dank je comic fool. ik wist het al niet meer helemaal zeker, maar had het vermoeden dat ik in de schotlandserie hierdoor zeker wist wie de Mol was. same soort opdracht en zelfde omstandigheden in de ruimte waar hij zat.
Blondine : de ollanders hebben ook die proef destijds gekopieerd. en eerlijk is eerlijk ook ik vond het origineel veel meer humor in zich meedragen.Dat zal deels aan de groep deelnemers liggen, maar ook deels aande verschillende visie van de regie op wat ze willen laten zien.
De mol is een seplo, maar ook een soort roadtrip-movie en widm is de laatste jaren daarvan afgestapt en focust zich sterk op het spel element.
Juist in de stukken tussen de opdrachten , krijg je een stukje human interest van de deelnemers te zien en ook hun eigenaardigheden en dus ook de humor.
Nou heb je me, Tarbozan. Ik heb hier een verklarend woordenboek Hollands Nederlands -> Vlaams Nederlands bij de hand maar zelfs die hulplijn kan geen soelaas bieden bij de voltreffer "Seplo". De Blondine is dus razend benieuwd naar wat voor de wiedeweerga een Seplo zou kunnen zijn ?
Maar waar het volgens mij met WIDM NL ( naar mijn Blondiniaanse mening, en wat dat betekent weet je wel ) de verkeerde kant op is beginnen gaan was toen ze zijn begonnen met met BN'ers de hort op te gaan. Want dan krijg je een stelletje ego's bij elkaar die meer bezig zijn met hun persoonlijke Molpromotiecampagnes en hoe ze overkomen op TV dan met onvervaard en met open vizier de strijd tegen de Mol aan te gaan. Er zitten uitzonderingen tussen, maar die zijn even zeldzaam als een Belg op een camping vol chesellugge sleurhutHollanders in de Ardesj of de Profanse...
No pun intended, maar je krijgt ém er toch maar lekker bij...
Trouwens, de Blondine heeft toch maar weer lekker ontdekt hoe de vork aan de Molse steel zit bij de mismeting ( of was het eerder een Missmeeting ? ) op de zoutvlakte. Kapoentje commentaargever Gilles gaf, al dan niet ongewild, in zijn voice-over de hint die de Blondine wakker deed schudden uit haar mollige roes nadat ze met een lekker fris flesje Blanquette de Limoux aan haar zij en onder een lekker wollig dekentje bij het knisperende haardvuur nog eens in Aflevering 1 was gedoken. Een keertje of 10... En toen ging er plots een lampje branden, net zoals in de tijd bij Hugo in Las Chapas. En het brandde, en brandde, en brandde, en ik kan je zeggen dat het geen spaarlampje van de Lidl was, maar eerder van het formaat van de Bornrif vuurtoren op het mooie Ameland !
Nu moet de Blondine nog even de rekening maken, maar ze zal er niet ver naast zitten...