Molpunten 2017Ik ga toch weer molpunten bijhouden. En daarvoor heb ik jullie hulp nodig. Na elke aflevering, zodra de download beschikbaar is en ik heb kunnen kijken, kies ik acties die de kandidaten hebben gedaan. Aan jullie de vraag om die acties te beoordelen als
mols gedrag (verdacht; wat de mol zou doen) of
onmols gedrag (niet verdacht; wat de mol niet zou doen).
Daarna ga ik tellen wie wat deed, en kandidaten die molse dingen doen, krijgen molpunten. Bij kandidaten die onmolse dingen doen, gaan er punten af. Zo rolt er vanzelf de kandidaat eruit die de meeste molse dingen doet. De aanname waar deze theorie van uitgaat is dat die kandidaat de mol is.
Ik ga proberen molpunten bij te houden voor de hele serie. De voorwaarden dat dat lukt, zijn:
- Ik heb tijd genoeg voor twee series tegelijk.
- De downloads blijven tijdig beschikbaar komen
- De opdrachten die komen gaan zijn geschikt voor molpunten
Dat laatste zit wel goed denk ik. Voor de downloads ben ik afhankelijk van jullie, maar er zal daardoor wel wat meer vertraging zijn dan bij de Nederlandse Mol; en in verband met punt 1 zal ik mijn lief af en toe lief aan moeten kijken of die me even een paar uurtjes kan missen omdat 'ie nou eenmaal een molloot heeft uitgezocht als vriendje
Maar ik heb er best wel zin in om dit prachtig gestarte seizoen te gaan volgen. Ik vind het nog wel lastig met elf onbekende namen, maar dat slijt wel in