Auteur Topic: [KANDIDAAT] Chris Zegers  (gelezen 308668 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #340 Gepost op: 5-02-2015, 23:18:20 »
Apart dat je tijdens de executie Chris de hele tijd 'commentaar' hoort geven.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #341 Gepost op: 5-02-2015, 23:19:45 »
Chris valt definitief af na deze aflevering.
Bij de 2e opdracht heeft hij teveel positieve nummers opgesomd en/of opgegraven (4,7,8,9,19 en 21).

Dat is juist de valkuil. Hij lijkt dan zijn best te doen(ook kiezen voor geld en niet de jokers) om het vervolgens te verknallen door dan verkeerde nummers te trekken.Zelfde tactiek als bij Bentota op het strand (Bentota meteen goed lezen en vervolgens de opdracht verknallen) en ook in de helikopter vandaag. Als eerste E 1974 goed lezen maar vervolgens een onzinverhaal verzinnen bij de E en Carolina daar in mee laten gaan. Van mij mag je hem wegstrepen maar dan niet op basis van dit feit. Ik vond trouwens ook dat hij wel erg goed wist welke getallen onder de tien niet opgenoemd waren.Voorkennis? Ik moet alles nog eens bekijken.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2015, 23:22:00 door Lonneke14 »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #342 Gepost op: 5-02-2015, 23:23:41 »
Van mij mag ie het zijn. De opwinding dat we weer eens zo'n geniale Mol hebben zou mijn teleurstelling dat ik er helemaal naast zit ruimschoots overtreffen. ::jaja::

Dit  ::jaja:: Dus Jayne en anderen die Chris verdenken: bravo alvast mocht hij het toch zijn straks  ::ok:: Ik kan hem wel natuurlijk nog blijven aanhouden tot aan de finale, want op den duur kantelt de situatie drastisch waarbij je de een definitief kan wegstrepen zodat je de ander overhoudt :) En een mol is ook maar een mens, dus hoewel ze vast ervanuit gaan dat er een ideale molscenario is per opdracht, kan het tijdens de opdracht qua groepsdynamiek heel anders uitpakken ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #343 Gepost op: 5-02-2015, 23:24:13 »
Apart dat je tijdens de executie Chris de hele tijd 'commentaar' hoort geven.

Ja Rick dat vond ik ook heel opmerkelijk. Dat heb ik zo nooit eerder gehoord. Misschien zit er een hint in?  ???

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #344 Gepost op: 5-02-2015, 23:26:32 »
Apart dat je tijdens de executie Chris de hele tijd 'commentaar' hoort geven.
Oh ja, daar wilde ik het inderdaad ook nog over hebben. Duurde ook even voor ik het zelf besefte, maar in feite wist je op dat moment al dat Chris zelf dus niet af zou vallen. Heel apart.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #345 Gepost op: 5-02-2015, 23:26:44 »
Dit  ::jaja:: Dus Jayne en anderen die Chris verdenken: bravo alvast mocht hij het toch zijn straks  ::ok:: Ik kan hem wel natuurlijk nog blijven aanhouden tot aan de finale, want op den duur kantelt de situatie drastisch waarbij je de een definitief kan wegstrepen zodat je de ander overhoudt :) En een mol is ook maar een mens, dus hoewel ze vast ervanuit gaan dat er een ideale molscenario is per opdracht, kan het tijdens de opdracht qua groepsdynamiek heel anders uitpakken ;)

Wat bedoel je ??? precies?

Offline Remcomol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #346 Gepost op: 5-02-2015, 23:27:06 »
Chris en namen afleveringen

Scheepsrecht: Chris gaat iig 2x kijken in zaal, is nog niet duidelijk of hij misschien ook 3e x ging.

Verrader: Chris moet vanuit vliegtuig van veraf raden, doet er alles aan om dit te laten mislukken.

M acht: mol acht, ofwel de mol ging als achtste omhoog bij schaaltjes opdracht. Chris ging als achtste.

Schaalvergroting: Chris heeft een kaart van Nederland vanwaar hij de kandidaten door een groter nederland stuurt.

Kantelen: Chris zegt over Caroline dat ze in haar keuze over de mol is 'geswitcht' en mogelijk 'op mij'. Switchen is kantelen.

Geen afleveringstitel maar aanwijzing laatste aflevering: een oude winnaar komt terug. Chris stuurt aan op edo brunner.

Alleen lezen en schrijven vind ik lastig. Of gaat het hier over zijn vriendschap met afsjouad? Maar daarin valt mij niets 'mollerigs' op. Iemand anders een idee?

Offline Faelan

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #347 Gepost op: 5-02-2015, 23:28:05 »
Dat is juist de valkuil. Hij lijkt dan zijn best te doen(ook kiezen voor geld en niet de jokers) om het vervolgens te verknallen door dan verkeerde nummers te trekken.Zelfde tactiek als bij Bentota op het strand (Bentota meteen goed lezen en vervolgens de opdracht verknallen) en ook in de helikopter vandaag. Als eerste E 1974 goed lezen maar vervolgens een onzinverhaal verzinnen bij de E en Carolina daar in mee laten gaan. Van mij mag je hem wegstrepen maar dan niet op basis van dit feit. Ik vond trouwens ook dat hij wel erg goed wist welke getallen onder de tien niet opgenoemd waren.Voorkennis? Ik moet alles nog eens bekijken.

Die tactiek zou mogelijk zijn als Chris daarna dan ook daadwerkelijk de verkeerde kokers pakt. De verkeerde kokers (11, 29 en 34) worden echter door Margriet en Marlijn gepakt.

Dat verhaal in de heli vond ik ook wat vreemd, maar net zo vreemd als het niet starten van de auto van Martine of het voorstellen van een E door Margriet.
Overigens, ik mag zelf weten op basis waarvan ik iemand wegstreep ;-) ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #348 Gepost op: 5-02-2015, 23:29:34 »
Wat bedoel je ??? precies?

Dat hoewel Chris voor mij t.o.v. Rik in mindere plekken bij opdrachten terecht is gekomen waarvan ie uit goed kan mollen. Dat enkel wil nog niet zeggen dat Chris nog niet de mol kan zijn. Want als mol weet je elke opdracht van te voren, je hebt voorkennis. En toch kan je zo maar anders ingedeeld worden (niet als snelste achteruit inparkeren bijvoorbeeld) Dus ik kies nu voor Rik, maar houd Chris nog achter de hand.  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #349 Gepost op: 5-02-2015, 23:30:30 »
E 1974 koppelen aan Edo Brunner was ook weer zo'n rare actie van Chris. Maar dan is de vraag: is hij de mol of doet hij gewoon rare dingen?
Edo Brunner is btw niet geboren in 1974.  :P
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #350 Gepost op: 5-02-2015, 23:32:11 »
Chris en namen afleveringen

Kantelen: Chris zegt over Caroline dat ze in haar keuze over de mol is 'geswitcht' en mogelijk 'op mij'. Switchen is kantelen.

Een helikopter kan ook kantelen, dus je kan het ook nog wat letterlijker opvatten.

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #351 Gepost op: 5-02-2015, 23:45:05 »
Ook die afleveringstitel valt richting hem te verklaren. Vrij simpel zelfs. Op een muur stond 'C15' in die aflevering = Chris 15e Mol? De boodschap goed lezen en opschrijven!



Aanvulling: "Lezen" als in het lezen van C15, en "schrijven" als in dat Chris niks in zijn molboekje schrijft omdat hij de Mol is?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #352 Gepost op: 5-02-2015, 23:51:09 »
E 1974 koppelen aan Edo Brunner was ook weer zo'n rare actie van Chris. Maar dan is de vraag: is hij de mol of doet hij gewoon rare dingen?
Edo Brunner is btw niet geboren in 1974.  :P
Als Chris de Mol is kan hij dit heel goed van te voren bedacht hebben. Je zou denken van niet, maar als je er wat langer over nadenkt, zijn er maar een paar bedragen/getallen die de kandidaten naar alle waarschijnlijkheid gaan neerleggen.

Het moet een bedrag onder de 2000 zijn, dus zullen de eerste 2 cijfers sowieso '19' zijn. Daarna het liefst een 8 (maar dat kost heel veel auto's) of anders een 7. Hoe dan ook wordt het met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid een 'jaartal' uit de jaren '70 of '80, waarvan de cijfers maar 1x in het getal voorkomen.

Ook kun je vooraf bedenken dat ze misschien proberen een E te maken om Euro's aan te duiden.

Kortom, Chris de Mol kan dit voorbereid hebben, zonder dat je hem helderziende gaven hoeft toe te dichten. Hij kan voor een paar mogelijke scenario's verhaaltjes bedacht hebben.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #353 Gepost op: 5-02-2015, 23:57:25 »
Kortom, Chris de Mol kan dit voorbereid hebben, zonder dat je hem helderziende gaven hoeft toe te dichten. Hij kan voor een paar mogelijke scenario's verhaaltjes bedacht hebben.

Klopt, maar zijn biecht "ik wilde als slechtste chauffeur eindigen" komt niet echt overeen met wat ie deed. Hij wou dat Martine sneller van de plek kwam, maar eindigde als tweede en kon dus in de heli. Als hij daadwerkelijk die intentie had, dan had hij dit vooraf bedachte verhaaltje niet kunnen oplepelen in de heli.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #354 Gepost op: 6-02-2015, 00:09:32 »
Klopt, maar zijn biecht "ik wilde als slechtste chauffeur eindigen" komt niet echt overeen met wat ie deed. Hij wou dat Martine sneller van de plek kwam, maar eindigde als tweede en kon dus in de heli. Als hij daadwerkelijk die intentie had, dan had hij dit vooraf bedachte verhaaltje niet kunnen oplepelen in de heli.
Dat is sowieso een vaag verhaal. Ik neem het met een flinke korrel zout, iig.

Stel, hij wilde echt bij de 'grondtroepen' terecht komen. Hoe moeilijk was dat? Niet zo erg, lijkt me. Hij hoefde daarvoor alleen maar niet bij de eerste 2 te eindigen. Kortom, een beetje rustig aan doen en je bent er.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #355 Gepost op: 6-02-2015, 00:44:22 »
Ik geloof dat ik steeds dieper in de tunnel duik...  :-[

(maar ik ben een beetje "bang" omdat het vorig jaar ook compleet mis ging met Freek ;D )

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #356 Gepost op: 6-02-2015, 09:38:55 »
Klopt, maar zijn biecht "ik wilde als slechtste chauffeur eindigen" komt niet echt overeen met wat ie deed. Hij wou dat Martine sneller van de plek kwam, maar eindigde als tweede en kon dus in de heli. Als hij daadwerkelijk die intentie had, dan had hij dit vooraf bedachte verhaaltje niet kunnen oplepelen in de heli.

Chris heeft racen als hobby hè, dus als hij bewust in de helikopter wilde, maar voor de anderen kandidaats over wilde komen, kan hij denk ik best zo lang mogelijk gewacht hebben en dan toch als tweede eindigen. Zeker als je van te voren oefent met 'links rijden'.

Iets anders: Was Chris nou de enige die aan het eind van het ontbijt in de gaten probeerde te houden of Rik (of uiteindelijk Marlijn) 750 euro zou achterlaten?

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #357 Gepost op: 6-02-2015, 09:47:20 »
Chris zei inderdaad: Marlijn, kom je?

Ook apart... Voorkennis?

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #358 Gepost op: 6-02-2015, 10:25:49 »
Die tactiek zou mogelijk zijn als Chris daarna dan ook daadwerkelijk de verkeerde kokers pakt. De verkeerde kokers (11, 29 en 34) worden echter door Margriet en Marlijn gepakt.

Dat verhaal in de heli vond ik ook wat vreemd, maar net zo vreemd als het niet starten van de auto van Martine of het voorstellen van een E door Margriet.
Overigens, ik mag zelf weten op basis waarvan ik iemand wegstreep ;-) ::jaja::

Tuurlijk je hebt gelijk maar ik bedoelde alleen weet je het wel zeker? Ik moet nog zien wie de verkeerde kokers pakten en wie daarbij 'advies' heeft gegeven, moet de aflevering nog terugzien. Martine doet ook niet voor het eerst klunzig dus dat kan ook een moltactiek zijn. Margriet zou een soort dwingende moltactiek kunnen hanteren. Ze drukt er af en toe eens iets ferm doorheen..Ik sluit niemand echt uit die er nu nog inzit alleen in dit stadium moet je toch een keuze maken...

Misschien zit ik er helemaal naast maar hoe Chris doet over alle afleveringen gezien dat is voor mij op dit moment het meest verdacht. Later meer over hoe Chris bepaalde dingen formuleert en ook beargumenteert..

Als hij het wel is dan heb ik het liefst dat iedereen Chris wegstreept als mol ;).

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: [KANDIDAAT] Chris Zegers
« Reactie #359 Gepost op: 6-02-2015, 10:52:54 »
Ik schrijf Chris nog niet volledig af als mol, maar zie in hem steeds meer de slimme en oplettende kandidaat. Hij speelt het spel wel goed, vind ik. Denkt na over wat een slimme positie zou zijn en gaat soms op zoek naar een diepere laag.
Aan de andere kant: de E aanzien als afkorting voor een naam (Edo) is wel heel erg simpel gedacht. Als de groep met de auto's een oud winnar ofzo moesten uitbeelden hadden ze wel Edo geschreven natuurlijk...
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in