Dat is niet waar.
Ik zal het even uitleggen:
Bij elke check-in wordt automatisch €0,70 van je chipkaart afgehaald, en vervolgens berekent hij een aantal centen (11 dacht ik) per kilometer. Als je daarna uitcheckt haalt hij dit van je chipkaart af. Vervolgens heb je een overstaptijd van 35 minuten: dat wil zeggen, als je binnen 35 minuten weer incheckt berekent hij door en betaal je niet nog eens die €0,70.
Ik maak voor mijn profielwerkstuk een documentaire over de kaart, dus daarom weet ik dit allemaal
Dan zijn de medewerkers van de RET niet goed geinformeerd. Maar dat zijn ze dan ook nog nooit geweest.
Maargoed, jij weet er dus veel van.. dus nog even een voorbeeldje:
Ik had een abonnement op mn OV-chipkaart waarmee ik tot Metro Maashaven kon reizen. Maar ik wilde naar Rdam CS.
Wat gebeurt er als je bij CS incheckt en bij Zuidplein uitcheckt: een foutmelding.
Mevrouw RET vertelde me: Je moet bij Maashaven uitchecken, opnieuw inchecken (zie je het al voor je in de metro) en vervolgens kun je verder naar zuidplein alwaar je weer uitcheckt.
Toen ik vroeg waarom je niet in 1 keer door kon reizen zei ze: "Ja, die berekening kan het systeem nog niet aan."
Klopt dit dan ook niet?