Auteur Topic: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Let op wat je zegt  (gelezen 1785 keer)

Offline Miek1999

• Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 7] Opdracht 3 - Let op wat je zegt
« Gepost op: 10-05-2026, 18:04:54 »
Bespreek hier de derde opdracht van aflevering 7.

Vrije val:
Maxim€240
Wout€460
Julie€810
Isabel€1000

+€2510
« Laatst bewerkt op: 14-05-2026, 16:52:03 door Brtdm »
I will follow my inner gold

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] Opdracht 3 - Let op wat je zegt
« Reactie #1 Gepost op: 10-05-2026, 21:33:12 »
Maxims nepbroer lijkt best prima op zijn echte broer (in ieder geval qua uitstraling en haar). Zo slecht is hij dus nog niet gekozen.

Maxim heeft weinig geld verdiend, slechts 180 euro. Wout heeft het dan met een kleine 500 euro beter gedaan. Julie en Isabel waren goed op dreef.

Offline Brtdm

• Forum Moderator
« Reactie #2 Gepost op: 10-05-2026, 21:37:08 »
Ik heb normaal weinig moeite met  adrenaline gerelateerde activiteiten, laat staan om er naar te kijken, maar met zo'n vrije val begon ik thuis zelfs te zweten.  :o
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Heinz

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 10-05-2026, 21:40:14 »
Ja, wauw. En dan ook nog niet weten wanneer je valt.

Wout leek wel zelf zijn moment van vallen te kiezen maar vervolgens deed hij alsof het toch onverwachts was. Verdacht.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #4 Gepost op: 10-05-2026, 21:43:30 »
Ik zat de hele tijd te denken: wat als er n hele harde windvlaag komt 😳

« Reactie #5 Gepost op: 10-05-2026, 21:48:17 »
Ik vond het hilarisch bij Julie.
Haar lief vraagt wanneer ze zou vallen en dan zegt ze bijna en poef het is van dat.. :D

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #6 Gepost op: 10-05-2026, 22:27:52 »
Maxims nepbroer lijkt best prima op zijn echte broer (in ieder geval qua uitstraling en haar). Zo slecht is hij dus nog niet gekozen.

Maxim heeft weinig geld verdiend, slechts 180 euro. Wout heeft het dan met een kleine 500 euro beter gedaan. Julie en Isabel waren goed op dreef.

Was ietsje meer dan 180 :)

Maxim: 240 euro
Wout: 460 euro
Julie: 810 euro
Isabel: 1000 euro

Totaal: 2510 euro

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: 10-05-2026, 22:50:30 »
Julie en Isabel spekken de pot nog eens goed aan. De mol weet natuurlijk zijn woorden goed te kiezen. Voor de vorm meedoen en je eigen val in gang zetten. Amai :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 10-05-2026, 23:13:45 »
Een vrije val van 50 meter! Dat zag er heel spectaculair uit. Gelukkig verliep alles veilig. Ze blijven wel risico’s nemen met zulke opdrachten. Op de Canarische eilanden liep het ooit mis met Anke, die haar elleboog brak en moest opgeven.

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 11-05-2026, 00:06:47 »
Ik heb een paar keer zo'n vrije val gedaan, zitten echt geen risico's aan. Het is wel heel tof, maar zeker niet eng.

Verder wat matige opdracht helaas.
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Eva88ab

• winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 11-05-2026, 01:08:20 »
Mijn minst favoriete opdracht van het seizoen tot nu toe. Het voelde wat onaf en gekunsteld.

Alsnog wel zeer amusant. Wat een hoogte! Dus als dit de minste opdracht is, zegt het ook heel veel over het hoge niveau van de opdrachten dit jaar.

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 11-05-2026, 14:28:15 »
Ik heb een paar keer zo'n vrije val gedaan, zitten echt geen risico's aan. Het is wel heel tof, maar zeker niet eng.

Verder wat matige opdracht helaas.
Nou, ieder zijn meug. Ik zou het in ieder geval niet voor mijn plezier willen doen. 50 meter is wel echt heel hoog. Dat is zo hoog als de spits van de kerktoren hier! Ik vind dat er wel risico’s aan zijn. Als hier iets misgaat, kan je dood vallen of je nek breken. Ik moet er niet aan denken!
Natuurlijk is het allemaal getest en goedgekeurd qua veiligheid, maar dat betekent niet dat er niks mis kan gaan. Een kleine afwijking van de rechte lijn (iemand sprak hier over de wind, of het los-laat-mechanisme hapert) en het risico van half naast dat net te belanden is niet onbestaande.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #12 Gepost op: 11-05-2026, 14:58:38 »
Ik vond het een schitterende (en doodenge) opdracht om naar te kijken, maar speltechnisch was het de minst gelaagde opdracht van het seizoen. Los van het bizarre decor - bellen aan een zijden draadje - was de opdracht eenvoudig: spreek met zoveel mogelijk eenlettergrepige woorden. Bijna nooit zien we in De Mol een opdracht waar de kandidaten individueel een bedrag kunnen binnenbrengen zonder dat de anderen daar invloed op hebben. En juist daarom valt het contrast tussen Julie aan de ene kant, en Wout en Maxim aan de andere kant zo hard op ::vergroot::
...óf niet!

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Bijdrage -AI
« Reactie #13 Gepost op: 11-05-2026, 16:50:48 »
Bij Wout gaat de teller buiten beeld van 360 naar 420. Zit een een stukje Julie tussen. Dus 6 woorden van een tientje. "Ik ben de Mol' + twee woorden. "mijn lief"? of "nu hier". Daarna sluit hij af met Ik hou van u. Amai.

Offline Pac

• Forum Moderator
« Reactie #14 Gepost op: 11-05-2026, 17:18:02 »
Het zou wel heel spectaculair zijn ;D Maar traditiegetrouw weet zelfs de bezoeker van de mol niet dat 'ie het is, dus ik neem aan dat hij dat daar niet mocht vertellen.
...óf niet!

Offline Grabmill

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 11-05-2026, 22:25:25 »
Hmmm, waarom één lettergreep?
Ma-xim, Ju-lie? Of Wout?
Wout is de mol. Allemaal één lettergreep!

Offline Klaartje76

• Forumlid
« Reactie #16 Gepost op: 11-05-2026, 22:29:38 »
Al een geluk dat Dries eruit is dan!  ;)

Offline wouterv

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 11-05-2026, 23:06:49 »
Ik vond het hilarisch bij Julie.
Haar lief vraagt wanneer ze zou vallen en dan zegt ze bijna en poef het is van dat.. :D

doet me denken aan het seizoen in Duitsland waar ze die hotelkamer inkeken terwijl ze aan een kabel hingen.

Annelotte doet haar opdracht perfect en als afsluiter zegt Lennart: Dag Annelot
Annelot: Huh? en dan start de vrije val
klaar voor de strijd

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Actief Lid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #18 Gepost op: 12-05-2026, 11:23:16 »
Mijn minst favoriete opdracht van het seizoen tot nu toe. Het voelde wat onaf en gekunsteld.

Alsnog wel zeer amusant. Wat een hoogte! Dus als dit de minste opdracht is, zegt het ook heel veel over het hoge niveau van de opdrachten dit jaar.
Het was meer een soort filler nog, een korte derde opdracht na 2 langere opdrachten. Ik vond hem wel erg leuk om naar te kijken.

doet me denken aan het seizoen in Duitsland waar ze die hotelkamer inkeken terwijl ze aan een kabel hingen.

Annelotte doet haar opdracht perfect en als afsluiter zegt Lennart: Dag Annelot
Annelot: Huh? en dan start de vrije val
Ik had dit dus ook, toevallig ook met 4 kandidaten, nét voor de laatste reguliere test.
Winnaar Medeforummersquiz 2023 & 2024. Winnaar RN Toto 2023

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 14-05-2026, 21:57:01 »
Ik vond het vooral intens dat ze zittend vielen. Is dat normaal voor een vrije val?