijk goed kan voetballen. Gebruikt dan wel z'n slechte linkerbeen om van dichtbij naast te schieten. En een bal vanaf de middellijn die ook niet helemaal op maat was. Terwijl Wout dan weer uit het niks zo'n mooie goal maakt.
Ik denk met Wout in de verdediging/keeper dat je dan een goede kans maakt. De grootste van de vier is Wout, daar kom je moeilijk voorbij. En dan kan Wout lange ballen spelen op Maxim, die kinderen gaan nooit hoge ballen kunnen onderscheppen of aannemen.

Maar gek genoeg was Wout nooit in de verdediging te vinden. Precies als de kinderen in de aanval waren begon hij te sjokken.
De leepste snor van het land

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #23 Gepost op: 11-05-2026, 15:09:38 »
Wat heb ik genoten van deze opdracht  ::bravo::
En wat zag het er belachelijk grappig uit, zo’n heel veld vol jonge voetballertjes, met het bijbehorende commentaar  ::rofl::

In deze opdracht typisch Julie deze aflevering, alles op alles zetten om verdacht te raken bij de anderen
In deze opdracht typisch Wout dit seizoen, heldhaftig 1-1 scoren (wat een goal, via bovenop zijn wreef -had hij misschien zelf helemaal niet verwacht?) om daarna met laffe weggeefballetjes de portugese kinderen te laten scoren.

Offline Reflektor

• Forumlid
« Reactie #24 Gepost op: 11-05-2026, 17:47:09 »
Nu ik toch mijn toga van advocaat van de duivel heb aangetrokken: Wout speelt hier een fantastische wedstrijd! Hij heeft de meeste ‘shots on target’ van de Belgen, namelijk 2. Eén schot met links werd van de lijn gekeerd door de Portugese verdediging en met het andere schot scoorde hij een doelpunt met een ‘xG’ (expected goal ratio) van onder de 0,10, schat ik zo, wat betekent dat scoren vanuit die positie op het veld (zeer schuin voor doel, bijna aan de cornervlag) zeer uitzonderlijk is. Ik zou Wout uitroepen tot ‘Man of the match’, al zal de Portugees met het nummer 7 die trofee willen claimen, eerzuchtig als Cristiano Ronaldo is.  ;D
Wout hield met zijn doelpunt de Belgen in de match. Maxim, de betere voetballer, had even goed nog de winnende treffer kunnen netten in de laatste minuten. En dan had Wout aka de Mol daar schoon gestaan.  :P
Wout mist expres de kans op de 2-1 en geeft daarna de bal weg voor de 1-2. Daarnaast was hij af en toe ook puur lucht aan het verdedigen, hij zou zo meekunnen in de Eredivisie.

Het zou me tevens niet verbazen als hij de 1-1 niet doelbewust heeft gemaakt ( ;) ;) ;) )
De leepste snor van het land

Offline chay92

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 11-05-2026, 17:50:13 »
Een doelpunt maken om de 100 kleine Ronaldo’s een beetje te reduceren, kan geen kwaad en er was geen geldbedrag aan gekoppeld.
Akkoord. Ik ga er vanuit dat je hier als voetballer ook nogal moeilijk kan missen voor open doel, als iemand de bal mooi voor jou heeft klaargelegd.

Dan kan je beter snel een fout maken bij het voelen, of foutjes maken bij het dribbelen.
Bij het dribbelen liep hij wel nog te snel om het mis te doen gaan, terwijl Wout daar ook vrij snel in de fout ging.
Liep Maxim het laatste stukje wat trager in de hoop toch nog te laat te komen, of lijkt dat enkel zo door de slo-mo editing? Aan zijn positie te zien lijkt hij, in tegenstelling tot Wout, daar niet te sprinten?

Offline Joker

• Forumlid
« Reactie #26 Gepost op: 12-05-2026, 20:55:15 »
Ik vond Wout weer echt klassiek mols in deze opdracht.

Hij maakt inderdaad een prachtige goal, maar dat leek mij gewoon een zondagsschot dat een soort van per ongeluk binnen viel. Je kunt ook moeilijk als mol iedere bal blind over de zij- of achterlijn jagen zonder dat het opvalt. Dan maar kansloze dribbels aangaan en proberen te schieten uit een hele lastige, maar schijnbaar niet onmogelijke hoek.

Hierbuiten heeft hij weinig goed gedaan. Hij mist een enorme kans, waarbij je hetgeen dat hij produceert niet eens een schot mag noemen. Die was ondanks zijn verkeerde been wel erg 'dunnetjes geraakt', zoals ze bij het biljarten zeggen (shout-out naar Evert ten Napel).
Verder enorm veel slordig balverlies en we hebben hem, zoals Maxim wel een aantal keer, zelden na een achterstand een bal achterin terug zien veroveren. Wout is duidelijk niet de snelste, maar met zulke passen zou je die kinderen er toch wel uit moeten kunnen rennen? Het leek soms echt alsof hij het in zijn broek had gedaan en gezien zijn fysieke werk en leeftijd mag je toch ook wel verwachten dat hij conditioneel gezien 10 minuutjes vol kan gaan.

Zoals Reflektor al zei, denk ik ook dat hij het beste achterin of op doel had kunnen staan om steeds Maxim het in de diepte uit te laten zoeken. Met Wout als verdediger of keeper was het erg lastig geweest om te scoren voor die kinderen denk ik, terwijl Maxim met hoge ballen in de ruimte/diepte wellicht ook meer klaar had kunnen spelen dan nu tegen een kindermuur dribbelend.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #27 Gepost op: 14-05-2026, 16:17:56 »
De naam Wout is afgeleid van de naam Walter. Deze naam betekent: heerser over het leger.
De verrader als heerser over het leger van 100 Ronaldo’s die het tegen de rode duivels opnemen. Dat was een kansloze missie voor de kandidaten.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 15-05-2026, 00:10:18 »
Maar hij begon de voetbalwedstrijd al met tegen doelvrouw Julie te zeggen dat ze absoluut wat verder voor haar doel moest gaan spelen, met als argument de vele Ronaldo'tjes aan de andere kant.

Hier vind ik Julie dan toch een flink stuk verdachter. Wat meer vooraan spelen is één ding, maar als keeper was ze echt in geen velden of wegen te bekennen. Ze werd niet voor niks uit het doel gehaald denk ik.  ;D

Je kunt als mol scoren, maar het geeft inderdaad wel een extra risico dat de opdracht per ongeluk toch slaagt. Dus dan heeft Wout risico gelopen als hij de mol is.

Verder... Nogal lang geleden keek ik bij jongere broer als hij ging voetballen; in het jongste team. En ik moest daar echt aan terugdenken bij deze opdracht; het hele voetbalteam in een zwerm achter de bal aan.  ;D Zou zo'n situatie de inspiratie zijn geweest voor deze opdracht?

Wat er ook gebeurt, altijd blijven tunnelen. Het liefst vanaf aflevering 1. ;-)

Offline Fernandel

• Forumlid
« Reactie #29 Gepost op: 15-05-2026, 08:10:31 »
Inderdaad, een zwerm mini-voetballers komt afgestormd, wat een chaos!

Ik vind het heel vertederend, hoe mooi en grappig kan de mol zijn  ::rofl::
Wat een verrassing moet dit geweest zijn voor de kandidaten en zelfs voor de mol, want dit is bijna niet te vatten en dan samen naar het hamburgerkraam  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 15-05-2026, 11:45:37 door Fernandel »