Auteur Topic: [Theorie] De 'fok' theorie  (gelezen 2571 keer)

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
[Theorie] De 'fok' theorie
« Gepost op: 31-01-2013, 23:35:14 »
Zoals iedereen inmiddels wel heeft gemerkt, noemt Daniël regelmatig het woord Fok (of andere varianten) in deze serie. Na de 5de aflevering ben ik daarom direct op google de zoekterm 'Fok Afrikaans' in gaan typen. De eerste link die daarbij naar voren komt is op z'n minst interessant te noemen. Ik citeer:

Citaat
Zuid-Afrikaans les 1: Gebruik van die woord “fok”
Seker één van die mees gebruikte woorde in Afrikaans, is die woord “fok”. Dit is ’n wonderbaarlike woord wat deur sy klank alleen emosies soos pyn, plesier, liefde en haat beskryf. Bron

In seizoen 8 was het Dennis die in verschillende talen het woord 'ik' zei als aanwijzing dat hij de mol was. Is het dit seizoen Daniël die het woord Fok gebruikt om aan te geven dat hij de mol is?

Het lijkt me interessant om eens alle Fok's op te sommen, om te kijken in welk verband Daniël dit woord nu gebruikt, hoe vaak dat hij het gebruikt, en hoe vaak dat dit tijdens de biechten gebeurd. Zelf zal ik de afleveringen er nog een keer op nakijken, maar mochten jullie citaten vinden en posten, dan voeg is ze toe aan dit topic.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2013, 23:40:52 door Goldfire »

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: [Theorie] De 'fok' theorie
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2013, 23:40:18 »
fok in Afrikaans betekent en wordt precies zo gebruikt als fuck (of uitgesproken als fok) in het Nederlands.
Waarom zou veelvuldig gebruik ervan laten zien dat hij de mol is? En als hij al de mol is (ik sluit dat eigenlijk uit) en het is een 'hint' dan is dat iets wat hij zelf bedacht heeft. Lijkt me niet dat de productie daar da soort woorden voor gaat gebruiken ::ohno::

Offline Goldfire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoek de verschillen, vind de mol
Re: [Theorie] De 'fok' theorie
« Reactie #2 Gepost op: 31-01-2013, 23:44:30 »
@Yaco: Daniël is inderdaad ook niet mijn mol. Maar er zijn al verschillende BN'ers die hebben laten weten dat ze Daniël vinden acteren. Als hij normaal gesproken het woord nooit gebruikt zou dat dus een van de redenen kunnen zijn dat men vindt dat hij nu 'acteert'.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Theorie] De 'fok' theorie
« Reactie #3 Gepost op: 31-01-2013, 23:45:37 »
Daniël is de mol niet. Dus geen hint. Is slechts een van zijn stopwoorden.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] De 'fok' theorie
« Reactie #4 Gepost op: 31-01-2013, 23:49:15 »
Daniël is de mol niet. Dus geen hint. Is slechts een van zijn stopwoorden.
Eerste gedeelte: weet ik nog niet, ik houdt hem toch nog in het achterhoofd. Tweede gedeelte: inderdaad, totaal geen hint.
Ich bin ein Bärliner!