Weet niet goed waar ik dit het beste plaatsen kan dus doe het maar hier.
1. Hoofdverdachten Tim en Liesbeth.
Voldoende bewijs, bijzonder merkwaardige edit.
2. Een van de drie overigen.
In dat geval: merkwaardig dat twee mensen veel meer zichtbare molsacties hebben dan zij.
Eén ertegenover is nog te begrijpen (hetgeen een exit van één van beiden doet vermoeden) - maar dan nog blijft overeind dat zij veel vaker in de juiste molsposities hebben gezeten dan de werkelijke mol lijkt het. (Moeten we afwachten in afl 10 maar daar lijkt het wel op).
Dus dan wordt het ook wel een beetje een raar molverhaal aan het einde - i.e. waarschijnlijk niet actief betrokken bij de grootste molslag van de serie (uitgebreid besproken inmiddels qua onderhandelingen, uiteindelijk moest er minstens 1 rood komen om een voor de mol aantrekkelijk resultaat te behalen).
Liesbeth: Hoofdverdachte nummer 1 vanaf bijna het begin. Genoeg op te noemen als molsacties en op de juiste plekken, afgezien van enkele kanttekeningen. Erg obvious edit.
Tim: Hoofdverdachte nummer 2 vanaf afl 2. Vooral opvallend door afwezigheid/ (al dan niet gespeelde) laksheid, eveneens vrij obvious edit.
1. Anne-Marie: Naar voren geschoven vanaf aflevering 1 als één van de hoofdverdachten.
2. William: Helemaal niet betrokken bij de onderhandelingen, en heeft diverse malen actief geld binnengehaald lijkt het (vis-opdracht is twijfelachtig, maar redelijk constructief).
3. Hadewych: Bijna volstrekt onzichtbaar gedurende het grootste deel van de serie en sinds afl 5 ineens wat naar voren geschoven. Nauwelijks harde sabotages voor zover we zien kunnen maar wel wat mogelijk als dubieus op te vatten acties.
Ik weet eigenlijk niet meer welk van bovenstaande 5 scenario's het meest vreemde is..
Conclusie: Ik vind dit eigenlijk een wat merkwaardige serie.