Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 149346 keer)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #340 Gepost op: 16-02-2012, 10:56:16 »
Ik heb ook ooit eens booggeschoten en ik zou de pees ook zo naar achter trekken als Tim, denk niet dat het voorkennis betreft. Daarnaast wil de Mol natuurlijk niet raak schieten.

Exact wat ik probeerde duidelijk te maken. Tim richt zijn boog ten opzichte van de andere kandidaten een stuk lager, en dit zou je op kunnen vatten als bewust 'te kort' schieten. Ik vind dit echter lastig te zeggen, omdat het op mij over komt alsof Tim de pees verder naar achter trekt en daardoor harder schiet. Dan is het logisch dat je ook lager richt. Omdat we de pijlen niet kunnen volgen vanaf het moment van wegschieten tot het moment dat het het water raakt, kan ik hier zelf dus weinig uit op maken.

Blijft natuurlijk rationeel gezien niet het meest handig om alle 4 tegelijk te schieten, maar dit is irrationeel gezien dan wel weer erg begrijpelijk als je daar staat.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #341 Gepost op: 16-02-2012, 12:25:22 »
Even een opmerking. Hoe komt het dat bij het schieten van Tim de pijl en de vrijstelling in één shot worden weergeven. Tim voor de grap zegt dat de pijl erg dichtbij zit. Vervolgens een shot volgt waarin we de pijl van Tim rechts onderin zien, samen met de andere pijlen. Hoe kan het dat we in het eerste shot geen pijlen van Liesbeth/Anne-Marie zien?
(Ik vraag me ook af hoe ze de vrijstelling hebben vastgeplakt)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #342 Gepost op: 16-02-2012, 12:31:23 »
Bij de eerste schiet opdracht was er een keus uit drie maten boog.
Enkel Liesbeth zien we volledig in beeld bij het schieten. Het oogt er na dat Anne-Marie, Frits en Liesbeth met een grote boog hadden geschoten.

(Ik vraag me af wat dat voor lichaamsdeel is, wat we zien op het shot van de drie bogen.)
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #343 Gepost op: 16-02-2012, 12:36:06 »
(Ik vraag me af wat dat voor lichaamsdeel is, wat we zien op het shot van de drie bogen.)

een (gebogen) knie

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #344 Gepost op: 16-02-2012, 12:38:29 »
Bij de eerste schiet opdracht was er een keus uit drie maten boog.
Enkel Liesbeth zien we volledig in beeld bij het schieten. Het oogt er na dat Anne-Marie, Frits en Liesbeth met een grote boog hadden geschoten.

(Ik vraag me af wat dat voor lichaamsdeel is, wat we zien op het shot van de drie bogen.)

Aan de kleding te zien is het AM, alleen heeft zij geen rood maar een blauw bloesje aan.
Ik dacht aan een arm dus.
...maar soms even niet :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #345 Gepost op: 16-02-2012, 12:50:35 »
Aan de kleding te zien is het AM, alleen heeft zij geen rood maar een blauw bloesje aan.
Ik dacht aan een arm dus.
Dat betekent dan automatisch dat je ook een stuk onderbuik ziet, wat dus betekent dat de persoon naakt is.

 ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #346 Gepost op: 16-02-2012, 12:53:00 »
Aan de kleding te zien is het AM, alleen heeft zij geen rood maar een blauw bloesje aan.
Ik dacht aan een arm dus.

Ik denk ook een arm en wel van Liesbeth. Zij heeft een rose/rood achtig kledingstuk aan en blote armen. Op een bepaalde manier belicht zou dat het effect van dezelfde kleur kunnen geven.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #347 Gepost op: 16-02-2012, 13:06:55 »
Ik denk ook een arm en wel van Liesbeth. Zij heeft een rose/rood achtig kledingstuk aan en blote armen. Op een bepaalde manier belicht zou dat het effect van dezelfde kleur kunnen geven.

Het is een stilstaande frame rond 5.10 Nádat Hadewych naar de vrijstelling rende.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #348 Gepost op: 16-02-2012, 13:10:03 »
Dat betekent dan automatisch dat je ook een stuk onderbuik ziet, wat dus betekent dat de persoon naakt is.

 ::rofl::

Ik moet m'n bril er maar even bijpakken, geloof ik  ::rofl::
...maar soms even niet :)

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #349 Gepost op: 16-02-2012, 13:15:14 »
Ah, met bril zie ik dat wat ik dacht dat een bloesje was een schaduw is ::vergroot::
...maar soms even niet :)

Offline Stylo1972

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #350 Gepost op: 16-02-2012, 16:56:45 »
volgens mij is dat gewoon een stuk metaal met daarin een driehoek! Kijk maar bij de bopvenste foto Daar zie je ook de schaduw van een driehoek.

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #351 Gepost op: 16-02-2012, 17:04:49 »
Een knie lijkt me nogal onmogelijk. Niemand van de kandidaten heeft blote benen en ook Art draagt geen rokje. Misschien iemand van de crew die weigerde uit beeld te gaan?  :-\\

Trouwens, het lichaamsdeel lijkt het meest op (inderdaad) een elleboog. Deze zou dan (als we de crew/cameramannen even buiten beschouwing laten) alleen van Liesbeth kunnen zijn; zij draagt korte mouwen. Maar je ziet inderdaad een stuk onderbuik..

Tjonge, ik wist dat speuren naar aanwijzingen leuk was. Maar nu speuren we zelfs naar onbekende lichaamsdelen!   :D

Edit: Er dragen er trouwens wel meer korte mouwen, foutje dus. Misschien is het wel helemaal geen lichaamsdeel, maar het lijkt er verdacht veel op.  ;)



« Laatst bewerkt op: 16-02-2012, 17:06:44 door WIDMhints »
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Re: Aflevering 6
« Reactie #352 Gepost op: 16-02-2012, 17:08:30 »
Misschien iemand van de crew die weigerde uit beeld te gaan?  :-\\
Haha, zo van; Nee! Ik wil ook een keer in beeld!  >:(

Ik denk trouwens dat het de arm/elleboog van Liesbeth is, en dat het stukje buik gewoon haar roze shirt is, maar door het licht een ietwat andere (huids)kleur krijgt..

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #353 Gepost op: 16-02-2012, 17:22:19 »

Ik denk trouwens dat het de arm/elleboog van Liesbeth is, en dat het stukje buik gewoon haar roze shirt is, maar door het licht een ietwat andere (huids)kleur krijgt..


Zo, dat is wel een heel andere kleur, dan! Maar ja, zou kunnen. Gelukkig dat het geen hint is (ik neem aan dat we daar wel vanuit mogen gaan...), anders wisten we niet op wie de hint zou slaan!  ;)
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Re: Aflevering 6
« Reactie #354 Gepost op: 16-02-2012, 17:26:03 »
Zo, dat is wel een heel andere kleur, dan! Maar ja, zou kunnen. Gelukkig dat het geen hint is (ik neem aan dat we daar wel vanuit mogen gaan...), anders wisten we niet op wie de hint zou slaan!  ;)

Haha klopt! Maar dat was mijn enige logische verklaring, of het is een mannetje van de crew.
Hoewel ik het toch echt een vrouwenarm vind...  :P

Offline WIDMhints

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #355 Gepost op: 16-02-2012, 17:28:34 »
Haha klopt! Maar dat was mijn enige logische verklaring, of het is een mannetje van de crew.
Hoewel ik het toch echt een vrouwenarm vind...  :P

Laten we het vragen op de Molfandag!  ::ok::
Niets is wat het lijkt, dus dit ook niet.

Re: Aflevering 6
« Reactie #356 Gepost op: 16-02-2012, 17:30:03 »
Laten we het vragen op de Molfandag!  ::ok::
Goed plan! Ik moet nog even kijken of ik er wel bij kan zijn, maar als het goed is wel!

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 6
« Reactie #357 Gepost op: 16-02-2012, 17:31:30 »
volgens mij is dat gewoon een stuk metaal met daarin een driehoek! Kijk maar bij de bopvenste foto Daar zie je ook de schaduw van een driehoek.

Bij nader inzien is het inderdaad metaal. Zie de schaduw op de grond.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Newlocetetie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #358 Gepost op: 16-02-2012, 18:40:14 »
Ik neem aan dat je dit bedoelt?



Maar wat is precies je punt?

Ik denk eigenlijk dat dit beeld meer zegt.  ;)
Poging nr.3:


Wat zit er op die boog van Tim wat William niet heeft

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #359 Gepost op: 16-02-2012, 18:44:36 »
Wat zit er op die boog van Tim wat William niet heeft

Heb het in een ander topic uitgelegd:

Die camera zit op iedere boog :) Alle shots van dichtbij zijn zo genomen. De camera is een GoPro, gebruik het zelf ook bij het mountainbiken/snowboarden/surfen noem maar op

Bij William (en ik geloof ook bij ten minste 1 van de andere kandidaten) zit de camera net boven de pijl. Google maar even op de GoPro, dan wordt het je direct duidelijk :) Door middel van verschillende opzet-stukjes kan je de camera aan van alles en nog wat bevestigen (plakken op een helm of glad oppervlak, op je hoofd, op een stok of in dit geval op een boog).